Volvo F16

Jenkit, eurooppalaiset, linja-autot ja erilaiset työkoneet löydät täältä

Valvoja: FCMA Moderaattorit

maxres
AirFix

Volvo F16

Viesti Kirjoittaja maxres » 16.11.2010 23.08

Tervehdys kaikille!

Uusi naama tällä foorumilla. :)

Taustaa sen verran, että teini-iässä olen viimeksi koonnut rekkoja, tuolta ajalta ei tosin ole kuin pari jäljellä,
suurin osa tuhoutui "raketti-iskuissa" uusina vuosina tai jotenkin muuten dramaattisesti... :(

Innostuin muutama vuosi sitten keräämään EMEK-rekkoja ja nyt on orastanut innostus uudelleen koottaviin
muovimalleihin ja EMEK-tuunaukseen. Millainen suhtautuminen täällä tuohon EMEK-virittelyyn on...?

Laitan tässä muutaman kuvan Volvo F16 rekkavaturista, jonka tein noin 18v sitten. Tuolloin lama-aikaan ei
oikein ollut varaa muuhun kuin tuohon mattamustaan väriin... Auto oli vuosia hyllyssä, kunnes 2004 sain
jonkun innostuksen sen restauroimiseen. Osat irtosivat suht helposti ja sain pestyä auotosta pinttyneet
pölyt pois ja hytti sai myös uuden maalin. Hanttarin peili oli jo tuolloin kadonnut, keskimmäinen lasinpyyhkijä
on kadonnut myöhemmin muuttojen yhteydessä.

Tällä viikolla hain auton vintistä pesuun ja pieneen fiksaukseen, saa asua tästä eteenpäin lasivitriinissä.

Tuossa nyt on varmasti kaikki tyyppivirheet tehty, enkä niitä korjaamaan enää lähde. Mutta mieleläni
kuulen rakentavaa kritiikkiä ja virheille korjaustavan, jottei tarvitse samoja mokia toistaa.

Lähinnä eniten vaikeuksia on tuottanut tuuliasin liimaus ilman liimahöyryjälkiä ja valojen saaminen edes
jotenkin luonnollisen näköisiksi.

Kuvia mausteeksi:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Juho Jaakkonen
Tamiya

Re: Volvo F16

Viesti Kirjoittaja Juho Jaakkonen » 17.11.2010 19.51

No sen verran osaan sanoa, että ikkunat kannattaa liimailla jollain perus vesiliukoisella liimalla, kuten Eri-Keeper. Hifistelijät käyttävät tarkoitukseen varta vasten tehtyä Micro Kristal Klearia mutta ite olen pärjännyt tuolla Eri-Keeperillä. Se ei vedä laseja huuruun ja kuivuu läpinäkyväksi.
Scale Model Custom's Alavieska
"Automotive bonsai"
Model is authentically detailed inside and out - bumper to bumper, top to bottom.

Sauli Ikonen
AirFix

Viesti Kirjoittaja Sauli Ikonen » 17.11.2010 21.52

Ihan hyvän näköinen paluu rekkamallien pariin :thumbup:

Itse ainaki tykkään Emekkejäkin täällä katsella kohan selkeästi huomaa että niille on jotain tehty eikä esim. pelkästään maalattu ja lisätty pari sotkuista tarraa.
Scania V8 king of the road

maxres
AirFix

Viesti Kirjoittaja maxres » 20.11.2010 22.34

Juho Jaakkonen kirjoitti:No sen verran osaan sanoa, että ikkunat kannattaa liimailla jollain perus vesiliukoisella liimalla, kuten Eri-Keeper. Hifistelijät käyttävät tarkoitukseen varta vasten tehtyä Micro Kristal Klearia mutta ite olen pärjännyt tuolla Eri-Keeperillä. Se ei vedä laseja huuruun ja kuivuu läpinäkyväksi.
Olen jotenkin umpimielisesti pitänyt erikeeperiä ja vastaavia lähinnä maaston liimaamiseen soveltuvina. Kiitos vinkistä, menee kokeiluun! :)
Sauli Ikonen kirjoitti:Ihan hyvän näköinen paluu rekkamallien pariin :thumbup:

Itse ainaki tykkään Emekkejäkin täällä katsella kohan selkeästi huomaa että niille on jotain tehty eikä esim. pelkästään maalattu ja lisätty pari sotkuista tarraa.
Kiitos! Juu siis kyllä tarkoitus vähän on enemmän Emekiä muokata kuin pelkkä maali.Viehättää vain Emekeissä vahva runko ja akselit.
Renkaat eivät harita (näkyy olevan aika yleistä rakennussarjatuotoksissa) ja runko on suora eikä taivu kovin herkästi erikoisemmankaan päällirakenteen alla.
Kuvia malleistani ja näyttelyistä TÄÄLLÄ

Sauli Ikonen
AirFix

Viesti Kirjoittaja Sauli Ikonen » 21.11.2010 10.21

Jep. Runkohan noissa on vahva vaikka siinä sitten aitous vähän kärsii. Täältäkin päi olisi yks Emek projekti valmistumassa jossai kohin, vähä semmosena välipalana ollu kun ei aina jaksa Italerii ym. värkätä :)
Scania V8 king of the road

maxres
AirFix

Viesti Kirjoittaja maxres » 25.07.2012 19.14

Volvoon vaihdettiin 10-litrainen kone ja auto laivattiin tansaniaan. Siellä paikallinen paja jatkoi hieman runkoa ja löi päälle karsinalavan.
Norsualueella saattaa käydä näinkin. :mrgreen:

Lisää kuvia TÄÄLLÄ jos kiinnostaa. :)

Kuva

Kuva

Kuva
Kuvia malleistani ja näyttelyistä TÄÄLLÄ

Vastaa Viestiin