Lähtökohtana mallille toimii ehkei niin suurta suosiota nauttiva Aoshiman curbside-Kupla. Näiden Aoshiman esitysten korien mittasuhteita on usein kritisoitu. Pyörittelin koria aikani näpeissä ja totesin että suurin ongelma taitaa olla keulassa ja nimenomaan nuo etuvalot. Sahasin Revellin uudesta Kuplasarjasta pystylamppujen alueen ja sovitin ne koriin. Heti näytti paremmalta. Toki hiukan muokkasin keulapellin alaosaakin, mutta en mitään suurempia sinne tehnyt. Muuten koppa on mielestäni jopa ihan hyvä esitys. Malli on kuitenkin patterikotelollinen curbside, joten alusta ei ihan tiukimpia pienoismallailun kriteereitä täytä. No, ajatus oli tehdä nopea välipalamalli...
Kuitenkin, nuo pienetkin korimuokkaukset yhdistettynä kiiltävään maalipintaan ottaa oman aikansa ja tyypillisesti, kuten nytkin, useamman maalauskierroksen

Perusajatuksena oli tehdä aavistuksen modernisoitu German Looker, joten auto putosi tonttiin ja nurkkiin istutin matalaprofiiliset renkaat klassisilla BBS-vanteilla. Vanteiden keskiosat on omaa fotoetsituotantoa ja ne on istutettu valmiiksisorvattuihin alumiinikehiin. Keskiöihin laitoin BBS-dekaalit ja pultit on suht tarkkoja aftermarket-tuotteita.
Fotoetsiosina teetin vielä Karmann-logot kylkiin sekä VW1303S-tekstin takapaksiin. Jäätävän kokoiset takavalot maalasin tyyliin sopivasti kokopunaisiksi. Etuvalot tuli siis Revellin sarjasta ja lisäsin vielä kookkaat lisävalot keulalle.
Koppa on maalailtu Tamiyan TS-89 Pearl Bluella kera kiillotustoimenpiteiden. Listat, karmit ja kiveniskusuojat foilailtu.
Kyseessä on avoauto ja sarjassa tuleekin mukana sekä tämä avattu katto että kokoonviikattu versio. Päädyin rakentamaan mallin katto kiinni, sillä mielestäni mallin luonne tulee näin paremmin esiin. Kattoa joutui jonkin verran muokkailemaan sopivuuden nimissä ja lisäsin vielä nuo pitkittäiset saumat siihen.
Sisusta on melko vakio, modernisoinnista huolehtii 3-koppaisen Golfin ratti ja MPC:n KITT:stä ryövätyt etujakkarat. Takaistuin on loihdittu kahdesta Tamiyan Kuplan selkänojasta.
Kuplavolkkari on elinkaarensa aikana muokkautunut aika paljon ja lähes kaikkia hienoja muotoilun oivalluksia on jouduttu muokkailemaan eri syistä. Kone on vaatinut enemmän tilaa, valojen on pitänyt olla turvallisuuden nimissä suurempia, lasiosat ovat kasvaneet jne. Tämä 1303S-malli edustaa Kuplan viimeisintä inkarnaatiota kaarevine etulaseineen ja omasta mielestäni siinä on jo onnistuttu rumentamaan lähes jokaista osa-aluetta
