Kenworth W900 *Valmis!*

Jenkit, eurooppalaiset, linja-autot ja erilaiset työkoneet löydät täältä

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Kenworth W900 *Valmis!*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 30.03.2011 21.27

Tällaista projektia olen tossa aina sillointällöin väsännyt, mutta edistyminen on jäänyt moottorin pohjatöihin... Laitan kuitenkin topicin pystyyn, uskon että nyt aikaa vihdoin liikenee, tosin Tunturi vielä vie aikaa. Sarja on ostettu Jenkkilästä, Daytonan radan vierestä. Ihan hyvälle näyttää sarja, osien määrä hirvittää. Tämä on itseasiassa mun toinen rekkamalli, eka on vielä työn alla, mutta se on '66 Dodge L700.

Moottorista alkaa. Jotain johtoja ja putkia yms oli valettu tohon moottorin kylkeen. Perhana, sinne meni eli kaivertimella veistin nuo pois ja vähän kittasin Green Puttyllä. Se on hyvä nyt kun on pehmeää hioa. Koneen sauma pitää raapia pois seuraavana, kun sain puoliskot liimattua paikalleen. Jos tämä etenis vaikka nyt loppuviikosta, kun on aikaa.

Jos joku on rakentanu tämän sarjan joskus, kuulisin mielelläni kokemuksia moisesta, minkä kanssa oli ongelmia jne. vai olenko itse nyt koekaniinina?

Kuva

Kuva
Keula ja hytti sopii ihan hyvin toisiinsa.
Kuva
Runko.
Kuva

Kuva

Kuva

Tuolta voi käydä kattomassa Mitä laatikko on syönyt kuvia. http://s1038.photobucket.com/albums/a46 ... th%20W900/
Viimeksi muokannut Niko Lindström, 26.04.2012 20.31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Petri Huhtala
Tamiya
Viestit: 2333
Liittynyt: 06.04.2008 21.53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 30.03.2011 22.03

Kunnon Jenkki veturi rekan olla pitää, noita eurovehkeitä näkee muutenkin ihan tarpeeksi. Mullakin on suunnitelmat yhteen custom Petteriin, mutta ei aikaa viedä läpi. :thumbup:

Avatar
Janne Herajärvi
Tamiya
Viestit: 2259
Liittynyt: 27.12.2007 15.51
Paikkakunta: Tornio

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 30.03.2011 22.29

Mielenkiintonen projekti. Näähän ei jenkeissä ole hinnalla pilattu taitaa hinta olla jopa alle 20$ jossain. Mitä olen muutamia projekteja tuolla MCM:n sivuilla nähnyt niin ihan siistin mallin tuosta saa vaikka snaptite onkin. En tiedä onko tuossa samat renkaat kuin vastaavassa Peterbiltissä, mutta mutta jos on niin ne on kuuleman mukaan todella sieltä ja syvältä. Ongelmia siis luvassa niiden vanteille asettelun kanssa. Muuten tuo tais olla melko vaivaton malli kasailla.

Tuossa on yks Kenworth valmiina: http://www.modelcarsmag.com/forums/inde ... opic=40573

Tuossa näkyy vähän niitä rengasongelmia Peterbilt: http://www.modelcarsmag.com/forums/inde ... opic=42511

Tuollasen Kenworthin tilasin itelle AMT: http://www.modelcarsmag.com/forums/inde ... opic=41209

Mielenkiinnolla seurailen, ja hienoa nähdä lisää jenkkivetureita näilläkin sivuilla :thumbup:

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 31.03.2011 07.03

Juu, Jenkkirekka tottakai, harmi vaan ettei ole '55 Peterbilt 351... Petri, nyt kun Ferrari on tauolla, riittää aikaa rekkaan ja topicin laittamiseen? :wink: :wink:

