'55 Chevrolet Bel Air A/GS -Valmis-

Esittele omat valmiit/keskeneräiset mallit. Kaikki autot tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 20.03.2016 19.50

Kaivoin tämänkin sitten esille, kun sopiva, tai ainakin kelpaava nimi löytyi decaleina. Samalla suunnitelma muuttui senverran, että rakennan tästä '60 lukulaisen Gasserin, koska eipä tuossa lopulta ole mitään sääntöjenvastaista.

En tiedä onko toi Gas Hopper nimi ihan sitä mitä alunperin suunnittelin, mutta koska kyseessä on kooltaan juuri sopiva ja ulkonäöltä sekä fontiltaan ihan sopivanoloinen teksti, niin ajattelin käyttää niitä. Ne ja etulokareiden 427 Powered tekstit löytyi Revellin '50 Austinin decaliarkilta kuten myös A/GS luokkatunnus. Numerot on AMT '57 Fordin decaliarkilta ja takaluukin pinstripe taitaa olla Revellin vanhasta '56 Chevystä, mutta varmaa tietoa ei mulla ole.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja tuossa yks kuva koekasattuna. Kuten saattaa huomata, niin paljon työtä olis vielä edessä, mutta jos tämä valmistuisi vielä tänävuonna niin olisin tyytyväinen. :mrgreen:

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 05.05.2016 23.03

Tänään suhuttelin lakkaa koriin ja kojelautaan Tamiyan purkista. Toi lakka on kyllä hyvää kamaa, tosin se tuntuu olevan aika vahvaa kamaa decaleille eli ilmeisesti keittää aika helposti decalien kohdalta mikäli vetäisee heti kättelyssä liian paksulti lakkaa decalien päälle. Tästä syystä tulikin suihkittua useampia todella ohuita kerroksia tuohon pintaan ennen paria märkää kerrosta. Kyllä tuosta ihan hyvä tuli, mutta jotenkin mulla on pieni epäilys, että lakkaa ei ehkä ole ihan tarpeeksi kiillotusta varten. Saattaa siis olla, että suihkaisen vielä pari kerrosta lisää lakkaa pintaan niin saa ainakin kiillotella rauhassa sitten.

Kuva
Kuva
Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 29.01.2017 21.48

Hidasta on ollut tämänkin eteneminen, mutta ehkä se jo tänävuonna tulee valmiiksi tämäkin... :mrgreen:

Edellisten kuvien jälkeen kojelauta sai hieman foilia päälleen ja mittarit maalasin kiiltävällä mustalla jonka jälkeen pyyhin maalit pois mittariston kohokirjaimista ja apparinpuolen Bel Air tekstistä. Ei toi täydellinen ole, mutta toisaalta kelpaa varmaankin sisustaan lasien taakse...

Kuva

Seuraava ongelma oli se, että moottori tai tarkemmin pakosarjat osui hieman pohjalevyn etuosaan. Tästä syystä kone ei mennyt ihan tarpeeksi taakse, joten eihän siinä auttanut muu kuin sahailla pohjaa hieman. Kuvassa alapuoli on jo sahailtu ja yläpuoli on alkuperäinen.

Kuva

Ja nyt kun kone istui oikealla paikallaan, myös scooppi osui keskelle konepellin reikää mahdollistaen pellin maalauksen. Tuossa pari kuvaa koesovituksesta, kyllähän se alkaa autolta näyttämään...

Kuva
Kuva
Kuva

Kun kaikki sopivuusongelmat oli ratkaistu, suihkin koriin vielä toisen kerroksen lakkaa pintaan. Näin sain varmistettua, että korissa pitäisi olla tarpeeksi lakkaa kiillotusta varten ettei mene puhki...

Kuva
Kuva

Konepelti sai pintaansa myös korinväriä eli Tamiyan sinistä sprayta. Ratti piti suihkia myös Tamiyalaisella, kun pensselivalkoista ei ollut kuin kuivunut klöntti purkinpohjalla. Seuraavaksi ratin puolat täytyy maalailla hopealla ja sitten lakata koko osa.

