Volvo FH16 660 6*4 + Hiab XS 166 E5 + jatkorekka.

Jenkit, eurooppalaiset, linja-autot ja erilaiset työkoneet löydät täältä

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Jussi Kurjenluoma
AirFix
Viestit: 352
Liittynyt: 13.12.2005 01.38
Paikkakunta: Kurikka

Volvo FH16 660 6*4 + Hiab XS 166 E5 + jatkorekka.

Viesti Kirjoittaja Jussi Kurjenluoma » 29.11.2009 02.10

Laitetaanpa tännekin vähän kertomusta tästä uudesta projektista. Aloin tuossa rakentaa tavoista poiketen Volvoa eikä sitäkään sopinut suoraan paketista luonnollisestikaan nysvätä. Katsotaan nyt mihin sitten edetään, suunnitelmat on korkealla ja vielä osittain auki.
Tästä tulee nyt sitten ns. vanhan viirusilmän mallinen kiesi:
Kuva

Alustaa tuossa olen kasannut jo hieman pidemmälle:
KuvaKuvaKuva

Vetotapa on siis 6*4, akseliväli 3600. Toistaiseksi kaikki vielä koesovitettuna. Nuo KFS:n akselistot rakensin kokonaisuuksiksi että ne voi maalata erikseen ja liimata sitten vasta runkoon kiinni.

Tähän mennessä käytetty sarjan omia osia, KFS:ä ja JCL:ä. Rungon jatko on 1mm styreeniä liimailtuna palkeiksi kuten tähänkin asti.
Viimeksi muokannut Jussi Kurjenluoma, 13.06.2010 02.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vanaja
AMT
Viestit: 753
Liittynyt: 17.07.2005 17.44
Paikkakunta: Oulu

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Vanaja » 29.11.2009 14.08

Jussi Kurjenluoma kirjoitti: Tästä tulee nyt sitten ns. vanhan viirusilmän mallinen kiesi:
Muutenha se pitäs olla FH700 :wink:
KFS'n pitäis mun mielestä laittaa telisarjoihi ja vanteisiin vaihtoehdoksi levyjarrut. Eikai nykyään juuri kukaan ota rumpuja ainakaan eteen.
Välikaasua ja kaksoispoljentaa!!!

http://public.fotki.com/Vanaja/

Trio Niskalaukaus 1996-2004

Kimi Asumaniemi
Heller
Viestit: 2
Liittynyt: 12.11.2009 17.17
Paikkakunta: Tampere

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Kimi Asumaniemi » 29.11.2009 14.33

Hyvältä näyttää! Tuleeko kenties lavetinvetäjä?
Projektit: EMEK: Volvo FH16 tukkirekka Italeri: DAF 95XF ja SCHMITZ kylmäkärry
------------------------------------------------------------
Käykää sivuillani: http://kimi97.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Jussi Kurjenluoma
AirFix
Viestit: 352
Liittynyt: 13.12.2005 01.38
Paikkakunta: Kurikka

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Jussi Kurjenluoma » 29.11.2009 15.46

Ei tule ainakaan lavettia perään kun sellainen tuolla hyllyssä jo on. Siitä kärrystä enemmän myöhemmin sitten..

Juu, onhan nuo rummut vähän vanhanaikaset, eikä se nyt niin mahdoton homma olis ollu tehdä noihin jarrukilpiin "satuloita" joihin olis nuo kellot liimannu kiinni. Samalla lailla tein tuohon A-K:n ärräläiseen levyjarrut. Tuolla volvon alustassa on vain takana niin mahdottoman ahdasta että olisi ollut hankala saada kelloja sopimaan minnekään. Eteen laitoin nuo rummut ihan vain helppouden takia, nyt pystyy käyttämään suoraan nuo KFS:n vanteet koko veturiin ja mahtaako olla mahdollista saada alustaa ees pelkillä etulevyillä? Taitaa muutenkin tuo vetävä teli olla aina rummuilla.(?)

jpokki
AirFix
Viestit: 336
Liittynyt: 24.01.2008 19.11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja jpokki » 29.11.2009 22.23

Eikös KFS:llä ollut jarruihin levyjäkin tarjolla, tosin ei siis vaihtoehtona vaan erikseen. M&G:ltä levysarjoja ainakin löytyy...
Kun humppa pääsee veriin, niin silloin hukka perii ja jalka polkee aina tahtia.

