Kosutte Gin San Testi

Keskustelua pienoismallien pintakäsittelystä - siirtokuvat, vahaus, kiillotus

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Niko Lindström
FCMA member 2018
Viesti:

Re: Kosutte Gin San Testi

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 10.10.2011 17.17

Kiitos, vaikuttaa sinänsä simppeliltä jutulta, että ei tarvi alkaa ruiskun kanssa läträämään. Kunhan pohjavärin saa kohdilleen niin tulee varmasti hyvää jälkeä. Täytyy ostaa jossain vaiheessa.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 10.10.2011 17.50

Jos meinaa ostaa, niin kannattaa ostaa heti kun tulee vastaan, muuten jää ilman.

Teemu Vuorinen
Revell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teemu Vuorinen » 11.10.2011 06.00

tässä vielä yksi juutuupi video jonka itse näin ensimmäisen kerran kun ihmettelin että mistä hiton kosutesta Teppo horisi

http://www.youtube.com/watch?v=NBN6m92ve1Y
suoraan puhuminenhan ei kannata koska sillä suututetaan kaikki muut

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 11.10.2011 15.36

Tuosta näkee loistavasti tuon työstämisen ja myös kuinka se sotkee tuota alla olevaa paperia. Valaistus filmissä on hieman tumma, mutta ei vaikuta paljon lopputuloksen tarkasteluun.
Kuka muuten antoi mulle sen printin Lahdessa? Onnistuin hukkaamaan sen johonkin (pakatessa oli vielä mukana) joten jos linkin muistat, niin voisin lukea sen, tai ainakin katsoa olenko lukenut sen jo.

Ismo Penttinen
FCMA member 2018

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 11.10.2011 17.27

No nyt mäkin älysin, miten tuota Kossu... eiku Kosuttea käytetään. Kiitos Petri ja Teemu, kiitos myös Niko kun kehtasit kysyä. Mä vaan ihmettelin tuota mun purkkia uskaltamatta edes avata sitä. Nyt voi muokata vaikka kromipuskureita ja sit tehdä niistä taas kiiltäviä :thumbup: .

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 05.12.2011 11.47

Testasin tuon Alclad AQUA GLOSS lakan toimivuuden kromin päälle. Keskimmäinen lusikka on testilusikka, reunimmaiset lusikat vain jäivät kuvaan.

Kuva
Lakka on ruiskutettu Alclad Chromen päälle oikealle puolelle lusikkaa. Lakka ei himmennä tuota kiiltoa ollenkaan, mutta sävyssä tapahtuu hyvin pieni muutos. Sävyn muutos on niin pieni että en pidä sitä minkäänlaisena ongelmana.

Kuva
Tässä tuo AQUA GLOSS on ruiskutettu Kosutten päälle vasemmalle puolelle lusikkaa. Kosutten päällä muutos on jo selvä, kiilto heikkenee selvästi ja sävykin muuttuu selvästi. Sävy muuttuu kylläkin parempaan suuntaan, eli vaaleammaksi, mutta samalla menetetään Kosutten paras ominaisuus eli kiilto.

Henri Haapalainen
AirFix

Viesti Kirjoittaja Henri Haapalainen » 10.01.2012 12.47

Mulla on kokemusta vain tuosta MGM:stä, joka Petrin testin mukaan on ihan samaa matskua, joten uskallan tänne omat kokemukset lisätä 8)

Parhaan tuloksen sain itse käyttämällä pohjana Citadelin gun metalia, siinä on jo kiiltoa itsessään,
en löytänyt parempaa harmaan sävyä tuon alle omista purnukoista.

Miten se Petri saa sotkun tuolla aikaiseksi?
Itse otan suoraan purkista topsilla (vaikka purkin mukana lusikka tuleekin), täräytän sormilla hieman (että suuremmat ylimääräiset tippuvat takaisin purkkiin) ja alan tuhertamaan. Kerran olen sotkenut sormeni, mutta muuta tuherrusta en ole saanut aikaiseksi.

Tavara on todella riittoisaa, esim. Caddy hauturin etupuskurin sain valmiiksi 4-5 topspuikollisella.
Samaisessa hauturissa kokeilin tavaran käyttöä suoraan valkoisen päälle (Tamiyan pearl white spray). Kohteina takasiipien ja konepellin listat, muistaakseni myös lasien karmit vedin tuolla.
Helppoa kuin heinänteko, rajausteippi listan alaosaan, ja siihen pari hinkkausta, teippi pois ja listan kromaus on valmis. Hetikuiva jne...
Kosketustakin kestää hyvin, ei varmaan kuitenkaan mitään kauheeta hinkkausta :wink:

Auto oli näytillä Lahdessa ja IPMS Openissa, kuulemma esiintyi myös viimeisimmässä Vitriinissä...
Team Lentäjät

Henri Haapalainen
AirFix

Viesti Kirjoittaja Henri Haapalainen » 23.02.2012 20.10

Nyt tuota MGM:ää ois taas tarjolla, yhteydenotot YV:llä.
Team Lentäjät

Kantri
AirFix

Viesti Kirjoittaja Kantri » 15.03.2012 20.28

Tuli muutama päivä sitten kokeiltua sitten itsekkin tätä "Kossua".
Omat huomiot oli että tuota suojautumista ei kannata ottaa huolettomasti, pöly/tomu oli ihan kuin savua kun vähän "puffahti" jossain vaiheessa. Tuon boksin mukanahan tuli kirurginmaski ja kahdet hanskat. Maskia onneks tajusin käyttää ja hanskoja olisi kannattunut käyttää (ainakin toista), Petrin varoituksistakin oli hyötyä, eli laitoin alle paperia, juuri ja juuri riittävästi, eli yhden A4:sen. Mulla oli siis vaan kokeilu, jos ja kun joku kerta teen tuolla jotain enemmän, niin tuo määrä eli yksi A4:nen ei riitä.

Kokeilin tuota valurankaan mistä toinen puoli oli maalattu, Humbrollin Hopee nro.11 ja toinen puoli Tamiyan vastaavaa taitaa olla numerokin sama. Omasta mielestä tuli ihan hyvännäköistä "Kromia". Kuvia en ottanut kuhan pikaisesti kokeilin, siveltimellä kummatkin maalit ja sit "Kossu", hyvin futas. :D
Carpet factory - Autolemmikkitehdas

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 12.08.2012 22.15

Alumiini kiillottuu kivasti Kosuttella.

Vastaa Viestiin