'56 Chevy Bel Air Street & Race projekti

Esittele omat valmiit/keskeneräiset mallit. Kaikki autot tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Manu Nurminen
AMT
Viestit: 975
Liittynyt: 24.02.2008 19.46
Paikkakunta: Vantaa

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Manu Nurminen » 06.07.2010 11.27

Niko Lindström kirjoitti:Juu, ehkä se pitäisi lakata vielä, saisi kiillon takaisin. Motipin maalit on kyllä melko hintavia, mutta oli ainoa josta löytyi tällainen väri... Nyt pitäisi hyökätä sisustan kimppuun, siellä on vähän tekemistä kitille. Olen ollut huolimaton... :roll:
Itse en ainakaan laittas edes lakkaa. Ite kerran unohin että olin yhen korin vahannu ja siihe vielä meinasin kerroksen lakkaa laittaa niin se meni pikkusen pieleen koska se maali hylki sitä pintaa (sama juttu jos korissa rasvaa)......

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 06.07.2010 13.44

Manu Nurminen kirjoitti:
Niko Lindström kirjoitti:Juu, ehkä se pitäisi lakata vielä, saisi kiillon takaisin. Motipin maalit on kyllä melko hintavia, mutta oli ainoa josta löytyi tällainen väri... Nyt pitäisi hyökätä sisustan kimppuun, siellä on vähän tekemistä kitille. Olen ollut huolimaton... :roll:
Itse en ainakaan laittas edes lakkaa. Ite kerran unohin että olin yhen korin vahannu ja siihe vielä meinasin kerroksen lakkaa laittaa niin se meni pikkusen pieleen koska se maali hylki sitä pintaa (sama juttu jos korissa rasvaa)......
Voihan korin pestä kunnolla ennen lakkausta. :wink: Mutta hyvä huomio!
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Manu Nurminen
AMT
Viestit: 975
Liittynyt: 24.02.2008 19.46
Paikkakunta: Vantaa

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Manu Nurminen » 06.07.2010 13.57


Voihan korin pestä kunnolla ennen lakkausta. :wink: Mutta hyvä huomio!

Niin no mulla saatto tietysti olla niinkin että olin jo lapuillakin kerenny kiillottamaan samassa.... :?

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 12.08.2010 20.17

Kori lakattu, Ihan hyvä tuli kun ensin pesi perus käsienpesuaineella, mutta kun pinta tuntui vielä liukkaalta, otin loputkin vielä pois Fairyllä. Lakka oli tuota samaa sarjaa, mutta joku special versio, jossa oli 25% enemmän tavaraa... Seuraavana pitäisi taas vahata, vaikkakin kori kiiltää nyt jo jollain tasolla. Nyt pitäisi myös hyökätä alustan ja sisustan kimppuun. Moottorinkaan jatkaminen ei olisi pahitteeksi...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 14.08.2010 21.17

Tän onnistuneen maalauksen kunniaksi laitan vielä yhteiskuvat omista Top3- maalauksista, jotka vielä vahailin tänään. Jatkoin myös tämän moottoria pakosarjojen tekemisellä, niistä lisää kunhan kerkeevät valmiiksi.
Kuva
'51 Bel Air, Mastonin sprayllä, ja lakattu. Kaikissa on vaha päällä!
Kuva

Kuva
Tokaksi paras on tämä '56 Chevy.
Kuva

Kuva
'57 Bel Air päällä Revellin emali, ruiskulla eikä lakkaa...
Kuva

Kuva

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Toni L
Revell
Viestit: 1409
Liittynyt: 06.08.2009 16.51

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Toni L » 14.08.2010 21.29

Komian näköistä jälkeä siellä :thumbup: Mutta mutta,onkos tuon ´51 bel airin konepellin väritys jäänyt hiukka ohueksi? Vai hämääkö kuvat taas?
Pimp mai raidissa käy kaikki palajo helepommi.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 14.08.2010 21.41

bbu-26 kirjoitti:Komian näköistä jälkeä siellä :thumbup: Mutta mutta,onkos tuon ´51 bel airin konepellin väritys jäänyt hiukka ohueksi? Vai hämääkö kuvat taas?
Vähän ohut on, mutta kelpaa kun yleensä se on kuitenkin irrallaan auton vieressä. :)
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 04.11.2010 21.30

Tässäpä syy, miksi en konepeltiä vielä maalannut. Ahtimen remmi on nyt liimattu, se on miljoonaboxista, joku sen oli maalannut ihan siististi. Kuitenkin lisää maalia se kaipasi, joten paikkamaalaukset tein siihen. Sitten pieni pätkä tuossa hihnapyörän ja pumpun välissä on valurankaa maalattuna. Konepelti ei ihan just. mahtunut kiinni, piti sitten vähän sitä vielä sahailla että sai hihnankin mahtumaan. Ei se siitä paljoa ulos tule, mutta hankasi sisäpuolelle niin, että konepelti ei asettunut oikealle paikalleen...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tämän varmaankin raahaan Openin projektipöydälle. Saa tulla juttelemaan ihan vapaasti...
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 04.11.2010 21.43

Tuleeko tähän takapuskuri? Olis tarvetta jos ylimääräisenä löytyy.
If you can´t make it, fake it!

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 04.11.2010 21.56

Tulee puskuri tähän, mutta mulla on siitä Monogramin sarjasta 1:24 kokoinen puskuri, jos sillä teet jotain...? Ylimääräisenä siis. Ihan ok crominen. Siis tästä sarjasta.

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 08.11.2010 20.15

Onkohan täs Revellin Hot Rod Chevys ihan normikorkuinen katto vakiona? Vaiko valmiiks chopattu niinku 55 Street Machines.? Kun ei tuosta ensimmäisen sivun kansikuvasta aina selviä välttämättä koko totuus. :roll:
If you can´t make it, fake it!

