Ajattelin tässä kokeilla jatkaa tämän Lokomon rakentamista. Kyseessähän on suomalainen autonosturi Lokomo A 391 ns. Tätä mallia aloitin rakentaa syksyllä 2006. Ei se hirveitä sillon edistynyt, 2008 eteni jonkun verran kun sain kuvata samantyylistä Lokomoa. Tosin se oli A395, Volvon moottorilla/hytillä ja ilmeisesti myös akselit on volvon. Mutta päällepäin isoimmat erot on tuo alavaunun hytti ja 5 osainen puomi. Niin tämä rakenteilla oleva mallini A 391 on "niittikoppi" sisun hytillä. Eli on näitä ensimmäisiä järeämpiä Lokomon autonostureita, nostokyky 90ton. Volvon hytillä löytyy myös A 393 jonka nostokyky oli 90 tai 100ton. Ilmeisesti A 395 100ton nostokyky. Noita A 393/395 löytyy myös 5 akselisena, ja onhan sitten myös A 370 joka oli 70tonnin nosturi. Ja onhan niitä monia muita pienempiä Lokomon nostureita. Minulle oli alunperin selvää että teen Lokomon nosturin näistä järeimmistä, mutta pään vaivaa aiheutti se että minkä näistä. Tai lähinnä se että "niitti" vai Volvon hytillä olevan. Päädyin lopulta niitin hytillä olevaan ja siis A 391 ns:ään. Värithän näissä yleensä olivat, runko musta ja hytti/ylävaunu punainen keltaisin raidoin. Mutta löytyihän näitä mm. Nostokonepalvelulta heidän omilla väreillään musta/keltaisena. Kuopiossa oli A 391 nostokonepalvelulla parhaillaan 3kpl jos oikein muistan. Minä ajattelin tämän värittää sitten aikanaan musta/punaiseksi, keltaisin raidoin. No enempää en esikuvasta kertoile kun ei niin varmaa tietoa ole. Alunperin minun piti tehdä tästä kulkevakin siis alavaununkin osalta, mutta luovuin jossain vaiheessa ajatuksesta ja purin pois mm. moottorin etupyörien käännolle. Näillä näkymin tulee vain kolme moottoria, nostolle, puomin kallistukselle ja ylävaunun käännölle. Materiaali on suurimmaksi oskasi puuta, joissain kohdin kuparia tai messinkiä muta hyvin puiseva tulee olemaan. Kuvat kertokoon enemmän...

Tässä on esikuvasta kuva, varmaan tehtaan kuvia kun ei ole rekisterikilpiä ja niin uuden näköinen. Nämä Lokomot jakaa varmasti mielipiteitä, joskus itsestä tuntui että ne on rumia mutta äkkiä niitä alkoi pitämään hienon näköisinä

Varsinkin puomi takana kärrin päällä kone näyttää aivan toiselta ja "massiivisemmalta", hieno oivallus tuokin jakaa painoa.

Tässä on kuva vuodelta 2008. Takana on lyijykynällä tehty piirrustus mallista.

Tässä on viime aikoina otettu. Photobucket on muuttunu taas hankalammaksi käyttää, minulla ainakaan kuva ei näy kokonaan... taitaa olla liian isoja kuvia

Menee vähäinenkin into näitä kuvia laitellessa
Semmosta, kaipa se siitä vielä etenee. Täytyy varmaan pienentää seuraavia kuvia että näkyvät kokonaan, klikkaamalla hiiren oikeaa puolta kuvan päällä ja valitessa näytä kuva näkyy kokonaan.
Kummallista kun ei ole kirjautuneena niin kuvat näkyikin kokonaan, en ymmärrä