Perussävyjen kiillotus?

Keskustelua pienoismallien pintakäsittelystä - siirtokuvat, vahaus, kiillotus

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Niki Hanneva
AirFix

Perussävyjen kiillotus?

Viesti Kirjoittaja Niki Hanneva » 02.03.2008 18.12

olen tuossa kohta jossain vaiheessa alottamassa tota ralli toyotaa, niin päälle olisi tulossa ihan perus kiiltävä valkoinen. Tamiyan spreitä. Elikkäs millä tarvikkeilla olisi hyvä kiillottaa pinta ku tohon ei tarvitse lakkaa. Hiovalla tahnalla aukee kulmat todella helposti. :cry: Apua kaivattaisiin! :)
Malleja:
http://public.fotki.com/niksu92/

Että voi olla kirotamine vaiketa.

Ekku Tarvainen
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Ekku Tarvainen » 02.03.2008 18.24

Kysäseppäs vaikka Saaren Tepolta niitä kiillotuslappuja,sarja niitä toki maksaa vähän mutta ei kuitenkaan liian kallista ole.

Auton pinta lakattuna on aina erilainen kun jos sitä ei lakkaa,eron huomaa kyllä myös pienoismalleissa.

Niki Hanneva
AirFix

Viesti Kirjoittaja Niki Hanneva » 02.03.2008 18.31

Ekku Tarvainen kirjoitti:Kysäseppäs vaikka Saaren Tepolta niitä kiillotuslappuja,sarja niitä toki maksaa vähän mutta ei kuitenkaan liian kallista ole.

Auton pinta lakattuna on aina erilainen kun jos sitä ei lakkaa,eron huomaa kyllä myös pienoismalleissa.
Vai pitäisikö ihan suosiolla vetästä Tamiyan oma spreilakka päälle? :) Ei tarvis ainakaa nyt sitä laputus sarjaa ostaa ku ei rahat aina riitä kaikkee. :mrgreen:
Malleja:

Niko Niemi
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Niko Niemi » 02.03.2008 18.35

Ei taida olla oikotietä onneen tässä(kään) osassa mallailua. Kiillottamiseen ainoat keinot ovat hiovia, joko tahnat tai laput. Auttaa tietysti paljon, jos maalipinta itsessään on hyvä, eli hiottavaa ei ole paljon.

Itse olen muutamassa paikassa toiminut siten, että olen pahimmat kulmat peittänyt maskiteipillä osaksi aikaa maalia kiillottaessani.

-Niko

Niki Hanneva
AirFix

Viesti Kirjoittaja Niki Hanneva » 02.03.2008 18.37

Niko Niemi kirjoitti:Ei taida olla oikotietä onneen tässä(kään) osassa mallailua. Kiillottamiseen ainoat keinot ovat hiovia, joko tahnat tai laput. Auttaa tietysti paljon, jos maalipinta itsessään on hyvä, eli hiottavaa ei ole paljon.

Itse olen muutamassa paikassa toiminut siten, että olen pahimmat kulmat peittänyt maskiteipillä osaksi aikaa maalia kiillottaessani.

-Niko
Tuossa Corollassa on onneks aika pyöreät muodot. Joitain pieniä kohtia lukuun ottamatta. :wink:
Malleja:

Jaakko Ilin
AirFix

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ilin » 02.03.2008 20.18

Itse olen käyttänyt vanhoja vesihiomapapereja (yli 1000 karkeuksisia) Varo muuten tota japsimuovia, se on niin sa***nan kovaa murtumaan ja naarmuuntumaan! :banghead: Kyl se tahmee revellin muovi on parasta :lol:

Toni Kejonen
AirFix

Viesti Kirjoittaja Toni Kejonen » 02.03.2008 20.58

Mullakin seuraava projekti tulee oleman perus keltainen Motipin sprayllä.
Itse ainakin yritän samaa kikkaa kuin lakankin kanssa eli pelkkää autovahaa kiillotukseen. Tietenkin maalaan myös testipalikan et näkee sen toimivuuden.

Niki Hanneva
AirFix

Viesti Kirjoittaja Niki Hanneva » 02.03.2008 21.22

Jaakko Ilin kirjoitti:Itse olen käyttänyt vanhoja vesihiomapapereja (yli 1000 karkeuksisia) Varo muuten tota japsimuovia, se on niin sa***nan kovaa murtumaan ja naarmuuntumaan! :banghead: Kyl se tahmee revellin muovi on parasta :lol:
Ei oo ollu ainakaa mulla onkelmia murtumisen ja naarmujen kanssa. :mrgreen: Joo laputussarjalla sais mitä todennäkösesti. 3200-12000 on kiillotusliinat. :wink: Rahaa sais pummittua lisää. :D
Malleja:

Vastaa Viestiin