1985 Oldsmobile 442 -Bloody Mary- *wip*

Esittele omat valmiit/keskeneräiset mallit. Kaikki autot tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ismo Penttinen
FCMA member 2019
Viestit: 1479
Liittynyt: 16.01.2007 01.19
Paikkakunta: 60°10'15''N 24°56'15''E

1985 Oldsmobile 442 -Bloody Mary- *wip*

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 28.11.2018 16.29

Vielä yksi Oldsmobile Issen pajalta.

Olds 442 / FE3-X Show Car vuodelta 1985 oli aika samantyylinen Buick Grand National auton kanssa. Buick turbotetulla 3,8 litran V6:lla sentään pääsi tuotantoon, mutta Olds ei. Tämän koneena oli 307cid V8, josta kutiteltiin rapsakat 200hp. Ei siis mikään mahdoton voimalaite, mutta isoilla levikkeillä ym. siitä saatiin makoisan näköinen kiituri. Konseptiasteelle se jäi, ja joku Vader versio myös esiintyy Google kuvissa.

En kumminkaan taida tehdä tästä esikuvansa näköistä mustaa mustalla tai valkohopeistakaan. Niitä on foorumit jo nähneet, vaan koitan keksiä jotain muuta. Sahaa ei tarvita, mutta maskin ritilät kerkesin jo nirhata auki läpinäkyviksi. Niin ja ne levikkeet liimailin paikoilleen. Tosi hyvää valua tämä Revellin Olds.

Kuva

Kuva

Kuva

Komento takas! Saha soimaan, koska tarvittava spoileri on väärän nokkapalan alla. Ritilästään avatun nokkapalan alla oleva juttu ei olekaan spoileri, vaan valun vuoksi siihen muodostunut ylimääräinen palikka ja joutaa pois. Mallilaatikossa on 3 eri nokkapalaa, joista siis ristikkoritiläisen avasin. Siihen pitäisi ympätä tuo toisen, vasemmanpuoleisen nokkapalan alla oleva spoikka

Kuva

Heti sahauksen jälkeen näytti tältä eli osat on jo aseteltuna ristiin

Kuva

Ja palikat viilattuna ja liimattuna näyttää tältä

Kuva

Ismo Penttinen
FCMA member 2019
Viestit: 1479
Liittynyt: 16.01.2007 01.19
Paikkakunta: 60°10'15''N 24°56'15''E

Re: 1985 Oldsmobile 442 -Bloody Mary- *wip*

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 09.12.2018 02.00

Räntäpäivän iloksi väkersin pari ahdinta, jotka remmivoimalla työntäisivät paineistettua ilmabensaseosta Oldsin oman lohkon sisuksiin. Idea tuli taas jostain netin syövereistä. Löysin kuvia tuollaisesta yhdistelmästä erään Thunderbirdin konepellin alle mahdutettuna.
Eihän noi mun omatekoiset ahtimenkuvatukset nyt ihan just samanlaisilta näytä kuin oikeat olisi, mutta oli noissakin tekemistä.

Kuva

Tuossa ahtimet vielä raakileena

Kuva

Ja sitten vielä maalia päälle

Kuva

Hihnat laitoin paikoilleen, niin sitten voinkin ihmetellä, kuinka kaikki saa maalattua siististi. Ei taida edes 00-pensseli mahtua joka sopukkaan :screwy: Ahtimien välinen osuus, jossa remmi kulkee poikittain, näyttää kyllä sille, että siinä voisi olla vielä yksi ohjainrulla. Voisi muuten remmi räplättää aika tavalla?

Kuva

Ismo Penttinen
FCMA member 2019
Viestit: 1479
Liittynyt: 16.01.2007 01.19
Paikkakunta: 60°10'15''N 24°56'15''E

Re: 1985 Oldsmobile 442 -Bloody Mary- *wip*

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 14.12.2018 00.41

Niko L teki niin hienot pakosarjat El Caminoonsa, että mun piti repiä Oldsin omat ahtaat valusarjat pois jä väännellä paremmin hengittävät tilalle. Vasta apparin puoli tehty, mutta kollektori puuttuu vielä. (Pyöreä Evergreenin tanko ja lämpökynttilä oli näissä siis materiaali ja työkalu). Öljynsuodatin varmaan tarkenee tuossa putken vieressä :shock: ?

Kuva

Noo oli hetki aikaa, niin kuskinpuolikin sai omat primääriputkensa:

Kuva

Ja tässä loput putkistosta:

Kuva

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2510
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: 1985 Oldsmobile 442 -Bloody Mary- *wip*

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 15.12.2018 20.39

Hyvältä näyttää! Hienoa scratch-rakentelua taas kerran, ahtimet näyttää varsin realistisilta ja hienosti on pakosarjatkin taipuneet. Joutuiko pakoputket tekemään kanssa itse, vai onko noi jostain sarjasta otettu?

Ahtimista tuli vaan mieleen, kun joitain vuosia sitten näin Porissa ajamassa '65 Chevy II:n. Aikalailla täydellinen Sleeper, neliovinen Sedan peltivanteilla ja pillerikapseleilla, tosin slicksit takana. Sellainen tummanpunainen ja kattoteline katolla. Sisällä automaatin rattikarahka ja orkkis sohvapenkki. Suoran konepellin alla olikin sitten Pikkulohko kahdella Eatonilla. En muista mitä laite kulki, myöhemmin tuplaturbomotilla sama laite meni muistaakseni matalan kympin ajan, muuten ihan samassa kuosissa kuin remmiahdinkoneellakin. Se oli hieno laite.
Kuva
Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Vastaa Viestiin