Honda NSR250 1990

Kilpapyörät, mopot ja muut kaksipyöräiset joita malleina löytää

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 13.03.2011 19.19

Pistetään nyt tämä alku tänne, vaikka kauheasti ei vielä ole tehtykään, näitä prätkäketjuja ei täällä ole koskaan liikaa! Kuten jo tuolla toisessa topikissa mainostin korkkasin tämän perjantai-illan kunniaksi, joten pari päivää tätä on nyt hierottu.

Kyseessä siis espanjalaisen Carlos Cardúsin pyörä hänen parhaalta kaudeltaan 1990. Carlos johti viimeisessä startissa viidellä pisteellä sarjaa, mutta hävisi mestaruuden kaksi kierrosta ennen maalia vaihteensiirtäjän rikkoutumiseen.

Pyörä on Repsolin väreissä, siirtokuvat sekä kaudelle 90, että 91. Erikoisuutena vielä nuo 91-kaudella jossain osakilpailuissa nähdyt rei'itetyt katteet, toteutettu siirtokuvina. Siinä asussa en löytänyt kuin yhden kuvan:
Kuva

Tästä sileillä katteilla olevasta löytyi muutama referenssi molemmilta kausilta, tässä Misanon kisasta 1990:
Kuva

Malli on Tamiyan (kenenkä muun?), valettu ikävästi kirkkaan oranssiin ja harmaaseen muoviin, katteet (taas kerran) läpinäkyvästä muovista. Katteet ovat todella hauraat, hioessa näki, miten tiettyihin paikkoihin tuli pienelläkin väännöllä hiusmurtumia, saa nähdä kestävätkö maaliin asti kasassa. Toinen ikävä puoli tässä toteutuksessa on se, että katelasi on valettu tuon yläkatteen kanssa kimppaan. Mukava teipata, ja jännitys säilyy viime metreille, kun lähtee lopuksi tuota teippausta noiden kaikkien maalikerrosten jälkeen poistamaan.

Homman aloitin katteista ja tankista, normaaliin tapaan. Hionnat, kittaukset, pohjuste ja pohjamaali. Pohjamaalin päälle vedin valkoisen massan, sen päälle tulee tuo lopullinen Repsolin sininen. Maalaus näyttää ainakin vielä tässä valkoisessa vaiheessa onnistuneelta.

Kuva
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Toni Jääskeläinen
AirFix
Viestit: 682
Liittynyt: 31.10.2006 15.14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Toni Jääskeläinen » 13.03.2011 21.12

Jokos parempi onni vai onko NSR:ssä jokin kirous? 1:1 vehkeissä ainakin on jokin kirous. Ainakun olen kokeilut liikennepyörää niin jotain on hajonnut. Pitänee pistää seurattavien listalle :lol:.

Millonkahan sitä oman pyörätopikin saisi aloitettua. Pitäisi ehkä löytää joku kiva aihio rakentamiseen.
Chevy K1500 -91 /Käyttis
Ford Sierra 2.9i 24v v6 "Cosworth" -86 /Harraste

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 14.03.2011 21.36

No niin, maalailua on taas jatkettu edellisten kerrosten kuivuttua. Vuorossa oli toi pääväri, eli Repsolin sininen, Zeron maalina. Vieläkään ei isompiin ongelmiin törmännyt, mitä nyt sormet on about saman väriset kuin pyöräkin :banghead: Johtuu lähinnä siitä, että ei tahdo noi cocktail-tikut oiken pysyä vakaina, joutuu sormin tukemaan, ja sotku on valmis. Lakkausta varten täytyy laittaa noi jotenkin eri tavalla kiinni, siihen ei sormin parane koskea. Maalin kulutus oli myös yllätys, kuvittelin tuon sinisen peittävän helposti, mutta useamman kerroksen sai vetää, ennen kuin pinta oli suunnilleen yksivärinen.
Väri näyttää ainakin vielä hivenen vaaleammalta kuin noissa referensseissä, katsotaan nyt mihin suuntaan lakka tuon vetää.
Nyt ei kun sormet ristissä toivotaan, että lakka levittyy ilman silikonikuoppia, ja vielä saisi siirtokuvat ilman isompiä kämmäilyjä päälle!