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 08.11.2010 21.58

Ihan orkkis katto siinä on, muutenkin hienoa sarja, paitsi aukeavat luukut vähän... Mutta tämähän on sedan, paljon parempi olisi lähtökohdaks Ilmosen '56 Chevyyn, kuin tuo Monogramin... Tästähän saa vielä rakentaa jopa Bel Airin, 210 tai 150 mallin. Listat ovat siis erikseen, olis ihan hieno kun laittais tähän listat, mutta haluun kyllä smooth- lookkia tähän enemmän. Sarjan moottori on myös ihan hyvä, vaikka vähän kittiä tarvii, pohja ihan mukava, hyvä sisusta jne... Ainoa miinus tulee multa noista luukuista.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 08.11.2010 22.08

^Ok kiitos tiedosta!Tiedänpä hiukan mitä suunnitella :) Itselle kun on tulossa "Moparistilta" tuollainen, tosin hieman puutteellisena.
If you can´t make it, fake it!

Avatar
asco
Moderaattori
Viestit: 2727
Liittynyt: 01.11.2005 02.00
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja asco » 10.11.2010 00.05

Vesa Viitala kirjoitti:^Ok kiitos tiedosta!Tiedänpä hiukan mitä suunnitella :) Itselle kun on tulossa "Moparistilta" tuollainen, tosin hieman puutteellisena.
Ihan kiva sarja optioineen ja osineen, luukkujen sopivuuden lisäksi korostaisin valujätteiden määrää...

Tossa huonot kuvat korista, laatikosta ja osakasasta: http://public.fotki.com/asco/wip-passiv ... ldncopper/. Jaa, no ehkä hiukan paremmat kuvat on tuosta vanhemmasta painoksesta: http://public.fotki.com/asco/wip-passive/56-chevy/. Ja siitähän voi sitten käpistellä ihan mitä vain, vaikka tuohon suuntaan..: http://public.fotki.com/asco/wip-passiv ... reen-evil/... :screwy:
Kai Keskinen - Model Car Heaven
---------------
Miks mikään ei etene..?

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 15.01.2011 20.26

Kun projekti kestää ja kestää, ei enää vanha työnjälki kelpaakaan... Tämän mallin lokasuojankaaret oli siis avonaiset tuosta keskeltä niin enhän mä sitä viitsinyt hyväksyä. Pahvia kun on tarpeeksi taipuisaa ja sitten kittiä päälle. Nyt vaan reilusti hiontaa, niin pitäisi näyttää tämän suhteen paremmalta. Toivottavasti jatkuu pian tämä projekti kun haluasi tämän viedä kunnialla valmiiksi.

Kuva

Kuva
En kitannut koko takapyöränkaaria, koska hiominen on hankalaa ja tottakai rengas peittää paljon. Kuitenkin nuo päät pitää tasoittaa.
Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air Street & Race projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 01.08.2011 18.04

Huhhuh, on siitä taas hetki vierähtänyt edellisestä päivityksestä... Kukahan juntti on noihinkin lokarinkaariin tehnyt epätasaisella kittauksella noin paljon hiottavaa. :mrgreen: Niitä hinkkasin kyllästymiseen asti, kunnes näyttivät tarpeeksi hyviltä... Seuraavaan kittikerrokseen... Tosin green Putty on nyt kittinä, koska niin paljoa ei tarvi enää kittailla, tai ainakaan niin paksusti. Tuo on kanssa helppo hioa, kun on niin pehmeää tavaraa, se on hyvä noissa tiukoissa paikoissa.

Jouduin purkamaan alustasta kaiken irti, koska lattia täytyy flokata. Tulee kuitenkin niin hyvän näköinen jälki sillä.

Kuva

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air Street & Race projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 06.08.2011 17.47

Nyt tuli sitten hankittua kunnollista Autoglymin Super Resin Polish- vahaa... Sitä sitten hinkkasin koriin ja kyllähän se alkoi kiiltämään ja pahimmat appelssiinit lähti pois. Eli oikeastaan eka kerta kun koitan kiillottaa. Kyllä se parani runsaasti, ja täytyy olla tyytyväinen tuohon. Kunhan nyt vaan olis tuo maalipinta ollut valmiiksi jo parempi, niin olis tullut helpommalla, ja varmaan parempikin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tuollasta vahaa käytin:
Kuva

Ja kuvat on vähän mitä on, mutta tuossa rakennuspöydällä tuli paljon parempia kuvia. Muissa oli värit ihan pielessä, ja muutenkin maalipinta näytti reilusti matammalta, mitä se on oikeasti. :?
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Niilo Kiikko
FCMA member 2019
Viestit: 68
Liittynyt: 01.02.2017 18.28
Paikkakunta: Kaarina

Re: '56 Chevy Bel Air Street & Race projekti

Viesti Kirjoittaja Niilo Kiikko » 22.12.2018 23.09

Mitäs tälle kuuluu nykypäivänä?

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '56 Chevy Bel Air Street & Race projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 23.12.2018 14.55

Kori otti jokunen vuosi sitten hieman osumaa ollessaan tuolla hyllyn päällä kun palkinto kaatui korin päälle. Ei se kovin huonoksi mennyt, mutta tarvii uuden maalauksen sen jälkeen kun se on taas liimailtu kasaan.

Ja senverran on taidotkin tässä vuosien varrella päässeet kehittymään, että periaatteessa aika nollapisteestä saa aloittaa rakentamisen kun kaikki muukin menee samalla uusiksi. :mrgreen:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Vastaa Viestiin