Reijo Immonen
Heller
Viestit: 54
Liittynyt: 21.11.2008 13.17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Reijo Immonen » 03.12.2009 11.11

vanaja: Eikai nykyään juuri kukaan ota rumpuja ainakaan eteen.
Kyllä niitä "nuukajulleja" löytyy, ainakin bussi puolella! Jos saa 60 luvun tekniikan 2000 luvun pohjaan vähän halvemmalla, niin tottakai se otetaan!
-Repe Immonen

Avatar
Jussi Kurjenluoma
AirFix
Viestit: 352
Liittynyt: 13.12.2005 01.38
Paikkakunta: Kurikka

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Jussi Kurjenluoma » 08.03.2010 17.32

Jatketaan tätä rumpujarrujen viitoittamaa tietä vaikka oikeestaan mitään ei ole tapahtunutkaan itse mallille :D

Sivuprofiili näyttää tältä:
Kuva
Ja tuonne hytin taakse on tullut jotain ihan uuttakin:
KuvaKuva

Sitten (turhaa) löpinää. Alustaltaan auto alkaisi olla lähes valmis. Taakse saattaa vielä tulla tukijalat mutta en ole ihan varma vielä kun pitää kattoa miten ne sopii kärryn kanssa olemaan. Runkoon tulee toki vielä paljon tavaraa kiinni, mm säiliöt, mutta ne olisi tarkoitus tehdä samaan tapaan mitä noissa tanskalaisissa näkee eli kyljestä tulisi mahdollisimman suora ja siisti. Tuollasen siirrettävän jalustan kötöstin vetopöydälle kun en ole vielä ihan 100% varma että jääkö tuohon rungolle riittävästi tilaa eteen.
Tuosta nosturista olisi tarkoitus tulla Hiab XS 166 E5 niin pitkälle liikkuvana kuin vain hermot antavat myöten... Hydraulisia jatkojahan tuossa on siis 5 ja ulottuvuutta noin 15m..

Kärryksi tähän olisi tarkoitus tulla 3 akselinen joista 1 nousee, 2 vain on ja kolmas kääntyilee.. 12,5m pituutta lyhyenä ja jatkoa jonkin verran.. Kärryyn en ole ehtinyt vielä paneutua edes suunnitelmien asteella.

Koitetaan kumminkin tehä tälläsiä ainaisia volvoja ja kanioita vaikka ihan kiusallaan :D

Janne
Heller
Viestit: 72
Liittynyt: 04.08.2005 11.19
Paikkakunta: Purmo
Viesti:

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Janne » 09.03.2010 19.05

Sanoit ettei tapahtuu mitään sielläpäin, mutta kyllä jotakin on tapahtunut. :thumbup: Kyllä Markku ja Hannu ovat kovia jätkiä kun ovat pakottaneet sinua tehdä Volvo, luulin sinua oikeeksi Scaniamieheksi 8)

Tapio Kallio

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Tapio Kallio » 10.03.2010 10.50

Onko toi nosturi siitä italerin uudesta rekkatarvike setistä? ja onko nosturi kunnollinen siis, onko ongelmia sen osien kanssa. Tuleeko minkälainen lava autoon?

Avatar
Jussi Kurjenluoma
AirFix
Viestit: 352
Liittynyt: 13.12.2005 01.38
Paikkakunta: Kurikka

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Jussi Kurjenluoma » 10.03.2010 19.44

Tapio Kallio kirjoitti:Onko toi nosturi siitä italerin uudesta rekkatarvike setistä? ja onko nosturi kunnollinen siis, onko ongelmia sen osien kanssa. Tuleeko minkälainen lava autoon?
Nosturi ei ole tarvikesarjasta vaan ihan omin jaloin tuusattu. Ei siis ole kunnollinen ja on ongelmia osien kanssa (lähinnä siksi kun ei niitä osia ole). Autoon ei tule lavaa kuten noista kuvista varmaankin huomaa :?: , perään tulee kyllä puolikas aikanaan.