Kuva
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Petri Huhtala
Tamiya
Viestit: 2337
Liittynyt: 06.04.2008 21.53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 15.03.2011 14.42

Tervo kirjoitti:mitä nyt sormet on about saman väriset kuin pyöräkin :banghead: Johtuu lähinnä siitä, että ei tahdo noi cocktail-tikut oiken pysyä vakaina, joutuu sormin tukemaan, ja sotku on valmis.
Tosimallarit tunnistaakin helposti usein vaihtuvasta kynsilakasta :lol:
Mallin edistymiselle pidellään peukkuja :thumbup:

Avatar
V-M Kuurinmaa
FCMA member 2018
Viestit: 777
Liittynyt: 07.02.2007 00.20
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja V-M Kuurinmaa » 15.03.2011 16.07

Aika vaalealta näyttää väri,Tamiyalla Repsolin siniseksi ehdotetaan väriä TS-64 Dark Mica Blue.

Kuva

t.vellu

Avatar
Pekka Heikkilä
AirFix
Viestit: 649
Liittynyt: 30.10.2005 20.13
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Pekka Heikkilä » 15.03.2011 17.36

V-M Kuurinmaa kirjoitti:Aika vaalealta näyttää väri,Tamiyalla Repsolin siniseksi ehdotetaan väriä TS-64 Dark Mica Blue.

Kuva

t.vellu
Kuvista vähän vaikea sanoa todellista värisävyä, minun monitorilla tuo TS-64 näyttää lähinnä mustalta.

Mitä Zeron Repsolin sinistä Tervo käytit? Näyttäisi olevan usieta vaihtoehtoja vuosiluvun mukaan, osassa suositeltiin pohjamaaliksi mustaa.

Pekka

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 15.03.2011 18.12

Pekka Heikkilä kirjoitti: Mitä Zeron Repsolin sinistä Tervo käytit? Näyttäisi olevan usieta vaihtoehtoja vuosiluvun mukaan, osassa suositeltiin pohjamaaliksi mustaa.

Pekka
Joo, mä tiedän tuon mustan pohjan vaatiman maalin! Sitä käytin tuohon ZX-12R:n katteen alaosaan, tosin jätin tarkoituksella vähemmän siniseksi kuin noissa Hondissa oli. Tuo on "aito" kolmikerrosväri, sininen on vain purppuran värinen lakka joka tulee mustan päälle, lakka (ja valo) vasta tuo sen sinisen esille.

Tämä on maalattu tuolla 98 -repsolilla, maininta 2002 repsolista "This is only suitable for the 2002 version (lighter blue than later versions)". 98-maali näytti Hiroboyn kuvissa olevan noiden välillä, mutta ota noista selvää, 90-väriä kun ei suoraan löytynyt. Toi uudempi on tosiaan selvästi liian tumma.

No, tällä nyt kuitenkin mennään, josko tänään kärsisi lakankärystä :mrgreen:
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 15.03.2011 18.30

V-M Kuurinmaa kirjoitti:Aika vaalealta näyttää väri,Tamiyalla Repsolin siniseksi ehdotetaan väriä TS-64 Dark Mica Blue.

t.vellu

Tälle taas ohjeessa tarjotaan väriä TS-15, aikasten paljon vaaleempi, jopa lähelle tuota minun valintaa:

Kuva

Taitaa yksi (referenssi)kuva valehdella enemmän kuin tuhat sanaa :mrgreen:
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 15.03.2011 20.20

Do diin, raportoidaan täältä 2K-lakan kärystä :shock: Lakkaus onnistui hyvin, paikkapaikoin jopa erittäin hyvin, ja mikä tärkeintä, ei enää reikiä!
Väri tummeni, ainakin näin työvalolla katsoessa aika paljon, ei kuitenkaan noihin referensseihin asti. Katsotaan nyt, miltä ne kuvissa näyttävät, kunhan ovat aikansa tuossa kuivuneet, ja käry on haihtunut niin paljon, että uskaltaa lyödä kameran tulille :mrgreen:
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
V-M Kuurinmaa
FCMA member 2018
Viestit: 777
Liittynyt: 07.02.2007 00.20
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja V-M Kuurinmaa » 15.03.2011 20.53