Noita renkaita pitääkin tutkia vähän tarkemmin ja sovitella vanteita niille. Ilmoittelen sitten että miten ne sopivat. Tämähän, vaikka Snap Tite onkin, sisältää hirvittävästi osia ja lopputuloskin on varmaan aika mukava. Ja halvalla näitä todellakin saa, itse ostin '65 Stepsiden ja tämän. Yhteensä 35,02$. Tosin siinä oli 20% alennus, mutta mitäs siitä. Meinasin tuon saman sarjan ostaa aluksi, mikä sulla mutta päädyin sitten tähän. Oli pakko ostaa kun Ameriikoissa näkyi paljon hienoja rekkoja. :mrgreen:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Petri Huhtala
Tamiya
Viestit: 2333
Liittynyt: 06.04.2008 21.53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 31.03.2011 09.55

Niko Lindström kirjoitti:Juu, Jenkkirekka tottakai, harmi vaan ettei ole '55 Peterbilt 351... Petri, nyt kun Ferrari on tauolla, riittää aikaa rekkaan ja topicin laittamiseen? :wink: :wink:
On tässä välissä yksi "Top Secret" projekti minkä tekemistä jo hieman aloittelin, siitä tulee asiaa myöhemmin joskus. Omat rekat tuolla kaapissa ovat vanhaa Matchbox/Amt 1:25 sarjaa, muutama vaunukin hyllyssä niihin on mutta umpivaunu puuttuu vielä. Ongelmana on siis vain tuo puutteellinen aika, no ehkä sekin korjaantuu joskus eläkkeellä sitten. Olettaen että eläke on vielä olemassa joskus 25-30 vuoden päästäkin.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 05.04.2011 19.38

Muutamalla kuvalla pommitan. Moottori on hierottu maalauskuntoon ja oikeastaan maalattukin jo... Ihan hyvin meni lohkonpuolikkaat yhteen, eli ei jäänyt paljoa hiottavaa, kittiä en tarvinnut ollenkaan. Maalailin koneen Revellin emalilla ja sudilla, ihan hyvä tuli ja myös pienempiä moottorin osia maalailin, tai aloitin maalaamaan. Vielä tarvii muita värejä... Tuo letku/putki mikälie jonka tuosta poistin, korvasin sen sähköjohdolla ja tulpanjohdolla. Maalailin vähän yksityiskohtia samalla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 06.04.2011 21.13

Ohhoh, mites tää nyt tällain edistyy... :oops: Sain turbon laiteltua, ennen liimaamista sitä piti maalata vähän tuolta lohkon läheisyydestä, muuten se on mahdoton tehtävä osat liimattuna. Turbo kun on valettu kahtee eri osaan kiinni, eli on keskeltä halki, se piti kasaanliimauksen jälkeen kittailla tuo sauma Green Puttyllä, hioa sen jälkeen ja sitten vasta maalata kokonaan. Mukavan pehmeää tuo Green Putty, helppo hioa. Liimailin muutaman osan paikalleen tohon mottiin, näyttää ihan hyvälle mutta vaatii vielä yksityiskohtia.'

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Janne Herajärvi
Tamiya
Viestit: 2259
Liittynyt: 27.12.2007 15.51
Paikkakunta: Tornio

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 06.04.2011 22.18

Moottori on liian kliini. Vähän kuivapensselöintiä ja litkuttelua kehiin ;)

Tänään tuli mulle se AMT Kenworth, nyt pitäs koittaa tuo Freightliner saada valmiiks nii pääsis ottaan uutta rekkaprojektia työnalle...

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 06.04.2011 22.37

Janne Herajärvi kirjoitti:Moottori on liian kliini. Vähän kuivapensselöintiä ja litkuttelua kehiin ;)
No juu, voishan sitä harkita, vaikka alkuun en meinannu moista toimenpidettä tehä... Kuitenkin tänpäivänen rakentelusessio näytti että litkua tarvii. En vaan ole ollut kovin tyytyväinen tuohon mattamustan ja tinnerin yhdistelmään- pitäis saada Detailerin mömmöjä...
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 16.05.2011 21.18

Nyt on säistetty... Ei vaan millään meinaa saada hyvää lopputulosta, vaikka Tamiyan mattamusta sopii tähän paremmin, kuin Revell. Tämä projekti laukaisi ostopäätöksen Detailerin aineille, kunhan vaan rahatilanne kohenee. Piti taas ostella vähän Tunturiin osia (ja Austin Gasser...). Pinnassa on siis nyt tuollainen likainen musta röpelöinen kerros. Mä en tiedä, onko tuo oikein hyvä, huono vai todella huono. Joten mielipiteitä kaivataan, ja että mitä pitää tehdä jotta näyttää paremmalle!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Vesa Halme
Heller
Viestit: 67
Liittynyt: 04.10.2004 12.31
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Vesa Halme » 17.05.2011 19.21

Tuossa on turhankin paljon säistystä minun mielestäni.