Kuva

Korin kiillottaminenkin alkoi katosta. Siitä onkin pari vuotta kun edellisen kerran on koskenut kiillotuslappuihin, kun viimevuotinen ainoa valmistunut malli eli tuo Fiat Topolino Altered tuli tarkoituksella jätettyä pohjamaaliin. Jokatapauksessa katon kiillotus onnistui hyvin, toivottavasti muukin kori onnistuu samalla lailla...

Kuva
Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Janne Herajärvi
Tamiya
Viestit: 2274
Liittynyt: 27.12.2007 15.51
Paikkakunta: Tornio

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 29.01.2017 23.20

Siistiltä näyttää.. :thumbup:

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 11.02.2017 14.31

Kiitos Janne!

Kuskinovea kiillottaessa kävi vähän huonommin, kun ovi kyllä onnistui hyvin, mutta laitoin teipit suojaamaan takakylkeä ja etulokaria naarmuilta ja eikös teipit sitten kiskaisset irti lakkakerrokset decalien päältä ja samalla decaleistakin osa repesi irti. Eihän noita decalinmurusia siitä teipistä enää saanut irti, joten piti miettiä että mitäs sitten tekisi...

Kuva

Etulokarin Good Year decali ei ollut ongelma, niitä kyllä riittää, ja uudet Isky Cams decalitkin löytyi, tosin keltaisina punaisen sijaan. Tuo A/GS luokkatunnus oli kumminkin hankalampi tapaus, kun sellaisia ei ole mulla enää enempää, niin ainoa vaihtoehto oli yrittää maalata tuo tunnus takaisin. Ei siitä ihan virheetön tullut, mutta kun en parempaankaan pysty niin saa kelvata. :mrgreen:

Kuva
Kuva
Kuva

Ja tuossa on sitten muutama kuva kiillotetusta korista. Ei se täydellinen ole, mutta kyllä siihen voi olla aika tyytyväinen. Nyt seuraavana pitäiskin sitten aloittaa foilaaminen toivottavasti se onnistuu vielä jotenkin, kun edellisestä kerrasta alkaa olla jo aikaa... :lol:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Ismo Penttinen
FCMA member 2018
Viestit: 1336
Liittynyt: 16.01.2007 01.19
Paikkakunta: 60°10'15''N 24°56'15''E

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 11.02.2017 14.53

Onpa hieno peilipinta mallissa :thumbup: mulla ikinä oo tuommoista ollut... Pikku harmi tuo dekaalien repeäminen, mutta hyvin paikkasit ne. Luin koko topikin läpi ja paljon kivoja detaljeja jäisi huomaamatta ilman jutun lukemista. Ja lisää varmaan tulossa! Keep up the good work niinkun ne sanoo :worshippy .

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 21.02.2017 18.01

Kiitokset Ismolle! Tuossa ajattelin joku päivä itsekin, että tämän kun vie johonkin näyttelyyn, niin varmasti tavalliselle näyttelykävijälle tulee vain mieleen, että siinäpä on rakennettu vanha Monogramin Letukka ilman sen kummempia muutoksia. :lol: Toki jos tuntee sarjan paremmin tai on nähnyt rakenteluketjun niin huomaa ettei se asia olekaan ihan niin... :mrgreen:

Korin foilaus ei onnistunut ihan täydellisesti, mutta olen mä huonompiakin tehnyt, tuo saa siis kelvata tähän hätään. Etenkin nuo etulokareiden pitkät ja kapeat listat oli hankalat saada foilattua siististi, ja toinen ongelmakohta oli tietysti se jokakertainen tuskailun kohde, eli noi tuuletusikkunat.

Kuva
Kuva
Kuva

Sitten liimasin ratin ja rattiputken kojelautaan. Ratti on maalattu samalla Tamiyan valkoisella kuin korikin ja lakattu. Puolat maalasin sitten jälkeenpäin hopeella, samoin kuin tuon miljoonalaatikosta löytyneen kiekkamittarin. Mittarinvaijeri on tulpanjohtoa, ja mittarintaulun maalasin mustalla ja pyyhin maalin pois noista kohokuvioiksi valetuista kirjaimista/numeroista.