Tervo kirjoitti:
V-M Kuurinmaa kirjoitti:Aika vaalealta näyttää väri,Tamiyalla Repsolin siniseksi ehdotetaan väriä TS-64 Dark Mica Blue.

t.vellu

Tälle taas ohjeessa tarjotaan väriä TS-15, aikasten paljon vaaleempi, jopa lähelle tuota minun valintaa:

Kuva

Taitaa yksi (referenssi)kuva valehdella enemmän kuin tuhat sanaa :mrgreen:
Dodiin, tuohan TS-15 on se Tyrrelin sininen , tummemmalta näyttää.

Kuva

Mulla on tämä myös rakentamattomien pinossa,ohjeet puuttuu...halvalla saatu jostain. Sen verran raotin että järkytyin taas noista oransseista valurangoista.Parempi pitää taas laatikko piilossa pari vuotta ennen seuraavaa raotusta,on niin pirun pienikin.

Tuolla on rakennettu fillari ,teksissä mainitaan väri kyllä,sen verran on heikko tuo Japanin lukutaito vielä eikä Google kääntäjäkään auta ratkaisemaan.

#5+インディーブルー ???

http://www.motomodeling.com/showroom/90 ... 0.2.1.html


Velluは期待している

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 15.03.2011 21.10

V-M Kuurinmaa kirjoitti: Dodiin, tuohan TS-15 on se Tyrrelin sininen , tummemmalta näyttää.

Mulla on tämä myös rakentamattomien pinossa,ohjeet puuttuu...halvalla saatu jostain. Sen verran raotin että järkytyin taas noista oransseista valurangoista.Parempi pitää taas laatikko piilossa pari vuotta ennen seuraavaa raotusta,on niin pirun pienikin.
Velluは期待している
Tyrreliä Repsolin teippien kanssa :D Itse siinä uskossa, etten usko yhteenkään värikuvaan, ellei se ole itseottama (jos sittenkään)!

Saat multa ohjeet, kunhan tämä on taiteiltu näyttelykuntoon, värin voi sitten arvoida ihan omilla silmillä, kovasti toi näyttää noilta ölppäpurkin väreiltä, toisin kuin tuo uudempi, jota joutuu hakemaan Saku-purkista, eikä sittenkään satu (ennen kuin aamulla, nuppiin).
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 15.03.2011 22.04

No niin, osat alkais olla käsittelykuivia (= kestää varovaisen asettelun), ja pahin kärykin on haihtunut!

Tässä lyhyesti tämän illan tulos.

Kuva
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Pekka Heikkilä
AirFix
Viestit: 649
Liittynyt: 30.10.2005 20.13
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Pekka Heikkilä » 16.03.2011 10.40

Tämähän etenee vauhdikkaasti. Ja lakkakin näyttäisi asettuneen tasaisesti pintaan. :thumbup:

Pekka

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 16.03.2011 12.03

Pekka Heikkilä kirjoitti:Tämähän etenee vauhdikkaasti.
Pekka
Joo, tämä on aina se helppo ja nopea vaihe, kiitos näiden rajujen maalien, kuivumista ei tarvii hirveesti odotella.
Lakka on syytä antaa kovettua tuo 48 tuntia ennen siirtokuvia, ei tule ongelmaa noiden pehmentimien kanssa.

Noi silikonin poistotipat näyttää olevan ihan ok, seurasin tuota yläkatetta, jossa näytti yhdessä kulmassa olevan kuoppa kehittymässä, mutta se oikeni maalin nahkoittuessa. Ilman tippoja todennäköisesti olisi reikä löytynyt.