Omasta kokemuksesta musta on ehkä vähän turhankin raju sävy litkutukseen eli hieman ruskeaa tai harmaata mustan sekaan voisi tuoda paremman tuloksen tai sitten litkua saisi ohentaa paljon enemmän ja litkuttaa vaikka useamman kerran - tarkoitushan sillä on lähinnä korostaa varjokohtia yms. Sinänsä hyvä, että olet käyttänyt akryylipohjaista litkutusta emalimaalin päälle, kun sen ohenne ei vie emalimaalia alta pois.

Kuivapensselöinnillä hyvin kuivalla pensselillä taas korostaisin perusväriä vaaleammalla sävyllä joitakin kohtia sekä muilla sävyillä yksittäisiä likatahroja ja hillityillä metallisävyillä kulumia joissakin kohdissa. Autoissahan näitä kulumia ei ole yleensä läheskään niin paljoa kuin esim. tankkimalleissa, joten malttia tähänkin.

Ehdottaisin, että "pesisit" tuota litkutusta pois jonkin verran niin tulos olisi paljon parempi.
--
Vesa Halme

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 19.05.2011 17.20

Kiitos Vesalle loistavasta neuvosta, kokeiltu on. Näyttääkö yhtään paremmalle? Laitoin siis moottorin pintaan ohuelti keltaista, mun silmään siitä tuli heti parempi, jotenkin en tuosta edellisestä versiosta tykännyt, mutta en tajunnut että miksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
maxres
AirFix
Viestit: 250
Liittynyt: 15.11.2010 20.26
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja maxres » 27.05.2011 18.37

Näyttää paremmalta. Ehkä ohuempi litku valuisi paremmin saumoihin ja koloihin...?

Itse olen käyttäny välillä pigmenttejä säistykseen litkutuksen sijasta. Niilläkin saa ihan mukavaa jälkeä.
Kuvia malleistani ja näyttelyistä TÄÄLLÄ

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 27.05.2011 18.58

Kiitos, Maxres kommentista! Ohuempaa litkua olisi tuohon pitänyt laittaa, siinä olet täysin oikeassa. Onneksi '70 Super Been moottorin litkutus onnistui paremmin, ohuemmalla litkulla. Pigmenttejä pitäisikin ostella, oletkos käyttänyt ihan Migin pigmenttejä? Itsellä on juurikin Mig "Light Rust"- sävy, mutta muitakin pitäisi hyllyyn ostella. Luulenpa, että tämäkin joutaa taas työpöydälle lähiaikoina. Stay tuned.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
maxres
AirFix
Viestit: 250
Liittynyt: 15.11.2010 20.26
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja maxres » 27.05.2011 19.10

Niko Lindström kirjoitti:Pigmenttejä pitäisikin ostella, oletkos käyttänyt ihan Migin pigmenttejä?
Mulla on vielä jäljellä Nochin pigmenttipaketti pienoisrautatien jäljiltä, eivät niin kauheasti kulu autojen kanssa.
Kuvia malleistani ja näyttelyistä TÄÄLLÄ

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 12.06.2011 20.02

maxres kirjoitti:
Niko Lindström kirjoitti:Pigmenttejä pitäisikin ostella, oletkos käyttänyt ihan Migin pigmenttejä?
Mulla on vielä jäljellä Nochin pigmenttipaketti pienoisrautatien jäljiltä, eivät niin kauheasti kulu autojen kanssa.
Sellaisen voisi ehkä hankkia... No, katsotaan. 8)

