1969 Plymouth GTX Convertible

Esittele omat valmiit/keskeneräiset mallit. Kaikki autot tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko Valkeapää
FCMA member 2018
Viestit: 3362
Liittynyt: 29.09.2004 18.02
Paikkakunta: Saari
Viesti:

1969 Plymouth GTX Convertible

Viesti Kirjoittaja Mikko Valkeapää » 25.01.2017 17.53

2013 oli intoa tehä ja alottaa näitä avo korisia moppeja ja sillon sainkin valmiiksi 70 Coronetin. Tämän sillon innolla alotin mutta pieleen menneen korin maalauksen seurauksena meni homma jäihin ja käytännössä koko mallailu loppui useemmaks vuojeks mutta se nyt ei johtunut siitä korin pieleen menosta vaan ihan muista syistä. No nyt sain tämän lopultakin rakennettua loppuun.

Ensimmäisestä rakentelu sessiosta ei jäänyt jäljelle kuin valmiiksi maalattu ja kasattu pohja sekä lohkon väri. Korin maalasin uudelleen motipin spraylla tosin ruiskun kautta ja päälle saman valmistajan lakka samalla tyylillä. Maalaus jälki paranikin huomattavasti verrattuna suoraan spray purkista maalaamiseen. Aiemmin olen ruiskulla maalaillut vain humbrolin ym purkki maaleja. Myös tamijan keltakorkkiseen ohentimeen tutustuminen helpotti maalausta.

Konepelti on tasoiteltu ylimääräsisistä kyhmyitä ja lisätty skuuppi että ahdin mahtuu piiloon. Alkuperäinen tarkoitus oli laittaa six pack ym alkuperäinen skuuppi mutta niillä ei riittänyt pituus peittämään koko ahdinta niin laitoin tuollaisen tarvike mallin.

Sisusta on maalattu maalilla jossa on sekaisin humbrolin mattavihreää ja puolet revelin car metallic sarjan vihreää. Lopputulos on jännä puolikiiltävä hieman metallihohtoinen pinta. Metallihohto tyyppisiä sisustojakin kun on ollut joskus amerikkalaisiin tarjolla. Ratti on huippumallien etsi johon on liitetty joku romulaatikon kehä. Rattivaihdekepin tein nuppineulasta ja vilkun viiksen ohuesta metalli langasta. Turvavyöt ja soljet myös lisäilty sisustaan ja lattia flokattu.

Moottorissa on ite sorvatatut hihnapyörät mr modelin etsi etulevyillä varustettuna. Hihnakin oli jokin afteri tuote. Konehuoneesta tulipellin hion suoraksi kaikista johdoista ym. Koska katumallia esittää niin pissapojan säiliö vielä pitäisi näköjään lisätä mutta muuten esittää tuollaista hyvin riisuttua konehuonetta.

Alusta on käytännössä suoraan coronet/gtx pro street versiosta. Vanteet ja pilleri kapselit on Markon valamia tuotteita ja esittävät moparin oem tyyppiä aika hyvin. Pillerikapseleista tosin hioin keskellä olevan kohouman pois. Ne koetin kromata alcladilla mutta kiiltävä musta pohjalla ei ollut riittävän kiiltävä niin pinta jäi alumiiniseksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tuolla vielä jokunen lisäkuva

http://s74.photobucket.com/user/ESMCB/l ... t=3&page=1
Mikko's Rod&Custom Shop
East Side Model Car Builders
AA#9
Rodeja mä metsästän, tahdon ostaa kaikki...

Ismo Penttinen
FCMA member 2018
Viestit: 1332
Liittynyt: 16.01.2007 01.19
Paikkakunta: 60°10'15''N 24°56'15''E

Re: 1969 Plymouth GTX Convertible

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 26.01.2017 19.19

Kivan "silkkinen" maalipinta ja hieno sävy. Ensin kattelin kuvista, että miten nuo takamunkit mahtuu tuonne, mutta sit luin että alusta onkin napattu muskelimallista. Hyvät soundit olis avokabiiniin tuommoisessa.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2455
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: 1969 Plymouth GTX Convertible

