Citroën Type H

Esittele omat valmiit/keskeneräiset mallit. Kaikki autot tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
Tomi Raappana
Heller
Viestit: 80
Liittynyt: 18.10.2015 20.11
Paikkakunta: Pudasjärvi

Citroën Type H

Viesti Kirjoittaja Tomi Raappana » 11.03.2017 17.19

Ensimmäinen ja ehkä viimeinen Hellerin malli minkä tein :D Tätä on paljon kehuttu että on hyvä Helleriläiseksi. Voi ollakkin kun en ole ennen muita tehnyt. Istuihan tässä toki osat ihan sillain mukavasti mutta joissain paikoin oli kyllä toivomisen varaa. Ja ohjeethan oli mitkä oli. Vääriä osanumeroita. Väärin piirrettyjä kuvia. Joitain osia ei edes mainittu ohjeissa :D

Mutta itse asiaan. Ajatuksena oli tehdä tämä jollain raikkaalla värillä suoraan laatikosta ja laittaa jotkut erilaiset vanteet alle jne. Mutta kuinka kävikään. Tästähän olikin pakko tehdä järettömällä ruostemäärällä kuorrutettu lavamalli. Sen verran auton omistajalla on ollut rahaa että on laittanu alustan, vanteet, sisustan, ikkunat ja valot kuntoon :mrgreen:

Pientä päänraapimista alkuun ja siitäpä se alkoi pikkuhiljaa hahmottuun että miten olemassa olevia osia voisi hyödyntää. Eli ei muuta ku osia silppuamaan. Sen kummempaahan tuossa ei sitten ollut kun rakenteli vaan silputuista palasista lavamallin :roll: Jotain pientä osaa leikkelin styreenistä. Alusta ei oo näyttelykelpoinen madalluksen vuoksi.

Vanteet on jostain vanhasta Revellin Hot Rod autosta. Takavalot Fujimin Fiat Abarthin sumuvalot. Vasemman lavaoven aukasuvipu nuppineulan pää. Rekisterikilven valo Tamiyan Ministä. Vararengas sitikan oma (kumin pintaan hierottu pähkinäpuun hiontapölyä hiekkapölyefektiä mukaillen). Pakoputki valurankaa. Lavan reunaputket rautalankaa.

Maalaus: Pohjalle Tamiyan harmaa primeri. Sitten pensselöin kaikki ulkopinnan osat Tamiyan Dark Greyllä. Sitten sekoitus Tamiyan Flat Brownia ja kiiltävää punasta. Laitoin sekaan hieman Flat Basea niin sain kiiltoa pois. Tuota sitten töpöttelin pensselillä ja superlonilla aika reilulla kädellä. Sitten uus sekoitus Flat Brownia ja punasta, mistä tein hieman punasempaa kuin aikasemmin. Sitä töpöttelin taas sinne ja tänne. Välillä laitoin hieman reilummin maalia ja annoin kuivua vähän aikaa, minkä jälkeen töpöttelin pintaa karkealla pensselillä lisää jolloin sain hieman karheamman ns. ruostemaisen pinnan. Sitten tein vielä yhden maalisekotuksen...tummahkon oranssin. Sitä töpöttelin sitten aika vähän sinne ja tänne. Siinäpä se Sitikan tarina noin karkeesti olikin :lol:

Ja tässäpä ois kuvat

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
- T o m i -

Ismo Penttinen
FCMA member 2018
Viestit: 1332
Liittynyt: 16.01.2007 01.19
Paikkakunta: 60°10'15''N 24°56'15''E

Re: Citroën Type H

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 11.03.2017 17.57

No nyt on karu laite! Samaan aikaan jäyhä ja jyhkeä ja sit toisaalta samaan aikaan lerppupeltinen heiverö sitikka. Kiintoisan erilainen taatusti :thumbup: . Vanne-rengas-pakoputki... kaikki hämää luulemaan, että olisi kovakin kulkemaan. Mitä lienee konekopan alle piilotettu :screwy: ?
Hauska toi takaikkuna!

Hyvähyvähyyyyvä!

Avatar
Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viestit: 4599
Liittynyt: 28.09.2004 10.33
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Citroën Type H

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 11.03.2017 22.19

Hieno ja mittasuhteiltaan koominen ilmestys!
Maalaus onnistunut upeasti ja pyörien vaihdon sekä madalluksen johdosta asenne alkaa mallissa olla aikalailla kympin arvoisesti kohdillaan ja takaikkunasta vielä se papukaijamerkki päälle.
Hienoa, righ on!

Avatar
Kiertomäntä
FCMA member 2018
Viestit: 709
Liittynyt: 05.05.2013 22.38
Paikkakunta: KotHam City
Viesti:

Re: Citroën Type H

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä » 11.03.2017 22.55

Tyylikäs ilmestys kaikessa kauheudessaan :mrgreen:

Tuo rengassarja tuo hiukan Sisun kilpakaluston mieleen...

Kuva
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.

Average modeler, professional idiot.

Avatar
Tomi Raappana
Heller
Viestit: 80
Liittynyt: 18.10.2015 20.11
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Citroën Type H

Viesti Kirjoittaja Tomi Raappana » 13.03.2017 21.56

Kiitokset kehuista :worshippy
Ismo Penttinen kirjoitti:Mitä lienee konekopan alle piilotettu :screwy: ?
Hauska toi takaikkuna!!
Kyllä siellä kopan alla ihan se sitikan oma vakio tuhnukone on :roll:

Tästä sitikastahan pystyy tekemään kaks eri vuosimallia. 1957 ja 1964. Minulla on tehty vanhemman vuosimallin osilla, lukuunottamatta tuota konehuoneen kopan sivuja. Siinä oli minusta paremman näköset etuvilkkujen paikat kun vilkut näyttää suoraan eteenpäin. Vanhemmassa mallissa takapään pyöränkaaret on pyöreät kun uudemmassa mallissa ne on hieman kulmikkaat ja matalemmat(rengas ei näy kokonaan). Tuulilasi on vanhemmassa kaksiosainen ja uudemmassa yksiosainen. Keulamaskissa on vain pieni ero vuosimallien välillä...vanhemmassa sitikan logo on isompi. Etupuskureissa hyvin pienet erot vuosimallien välillä. Takapuskuri vanhemmassa vain noi kaks rautaa ja uudemmassa semmonen suht suora palkki koko perän leveydeltä. Ja sitten tuo mielenkiintoa herättänyt takaikkuna...vanhemmassa mallissa se on tuo hauska puikulan mallinen ja uudemmassa neliskanttinen pyöristetyillä nurkilla :)
- T o m i -

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Citroën Type H

Viesti Kirjoittaja SpWa » 16.03.2017 00.13

Hieno sitikka omalla tavallaan ja toteutuskin on osunut nappiin. Pitkästä aikaa jotain erilaista ja piristävää. Itse asiassa tuo paljon komeampi kuin jotkut 60-luvun chevyn pikkikset.
232 CU.IN

AMC Rocks!

Avatar
Tuomas Seppälä
Hasegawa
Viestit: 1528
Liittynyt: 19.01.2005 10.33
Paikkakunta: Loimaa

Re: Citroën Type H

Viesti Kirjoittaja Tuomas Seppälä » 16.03.2017 19.37

Mainio oivallus :thumbup: Ja ihan helevetin hyvän näköinen 8)
www.facebook.com/tumbesgarage Hot rods & cool kustoms

Vastaa Viestiin