Avatar
Jussi Kurjenluoma
AirFix
Viestit: 352
Liittynyt: 13.12.2005 01.38
Paikkakunta: Kurikka

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Jussi Kurjenluoma » 02.05.2010 16.29

Ei tämä mahdottomia etene kerrallaan, mutta laitetaanpa muutama kuva kun kerran tuli otettua.

Säiliöitä on tullut tässä viikonloppuna rakenneltua, noin kuutio pitäis nyt sopia polttoainetta alustaan ja hydrauliikkaöljyäkin "riittävästi". Muutaman paineilmasäiliön kun tuonne saisi vielä tungettua pitkittäin runkopalkkien alle niin alkais olla alusta kasassa. Siihen tulevaan kärryyn pitää sitten laittaa työkalulaatikkoja.

Nosturiprojekti potee motivaatio ja aikapulaa.

En häiritte enempää, katsokaa kuvista :)

KuvaKuvaKuva

jpokki
AirFix
Viestit: 336
Liittynyt: 24.01.2008 19.11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja jpokki » 02.05.2010 16.36

Kauheen tyylikäs meinaa tulla! :thumbup:

Oliko nosturiin ihan piirustuksiakin vaiko perstuntumaltako tehdään eli valokuvista ja mittailemalla?
Kun humppa pääsee veriin, niin silloin hukka perii ja jalka polkee aina tahtia.

Avatar
Jussi Kurjenluoma
AirFix
Viestit: 352
Liittynyt: 13.12.2005 01.38
Paikkakunta: Kurikka

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Jussi Kurjenluoma » 02.05.2010 23.24

jpokki kirjoitti:Kauheen tyylikäs meinaa tulla! :thumbup:

Oliko nosturiin ihan piirustuksiakin vaiko perstuntumaltako tehdään eli valokuvista ja mittailemalla?
Nosturin lähtökohtana on myyntiesite PDF jossa on suhteellisen hyvä kuva hiiabista suoraan sivulta. Lisäksi sain Hiabilta ruinaamalla muutaman mainoskuvan ja asennusmitat pdf:nä. Kovasti halusivat nähdä mallin valmiina, mutta apuja tosiaan ei pahemmin saa :D Mittoja on joutunu ottamaan päättelemällä, arvaamalla ja kokeilemalla. (Jos jollain on tiedossa juuri tuollainen XS 166 E5 niin saa vinkata ;)

Mitat ja muodot olen hakenu paikalleen piirtämällä Corelilla kuvat tuon PDF:n päälle ja muokkaamalla oikeaan kokoon. Sitten vain kokeilua pikkusen ja leikkelemään. Tuon viisijatkoisen puomin kanssa sitten alkoikin hiertämään tosissaan..
Mittoja on joutunu ottamaan päättelemällä, arvaamalla ja kokeilemalla. (Jos jollain on tiedossa juuri tuollainen XS 166 E5 niin saa vinkata ;)

jpokki
AirFix
Viestit: 336
Liittynyt: 24.01.2008 19.11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja jpokki » 03.05.2010 19.15

Vilkaisin tuota esitettä, niin tuo piirroskuvahan on muuten vektorina eli sen saa (tai pitääkö sanoa tässä vaiheessa "olisi saanut") suoraan coreliin avaamalla pdf:n sinne ja poistamalla kaiken muun töhkän ympäriltä...
Kun humppa pääsee veriin, niin silloin hukka perii ja jalka polkee aina tahtia.

Avatar
Niko Niemi
Hasegawa
Viestit: 1944
Liittynyt: 15.11.2004 13.43
Paikkakunta: Turku

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Niko Niemi » 04.05.2010 08.01

Nosturin valmistustekniikka vaikuttaisi aika pitkälti samalta, kuin omani joskus silloin vuosituhannen alussa. Mulla on jossain vielä muutama Hiab-tarra, jotka sain Hiabilta tulostettuna 1/24 mittakaavaan. Tosin tyyppimerkkinä on xs800, mutta ainakin merkki olisi varmaan ok.