Kuva

Seuraavana liimasin kaiken paikalleen ja sisusta tuli valmiiksi. Polkimet on sarjan osa, eihän noi mitenkään erityisen tarkat ole, mutta saavat kelvata tuolla kojelaudan alla, shifteri sen sijaan syntyi varaosalaatikosta löytyneestä osasta, josta kuitenkin sahailin itse vaihdekepin irti ja käytin pelkästään tuon kumiosan ja shifterin kiinnityslevyn. Itse keppi on nuppineulasta tehty ja siihen maalailin Moonin logon.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Seuraavana täytyy maalata etusisälokarit mustalla ja asentaa lasit paikalleen, niin sitten saa korinkin paikalleen. Sen jälkeen pääseekin tekemään moottorin valmiiksi...
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Niilo Kiikko
FCMA member 2018
Viestit: 42
Liittynyt: 01.02.2017 18.28
Paikkakunta: Piikkiö

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niilo Kiikko » 22.02.2017 13.07

Hyvältä näyttää! :thumbup:
Niilo´s Scale Model Car Garage
Kustomeita mä metsästän, tahdon ostaa kaikki...

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 27.02.2017 21.29

Kiitos Niilo!

Nyt alkaa olla jo aika lähellä TriFive Chevyn valmistuminen, eli täältä tulee toivottavasti toisiksi viimeinen setti projektikuvia.

Maalasin korin sisäpuolelta mattamustalla ja kattoverhouksen maalailin valkoisella. Seuraavana foilasin laseista HT:n "ikkunankarmit" tai mitkä lie lasinkehykset nuo nyt viralliselta nimeltään ovat, varsinaista tolppaahan tässä ei oven takana ole. Ikkunat liimasin paikalleen EriKeeperillä, tosin harmittavasti sopivuus etenkin tuulilasin alueelta ei ollut ihan parasta A-luokkaa. Tosin voisi se olla huonompikin, eli tämän kanssa täytyy nyt vaan pystyä elämään... Konehuoneen maalailin myös kiiltävällä mustalla tulipeltiä lukuunottamatta.

Kuva
Kuva

Moottoria litkutin hieman The Detailerin mustalla litkulla. Toi on kyllä hyvää tavaraa, kannattaa hankkia. En mä halunnut koneesta tehdä öljyisen tai likaisen näköistä, vaan ennemminkin korostaa hieman detaljeita. Jakopäänkopan ja öljypohjan pultit sai myös hopeaa päälleen ja vesipumpulle lisäsin hihnan, joka on maalattua paperia ja hihnapyörät leikkalin jostain varaosalaatikosta löytyneestä hihnatsydeemistä.

Kuva
Kuva

Tässä kuvassa kaikki onkin valmiina, jotta pohjan ja korin voi liimata toisiinsa. Moottori ei ole tässävaiheessa vielä liimattu kiinni, koska tilanpuutteen vuoksi konetta joutuu hieman liikuttelemaan, jotta korin saa paikalleen.

Kuva

Korin liimaamisen jälkeen myös kone asettui lopullisesti paikalleen. Muutaman puristimen avulla sain eturunkopalkitkin liimattua koriin kiinni, muuten alusta ja sisusta sopi todella helposti paikalleen.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Nyt onkin jäljellä paljon pikkujuttuja ennenkuin korin kiiltävät palikat voi liimailla paikalleen. Etenkin konehuone vaatii vielä paljon tekemistä ja detaljointia, näkyvimpänä puutteena varmaan onkin tuo ahtimen remmi joka on seuraavana listalla...
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Niilo Kiikko
FCMA member 2018
Viestit: 42
Liittynyt: 01.02.2017 18.28
Paikkakunta: Piikkiö

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niilo Kiikko » 28.02.2017 00.06

Hyvältä näyttää edelleen :thumbup: ! Kuvia valmiista '55:sta odotellessa, seuraavaksi työpöydälle se Malibu? :lol: :lol:
Niilo´s Scale Model Car Garage
Kustomeita mä metsästän, tahdon ostaa kaikki...

