Chevy Camaro´82

Esittele omat valmiit/keskeneräiset mallit. Kaikki autot tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 23.05.2014 22.05

Tälläinen nopea projekti käynnistyi tänään.
Kuva

Maalipintaan sekä sisustaan tarkoitus panostaa, konetta kun tässä ei ole eikä tule. :)
If you can´t make it, fake it!

Avatar
Jari Heinonen
FCMA member 2018
Viestit: 93
Liittynyt: 07.07.2012 15.49
Paikkakunta: Pori

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Jari Heinonen » 23.05.2014 22.14

Teretulemast takasin tauolta :mrgreen:.
Väritys on ainakin silmiinpistävän pirteä. Ja ellen vallan erehdy niin taisin itse nähdä tämän esikuvan.
R.I.P Vesa Viitala! ( In rust we trust!)

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 23.05.2014 22.38

Back to the business :D Laitappa sääki siitä mörköstä ja topikikki pystyyn.
If you can´t make it, fake it!

Avatar
Jari Heinonen
FCMA member 2018
Viestit: 93
Liittynyt: 07.07.2012 15.49
Paikkakunta: Pori

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Jari Heinonen » 23.05.2014 22.41

Jos mönsteriä tarkotat, niin sitten kun jotain laitettavaa saa aikaiseksi.
R.I.P Vesa Viitala! ( In rust we trust!)

Avatar
Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viestit: 4624
Liittynyt: 28.09.2004 10.33
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 26.05.2014 08.28

Minkä valmistajan Camaro on kyseessä, Arii tms. kun ei ole moottoria?

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 26.05.2014 22.13

Tämä on juu Ariin kyhäelmä.

Vannetestailua
Kuva
If you can´t make it, fake it!

Avatar
Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viestit: 4624
Liittynyt: 28.09.2004 10.33
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 27.05.2014 08.28

Tuo on hauska malli koska konepeltikin on sileä, ei Iroc-z mallinen niinkuin useimmissa tämän korimallin Camaroa esittävissä rakennussarjoissa.
Nuo vanteet voisivat olla ihan passelit tuohon.

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 24.06.2014 22.10

Viimeisiä vannetestailuja,sitten Camaro kasaan. Luultavasti tähän(kin) tulee perinteiset centterit alle, ne kun tuntuu sopivan parhaiten mihin vain. :)

Kuva
If you can´t make it, fake it!

Avatar
Jari Heinonen
FCMA member 2018
Viestit: 93
Liittynyt: 07.07.2012 15.49
Paikkakunta: Pori

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Jari Heinonen » 25.06.2014 14.44

Hyvin näytit saaneen maalipinnan pelastettua :thumbup: .
Vanteitten suhteen olisin itse ollut aikaisempien kannalla, mutta noihin takaläskeihin centterit sopii paremmin.
R.I.P Vesa Viitala! ( In rust we trust!)

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2470
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 25.06.2014 17.40

Tää näyttää juuri sopivalta noilla slickseillä ja Centerlineillä. 8) Nuo aikaisemmat ei sovi mun mielestä tähän ollenkaan, mutta... No, kaikki varmaan tietää että mulle tulee allergisia reaktioita isoista vanteista. :mrgreen:

Niin mutta sitä piti kysyä, että minkälainen sisusta tässä sarjassa on? Voisi olla ihan mielenkiintoinen sarja, kun eipä se Revellinkään sarja mikään kovin detaljoitu ole. Keltainen väri sopii loistavasti tähän.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 25.06.2014 17.49

Nikon mielipide vanteista oli jokseenkin odotettu :D Ja samaa mieltä, tosin eteen sopii paremmin noi isot mutta taakse ei istu niin millään. :screwy: Sisusta on laadultansa suht hyvä, ovipaneelit,kahvat jne erilliset.. Kuvia tulee myöhemmin.

Nii Jari toi maalipinta on kaukana silti hyvästä vaikka siihen piti panostaa, mut ei tolla "lapiomaalilla" mitään laatua aikaseks saa... Ainakaa minä. Pysyttelen pölysissä/kurasissa/ruosteisissa pinnoissa kuten tähänkin saakka. :D
If you can´t make it, fake it!

SpWa
Revell
Viestit: 1465
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja SpWa » 26.06.2014 12.10

Kyllä sen niin, Vesa, että camaro näyttää parhaimmalta 15" vanteilla ja mielellään orkkismallilla. Autossa oli kasillakin vähän väsyneitä heppoja, lammas suden vaatteissa :mrgreen:
232 CU.IN

AMC Rocks!

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 26.06.2014 16.06

Äläs ny, third gen. kamaraa sai huikeella 2,5L Iron Duke nelosellaki, ai että sitä vauhdin hurmaa. :D
If you can´t make it, fake it!

