Polkaistaanpa uutta pyöräprojektia käyntiin. Kyseessä siis XJR-sarjan pienin, jota on tietääkseni saanut vain Aasian markkinoilla, isompia 1200- ja 1300-malleja on tuotu aikanaan myös suomeen. XJR1300 on tosin myynnissä yhä tänä päivänäkin euroopassa retrovillityksen myötä, joskin yhteistä ei taida olla paljon muuta kuin sukunäkö.
Aoshiman sarja noin parinkymmenen vuoden takaa, ja täytyy sanoa että jotain on tehty paremmin kuin tamiya, mutta paljon on tehty myös "väärin". Vaikkapa nyt runko, jota ei voi kasata ennenkuin moottori on paikallaan, joten maalaus jälkeenpäin on sanalla sanoen melko hankalaa.
Nyt on parisen viikkoa maalattu osia, ja suurin osa alkaa olla valmiina, joskin paljon on yksityiskohtia vielä maalaamatta. Rakennusvaiheessa tuskin mennee kovin kauaa, osia kuitenkaan ei kovin paljon ole. Tosin vaatii myös vielä enemmän detaljointia niihin vähiin osiin, jos haluaa hyvän mallin. Moottori vain harmillisesti on käytännössä kokoalumiininen, joten se näyttää melko yksitoikkoiselta. Tankki on vielä lakkaamatta, antaa nyt kuivua täysin ennen sitä.
Yamaha XJR400
Valvoja: FCMA Moderaattorit
- Kiertomäntä
- FCMA member 2018
- Viestit: 705
- Liittynyt: 05.05.2013 22.38
- Paikkakunta: KotHam City
- Viesti:
Yamaha XJR400
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.
Average modeler, professional idiot.
Average modeler, professional idiot.
- Jarkko Antikainen
- Moderaattori
- Viestit: 4593
- Liittynyt: 28.09.2004 10.33
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Yamaha XJR400
Sininen maalipinta näyttää laadukkaalta ja sävykin on hyvä.
Muuta tuosta sitten oikein ymmärräkään.

Muuta tuosta sitten oikein ymmärräkään.

http://public.fotki.com/ScaleModelsByJarkkoAntikainen/
Scale Models by Jarkko Antikainen
Täällä mikään valmistu.
Scale Models by Jarkko Antikainen
Täällä mikään valmistu.
- Kiertomäntä
- FCMA member 2018
- Viestit: 705
- Liittynyt: 05.05.2013 22.38
- Paikkakunta: KotHam City
- Viesti:
Re: Yamaha XJR400
Edellisen päivityksen jälkeen tankki sai vielä toisen kerroksen lakkaa päälleen. Noh, tankki ja takakate pääsi kosketuksiin ja kuivuivat kiinni toisiinsa. Uusiksihan ne sitten meni... Nyt on saatu maalattua ja lakattua uudestaan, yksi kerros vahaa on myös päällä. Muuten alkaa osat olla kuosissaan, ihan hirvittävästi ei ole tullut muutoksia tehtyä, jokunen sorvattu pultti sinne tänne korvaamaan muoviin valettuja, sekä muutama johto koneen puolelle. Piuhaa tulee lisää kasaamisen loppuvaiheessa, kun näkee mistä niitä voi vetää ja miten pitkiä tarvitaan.
Seuraava vaihe alkaakin olla kasaaminen, maalattavaa ei juuri enää ole.
Jarrulevyjen niitit tuli korvattua etsiosilla, vasemman puoleisessa ne on jo tehty, oikea on kuvassa vielä tekemättä. Pakoputki sai kromin päälleen viimeisenä maalikerroksena:
Seuraava vaihe alkaakin olla kasaaminen, maalattavaa ei juuri enää ole.
Jarrulevyjen niitit tuli korvattua etsiosilla, vasemman puoleisessa ne on jo tehty, oikea on kuvassa vielä tekemättä. Pakoputki sai kromin päälleen viimeisenä maalikerroksena:
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.
Average modeler, professional idiot.
Average modeler, professional idiot.
- Kiertomäntä
- FCMA member 2018
- Viestit: 705
- Liittynyt: 05.05.2013 22.38
- Paikkakunta: KotHam City
- Viesti:
Re: Yamaha XJR400
Rakennusvaiheeseen asti päästy jo.
Vielä eilisen päivityksen jälkeen tuli tehtyä lukkosokka taka-akselille.
Vielä eilisen päivityksen jälkeen tuli tehtyä lukkosokka taka-akselille.
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.
Average modeler, professional idiot.
Average modeler, professional idiot.