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 27.01.2017 20.51

Hieno Plymari sieltä taas valmistui, väri sopii hyvin tuohon koppaan ja maalipintakin näyttää sileältä. Pro Street mallin alusta sopii tähän hyvin, kun niitä ei avokoreihin kovin usein näe sovitettavan ja leveät peltivanteet pillerikapseleilla on täydellinen valinta. Mä olisin ehkä jättänyt scoopin kokonaan pois, vaikka se sopiikin ulkonäön puolesta hyvin paikalleen, mutta perinteinen remmiahdin on niin tyylikäs kapistus että eihän sitä viitsi pellin alle piilottaa... :wink:

Mutta hyvältä se scoopinkin kanssa näyttää, hieno malli.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
teyo
FCMA member 2018
Viestit: 877
Liittynyt: 11.04.2005 16.03
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:

Re: 1969 Plymouth GTX Convertible

Viesti Kirjoittaja teyo » 09.03.2017 10.19

Mukavaa että pieleen menneeseen harrastukseen johtaneet muuttuvat osatekijät ovat helpottaneet ja pääsee jälleen rakentamisen pariin. Tikkakoskella tuli malli jopa nähtyä ja varsin hyvältä näyttää, noita hopeisia vesiletkuja tosin ihmettelen nimittäin jos ne putkea esittävät ei ne oikein rytkettä kestä murtumatta. Jos tällaisen näkisi 1:1 koossa katseet kääntyisivät varmasti varsinkin mikäli tyhjäkäynnillä lipuessa takakumi suttaisi puolikierrosta moottorin heijaavan käyntitahdin mukaan.
pienoismalleja www.elisanet.fi/teijon/models Purkaminen on rakentamista

Avatar
Mikko Valkeapää
FCMA member 2018
Viestit: 3362
Liittynyt: 29.09.2004 18.02
Paikkakunta: Saari
Viesti:

Re: 1969 Plymouth GTX Convertible

Viesti Kirjoittaja Mikko Valkeapää » 30.04.2017 14.24

teyo kirjoitti:Mukavaa että pieleen menneeseen harrastukseen johtaneet muuttuvat osatekijät ovat helpottaneet ja pääsee jälleen rakentamisen pariin. Tikkakoskella tuli malli jopa nähtyä ja varsin hyvältä näyttää, noita hopeisia vesiletkuja tosin ihmettelen nimittäin jos ne putkea esittävät ei ne oikein rytkettä kestä murtumatta.
Onhan näitä kiva taas tässä vähän rakennella. Vaikka ei sitä aikaa tähän hommaan vieläkään entiseen malliin ole eikä varmaan koskaan tule olemaankaan. Mutta tärkein että vähän näitä kerkiää räveltää. Noita metallisia putkia olen kyllä nähnyt oikeissakin autoissa. Toki lähtöpäissähän on jonkinlaiset kumiholkit oltava. Tosin metallisia lämppäri putkia en ole nähnyt kuin rodeissa. Tähän jäi nyt ne kumitötteröt mallintamatta letkujen alkuihin kun en ole oikein koskaan noista letkujen virittelystä tykännyt.
Niko Lindström kirjoitti:Mä olisin ehkä jättänyt scoopin kokonaan pois, vaikka se sopiikin ulkonäön puolesta hyvin paikalleen, mutta perinteinen remmiahdin on niin tyylikäs kapistus että eihän sitä viitsi pellin alle piilottaa... :wink:
Joo onhan ahdin nätti kun se konepellistä törröttää. Mutta tässä pyrin mahdollisimman kliiniin ja silmiinpistämättömään loppu tulokseen. Skuupinkin tein niin matalan kun suinkin pystyi. Alun perin yritin tehdä kokonaan sileän pellin kun on sellainen ahtimeen tuleva kaasarin viereen ja alas siirtävä palikka mutta siltikään ei mahtunut pelti kiinni joten tyydyin tälläiseen kompromissiin. Sleeperiä tässä yritin tehdä kaikinpuolin.
Mikko's Rod&Custom Shop
East Side Model Car Builders
AA#9
Rodeja mä metsästän, tahdon ostaa kaikki...

Vastaa Viestiin