KTM 250MX '84

Kilpapyörät, mopot ja muut kaksipyöräiset joita malleina löytää

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Juho Mäkirinne
AirFix
Viestit: 581
Liittynyt: 07.02.2010 18.29
Paikkakunta: Kouvola

KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Juho Mäkirinne » 09.09.2013 20.54

Laitetaanpas uutta "mopo"projektia tulille :) Tällä kertaa työn alle pääsee kauan odottamani kakspuolikas kotari, jonka ostin pari kuukautta sitten eBaysta. Innolla tätä olen odottanut sen takia kun itseltä löytyy samantyyppinen vehje jokapäiväisestä käytöstä :thumbup: Tämä tulee olemaan varmaan suht nopea projekti koska sarjassa on aika vähän osia. Tässä ensin kuva laatikosta ja sarjan sisällöstä:

Kuva

Väritystä en tee ohjeitten mukaan valkoiseksi vaan teen tästä oranssin.

Kuva

Osia ei tuon enempää ole :? Moottorin tänään kasasin ja pistin ekat maalit päälle:

Kuva

Kuva

Tarkoituksena olisi saada tämä valmiiksi tämän vuoden IPMS Openiin. Mulla ei tosin ole mitään tietoa siitä että milloin se on, joten jos joku tietää niin saa kertoa.
Kuvia malleista yms.: http://public.fotki.com/Lardo97/

Avatar
Juho Mäkirinne
AirFix
Viestit: 581
Liittynyt: 07.02.2010 18.29
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Juho Mäkirinne » 11.09.2013 14.59

Moottori on nyt kasattuna ja kaikki letkut ja vaijerit paikoillaan:

Kuva

Kuva

Myös iskarin ja vanteet kasasin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuvia malleista yms.: http://public.fotki.com/Lardo97/

Avatar
Petri Kokkonen
AirFix
Viestit: 179
Liittynyt: 05.03.2013 01.21
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Petri Kokkonen » 12.09.2013 22.52

Hienosti on tämäkin projekti alkanut. Kiekot ja renkaat näyttää todella laadukkailta. :)
Tuosta IPMS openista mulla ei ole virallista tietoa mutta ilmailumuseon kalenterissa lukee 12.10 " IPMS FINLAND 45- Vuotisjuhlamallinäyttely."

Avatar
Juho Mäkirinne
AirFix
Viestit: 581
Liittynyt: 07.02.2010 18.29
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Juho Mäkirinne » 13.09.2013 21.17

Kiitos :)

Jaahas, jos se näyttely tuolloin on niin en pääsekkään tulemaan, koska saman päivän aamuna olis tarkotus lähteä lomamatkalle jenkkeihin :banghead:
Kuvia malleista yms.: http://public.fotki.com/Lardo97/

Avatar
Tuomas Seppälä
Hasegawa
Viestit: 1528
Liittynyt: 19.01.2005 10.33
Paikkakunta: Loimaa

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Tuomas Seppälä » 14.09.2013 21.43

Mainiota :thumbup:
80-luvulla Kottarainen oli kovan kulkijan maineessa.
kai se on sitä vielä nykyäänkin?
www.facebook.com/tumbesgarage Hot rods & cool kustoms

Avatar
Juho Mäkirinne
AirFix
Viestit: 581
Liittynyt: 07.02.2010 18.29
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Juho Mäkirinne » 14.09.2013 22.11

Tuomas Seppälä kirjoitti: 80-luvulla Kottarainen oli kovan kulkijan maineessa.
kai se on sitä vielä nykyäänkin?
Onhan se, toi omakin on toiminu koko vuoden ihan moitteettomasti :)

Edistystä on tullut taas aika reilusti. Runko ja takahaarukka on kasattuna ja ketju/ratassetti myös. Myös ilmanputsari löysi paikkansa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuvia malleista yms.: http://public.fotki.com/Lardo97/

Avatar
Petri Kokkonen
AirFix
Viestit: 179
Liittynyt: 05.03.2013 01.21
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Petri Kokkonen » 16.09.2013 22.16

Juho, huomasitko? http://www.ipmsfinland.org/phpBB3/viewt ... f=7&t=2277
Mutta asiaan, tuohan alkaa jo rossi pyörältä näyttämään! Onko dekaalit ollu tällä kertaa paremmat? :wink:

Avatar
Juho Mäkirinne
AirFix
Viestit: 581
Liittynyt: 07.02.2010 18.29
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Juho Mäkirinne » 17.09.2013 21.39

Joo huomasin tuon, en siis pääse tulemaan koska lähtö lomamatkalle samana päivänä. Dekaalit on tässä olleet varsin hyvät, Tamiya-laatua. Vähän hauraat ne tosin on ja kellastuneet kun on kuitenkin yli 25 vuotta vanhat.

Taas on paljon tullut edistystä, ainoat asiat mitkä enään puuttuu on pakoputki, katteet, etuhaarukka, ohjaustanko, etupyörä ja penkki.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuvia malleista yms.: http://public.fotki.com/Lardo97/

Avatar
Juho Mäkirinne
AirFix
Viestit: 581
Liittynyt: 07.02.2010 18.29
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Juho Mäkirinne » 24.09.2013 17.23

On vähän päässyt unohtamaan projektin päivittely. Kotari on ollut jo pari päivää valmiina, mutta vasta tänään sain aikaiseksi ottaa kunnollisia kuvia siitä. Itse olen lopputulokseen aika tyytyväinen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuvia malleista yms.: http://public.fotki.com/Lardo97/

Avatar
Kiertomäntä
FCMA member 2018
Viestit: 712
Liittynyt: 05.05.2013 22.38
Paikkakunta: KotHam City
Viesti:

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä » 24.09.2013 19.36

Näyttää läheltäkin lopulta hyvinkin aidolta.