-Niko

Avatar
Markku Salo
AirFix
Viestit: 396
Liittynyt: 07.04.2006 13.19
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Markku Salo » 08.05.2010 13.44

kyllä se siitä jussi pikkuhiljaa valmistunee. hyvän näköiset tankit olet tehnyt. Rupee alusta oleen aikas nätin näköinen. milläs värillä aattelit tuon rungon maalata?? ja kuis nuo tankit tulevatko rungon väriseksi vai jonkun muun väriseksi?? jatka äijä samaan malliin loppuun saakka :thumbup:
joo joo vai miten se oli
tästä Kuva-albumiini

Avatar
Jussi Kurjenluoma
AirFix
Viestit: 352
Liittynyt: 13.12.2005 01.38
Paikkakunta: Kurikka

Re: Volvo FH16 660 6*4 + jotain...

Viesti Kirjoittaja Jussi Kurjenluoma » 13.06.2010 01.42

Laitetaanpa tännekin pikkusen tekstiä kun projekti on edistynyt taas hitusen.
Nosturille en ole tehnyt juuri mitään edellisen päivityksen jälkeen lukuunottamatta noston ja taiton sylintereitä joista tein raakaversiot. Puomiston kanssa hierotaan edelleen kaljua...

Suurin päivityshän tähän on oikeastaan nämä värit jotka mielestäni onnistuivat melkoisen hyvin kerrankin vaikka pariin kertaan saikin taas uittaa koko laitoksen. Alustaa muokkasin edellisesti vielä sen verran että tankit madaltuivat 4-5mm ja vasemmanpuoleisen tankin korvasin työkalulaatikolla ja telineellä aluslevyille. Pöydästä nikkaroin tuollaisen uudemman mallisen Jost:n Pedersenin innoittamana. (Hieman otti kyllä myöhemmin päähän kun KFS julkaisi yllättävänkin nopeasti tuon pöydän ja siirtopedin...)
Kuvatus:
Kuva

Tänään tuli sitten aloitettua kärry:
Kuva Kuva

Malli on siis omasta päästä(+ vakoiltu muilta minkä kehdattu). Tuohon etummaiselle akselille tulee pussit eteenkin että näyttäis nostettavalta, mutta takimmaisesta kääntyvästä en ole enää ollenkaan varma. Tuolla takana loppuu tila rungon ja renkaan välistä vähän liiankin nopeasti. Mietin jo hetken että olisin tehnyt tuon koko rungon suorasta levystä jolloin olisi siitä voinut tehdä kapeamman. Laiskuus kumminkin voitti ja päädyin tähän. Nipussa tuo kärry on nyt sitten 12.6m (525mm) ja jatkettuna 17,7m (725mm)pitkä
Noh.. Näillä mennään..

To be continued..

Smirnoff
Heller
Viestit: 16
Liittynyt: 28.12.2009 13.57

Re: Volvo FH16 660 6*4 + Hiab XS 166 E5 + jatkorekka.

Viesti Kirjoittaja Smirnoff » 14.06.2010 14.41

Sopii kyllä hyvin nuo värit toisiinsa :thumbup: muutenkin hienoa jälkeä :P Jatka samaan malliin.

Avatar
Jussi Kurjenluoma
AirFix
Viestit: 352
Liittynyt: 13.12.2005 01.38
Paikkakunta: Kurikka

Re: Volvo FH16 660 6*4 + Hiab XS 166 E5 + jatkorekka.

Viesti Kirjoittaja Jussi Kurjenluoma » 28.08.2010 11.59

Pientä edistymistä:
Tuskailin varmaan kuukauden noiden jatkojen kanssa. Muovista niitä en uskaltanut lähteä edes kokeilemaan kun ainevahvuus ei kärsi olla kuin 0,2mm. Ensiksi kokeilin taivutella profiilia suorasta 0,2mm messinkilevystä mutta ongelmaksi tuli aineen venyminen taivuttaessa. Lisäksi jokaiseen jatkoon olisi tullut 2 pitkää saumaa juotettavaksi.