Avatar
Kiertomäntä
FCMA member 2018
Viestit: 725
Liittynyt: 05.05.2013 22.38
Paikkakunta: KotHam City
Viesti:

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä » 26.06.2014 16.18

90 kaakkia tarjosi varmasti huimasti vauhdin hurmaa autossa joka painaa liki puoltoista tonnia. :screwy:
Siihen jatkeeksi nelilovinen kuminauha-automaatti ja avot!
Noin nuhaisen moottorin asentaminen urheiluautoon pitäisi ainakin omasta mielestäni olla lähes laitonta...
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.

Average modeler, professional idiot.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2470
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 26.06.2014 16.38

Kiertomäntä kirjoitti: Noin nuhaisen moottorin asentaminen urheiluautoon pitäisi ainakin omasta mielestäni olla lähes laitonta...
Samaa mieltä :thumbup: .

Tuo 1500 kiloahan on vielä ihan kevyt auto. Etenkin jos puhutaan katuautoista, kun joidenkin kilpuritkin painaa 1800 kiloa. :lol: Ei ole muuten Letukan työntäminen varikolla mitään herkkua kun on 30 astetta lämmintä...

Täytyy kyllä sanoa, että tällainen Camaro ei V8 koneellakaan mikään raketti alunperin ole. Toki pitkällä perävälitykselläkin taitaa olla oma osuutensa asiaan, mutta kumminkin. Tällä videolla kaks kertaa käy tällainen musta Camaro jauhamassa (yrittämässä) ja muistelisin, että suorituksen jälkeen ei haissut palanut rengas vaan ihan joku muu käry... https://www.youtube.com/watch?v=jiII4puo5_0
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 26.06.2014 17.03

Nämä kasari (ja 70-luvun lopun) vehkeet olikin lähinnä bensa"pihejä" allshownogo bulevardisportteja. :D Enivei tehoista huolimatta voittaa nämä tyylikkyydellään kaikki saman ikäiset euro ja japsikinnerit mennen ja tullen.
If you can´t make it, fake it!

Avatar
Matti Tirronen
AMT
Viestit: 818
Liittynyt: 09.10.2008 17.53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Matti Tirronen » 26.06.2014 17.12

Komee Camaro tulossa! 8) Tohon koneasiaan vielä säestääkseni niin kaverin faijan piilofarkku Capriceen vaihtoivat tommosen tosin Iroc Z Camaron vakio koneen ja yllättävän hyvin se kulkee sillä koneella vallankin jos vertaa siihen sen auton entiseen 305 koneeseen jossa oli pelkästään tehoakin vähemmän kuin tossa nykysessä ja olihan se muutenkin jo aika väsyny. :mrgreen: Ja mitä tyylikkyyteen tulee niin kyllä mä mieluummin AE86 Corollan ottaisin kuin tämmösen uudemman Camaron. :D Tommonen Corolla kun ulkonäöltäänkin linjakkaampi ja vois jopa lähteä sen 4age koneen voimin rivakammin kuin tämmönen vakio komero. :roll: Mutta maku asioita. :roll:

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 26.06.2014 17.26

Matti Tirronen kirjoitti:Komee Camaro tulossa! 8) Ja mitä tyylikkyyteen tulee niin kyllä mä mieluummin AE86 Corollan ottaisin kuin tämmösen uudemman Camaron. :D Tommonen Corolla kun ulkonäöltäänkin linjakkaampi ja vois jopa lähteä sen 4age koneen voimin rivakammin kuin tämmönen vakio komero. :roll: Mutta maku asioita. :roll:
Kiitos! No juu onhan se rollakin nätti, varsinkin porrasperäisenä. Mutta jenkki on aina jenkki. :mrgreen:
If you can´t make it, fake it!

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2470
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Chevy Camaro´82

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 26.06.2014 17.49

Matti Tirronen kirjoitti:ja vois jopa lähteä sen 4age koneen voimin rivakammin kuin tämmönen vakio komero. :roll:
Kyllähän tuollainenkin motti työntää aika kivasti kun pistää vähän turboa kylkeen... :D

https://www.youtube.com/watch?v=gNcyB8lM11o
https://www.youtube.com/watch?v=2pzuRDfoHbg

Mutta meneehän tuollainen Camarokin tietysti ihan mukavasti.
https://www.youtube.com/watch?v=kNUj_poYnpg

Ei varmaan tullut monelle yllätyksenä, että Camaro tuossa videolla oli Stockeri, ei tosin mikään maailman nopein sellainen, noi on kuitenkin yleensä käsittääkseni aika nopeita ja menee indeksin alle reilusti. Ja Nitrokisoissa saatetaan nähdä tämänkoppainen Super Stock Camaro radalla jos kaikki menee suunnitelmien mukaan kyseisellä tiimillä. Tosin SS/GT autossa motti ei ole enää alkuperäinen, eli oikeastaan kori ja osa alustaa on samaa tavaraa kuin tällaisessa alun perin.

No joo vähän meni ohi aiheen. Siirryn takavasemmalle jatkamaan Chevellen rakentelua.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Vastaa Viestiin