Studio 27 Hiilaridekaali

Keskustelua pienoismallien pintakäsittelystä - siirtokuvat, vahaus, kiillotus

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Henri Lehtinen
AirFix

Studio 27 Hiilaridekaali

Viesti Kirjoittaja Henri Lehtinen » 22.12.2006 14.05

Niin tuli tässä mieleen ku tuli tätäki hommattua seuraavaan projektiin, että
Käytetäänkö tämänkin kanssa esim. Micro Set & Sol siirtokuva aineita?

Ja sitte täytyis kysyä että, onko tämäkin semmoinen dekaali että sitä litkullaan ensin vedessä ennenkuin siirretään siirrettävälle pinnalle?
Itse asiassa miten toi siirtokuvien homma oikeen sujuu mä oon aina vaa upottanu nää siirtokuvat veteen...:mrgreen:

Toni Juvonen
Heller

Viesti Kirjoittaja Toni Juvonen » 22.12.2006 15.19

Itse olen käyttänyt Scalemotorsportin hiilaridecalia, mutta eiköhän ne kaikki samalla tavalla toimi. Eli aivan samalla tavalla kuin rakennussarjojen mukana tulevat decalit. Itse olen käyttänyt Micro Setia ja Micro Solia ohjeen mukaan, eli decali hetkeksi (n. 10 sekkaa) lillumaan kädenlämpöiseen veteen, sitten paperin päälle kuivumaan. Decalin kuivuessa pensselillä Micro Setia (toivottavasti muistan oikein) mallin pintaan decalin paikalle. Decali paikalleen ja Micro Setia päälle. Annetaan kuivua hetki ja lisää Micro Setia päälle. Sitten paperilla VAROVASTI imetään ylimääräistä pehmennintä pois decalin reunasta (reunasta siksi että pehmennin imeytyy myös decalin alta). Itse olen tässä vaiheessa laittanut vielä Micro Solia decalin päälle 1-3 kertaa pinnan monimuotoisuudesta riippuen. Sitten osa jätetään kuivumaan rauhassa. Decali näyttää alkuun todella rumalta ja ryppyiseltä, kuivuttuaan se on aivan sileä. Jos lontoon murre taipuu niin Micro Set ja Micro Sol purnukoissa on hyvät ohjeet.

Henri Lehtinen
AirFix

Viesti Kirjoittaja Henri Lehtinen » 22.12.2006 15.22

Selvä kiitos avusta kokeillaan ku saadaan tarvittavat välineet ja malli mihin nää laitetaan.

Vastaa Viestiin