Onneksi J Pokki on tehnyt jutun Eduardista niin uskalsin lähteä kokeilemaan. Piirsin profiilin "avattuna", eli yhdessä jatkossa on vain yksi pitkä juotossauma. Jatkot syövytettiin 0,2mm messingistä ja taivutusurat syövytettiin puoleenväliin. Tuet, linkit ja muut pikkuosat on syövytetty 0.5mm messingistä. Muutama moka tuossa suunnitteluvaiheessa tuli toki tehtyä, mutta kasaan tuon puomiston kuitenkin sai. Jatkojen sylintereissä varret on 2mm ruostumatonta ja putket taas 4mm styreeniputkea. Sopivampi koko putkille olisi ollut jotain 3mm luokkaa johon minulla olikin jo messinkiputkea mutta puomisto alkoi olla jo niin painava että päädyin muoviin. Viimeinen jatko on muovia koska sen etsiosaan ei ollut taivutusuria syöpynyt jostain syystä.
Tässä kuvia puomistosta avattuna:
KuvaKuvaKuva
Melko kookas tuo laite on, nuo sylinterit ei jaksa pitää puomistoa kitkallaan ylhäällä ja luulen ettei tuo alustakaan sitä kestäisi.
Esikuvassa on ulottuvuutta noin 15m eli tässä jotakuinkin 63cm..

Tässä pari kuvaa nosturi parkkiasennossa:
KuvaKuva
Jouduin muuttamaan tuota pysäköintiasentoa hieman pystymmäksi kuin esikuvassa koska muuten autosta olisi tullut ylileveä.

Vielä paljon puuttuu mutta tarkoitus olisi tämä saada Turkuun näytille :)

Avatar
Kimmo Hyttinen
Fujimi
Viestit: 1158
Liittynyt: 28.09.2004 15.59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Volvo FH16 660 6*4 + Hiab XS 166 E5 + jatkorekka.

Viesti Kirjoittaja Kimmo Hyttinen » 28.08.2010 17.52

:shock: on siinä pilkillä pituutta! Hyvä, että edes jotkut saa jotain aikaiseksikin. Itellä meni kesä ihan vaan "virtuaalirakentamiseen" :oops:
qeiyarhusdg kllöäodrjh

Avatar
Jussi Kurjenluoma
AirFix
Viestit: 352
Liittynyt: 13.12.2005 01.38
Paikkakunta: Kurikka

Re: Volvo FH16 660 6*4 + Hiab XS 166 E5 + jatkorekka.

Viesti Kirjoittaja Jussi Kurjenluoma » 28.11.2010 19.26

pientä päivittelyä..

Olen tuohon nosturiin nysvännyt muutamia pikkuosia tässä aina kun on aikaa jostain sattunut löytymään.

Kuva Kuva

Kotelo lohkolle ja sähköille ei välttämättä ole ihan justiinsa, loppui pikkusen into ja liimasin mötikän kiinni runkoon ajatuksella että olkoot, tukijalkojen lohkolle koteloineen kävi vähän samoin. Vivut puuttuu vielä, mutta luultavasti lisään ne vasta kun alarunko on maaleissa.

Tuota letkukelaa rotaattorille mietin pitkään että jättäiskö sen pois, keksin kuitenkin viimein miten sen saa tehtyä "toimivaksi" niin ajattelin sen sitten tuohon laittaa rekvisiitaksi. Kela kelaa letkun takaisin kuten oikea mutta kovin paljon tuohon ei kierroksia voi laittaa kun jousi vei niin paljon tilaa. Jousimateriaali löytyi hissilippujojosta :D Letkutus tuolle (tulevalle) rotaattorille tulee tuonne jatkojen sisään, mitä ratkaisua tuolla mantereella näytetään käytettävän.

Eniten tässä jännittää saako tuon vielä liikkumaan maalikerros niskassaan, mutta sitä ennen on vielä kymmeniä pikkuosia liittyen hydrauliikkaan, eikä letkuista vielä puhettakaan...

Itse alustalle en ole tehnyt mitään toistaiseksi..

jatketaan :D

Avatar
Sauli Ikonen
AirFix
Viestit: 127
Liittynyt: 11.11.2007 19.03
Paikkakunta: Hartola

Re: Volvo FH16 660 6*4 + Hiab XS 166 E5 + jatkorekka.