Aikomus ei ilmeisesti alunperinkään ollut kurata vaan tehdä näyttelyvehje?

Ei tuosta oikein hakemallakaan isompaa sanottavaa löydä.
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.

Average modeler, professional idiot.

Avatar
Petri Kokkonen
AirFix
Viestit: 179
Liittynyt: 05.03.2013 01.21
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Petri Kokkonen » 24.09.2013 21.24

Siitähän tuli oikein hieno!
Ihme etteivät ole vielä PM.netin puolella ihmetelleet miksei tätä ole kurattu yms. :wink:
En tuosta mitään pahaa sanottavaa keksi, aidolta tuo näyttää. :thumbup:
(Nyt menenkin pm.netin puolelle laittamaan 5 tähteä)

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 24.09.2013 22.03

Petri Kokkonen kirjoitti: (Nyt menenkin pm.netin puolelle laittamaan 5 tähteä)
...Ja kommentoimaan, että hienoa kun ei ole säistetty. :mrgreen:

Hieno siitä tuli tosiaan. Jos vanteiden pinnojen paksuutta ei lasketa, niin kyllähän tuo menisi aidosta. Mutta eipä noista pinnoista voi juuri nipottaa, kun tällaiseen ei kauheasti taida saada afterivannetta (Ainakaan sopuhintaan...). Nimimerkillä sama ongelma muutamassa Dragsterissa kun niitä kunnollisia etuvanteita vaan ei löydy mistään budjettiin sopivalla hinnalla. :cry:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Juho Mäkirinne
AirFix
Viestit: 581
Liittynyt: 07.02.2010 18.29
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Juho Mäkirinne » 24.09.2013 22.06

Kiitokset :)
Kiertomäntä kirjoitti: Aikomus ei ilmeisesti alunperinkään ollut kurata vaan tehdä näyttelyvehje?
Itse tykkään tehdä pienoismalleistani näyttelykuntoisia/aivan uusia, joten tämäkin on täysin puhdas. Voisihan sitä joskus tehdä jonkun säistetynkin mallin :)
Petri Kokkonen kirjoitti: Ihme etteivät ole vielä PM.netin puolella ihmetelleet miksei tätä ole kurattu yms. :wink:
Onhan siellä jo niitäkin pyyntöjä pari ;)
Niko Lindström kirjoitti: Jos vanteiden pinnojen paksuutta ei lasketa, niin kyllähän tuo menisi aidosta.
Pinnat kyllä itseänikin harmittaa mutta jos olisin niitä ruvennut muokkaamaan niin olisin varmaan pilannut ne ihan täysin :mrgreen:
Kuvia malleista yms.: http://public.fotki.com/Lardo97/

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 24.09.2013 22.14

Juho Mäkirinne kirjoitti:
Niko Lindström kirjoitti: Jos vanteiden pinnojen paksuutta ei lasketa, niin kyllähän tuo menisi aidosta.
Pinnat kyllä itseänikin harmittaa mutta jos olisin niitä ruvennut muokkaamaan niin olisin varmaan pilannut ne ihan täysin :mrgreen:
Heh, juuri tästä syystä omat Dragsteritkin junnaa paikallaan. Sarjan vanteet ovat kamalia, ja nämä KTM:n vanteet ovat aivan eri planeetalta niihin muutamiin verrattuna, eikä niitä ei voi harkitakaan käyttävänsä. :mrgreen:

Toisaalta ne vaikka pilaisikin, niin ei se juurikaan haittaisi kun niitä ei tosiaan voi käyttää. :lol:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Kimmo Siika
Heller
Viestit: 57
Liittynyt: 25.12.2009 23.10

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Kimmo Siika » 28.09.2013 09.33

Niko Lindström kirjoitti:Heh, juuri tästä syystä omat Dragsteritkin junnaa paikallaan. Sarjan vanteet ovat kamalia, ja nämä KTM:n vanteet ovat aivan eri planeetalta niihin muutamiin verrattuna, eikä niitä ei voi harkitakaan käyttävänsä. :mrgreen:

Toisaalta ne vaikka pilaisikin, niin ei se juurikaan haittaisi kun niitä ei tosiaan voi käyttää. :lol:
Näistä olisi varmasti apua, hinta tosin kohtuu suolainen ja halkaisija ehkä ketuillaan, mutta nättejä ovat, sopivat 1/32 lentokoneeseen.
Tosin mikä on dragsterin etufillarin halkaisija?
http://forum.ww1aircraftmodels.com/inde ... pic=1874.0

Kimmo

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: KTM 250MX '84

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 28.09.2013 09.44

Kimmo Siika kirjoitti:
Niko Lindström kirjoitti:Heh, juuri tästä syystä omat Dragsteritkin junnaa paikallaan. Sarjan vanteet ovat kamalia, ja nämä KTM:n vanteet ovat aivan eri planeetalta niihin muutamiin verrattuna, eikä niitä ei voi harkitakaan käyttävänsä. :mrgreen:

Toisaalta ne vaikka pilaisikin, niin ei se juurikaan haittaisi kun niitä ei tosiaan voi käyttää. :lol:
Näistä olisi varmasti apua, hinta tosin kohtuu suolainen ja halkaisija ehkä ketuillaan, mutta nättejä ovat, sopivat 1/32 lentokoneeseen.
Tosin mikä on dragsterin etufillarin halkaisija?
http://forum.ww1aircraftmodels.com/inde ... pic=1874.0

Kimmo
Ei näy tuo linkki, pitäisi kirjautua sisään.

Kyllä noihin saa sorvattuja 1/25 pinnavanteita, jotka ovat oikeasti hienoja, mutta $40 yhdestä vanneparista ei oikein mahdu oman budjetin sisään. :cry:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Vastaa Viestiin