Pro Street Matador '75

Esittele omat valmiit/keskeneräiset mallit. Kaikki autot tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Pro Mod Matador '75

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 09.06.2011 15.51

Osaatko sanoa SpWa, kun tuollainen AMC expertti olet että millä värivaihtoehdoilla noita Matador Coupeja oli saatavilla? :) Tuosta omastakun taidan tehdä mahdollisimman alkuperäisen. Tuo Copper Irid kyllä näyttä hienolta, mutta mistäs tuollaista väriä sitten sekoittaisi.
If you can´t make it, fake it!

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Pro Mod Matador '75

Viesti Kirjoittaja SpWa » 09.06.2011 19.39

Expertti, noh, höh... :roll:

Värien nimet vaihtelee maalivalmstajasta riippuen. Tuolta voi katsoa värivaihtoehtoja:
http://www.matadorcoupe.com/paintcodes.htm

Vuoden '75 värikartta isompana:
http://www.amcpacer.com/images/print/19 ... colors.pdf
232 CU.IN

AMC Rocks!

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Pro Mod Matador '75

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 09.06.2011 22.05

^Kiitos! Juu tuo Kuparinsävy vois olla kyllä aika jees Matadoriin.
If you can´t make it, fake it!

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Pro Mod Matador '75

Viesti Kirjoittaja SpWa » 11.06.2011 13.40

Jokos linnunsieppari kelpaa herrasväelle? Tästä tulee inkkari halusitte tai ette :mrgreen:
Detaljit puuttuu ja niitä piisaa, jos vähääkään yrittää tehdä luonnonmukaista.

Kuva
232 CU.IN

AMC Rocks!

Avatar
Toni L
Revell
Viestit: 1409
Liittynyt: 06.08.2009 16.51

Re: Pro Mod Matador '75

Viesti Kirjoittaja Toni L » 11.06.2011 14.06

Jokos linnunsieppari kelpaa herrasväelle?
No jos tämän kerran kelpuutetaan :mrgreen:
Pimp mai raidissa käy kaikki palajo helepommi.

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Pro Mod Matador '75

Viesti Kirjoittaja SpWa » 12.06.2011 21.56

Tölkkitalkoiden jälkeen auto sai vähän lisäväriä keulaan ja perään. Maalaus onnistui suht hyvin vaikka ekaa kertaa käytin maskiteippiä. Tamiyan maskiteippi hoiti hommansa hyvin, vaikka pientä paikkaamistakin jäi. Konepelti saa sinisen värin kunhan päätän tuleeko outlaw minipulkka konepellille vai ei :screwy:

Kuva
232 CU.IN

AMC Rocks!

Avatar
Janne Herajärvi
Tamiya
Viestit: 2273
Liittynyt: 27.12.2007 15.51
Paikkakunta: Tornio

Re: Pro Mod Matador '75

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 14.06.2011 12.02

Hyvältä näyttää, melkein haluttais oma Rambler maalata samanlain. Nyt vaan tuosta etulokasuojien reunoista jäänyt vähän maalia pois. Vai haitko tässä efektiä että valkoinen auto olisi maalattu konepelti paikoillaan?

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Pro Mod Matador '75

Viesti Kirjoittaja SpWa » 14.06.2011 12.31

Janne Herajärvi kirjoitti:Hyvältä näyttää, melkein haluttais oma Rambler maalata samanlain. Nyt vaan tuosta etulokasuojien reunoista jäänyt vähän maalia pois. Vai haitko tässä efektiä että valkoinen auto olisi maalattu konepelti paikoillaan?
Teippaus näköjään petti vähän, mutta nuo on tarkoitus korjata kunhan maali kuivuu kunnolla. Kilikalilla siihen menee viikko :shock:
Ei parane yrittää aikaisemmin, koska muuten keittää varmasti. On kokeiltu :screwy:
232 CU.IN

AMC Rocks!

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Pro Mod Matador '75

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 21.06.2011 12.07

Gremlin vois olla aika komee tuolla värityksellä. :) Tuolla myös aikas huolellista Matadoorin rakentelua... http://www.modelcarsmag.com/forums/inde ... opic=44977
If you can´t make it, fake it!

