Pieni päivitys tähän väliin.. Mulla kävi menneenä viikonloppuna ohraisesti ja rikoin mun luotto Iwatasta suuttimen. Uutta ei tietenkään heti ollut saatavilla. Mutta tilauksen kanssa osan saanti järjestyi ja tänään sen hainkin. Tässä välipäivinä oon sitten pienempiä juttuja puuhastellut tähän projektiin liittyen. High light model studion Truck tool boxin kuitenkin sain valmiiksi asti tehtyä niiltä osin mitä etsiarkilla tulee mukana, pientä maalaamista ja decalien laittoakin siihen tehin, mutta tuosta työvaiheesta itse boxin tekemiseen otin useamman työvaihekuvan ja nyt niitä pukkaa tähän eräänlaisena tutoriaalina.
Etsiosa-arkki ja tarvittavat työvälineet.. Hyvät suorat pinsetit, pienet sakset, nää on korujentekohommiin ilmeisesti ajateltu, mutta hyvin sopii mallailuun, ja varsin timanttinen Tamiyan viila..
Laatikon pidempien sivujen osissa taitoksen tarvii tehdä alareunalle, ja taivutusapuväline (mulla nuo pinsetit) kohdistetaan nuiden kulmissa olevien kolojen kohdalle suoraan linjaan.
Sitten vaan peukalolla painaen lähdin taivuttamaan osaan 90 asteenkulmaa. Tämän toistin jokaisen laatikon sivun kanssa, niin pidempien kuin lyhempien, sama taitos laatikon alareunaan ja taitos tehdään ikään kuin sisäpuolelle laatikkoa.
Tässä hieman edellistä selventävä kuva. Nurkat kun osuu hyvin yhteen ja kaikki on linjassa niin taitokset on onnistuneet.
Laatikon kannen reunat taitetaan jokainen 90 asteen kulmaan, ja taas tarkistellaan että kaikki menee suoraan ja lopputulema näyttää hyvältä.
Tämän jälkeen laatikon perusosat eli sivut ja kansi on taiteltu muotoihinsa.
Tuota tekstipalkin osoittamaa osaa ei kannate unohtaa liimata laatikkoon kiinni ennen kuin liimaa pohjapalasen ja kannen kiinni. Lukitukseen liittyvä hienotekninen osahan se siinä
Pienemmissä osissa on hyvin selkeät taitoskohdat, ja muutaman kerran kuvia katseltua vaikkapa tästä kertomuksesta, näitä ei kovin väärin voi tehdä. Nuo jäysteet mitä jää osaan kun sen leikkaa arkista irti, voi sillä timanttiviilalla viilata pois. ja kannattaakin viilata, joiltain osin ne saattaa jäädä hyvinkin näkyviksi varsinkin jos maalaa laatikon kuten mä tein.
Leikkuualustan ruudukko auttaa tässäkin saamaan kulmat suoriksi..
Kannen sovitus kannattaa tehdä vielä ennenkuin pikaliimatuubia menee korkkaamaan.. Mä esikasasin laatikon ensin ihan erikeepperillä ja lopuksi pyyhkäisin laatikon sisäpuolelta sauma ja liitoskohtiin pikaliimaa..
Pohjaosa ei ole kuin asetella paikoilleen..
ja ihmetelläänpä sitten sitä valmista laatikkoa.. Mä maalasin kaikki osat ennen niiden liimaamisia, samalla laitoin decalit ja hioin maalia paikoin pois jotta tulis sellanen kulahtanut ulkonäkö pintoihin.. Kanteen käytin myös ruostelitkua. Munalukot meinasin vielä scrätsätä.. Ehkä jotain hyvin pientä vielä, mutta on se aika makian näköinen jo näin..
Työkalulaatikko High light model studio HME-029 Truck tool box
Decalit "Coca Cola" Virages arkilta ja "Amarican made" Round 2/AMT decalisetistä