Mites te muuten saatte noi "vaikeat" paikat (lähinnä ongelmana oli noi katteiden sisäpuolet) maalattua tasaiseksi? Näyttää siltä, että niitä ruiskuttaessa maali pöllyää takaisin ja sekoittuu uuteen sumuun, aiheuttaen samanlaista karheutta kuin liian kuivana vetäessä. Auttaako tuohon paineen pudotus, vai mikä?
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Pekka Heikkilä
AirFix
Viestit: 649
Liittynyt: 30.10.2005 20.13
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Pekka Heikkilä » 16.03.2011 12.58

Tervo kirjoitti:Mites te muuten saatte noi "vaikeat" paikat (lähinnä ongelmana oli noi katteiden sisäpuolet) maalattua tasaiseksi? Näyttää siltä, että niitä ruiskuttaessa maali pöllyää takaisin ja sekoittuu uuteen sumuun, aiheuttaen samanlaista karheutta kuin liian kuivana vetäessä. Auttaako tuohon paineen pudotus, vai mikä?
Kaikenlaiset kolot ja sisäpuoleiset osat tahtovat tosiaan jäädä epätasaisiksi. Mitää systemaattista ratkaisua minulla ei ole, olen pyrkinyt ruiskuttamaan tälläisiin kohtiin tavallista märemmän kerroksen, jolloin ongelmaksi taas voi muodostua lakan pakkautuminen reunoille paksumpana kerroksena :? . Paineen laskukin voisi auttaa, itse kyllä laitan lakkan normaalistikin alemmalla paineella kuin maalin.

Pekka

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 16.03.2011 13.25

Pekka Heikkilä kirjoitti: Kaikenlaiset kolot ja sisäpuoleiset osat tahtovat tosiaan jäädä epätasaisiksi. Mitää systemaattista ratkaisua minulla ei ole, olen pyrkinyt ruiskuttamaan tälläisiin kohtiin tavallista märemmän kerroksen, jolloin ongelmaksi taas voi muodostua lakan pakkautuminen reunoille paksumpana kerroksena :? . Paineen laskukin voisi auttaa, itse kyllä laitan lakkan normaalistikin alemmalla paineella kuin maalin.

Pekka
Mulla toi ongelma on pahin nimenomaan tuon massan kanssa, ja siinä ei märät kerrokset oikein tunnu auttavan (ohjeissakin todetaan, että nämä eivät varsinaista märkää kerrosta tarvitse).

Lakkaa ohennan huomattavasti enemmän kuin laki sallii! Eli Zeron 2K-lakka on mulla suhteessa 4/2/4 (lakka/kovete/ohennin). Tuolla saa noita karheita sisäosiakin suoristettua melkoisesti, tosin saa vetää valumisen riskirajoilla.
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 16.03.2011 21.17

Sanovat että kärsivällisyys on hyve. Itse olen sitä näiden mallailuhommien kanssa opetellut, mutta vaikeaa se on, välillä jopa ylipääsemätöntä! Nytkin piti, vaikka kuinka vannoin, testata siirtokuvia ennen tuota kahden vuorokauden kuivumisaikaa (se on se, mitä Zeron ohjeissa sanotaan tämän 2K-lakan läpikuivumiseen). Lakkajämät sekoitusastiassa olivat kyllä jo läpikuivia, ei kuitenkaan niin kovia kuin ne ovat esim. viikon päästä. Tosin ihan eri asia muutaman mikronin kerros, kuin tuo kolme milliä astian pohjalla.
No, ei siinä mitään, vedin muutaman "helpon" siirtokuvan, ainut joissa joutui pehmentimien kanssa leikkimään oli toi takapää, jossa piti reunat saada taitettua kulman ympäri. No harm done. Siirtokuvat ovat taas meikäläiselle totuttua Tamiyaa, irtoavat melkoisen helposti paperista, mitään ei vielä revennyt, ja asettuvat nätisti paikalleen. Yhden asian huomasin, mitä lämpimämpää vesi on (kuten alussa), sitä helpommin noi irtoavat paperista. Joku tuolla maailmalla mainostikin, että varsinkin vanhemmat Tamiyat tarvitsevat kuumaa (hot) vettä asettuakseen kunnolla.
Toi tankissa oleva Hondan "siipi" on vähän kyseenalainen, 90-kauden kuvissa (missä se oli näkyvissä) se oli aina oranssi, 91 jossain kuvassa punainen kuten tässä. Tosin näyttää jotenkin suurelta, ja kuvista oli vaikea päätellä todellista sijaintia.
Huomenna, jos QMA:n kokoontumiselta jää aikaa, jatketaan noihin hankalampiin.
Takapään "valkoisen" raidan kellertävä sävy ei johdu valkotasapainon virheistä, vaan on todellinen. Siihen tulee vielä päälle valkopohjainen teippi, jossa tuo Repsol-teksti.