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 02.03.2017 22.49

Kiitos! Kovasti odottelen valmistumista minäkin, tää on ollutkin jo turhan pitkään työn alla, alkuperäinen tavoite oli kumminkin saada valmista kesän 2014 aikana. :mrgreen:

Se Malibu on luultavasti tulossa rakentelupöydälle hyvinkin äkkiä, mutta tämän valmistuttua koitan varmaan tehdä tuon '64 Thunderboltin valmiiksi. Sen jälkeen taitaa olla Malibun vuoro. :wink:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Niilo Kiikko
FCMA member 2018
Viestit: 42
Liittynyt: 01.02.2017 18.28
Paikkakunta: Piikkiö

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niilo Kiikko » 03.03.2017 00.11

:thumbup: :thumbup:
Niilo´s Scale Model Car Garage
Kustomeita mä metsästän, tahdon ostaa kaikki...

Avatar
teyo
FCMA member 2018
Viestit: 877
Liittynyt: 11.04.2005 16.03
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja teyo » 09.03.2017 10.49

Tätä on kyllä hinkattu niin paljon että esittääköhän tämä tämän päivän vintage tyyliin rakentamista vai hetkeä silloin joskus juuri ennen ensimmäistä kisaa. Sikälimikäli kun ajattelee autojen entisöintiä niin monesti ne rakennetaan paljon paremmin kuin mitä tehtaalta ovat alun perin tulleet. Dekalien asentamisesta lakan alle/päälle on aikoinaan käyty kovastikin keskustelua kumpi on oikeinpäin. Dekalihan esittää maalausta tai tarraa ja silloin jää aina pieni reuna oikeastikin joka poistuu mallissa kun dekalin päälle laitetaan lakkaa. Toisaalta dekalin raja mittakaavassa näyttää ehkäpä liian suurelta ja monesti suuremmissa kuvioissa nämä näyttävätkin, no dekaleilta mikä taasen hälventää realismin illuusiota.
pienoismalleja www.elisanet.fi/teijon/models Purkaminen on rakentamista

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 24.03.2017 22.37

teyo kirjoitti:Tätä on kyllä hinkattu niin paljon että esittääköhän tämä tämän päivän vintage tyyliin rakentamista vai hetkeä silloin joskus juuri ennen ensimmäistä kisaa. Sikälimikäli kun ajattelee autojen entisöintiä niin monesti ne rakennetaan paljon paremmin kuin mitä tehtaalta ovat alun perin tulleet. Dekalien asentamisesta lakan alle/päälle on aikoinaan käyty kovastikin keskustelua kumpi on oikeinpäin. Dekalihan esittää maalausta tai tarraa ja silloin jää aina pieni reuna oikeastikin joka poistuu mallissa kun dekalin päälle laitetaan lakkaa. Toisaalta dekalin raja mittakaavassa näyttää ehkäpä liian suurelta ja monesti suuremmissa kuvioissa nämä näyttävätkin, no dekaleilta mikä taasen hälventää realismin illuusiota.
Kiitos Teijo! Alunperinhän tän oli tarkoitus esittää jotain tämänpäivän rakennelmaa Vintage tyyliin, mutta lopulta tää yrittää olla Gasser-kilpuri '60 luvun puolenvälin alueelta. Sinänsähän tällaisessa autossa ei tarvitse ajatella hirveästi mitään säistämistä tai muuta likaamista/käytön jälkiä, kun eihän niitä näihin juurikaan tule jos kuminpurua takapyörien takana ei oteta huomioon. Toki ennen moni auto ei ollut läheskään yhtä hyvin viimeistelty kuin tämä on nyt, mutta oli silloin ennenkin muutamia "rahamiehiä" ajamassa NHRA kisaa, ja heidän autot kyllä erottui joukosta viimeistelynsä ansiosta. Eli siis jotain sellaista tämäkin koittaa esittää. :D

Decaleista on tosiaan paljon väännetty vähän kaikkialla, mutta mä olen toistaiseksi aina hukuttanut ne lakkakerrosten alle. Ainakin tässä mallissa oikeastaan kaikki muut decalit noita muutamaa sponssitarraa lukuunottamatta esittää maalauksia, ja ilman lakkaa decalien päällä ne tosiaan näyttää decaleilta niinkuin sanoitkin. Tietysti noi sponsoritarrat ehkä voisi olla lakan päälläkin, mutta tykkään enemmän niiden ulkonäöstä kiiltävän lakkapinnan alla...