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Pro Mod Matador '75

Viesti Kirjoittaja SpWa » 21.06.2011 13.47

Vesa Viitala kirjoitti:Gremlin vois olla aika komee tuolla värityksellä. :) Tuolla myös aikas huolellista Matadoorin rakentelua... http://www.modelcarsmag.com/forums/inde ... opic=44977
Kiitti vaan v...sti. Nyt on sellanen fiilis että pistän kaikki mallit jätesäkkiin ja heitän ne juhannuskokkoon. Tulevaisuus on voikukkien ja piharatamoiden viljelyssä :banghead:
232 CU.IN

AMC Rocks!

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Pro Mod Matador '75

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 21.06.2011 13.51

SpWa kirjoitti:
Vesa Viitala kirjoitti:Gremlin vois olla aika komee tuolla värityksellä. :) Tuolla myös aikas huolellista Matadoorin rakentelua... http://www.modelcarsmag.com/forums/inde ... opic=44977
Kiitti vaan v...sti. Nyt on sellanen fiilis että pistän kaikki mallit jätesäkkiin ja heitän ne juhannuskokkoon. Tulevaisuus on voikukkien ja piharatamoiden viljelyssä :banghead:
:) Meikäläisellä kuule ollu useinki sama fiilis, mutta kunnen näitä mihkää näyttelyihin ikinä tuskin raahaan niin ei se tarvi olla niin justiinsa, kuhan itse on tyytyväinen.
If you can´t make it, fake it!

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja SpWa » 03.10.2011 14.34

Tämä tuli kaivettua naftaliinista deliveryn murhekryynin jälkeen. Tästä tulee sitten pro streetti, kun pro modia en osaa tehdä.
Kori meinasi mennä fairikylpyyn, mutta onneksi paikkamaalauksella selvittiin.
Taakse vaihtui mikki thompsonit, iso kone vaatii isot renkaat. Etuakseliston passaamisessa menee muutama ilta, kun koneen tieltä piti purkaa putkirunkoa. Koneen detaljointi on tekemättä ja sisustus pitäisi flokata ja viimeistellä.

Tuskin valmistuu Turkuun, mutta eihän sitä koskaan tiedä :roll:
232 CU.IN

AMC Rocks!

Pertsa
AirFix
Viestit: 269
Liittynyt: 05.07.2009 14.26
Paikkakunta: HML

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja Pertsa » 03.10.2011 15.45

Vai että ei modia, no olisiko sitten tuo koneen injektori järjestelmä mahdollisesti joutilaana tai koko motti?
Basic Racing,Drag Race Kilpatiimi.

69 Chevy Nova D/S
Super Comp Dragster 454 Chevy/isolohko
Junior Dragster Mike Boss
Junior Dragster Hardens Race Cars

Kohti kautta 2012..
FHRA - Finnish Hot Rod Associaton

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja SpWa » 03.10.2011 16.00

Ei ole myynnissä, kelpaahan kone pro streettiinkin. Korissa on jo vakio takavalopaneeli kiinni ja kromimaski odottaa pöydällä.
232 CU.IN

AMC Rocks!

Pertsa
AirFix
Viestit: 269
Liittynyt: 05.07.2009 14.26
Paikkakunta: HML

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja Pertsa » 03.10.2011 16.07

Selvä homma, tokihan se kelpaa, häijympi Pro streeter tuleepi ainakin sitten. :)
Basic Racing,Drag Race Kilpatiimi.

69 Chevy Nova D/S
Super Comp Dragster 454 Chevy/isolohko
Junior Dragster Mike Boss
Junior Dragster Hardens Race Cars

Kohti kautta 2012..
FHRA - Finnish Hot Rod Associaton

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja SpWa » 06.10.2011 10.39

Kyllä pitää ihmetellä onko elimenluovuttajana käytetyn '55 chevyn sportsmannin osat oikeassa mittakaavassa. Runkoputket ovat hentoa mehuipilliä ja etujarrulevyt sopisivat kokonsa puolesta paremmin miniin. Takalevyt ovat isommat, mutta niistä puuttuu jarrusatulat :shock:
Sarjassa on 615 cid mörkömoottori ja gibsonin 528 hemi on paljon isompi siihen verrattuna.
Niinpä niin, etupään runko menee toisen kerran kokonaan uusiksi :banghead: Kyllä konehuoneessa on tilaa, mutta runkoputket ottavat kiinni kansiin ja headersit eivät sovi ollenkaan paikalleen :banghead: Eli ei mitään ylipääsemätöntä.

