'56 Chevy Bel Air Street & Race projekti

Esittele omat valmiit/keskeneräiset mallit. Kaikki autot tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

'56 Chevy Bel Air Street & Race projekti

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 17.02.2009 10.53

Eli aloitin taas uuden projektin vaikka vanhatkin seisoo. Kori oli edelliden omistajan toimesta chopattu,takaluukku kitattu kiinni ja taakse oli tehty isommat pyöränkaaret. Tungen autoon Chevyn 454 isolohkon ahtimella. Osia ostettaessa varmaan yli kolmesta autosta. Väriksi tulossa turkoosi ja mustat puskurit. Takaluukkua olen hijonut nyt kori odottaa pohjamaalausta. Niin ja sarja on vuodelta 1987 ei siis mikään uusintapainos
Kuvat:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Niko Lindström, 20.09.2011 21.31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Manu Nurminen
AMT
Viestit: 975
Liittynyt: 24.02.2008 19.46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Manu Nurminen » 17.02.2009 12.41

Ei sit tainnukkaa tulla customi :mrgreen:

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 17.02.2009 13.13

Manu Nurminen kirjoitti:Ei sit tainnukkaa tulla customi :mrgreen:
Ei, kun oli tehty ne pyöränkaaret niin oli pakko tehä tällanen.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Petri Kainulainen
Heller
Viestit: 37
Liittynyt: 26.01.2009 23.27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Petri Kainulainen » 17.02.2009 14.49

Heh, minun ensimmäinen pienoismalliauto, joskus silloin '80-luvulla, oli juuri tämä samainen Chevy. Väri paketin mukaisesti valkoinen kuparisella (?) katolla.

Tästä taitaakin tulla jotain muuta :) Odottelen mielenkiinnolla, etenkin konehuonetta.

Avatar
Ville Valikainen
AirFix
Viestit: 442
Liittynyt: 03.07.2008 20.53
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville Valikainen » 17.02.2009 18.41

Asiallisen näkönen rojekti.
"Kahen litran oohoocee turbo kolmosen kautta nelosen puhaltimellla sierra jättää sen".

Avatar
Ville Jurvanen
Tamiya
Viestit: 2631
Liittynyt: 25.11.2004 12.39
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Ville Jurvanen » 19.02.2009 00.04

Turvakaaret kannattaisi tehdä uusiksi. Nyt ne ovat sulaneet. Kauempana kun pitää putkea liekistä niin ei pala.
Projektipöydällä:
Vaikka mitä?

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 26.02.2009 16.24

Ville Jurvanen kirjoitti:Turvakaaret kannattaisi tehdä uusiksi. Nyt ne ovat sulaneet. Kauempana kun pitää putkea liekistä niin ei pala.
Hijoin kaaria ja laitoin vähän kittiä kuvia tulee kun moottori on valmis
siitä puuttuu enää ahtimen etupään hihnan pakosarjat ja johdot sitten kuvia
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Ismo Penttinen
FCMA member 2019
Viestit: 1488
Liittynyt: 16.01.2007 01.19
Paikkakunta: 60°10'15''N 24°56'15''E

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 26.02.2009 16.55

Turvakaari on kovin matala. Tuo jos menee selälleen, madaltuu katto vielä puoleenväliin nykyisestä, ja sitten on kuskin kuuppa litteänä.

Muuten on ihan kovan näköinen rassi tulossa tästä.

Avatar
Jaakko Puntanen
AirFix
Viestit: 513
Liittynyt: 22.11.2007 20.20
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Jaakko Puntanen » 27.02.2009 17.05

Reuhkapelti kirjoitti:Turvakaari on kovin matala. Tuo jos menee selälleen, madaltuu katto vielä puoleenväliin nykyisestä, ja sitten on kuskin kuuppa litteänä.
Lyhyt kuski? :lol:

Avatar
Ville Koskenniemi
AirFix
Viestit: 318
Liittynyt: 16.04.2006 13.55
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville Koskenniemi » 27.02.2009 17.29

Petri Kainulainen kirjoitti:Heh, minun ensimmäinen pienoismalliauto, joskus silloin '80-luvulla, oli juuri tämä samainen Chevy. Väri paketin mukaisesti valkoinen kuparisella (?) katolla.

Tästä taitaakin tulla jotain muuta :) Odottelen mielenkiinnolla, etenkin konehuonetta.
Muistanpa minäkin, kun pullonpalautusrahoilla ostin tälläisen 80-90 luvun vaihteessa. Oli vissiin parikyt minuuttia aikaa polkea 15 kilometrin päähän vapaavalintaan hakemaan, myyjällä oli nyrpeä ilme kun tasan klo 18 olin kassalla chevy kädessä, myyjä laski pennejä, mulla hiki valui ja olin kohtalaisen hengästynyt. :lol:
Eikä siinä, on sitä joskus tullut ylöjärveltä kössinä poljettua harrasteeseenkin ostoksille!

Avatar
mazeos
Revell
Viestit: 1318
Liittynyt: 30.06.2005 17.02
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja mazeos » 27.02.2009 17.56

varmasti komia Chevy tulossa, tätä rojektia seurailen.
Tuosta katon mataluudesta ym. muistuu mieleen eräs kirkkaankeltainen yhtä matala 56 Chevy, joka joskus 90-luvulla tahkosi suomalaisia strippejä, olisiko ollut Super Gas -luokassa aikoinaan.

-mazeos-
Hitaasti mutta varmasti.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 27.02.2009 18.00

mazeos kirjoitti:varmasti komia Chevy tulossa, tätä rojektia seurailen.
Tuosta katon mataluudesta ym. muistuu mieleen eräs kirkkaankeltainen yhtä matala 56 Chevy, joka joskus 90-luvulla tahkosi suomalaisia strippejä, olisiko ollut Super Gas -luokassa aikoinaan.

