micro sol ja humbrol maalit

Keskustelua maalien ominaisuuksista ja käytettävistä maalaustekniikoista

Valvoja: FCMA Moderaattorit

automallari
Heller

micro sol ja humbrol maalit

Viesti Kirjoittaja automallari » 27.07.2011 09.55

tervehdys,
Laittelin tässä hiljattain siirtokuvia paikoilleen humbrolin satin black värin päälle.Apuna siirtokuvan asettamisessa käytin micro sol siirtokuvapehmennintä.Kun micro sol oli haihtunut,kauhukseni huomasin,että siitokuvan pintaa oli ilmestynyt rosoisuutta kuin siirtokuvan alle olisi päässyt hienoa hiekkaa.Maalipinta oli ihan tasainen ennen siirtokuvan asentamista.luulin,että vika on siirtokuvassa,joten otin sen pois.micro sol oli tosiaankin vetänyt maalipinnan rosoiseksi.Onko micro sol tosiaan niin ärjyä ainetta,että se pystyy tuhoamaan emalimaalipintaa?maali oli kuivunut 3kk,joten märkää se ei enään ollut.

Niko Lindström
FCMA member 2018
Viesti:

Re: micro sol ja humbrol maalit

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 27.07.2011 10.36

Ei sen niin tymäkkää tavaraa pitäisi olla. :screwy: Itsellä ei ollut mitään ongelmia '57 Nomadin kanssa, johon kuitenkin tuli aika paljon MicroSettiä ja Micro Solia käytettyä... Voiko vika sitten olla siinä maalissa, että MicroSol ei sopisi Humbrollin satiinimustan kanssa yhteen? Paha mitään on sanoa, mutta mulla tosiaan ei mitään ongelmaa ollut Emalivärin ja tuon litkun kanssa. Tosin kyseessä olikin Revellin emali, mutta ei kai niillä isoja eroja ole....
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Janne Herajärvi
Tamiya

Re: micro sol ja humbrol maalit

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 15.08.2011 14.51

Mä törmäsin samaan ongelmaan rakentamani Mercuryn kanssa. Lieskoja keulaan asetellessa tuli loroteltua sollia ja settiä aika runsaasti ja maaliin ilmestyi rosoisuutta. Itseasiassa lakkapintaan mutta kuiteski. Arvelisin että maali/lakkapinta ei minun tapauksessa ollut tarpeeksi kuiva joten jos se on ollut vielä paikoin "märkä" vaikka kosketuskuiva olikin niin se on saattanut aiheuttaa tuon reagoimisen. Eli varmaan kannattee antaa maalien kuivahtaa rauhassa ennen decalien asettelua.

Vastaa Viestiin