Vanha viidakon sananlasku pitää edelleen paikkansa: insinööri tekee kaiken hitaasti ja kahteen kertaan. Ei ihme, että tytöt tykkkää insinööreistä :mrgreen:
232 CU.IN

AMC Rocks!

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 06.10.2011 13.57

Hurja Pro Street tulossa kyllä... Harvemmin tuolla kadulla on Pro Mod metanolimoottorilla ajeltu. :lol: Tästä tulossa vähän kuin Marko Leivon Camaro. Yleensä kun Pro Modit ovat pidennettyjä, madallettuja ja kavennettuja, tämä ei ole vaan kori on orggismitoissaan. Koneena kuitenkin ihan kunnon Pro Mod mosa. Outlaw kilpurina tuo kulki ihan näyttävästi, mitenköhän Pro Modissa menee...?

Kuva Outlaw-ajoilta: http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+200 ... 08_759.jpg Tuosta alkaa kuvasarja joka todellakin kannattaa katsoa. :shock: 8)

Nykyään tämä auto näyttää tältä: http://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuvat/Ta ... 300499.JPG
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Toni L
Revell
Viestit: 1409
Liittynyt: 06.08.2009 16.51

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja Toni L » 06.10.2011 14.08

Eikös Sporstmanni ollu Pro Stock,eikä Pro Mod :screwy:
Pimp mai raidissa käy kaikki palajo helepommi.

Avatar
Bowtie
Tamiya
Viestit: 2153
Liittynyt: 28.01.2005 09.49
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja Bowtie » 06.10.2011 16.53

Mun mielestä Sportsman oli ikäänkun Pro Modifiedin esi-isä...
"´63 Chevrolet - Clean Cut As A Jewel, Smooth-Riding As A Jet"

Eero Vainikka

Pertsa
AirFix
Viestit: 269
Liittynyt: 05.07.2009 14.26
Paikkakunta: HML

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja Pertsa » 06.10.2011 16.55

Leivon kanssa tuli istuttua iltaa motoparkissa elokuussa,kertoi että tolla autolla ajetaan Top Doorslammeria ens kesänä, Metanoliputkella Em-sarjaa niin kauan kuin toinen Pro-Mod Camaro rojekti valmistuu. Tuolla hopeisella Camarolla ei ole tarkoitus ajaa näillä näkymin Pro-Modia..
Basic Racing,Drag Race Kilpatiimi.

69 Chevy Nova D/S
Super Comp Dragster 454 Chevy/isolohko
Junior Dragster Mike Boss
Junior Dragster Hardens Race Cars

Kohti kautta 2012..
FHRA - Finnish Hot Rod Associaton

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 06.10.2011 17.02

Pertsa kirjoitti:Leivon kanssa tuli istuttua iltaa motoparkissa elokuussa,kertoi että tolla autolla ajetaan Top Doorslammeria ens kesänä, Metanoliputkella Em-sarjaa niin kauan kuin toinen Pro-Mod Camaro rojekti valmistuu. Tuolla hopeisella Camarolla ei ole tarkoitus ajaa näillä näkymin Pro-Modia..
:banghead: :cry: No se siitä sit... Toivottavasti edes joskus näkyy testaamassa kotimaan radalla. Eihän sillä sinänsä mitään väliä ole, kunhan laitteen joskus näkee edes radalla. :mrgreen:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja SpWa » 07.10.2011 10.58

Niko Lindström kirjoitti:Harvemmin tuolla kadulla on Pro Mod metanolimoottorilla ajeltu. :lol:
Metanoli on tulevaisuuden polttoaine :thumbup: Ei niitä vetyautoja tule koskaan eikä sähkökinnerit yleisty käytännön ongelmien takia ja de viherpiiperöt torppaa biodieselin.

Voihan Pro Streetissä yhdistellä NASCARia, Top Sprotsmania ja Pro Modia :mrgreen: . Nitrot pitää vielä lisätä niin päästään 4000 hp paremmalle puolelle.
Löytyykös mistään selkeää nitrolaitteiden putkitus- ja kaapelointikaaviota?
232 CU.IN

AMC Rocks!

