
Kisan voittaminen tuossa seurassa on miltei mahdotonta, mutta siitä en ajatellut ottaa stressiä, vaan pääasia olisi saada jotain valmiiksi. Täydellinen projektiaihio löytyikin kun näin kuvia Jerry Prestonin '59 El Caminosta, joka sai '60 luvun alussa hieman uusia muotoja Bill DeCarrin käsittelyssä, ja Larry Watson maalasi autoon sitten useampiakin eri väriteemoja.


Mun hyllyssä olikin odotellut muutaman vuoden AMT:n '59 El Camino, jolle oli useitakin suunnitelmia, mutta tämä vei voiton kaikista, joten kun kisa virallisesti alkoi eilen, niin Camino pöydälle ja rakentelemaan. Tarkoitus ei ole tehdä kopiota tuosta ylläolevasta autosta, mutta joitain Customkikkoja ajattelin ryöstää siitä tähän mun tekeleeseen.

Ihan ensimmäisenä tuossa oikeassa autossa pisti silmään noiden '59 Letukalle tunnusomaisten "kulmakarvojen" poistaminen, joten se piti tehdä tähän malliinkin. Tuo olikin aika helppo operaatio, styreenisuikaleita vaan oikeaan kokoon ja liimalla kiinni, jonka jälkeen pientä muotoilua viilaamalla. Hienosäätöä noi vielä vähän vaatii ennenkuin konepelti istuu kunnolla, mutta eiköhän kevyt hionta auta asiaa.



Tässäkohtaa mennään nyt, seuraavana tarvisi alkaa miettimään mitä tuolle maskille tekisi... Oikeassa autossa kun oli '60 Mercuryn maski tuplavaloilla, joiden kehykset oli liitetty koriin kiinni. AMT:n sarjassa tulee vastaavanlainen maski mukana, tosin siinä on vaan yhdet etuvalot. Toki pienellä sahailulla saan noi Letukan orkkis lampunkehykset liitettyä Mercuryn maskiin, jolloin keulille saa tuplavalotkin. Toinen vaihtoehto olis putkimaski samoilla tuplavaloilla, mutta jostain syystä tuo Mercuryn maski houkuttelee ehkä kuitenkin enemmän... Saa nyt nähdä mitä tuon kanssa keksii....