Paljon pikkujuttuja sai tehdä etenkin konehuoneen puolella. Ekana laitoin ahtimen remmin hihnapyörineen paikalleen. Ne on kaikki Pro Techin "Blower Belt & Pulley Set" nimisestä pakkauksesta. Noi on helpot asentaa, suosittelen muillekin. Hieman mun piti pidentää tuota ahtimen akselia tuolle ylimmälle hihnapyörälle, ja kiristinrullan kiinnike syntyi myös scratchina. Muuten mitään ihmeellistä ei tarvinnut tehdä, kunhan liimaili kaiken vaan paikalleen.

Bensalinjat on tehty Scale Dreamsin akkukaapelista, tosin musta kaapeli oli päässyt loppumaan, niin noi on tehty sitten punaisesta kaapelista, jonka maalasin puolikiiltävällä mustalla. Bensalinjojen jakokappale tulipellissä on muovitankoa, ja kaikki letkunliittimet on leikelty kuusikulmaisesta muovitangosta. Kaasuvivustossa käytin kuparilankaa ja Detail Masterin etsiosia, tosin näissä kuvissa ainakin kaasun palautusjousi puuttuu vielä. Jarrupääsylinteri on AMT:n '62 Catalinasta.

Syylaripelti olikin hieman ongelmallisempi juttu, sarjan osa kun on sellainen, mihin syylarin kennosto on valettu kohokuviona vain toiselle puolelle, ja toinen puoli on siis ihan sileä. Se nyt ei mitenkään kovin hyvä ratkaisu ollut, joten sovittelin sitten Monogramin '56 Letukan syylaripellin sopimaan paikalleen. Se vaati hieman kavennusta ja madallusta, mutta pienellä työllä se sopi paikalleen hienosti. Syylarin paisuntasäiliö löytyi sattumalta varaosalaatikosta, joten asensin sen paikalleen ja letku on venytettyä valurankaa, kuten myös kuvien jälkeen asentamani töötin johdot.

Venttiilikoppien T-pultit on myös Pro Techin etsiosia.

Kuva
Kuva
Kuva

Etuvanteisiin lisäsin keskikupit. Ne syntyi tän sarjan valurangasta, jossa oli tuollaiset sopivankokoiset pyöreät "tikut". Samalla litkutin vanteita kevyesti, jotta ne ei kiiltele ihan liikaa.

Kuva

Seuraavaksi lisäsin iskarit, jotka löytyi varaosalaatikosta myös. Kardaanin kaivoin samasta paikasta, mutta sopivan mittaista ei löytynyt, joten sahailin ristikot irti ja korvasin itse putken muovitangosta sahaillulla pätkällä.

Kuva
Kuva

Maalia niskaan, ja hilut paikalleen, niin alusta on valmis!
Kuva

Konepellin kiillotus oli seuraava ohjelmanumero. Se ei hirveän kova homma ollut, koska maalipinta onnistui kohtalaisesti. Kiillotuskin meni aika hyvin, eli konepellistä tuli kiiltoasteeltaankin aika samanlainen kuin muusta korista.

Kuva
Kuva

Sitten ei ollutkaan jäljellä kuin loppukasaus. Kromatut etulamput maalailin valkoisella ja pyyhin hieman maalia pois valojen keskeltä niin, että valkoinen tuli hieman läpikuultavaksi. Nyt valot näyttää hieman realistisemmalta ikäänkuin tuossa olisi irralliset lampunlasit. Maskin litkutin The Detailerilla, maalailin konepellin etureunan Chevy merkin ja liimailin sen sekä nokkakoristeen paikalleen. Styreenistä tekemäni ilmanottopömpeli liimautui kanssa paikalleen. Takapuskuri oli hieman hankala asentaa paikalleen, eikä sen sopivuudellakaan paljoa juhlita, mutta tässä kohtaa sille on paha enää tehdä mitään... Revellin uuden '55 Chevyn takapuskuri sopisi paremmin paikalleen, mutta siinä on pystykoristeet eli lopulta toi sarjan oma palikka taitaa näyttää kuitenkin paremmalta. Takavalot maalailin punaisella ja valkoisella, Blue Dotsit sai sen sijaan sinistä päälleen. Takavalotkaan ei ihan täydellisesti sovi paikalleen, vaan ovat vähän turhan isokokoiset, mutta sama juttu kuin puskurinkin kanssa, eipä sitä tässäkohtaa enää taida pystyä korjaamaan.