Kuva
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Petri Huhtala
Tamiya
Viestit: 2337
Liittynyt: 06.04.2008 21.53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 16.03.2011 23.04

En selvästikään ole ainoa jolla on vauhti päällä. QMA:ssa on rakenteluilta, ota mopo mukaan. Itsekin voisin tuon Ferrarin raahata paikalle. :thumbup:

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 16.03.2011 23.16

Petri Huhtala kirjoitti:En selvästikään ole ainoa jolla on vauhti päällä. QMA:ssa on rakenteluilta, ota mopo mukaan. Itsekin voisin tuon Ferrarin raahata paikalle. :thumbup:
Eipä tuossa paljoa siellä rakenneltavaa ole, loppu decalit saa mennä ihan rauhassa. Voin yrittää noi osat ottaa mukaan, niin pääset arvioimaan tuota värisävyä, ei näköjään tahdo taas tuota luonnollista väriä löytää näihin kuviin mitenkään.
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 17.03.2011 23.03

Sri tämä jatkuva terrorisointi näillä päivityksillä, täytyy varmaan koittaa harventaa :D QMA:n tapaamisessa tuli käytyä, Näsärin osat mukana, ja seurattua muiden "näpertelyä". Piti sitten meetingin jälkeen vähän edistää tätäkin, siellä kun ei oikein siirtokuvitusta viitsinyt alkaa esittelemään.
Sain nyt toisen puolen takakatteesta teipattua, ja opin tässäkin taas pari asiaa. Ainakin nämä vanhemmat isohkot Tamiyan teipit tykkää tosissaan lämpimästä, ellei jopa kuumasta vedestä. Toi kisanumero, jonka vedin ensimmäisenä, irtosi ja asettui todella nätisti. Toinen mitä opin, että onnistuneen suorituksen jälkeen pitäisi osa siirtää sivuun, ja antaa kuivua kunnolla. Toiseksi nimittäin laitoin tuon takapään Repsol-tarran. Se meni paikalleen ihan OK, mutta samalla sai sitten aikaan inhottavan rypyn tuohon numeroteippauksen keskelle. No, se onneksi oikeni MicroSol- ja pumpulipuikkokäsittelyllä. Mutta tätäkään ei olisi tarvinnut tehdä, jos olisi malttanut.
Kolmas oppi tuli tuon sivun Repsol-tarrasta, sen kohdistus on ainakin osin sidottu satulaan, ja kun paikallaan yritti arpoa oikeaa paikkaa, tuli kiirus irrottaa satula valurangasta, että sai sen loppujen lopuksi ainakin suunnilleen oikealle paikalle.
Illan opetus, malttia veljet, malttia :D

Kuva
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Pekka Heikkilä
AirFix
Viestit: 649
Liittynyt: 30.10.2005 20.13
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Pekka Heikkilä » 18.03.2011 10.41

Tervo kirjoitti:Sri tämä jatkuva terrorisointi näillä päivityksillä, täytyy varmaan koittaa harventaa :D
Mukavahan näitä on lukea, anna tulla vaan :D .
Tervo kirjoitti:Toinen mitä opin, että onnistuneen suorituksen jälkeen pitäisi osa siirtää sivuun, ja antaa kuivua kunnolla.
Oletko kokeillut hiustenkuivaajaa. Kun minä saan siirtokuvan paikoilleen ja suurimmat vedet pumpulipuikolla kuvan alta pois, pöhötän siirtokuvaa hetken aikaan hiustenkuivaajalla. Lämmetessään siirokuva mukautuu osan pinnan mukaan ja tarttuu siihen tiukasti kiinni. Kun tähän vielä lisätään MicroSet käsittely ja aina välillä hiustenkuivaajalla lämmittäminen niin siirtokuvan saa taipumaan pahoihinkin paikkoihin.

