Meinasin ostaa ruiskun Biltemasta, mutta päädyin nyt kuitenkin tuohon Badgeriin.
Badger Patriot tuli hankittua ja siihen vielä tuo kangasletku.

Hankin myös uuden paineensäätimen/vedenerottimen (se nyt sentään Biltemasta) jotka nyt siis erillään kompurasta, mukavasti näkökentässä maalaillessa.

Tämän nyt lähinnä siksi kun tässä ketjussa oli puhetta tuosta ilman jäähtymisestä letkussa.
Kuvassa ei vielä se pidempi ilmaletku paineensäätimelle kun en sitä koesovitukseen jaksanut kaivaa esiin.
Vedenerottimesta pikaliittimellä ruiskun kangasletku irti ja mukaan kun lopettaa niin ei jää pyörimään talliin.
Maalailupaikaksi tulee siis autotalli ja ensi hätään kannoin vanhan pöydän talliin.
Täytyy vielä askarrella jonkinmoinen maalauskoppi, lähinnä sen takia että talli ei ole se kaikista puhtain ja pölyttömin paikka.
Mietin kyllä että sellainen seinään saranoitu pöytä jonka voi taittaa olisi paras kun sen saisi pois tieltä helposti kun sitä ei tarvitse ja myös nopeasti esiin.
Jos jätän jonkun tyhjän tasopinnan talliin se täyttyy romusta aika nopeasti.

Penkkihiomakone ei ole paras kaveri maalauspöydälle, mutta kun pieni talli ja jokainen neliö on vuosien mittaan tehokkaasti optimoitu ei mahda mitään.
Maalauskoppi on tarkoitus tehdä kannettavaksi malliksi, jolloin talliin ei jää kuin tuo vedenerotin/paineensäädin kun en maalaa malleja.
Kompurana siis ihan sellainen perus rautakauppakompura, jonka ostin kun maalasin 1:1 auton.
Armoton meteli siitä lähtee, mutta on kuitenkin sen verran pieni, että nyt kun on pitkä letku välissä voi siirtää hieman kauemmaksi ettei korvan juuressa rallata jos meteli alkaa häiritä.
Toivottavasti säiliö sen verran suuri että ei välttämättä kävisikään kovin usein maalatessa.
Mitään ei ole vielä maalattu, mutta koitetaan päästä harjoittelemaan.
Tallissa tällä hetkellä 12 asteen peruslämpö, joten lämmitystäkin täytyy siis miettiä pakkaskeleillä.
Heti tuli vähän enemmän pro fiilis, vaikka töhäystäkään ei ruiskusta ole päästetty ja todennäköisesti pitkä ja kivinen tie harjoitellessa vielä edessäpäin...