-mazeos-
Vähän ideoita on tuulut juuri siitä '56 Bel Airista ja sitten Kaj Erik Niemisen '55 Outlaw(?) Bel Airista jonka hän sitten kaatoi rajusti.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
mazeos
Revell
Viestit: 1318
Liittynyt: 30.06.2005 17.02
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja mazeos » 27.02.2009 18.49

Niko Lindström kirjoitti:.
Vähän ideoita on tuulut juuri siitä '56 Bel Airista ja sitten Kaj Erik Niemisen '55 Outlaw(?) Bel Airista jonka hän sitten kaatoi rajusti.
K-E Niemisen viisvitonen oli kyllä nätti kuin mikä. Muistelisin sen olleen D-ryhmäläinen. Harmi että se tuhoutui muistaakseni melko lailla täysin.

-mazeos-
Hitaasti mutta varmasti.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 27.02.2009 19.14

Se meni ihan muussiksi :( :banghead:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 09.04.2009 16.46

Päivitetään tätäkin. En ole kauheasti tätä tehnyt eteenpäin. Moottoriin löysin ahtimen etupään ja laitoin johdot virranjakajaan. Konehuoneeseen tulee todella ahdasta, mutta kyllä tuon jotenkin saa sinne. Korin hionnat on saatu jotakuinkin hyvälle mallille vielä täytyy hioa tuota keulaa. Tein vähän koesovittelua ja se tulisi ehkä näyttämään tältä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Viljami Koskinen
AirFix
Viestit: 484
Liittynyt: 26.06.2008 12.34
Paikkakunta: Halkia

Viesti Kirjoittaja Viljami Koskinen » 09.04.2009 18.01

Onkos alkuperäisvanteet tallessa? Olisin kiinnostunut niistä. :roll:
Six in a row, makes it go!
-Dodge Ram Van B250 Royal 225+904

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 09.04.2009 20.53

Vilstu kirjoitti:Onkos alkuperäisvanteet tallessa? Olisin kiinnostunut niistä. :roll:
On, mutta taitaa mennä muihin projekteihin.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
asco
Moderaattori
Viestit: 2727
Liittynyt: 01.11.2005 02.00
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asco » 10.04.2009 11.28

Vilstu, mulla saattaa olla noita vanteita jossain jokunen sarja jouten...

Nätti 56 tulossa. :)
Kai Keskinen - Model Car Heaven
---------------
Miks mikään ei etene..?

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 20.05.2009 17.40

Kaaret teen uusiksi kun ei ne näytä hyvältä vieläkään kunhan vain keksisi mistä. Tuo edellinen materiaali ehti jo loppua :( . Täytyy tehdä moottorin kiinnikkeet ja muuttaa jäähdytintä, koska sitä pitää siirtää eteenpäin mutta on vähän korkea. Pitää sahata myös nuo ylimääräiset palat tuosta ympäriltä pois. Sisustasta tulossa alkuperäistyylinen eli alkup. kojelauta ja iso saman aikakauden ratti. Moottorille pitää myös tehdä jotain, on kauhean epätasainen. Koriin yritän maalata lähipäivinä ekan pohjamaalikerroksen ja sitten näkee mistä vielä pitää hioa.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 22.05.2009 07.53

Noniin... Sahasin syylarista ylimääräiset palat pois ja siirsin eteenpäin, nyt se ehkä voisi mahtua :screwy:

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten tein kunnolliset turvakaaret messinkitangosta jotka juotin yhteen ja laitoin sen jälkeen hetkeksi rikkihappoon.

Kuva

Kuva

Kuva

E: kaaret pitää vielä maalata.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Juho Jaakkonen
Tamiya
Viestit: 2376
Liittynyt: 15.01.2006 22.05
Paikkakunta: Alavieska

Viesti Kirjoittaja Juho Jaakkonen » 22.05.2009 15.14

Mikä sen rikkihappokäsittelyn tarkoitus on?
Scale Model Custom's Alavieska
"Automotive bonsai"
Model is authentically detailed inside and out - bumper to bumper, top to bottom.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 23.05.2009 07.09

Juho Jaakkonen kirjoitti:Mikä sen rikkihappokäsittelyn tarkoitus on?
Se happo irroittaa turhat liat ja juotossaumat. Sitten on helpompi maalata :wink:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 13.06.2009 13.49

Korissa on ollut pohjamaali jo pitkään ja sitä nyt sitten aloitellut hiomaan, paitsi että n.2 viikon tauko edessä kun lähdetään mökille. Vai pitäiskö mennä järveen hiomaan? :mrgreen:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Viljami Koskinen
AirFix
Viestit: 484
Liittynyt: 26.06.2008 12.34
Paikkakunta: Halkia

Viesti Kirjoittaja Viljami Koskinen » 14.06.2009 13.03

Niko Lindström kirjoitti:Vai pitäiskö mennä järveen hiomaan? :mrgreen:
Tietenki, tulis korille vesihionta. :lol: Mulla on aina joku malli mukana mökillä.
Six in a row, makes it go!
-Dodge Ram Van B250 Royal 225+904

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 14.06.2009 14.17

Viljami Koskinen kirjoitti:
Niko Lindström kirjoitti:Vai pitäiskö mennä järveen hiomaan? :mrgreen:
Tietenki, tulis korille vesihionta. :lol: Mulla on aina joku malli mukana mökillä.
Vois tietysti ajatellakin. Ei ainakaan tule vesilaskua :mrgreen: . Muuta ei voikaan tehä kun ei oo sähköä
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Vastaa Viestiin