Pekka

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 18.03.2011 11.29

Pekka Heikkilä kirjoitti:Oletko kokeillut hiustenkuivaajaa.
Pekka
Mulla on työpöytä niin täynnä, ettei siihen mitään kampaamoa voi perustaa :mrgreen:

Ei vaan, kyllä tuota lämpöä on tullut harkittua, tosiaan yksi mitä noista Gunplan videoista olen seurannut, on toi märkä pumpulipuikko lämmitettynä kolvilla tai silitysraudalla.
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Petri Huhtala
Tamiya
Viestit: 2337
Liittynyt: 06.04.2008 21.53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 18.03.2011 14.58

Tervo kirjoitti: Illan opetus, malttia veljet, malttia :D
Tuurilla ne isotkin laivat seilaa :wink:

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 18.03.2011 22.29

No jatketaan sitten, kun Pekka kerran antoi luvan :mrgreen:
Eiköhän illan teippailut ala olla tässä, alkaa toi kuppi maistua sen verran hyvältä, että kohta tulee taas sekundaa! Ehkä tällä etenemisellä kuitenkin selviää se, että ihan aloittelija (joihin itsenikin luen) ei vähänkään mutkikkaammasta teippauksesta selviä yhdessä illassa, ei ainakaan kunnialla.
Edelleen on päästy etenemään ilman isompia kömmähdyksiä, ainut on toi Honda-tekstin D-kirjain, joka jostain syystä oli repeytynyt jo arkilla (vannon etten tehnyt mitään). No, tuon saa paikattua valkoisella maalilla.
Kateruuvien kohdatkin asettui tosi mukavasti, hieman MicroSolilla auttaen (fööniä en näin "pitkätukkaisena" kehdannut hakea).
Yksi ongelma siirtokuvissa on. Ne eivät mittasuhteiltaan ilmeisesti vastaa todellisuutta. Toi Honda-teksti olisi pitänyt olla taempana, mutta sitten Dunlop-teksti ei enää olisi mahtunut oikealle paikalleen! Kuvaa kun katsoo, niin Dunlopin D alkaa Hondan n:n alta ja HRC-teksti l:n alta. Näin niitä ei mitenkään saa sopimaan. Pientä kompromissia siis.

Kuva
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Avatar
Tervo
AMT
Viestit: 797
Liittynyt: 04.12.2007 22.33
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: Honda NSR250 1990

Viesti Kirjoittaja Tervo » 19.03.2011 21.04

Ja teippaaminen jatkuu! Hidasta hommaa, varsinkin kun osa teipeistä on noita kaksikerroksisia, jolloin kuivumista joutuu odottelemaan,
Tankissa on nyt kaikki teipit, toi ennakolta pelkäämäni tankin päälle tuleva teippi asettui loppujen lopuksi yllättävän hyvin, tosin ei ilman väkivaltaa. Oli pakko nöyrtyä, ja hakea hiustenkuivaajakin avuksi :mrgreen: Pitäisköhän alkaa kasvattamaan tuota tukkaakin :screwy:
Yläkatteen numerokilpi oli se kaikkein veemäisin, kaareva joka suuntaan. Kuva oli jo valmiiksi halkaistu yläosastaan, ajattelin tuon trimmaamisen riittävän, mutta toisin kävi. Hirveän takkuilun jälkeen se jotenkuten asettui paikalleen, mitä nyt pari ryppyä, ja tuosta halkiosta jostain syystä paistoi sininen läpi, vaikka teippi oli kaksin kerroin! Lisäksi toi venytellessä ei asettunut aivan keskelle, tai sitten se on pätkän liian leveä. Jälkiviisaana voisi todeta, että se olisi kannattanut kylmän viileästi halkaista kahtia, asettelu olisi todennäköisesti ollut helpompaa.
Ongelmia oli myös tuon ilmanottoaukon kohdalla, tuota joutuu vähän paikkaamaan valkoisella. Järkevämpää tässäkin olisi ollut tuon valkoisen raidan teippaaminen ainakin näiden aukkojen kohdalta ennen sinistä väriä (pohjahan oli valkoinen).

Kuva

Tässä myös näkösällä tuo Vellun kammoksuma hirvittävän värinen muovi :mrgreen:

Kuva
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Vastaa Viestiin