Sain hytin pohjamaalattua, ihan hyvältä se kaikkien pohjatöiden jälkeen näytti. Nyt vielä maalailin sen Mastonilla. Tuo maali on kuvissa märkää, nyt se on jo vähän matampi, mutta se taas on ihan hyvä pohja lakalle, luulisin. Rungon suihkin kanssa pohjamaalilla + kiiltävällä mustalla. Oranssi- musta väriyhdistelmä sopii tähän todella hienosti... Myöskin sisustaa aloittelin, musta lattia, penkit, ovipahvit sun muut kangasosat on maalattu harmaalla. Muuten olisi ollut liian tumma, eikä olisi näkynyt lasien läpi kunnolla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Keulaan huitasin vasta pohjamaalia...
Kuva

Kuva

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Scannari
Heller
Viestit: 9
Liittynyt: 19.12.2010 00.48

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Scannari » 13.06.2011 00.14

Hyvän näköinen on tulossa. Jatka samaan malliin. :thumbup:

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 20.06.2011 17.43

Kiitos, scannari! Jatketaan, mutta hidasta on. Ehkä Cobran valmistumisen jälkeen voisi hyökätä tämän kimppuun sitten toden teolla. Nyt tänään kun aurinko paistoi (ennusteen mukaan piti sataa), maalailin tuon keulapalan tuolta sisäpuolelta oranssilla. Varmaan loppuviikosta uskaltaa jo maalata ulkopuolelta, tai lähinnä teipata maalaustuen tuonne jo maalatulle puolelle. Myös kojelautaa ja muita puuosia olen aloitellut, mutta niistä ei ole vielä kuvia.

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 30.06.2011 14.14

Komea kenworth tulossa sulla! Et ostas tämmösen samanlaisen mutta matala "hattusella"makuuhytillä olevan w 900 raadon? Tai ei siitä puutu kun pari osaa ja turbo..
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 30.06.2011 22.23

Jep, kiitoksia. Musta on kamala rekkamallari tulossa, on työn alla tämä, sitten Peterbiltin raadosta pitäisi tehdä jonkinnäköinen mattavärinen kiihdytin, jenkeistä tilaan tässä juuri lähipäivinä Moebius Modelsin International Lonestar- rekan. :mrgreen: Luulenpa, että en osta toista, matalaa samanlaista, kun nämä rekat ei ole oikein se mun juttu, vaikka noiden lisääntyvästä määrästä voisikin toisin päätellä. :roll:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 01.07.2011 17.07

Hehe :D selvä. Jos sen joskus tekis uuestaan.. :D
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 01.08.2011 17.54

Keulapala sai vihdoinkin päällipuolelle oranssia kun oli niin hyvä sää ulkona että pakko oli maalata. Lakkaa tulossa seuraavana, myös tuohon runkoon ja sitten sisustaakin täytyy jatkaa.

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 01.09.2011 19.31

Hidasta tuppaa olemaan. Nyt sain kuitenkin laitettua decalit paikalleen. Osa niistä sopikin ihan hyvin ja olivat helpot laittaa, mutta sitten nuo decalit tuossa kopissa, jossa nukutaan olikin hankalat. Ei siis nuo tuolla ylhäällä vaan tämä leveä alla. Jouduin lopuksi lyhentämään suurimmat rypyt pois ja MicroSolia laitoin riittävästi, mutta tuon paremmaksi en sitä saanu. Pitää paikkailla vähän valkoisella heti lakan jälkeen. Keulapalan decalit sattuivatkin hienosti kohdilleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Petri Huhtala
Tamiya
Viestit: 2333
Liittynyt: 06.04.2008 21.53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 01.09.2011 20.19

Paikkaat siveltimellä maalaamalla varovasti nuo hankalat paikat ja hyvä tulee :thumbup:

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Kenworth W900 *WIP*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 02.09.2011 06.59

Jep, niin ajattelin tehdä, toivottavasti nuo paranee edes vähän kun saa sileän? lakkapinnan päälle ja valkoista maalia. :oops:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Vastaa Viestiin