Millä liimaus irti?

Syveneekö harrastus? Keskustelua erilaisten rakenteluniksien ja -tekniikoiden käyttämisestä

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Henri Haapalainen
AirFix
Viestit: 596
Liittynyt: 07.11.2008 21.27
Paikkakunta: Hollola

Millä liimaus irti?

Viesti Kirjoittaja Henri Haapalainen » 30.04.2011 11.43

Moi oi kurut!

Diecastin vanteet pitäisi saada osiksi.

En tiedä millä on liimattu, mutta vanteen takana on jarrulevy (ehkä metallipintainen) ja siinä kiinni satula,
joka pyörii levyn ympäri, muttei irtoa (ilman väkivaltaa).

Vanne tulisi saada maalattua uusiksi, siksi pitäis saada levy satuloineen pois.

Pinelinessä uinut viikon, maalit lähti, mutta liimaus ei anna periksi, ei edes pihdeillä.
Oiskos kellää hyviä ideoita?
Tuo metallinen jarrulevy ei nyt ole kauhean tärkeä jos se ottaa osumaa/häviää kokonaan, kunhan vanne pysyy ehjänä. :wink:

Kiitokset jo etukäteen!
Team Lentäjät

Avatar
Henri Haapalainen
AirFix
Viestit: 596
Liittynyt: 07.11.2008 21.27
Paikkakunta: Hollola

Re: Millä liimaus irti?

Viesti Kirjoittaja Henri Haapalainen » 30.04.2011 11.55

Ai niin tarkennusta,
käyttämäni pineline on n. 40%, sillä on lähtenyt kaikki maalit ja liimaukset mitä on tarvinnu tähän mennessä...
Pitäskö kokeilla 100% :?:
Team Lentäjät

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2470
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Millä liimaus irti?

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 30.04.2011 14.24

Henri Haapalainen kirjoitti:Pitäskö kokeilla 100% :?:
Kyllä mä ainakin kokeilisin... Joskus pinelineä testasin johonkin muovinpalaan 100% vahvana, eikä se sitä kovin haurastanu jossain about kuukaudessa... Tosin, maalitkaan ei kyllä lähteny. :screwy:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Henri Haapalainen
AirFix
Viestit: 596
Liittynyt: 07.11.2008 21.27
Paikkakunta: Hollola

Re: Millä liimaus irti?

Viesti Kirjoittaja Henri Haapalainen » 04.05.2011 08.40

Ei lähe ni ei lähe. Lieneekö tehtaalla pistetty koneellisesti kasaan noi sulattamalla muovia tai mitä lie...
Noh, päädyin sitten tekemään muoviset lekkarat, jotka pujottelin vanteen puolien alle suojaamaan levyä maalauksen ajaksi.
Ei siistein tapa, mutta noinkin tuo onnistuu...
Team Lentäjät

Vastaa Viestiin