Viesti Kirjoittaja Sauli Ikonen » 28.11.2010 22.45

On se kyllä jokseekin tarkan näkösesti rakennettu :o Ja jos tuohon pitäis vielä kymmeniä osia laittaa, ei taida valmiista Hiabista puuttuu sen jälkeen yhtäkään osaa mitä ei 1:1 Hiabissa olisi :D
Scania V8 king of the road

Avatar
Arffu
Heller
Viestit: 28
Liittynyt: 06.11.2008 20.44
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Volvo FH16 660 6*4 + Hiab XS 166 E5 + jatkorekka.

Viesti Kirjoittaja Arffu » 04.12.2010 17.05

On kyllä nätti vehje. Toi teleskoopipuomi on pirun makee :worshippy
Ahdin määrää tahdin

Avatar
Jussi Kurjenluoma
AirFix
Viestit: 352
Liittynyt: 13.12.2005 01.38
Paikkakunta: Kurikka

Re: Volvo FH16 660 6*4 + Hiab XS 166 E5 + jatkorekka.

Viesti Kirjoittaja Jussi Kurjenluoma » 19.12.2010 23.29

Jatkoin pikkuisen puuhastelua tuon kärryn kanssa, lavan pohja kaikkine poikkitukineen, sidontalenkkien reikineen, konttilukkoineen ja karikkatuppineen tuossa on ollutkin valmiina jo pian puoli vuotta, ei vain ole saanut aikaiseksi kuvata :)

Kuva
(kuvassa kaikki vain soviteltuna paikalleen.)

Eli, Alustaan olisi nyt lisättynä kannattimet laatikoille ja akselit on lopullisilla paikoillaan. 2 ja 3 akselin väli on pitempi koska 3.akseli on ns. kitkaohjattu. 2 ja 3 akseleiden välissä on alustan levyinen laatikko jonka vasempaan yläreunaan tulee akselipainomittarit, säätövivut jne.

1. akselin eteen tulee kummallekin puolelle runkoa tuollaiset 11cm (1:1 260cm)pitkät laatikot joissa voi sitten kuljettaa vaikka karikkoja, aluspuita tms. Laatikoissa on verkkopohjat ja kansiksi tulee pressut (NTM käyttää tälläisiä laatikoita).

Lokasuojat sovittelin hampaita kiristellen alustaan, saapi nyt menetellä. Paremminkin olisi voinut istua. Lokarit on M&G:n valmistetta, mielestäni oli siistimpää valua kun KFS:llä. Muotopuolia en jaksanut alkaa oikoa vaan laitoin ne tuonne 3. akselille kun ne joka tapauksessa piti katkoa.

Paljon tuostakin vielä puuttuu että valmiiksi voisi sanoa. Laidat teen varmaan valmiiksi ennen maalausta, mutta viimeinen sovittelu pitää tehdä varmaan vasta kun saa tuon alustan maaleihin. Laitojen korkeudeksi tulee varmaan jotain 35-40mm (84-96cm). Akselit pitäisi vielä viimeistellä että saa nuo uudemmat vanteet sopimaan italerin levyjen kanssa.. ahdasta tahtoo olla kun levyt piti viedä syvemmälle vanteisiin.. Samalla pitäisi tuohan ohjaavaan akseliin lisätä vielä iskunvaimennin ja lukitusta varten ilmakello. Nostopussit 1. akselia varten puuttuu samaten, niitä ei saanutkaan oikein järkevästi hyödynnettyä tuosta Italerin kippikärrystä..

Tässä tulikin paljon tekstiä mutta vähän asiaa, kiitoksia mielenkiinnosta ja kommenteista tähän asti!

Scannari
Heller
Viestit: 9
Liittynyt: 19.12.2010 00.48

Re: Volvo FH16 660 6*4 + Hiab XS 166 E5 + jatkorekka.

Viesti Kirjoittaja Scannari » 20.12.2010 00.01

Täähän voi kuulostaa tyhmälle :screwy: , mutta onko tämä rc vai niinkuin vain ihan normi? Sellainen "näyttelyyn" vietävä vekotin?

Vastaa Viestiin