Muutamia pikkujuttuja sinne tänne, ja nyt tää malli voidaan julistaa vihdoinkin valmiiksi! Tuossa on yksi Teaser-kuva, mutta mä koitan räiskiä viikonlopun aikana parempia kuvia valmiista mallista ja laittaa ne tänne esille...

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Janne Räisänen
AMT
Viestit: 878
Liittynyt: 23.10.2004 22.25
Paikkakunta: Turku

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Janne Räisänen » 24.03.2017 23.47

Tän valmistumista olenkin odottanut ja nyt kun se valmis on niin todettava on että hieno siitä tuli.
Jälleen kerran.
Ite alan viikonlopun aikana rakentelemaan AMT:n 56 Ford Victoriaa josta pitkän pohdinnan jälkeen tulee myös tuollainen Gasser-tyyppinen kilpuri.
RawRides by ChopHead Kustoms

Niilo Kiikko
FCMA member 2018
Viestit: 42
Liittynyt: 01.02.2017 18.28
Paikkakunta: Piikkiö

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niilo Kiikko » 25.03.2017 15.13

Tästähän valmistui komee Gasseri, hyvää työtä Niko :thumbup: ! Gasseri olisi kyllä kiva rakentaa itsekin, ehkä tuosta Amt:n ´41 Plymouthista tulee sitten sellainen.. tai jostakin muusta :mrgreen:
Niilo´s Scale Model Car Garage
Kustomeita mä metsästän, tahdon ostaa kaikki...

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 25.03.2017 18.39

Kiitos molemmille! Kyllä näitä vanhoja kilpureita on hauska rakennella, ja etenkin vanhat Stockerit ja Gasserit on hienoja, eli siis laittakaahan kuvia näkyville kun pääsette rakentelussa vauhtiin... :wink:

Tuossa olis nyt sitten kasa kuvia valmiista mallista. Virheitäkin toki jäi ja valmistumiseen meni reilusti pidempään kuin alunperin oli tarkoitus, mutta tulipa tähän tehtyä paljon enemmän muutoksiakin kuin mitä alunperin piti tehdä. Lopulta kuitenkin valmiiseen tuotokseen voi olla ihan tyytyväinen. Ja voipahan sanoa, että kyllä tästäkin yksinkertaisesta sarjasta saa ihan kelpo mallin aikaan, kun tekee hieman muutoksia...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja projektin alussa yksi tavoite oli, että tästä tulee parempi kun tuo mun joskus pikkupoikana tekemä kyhäelmä samasta sarjasta. Ja se tavoite nyt ainakin onnistui. :mrgreen:

Kuva

Kiitokset kaikille projektia seuranneille ja etenkin niille, jotka on jotain kommentoineetkin! Mielellään kuuntelen mielipiteitä ja parannusehdotuksia myös tästä valmiista rakennelmasta, niin seuraavalla kerralla saisi sitten taas tehtyä paremman.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Ari Tamminen
FCMA member 2018
Viestit: 821
Liittynyt: 13.02.2005 04.33
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS -Valmis-

Viesti Kirjoittaja Ari Tamminen » 25.03.2017 22.03

Hieno tuli lopputuloksesta ja selvästi on "pientä" kehittymistä taidoissa havaittavissa... :) Tuttu malli, itsekin tämän sarjan rakentanut joskus ammoisina aikoina juniorina.
ata
malliprojektit: Caterham Super Seven 1:12
1:1: Pontiac GTO 2004, Pontiac Tempest 1970, Opel Calibra Turbo 1992

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: '55 Chevrolet Bel Air A/GS -Valmis-

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 06.04.2017 18.31

Kiitos! Onhan tuossa kieltämättä hieman kehittynyt, mutta toisaalta syytä onkin, kun katsoo tuonne hyllyyn tuota valmistuneiden mallien määrää. :lol: Ja tällaisesta on hauska rakennella jotain hieman erilaista, kun aika monelle tämä varmaan on tuttu sarja. Tosin helpommalla olis ehkä päässyt, kun olisi siirtänyt tästä muutaman osan Revellin uudempaan '55 Letukkaan...
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Vastaa Viestiin