Avatar
Petri Huhtala
Tamiya
Viestit: 2334
Liittynyt: 06.04.2008 21.53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 07.10.2011 12.12

Metanoli on aika kenkkumainen myrkky. Wikipediasta lainattu teksti vaikutuksista ihmisen elimistössä.

Metanoli voi aiheuttaa pienenäkin annoksena (4-15 ml) pysyvän sokeuden. Metanoli imeytyy hyvin ruoansulatuskanavasta ja höyrynä keuhkoista. Se jakautuu elimistön vesitilaan. Silmän lasiaisessa ja näköhermossa sen pitoisuus on suuri. Metanoli metaboloituu osittain formaldehydiksi ja edelleen muurahaishapoksi, mutta suurin osa erittyy muuttumattomana virtsaan ja hengitysilmaan. Metanoli poistuu elimistöstä nopeudella, joka on noin 1/5 etanolin vastaavasta. Pienetkin toistuvat metanoliannokset johtavat siihen, että ainetta kertyy elimistöön. Metanolin hapettumistuote muurahaishappo aiheuttaa vaikean metabolisen asidoosin. Formaldehydi estää solujen entsyymitoimintaa. Verkkokalvovaurioita esiintyy vain ihmisellä ja apinalla. Niiden arvellaan syntyvän joko formaldehydin suorana toksisena vaikutuksena tai metanolin sitouduttua hemoglobiiniin ja solujen hengitysentsyymien rautaan, jolloin runsaasti happea käyttävä verkkokalvo kärsii hapenpuutteesta. Akuuttia metanolimyrkytystä hoidettaessa pyritään estämään myrkyllisten metaboliittien muodostumista antamalla etanolia niin, että sen pitoisuus veressä on 1,0–1,5 ‰ 2–5 vrk:n ajan. Etanoli kilpailee metanolin kanssa hapettavasta entsyymistä, alkoholidehydrogenaasista

Tuon 15ml annoksen ylitettyä, on seurauksena yleensä kuolema. Kun sitä käyttää lasinpesunesteenä, niin sitä joutuu hengityksen kautta keuhkoihin. Tämän vuoksi itse en sitä käytä ollenkaan, 10h päivässä istun autossa ja kurakelillä lasia joutuu huuhtelemaan PALJON. Toki aineessa on hyvätkin puolensa, mutta itse en sen tulevaisuuteen usko.
Wikipedia - Metanoli

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja SpWa » 07.10.2011 12.53

Aivan, metanoli on myrkyllistä, kaikkihan sen tietävät, ei tuollaista saarnaa olisi ollut tarve laittaa tänne :?
Bensiini ja diesel ovat myös myrkyllisiä hengitettynä tai nieltynä, mutta jostain syystä vain metanoli on se paha poika. Jollain autot liikkuvat tulevaisuudessa ja metanoli on yksi varteenotettava vaihtoehto. Sähkö se ei ole.
232 CU.IN

AMC Rocks!

Avatar
Samu Hyypiä
AirFix
Viestit: 212
Liittynyt: 15.06.2011 09.40
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Pro Street Matador '75

Viesti Kirjoittaja Samu Hyypiä » 07.10.2011 13.22

SpWa kirjoitti:Aivan, metanoli on myrkyllistä, kaikkihan sen tietävät, ei tuollaista saarnaa olisi ollut tarve laittaa tänne :?
Bensiini ja diesel ovat myös myrkyllisiä hengitettynä tai nieltynä, mutta jostain syystä vain metanoli on se paha poika. Jollain autot liikkuvat tulevaisuudessa ja metanoli on yksi varteenotettava vaihtoehto. Sähkö se ei ole.
Etanolia ainakin alkaa olla maksimimäärä jo siinä 85:ssa. Muuten alkaa tulla vettä tankkiin :) . Metanoli olisi varmaan hyvä polttoaine suorituskyvyn kannalta, eikös sillä saa paljon happea pyttyyn ja oktaanilukua ylös, mutta ainakin kulutus kasvaisi melkolailla näillä koneilla. Mutta kuka tietää, kun taas alkaa diesel-aikakausi vaihtua ottomoottoriaikakaudeksi, ja laihaseosmoottoritkin ovat jo tätä päivää. Oma veikkaukseni on, että bensalla/dieselillä mennään vielä ja pitkään... mutta jotain muutahan se tulevaisuus täytyy pitää sisällään, kun öljypohjaista ainetta.

Vastaa Viestiin