Chevrolet Impala `62 "Low`n slow"

Huolin Pienoismallikerhon haaste foorumin käyttäjille, aiheena "Lowrider"

Valvoja: FCMA Moderaattorit

mikkod
Moderaattori
Viesti:

Re: Chevrolet Impala `62 $Lowrider$

Viesti Kirjoittaja mikkod » 10.06.2011 08.04

Bowtie kirjoitti:
Riku.R kirjoitti:
Vesa Viitala kirjoitti:^Eikös nuo kengurujouset oo täällä Suomaliassa kiellettyjä liikennekäytössä :shock:
Kyllä ne mun tietääkseni on... :screwy:
Herää kysymys: Mitä sitten? Ei kai se meiltä muilta ole pois vaikka joku tuommoisen onkin saanut leimattua?
No täällä kekkoslovakiassa on kaikki kielletty.

Itse malliin. Tulee varmaan hieman tummempi lakan kanssa tosta sävystä?
Ja katto valkoiseksi ;)
En pidä mitään minään.
BANDITS SIX O`CLOCK LOW!!!

Everything I like is either illegal, immoral, fattening, addictive, expensive or impossible
I like the TUNA here.
-Paul Walker 1973 - 2013

Vesa Viitala
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 10.06.2011 08.38

Bowtie kirjoitti:Herää kysymys: Mitä sitten? Ei kai se meiltä muilta ole pois vaikka joku tuommoisen onkin saanut leimattua?
Juu ei ainakaa multa ole pois! En edes tajua miten tuommonen auton pomputtaminen voi olla niin coolia. :screwy: Mut makuasioita... Onhan nää yleensä ihan hienoja pelejä, nuo 10" pyörät vaan ei sovi mitenkään ison auton alle. Tosin vielä karmeempia on ne doinkit vai mitä olikaa. :)

Niin ja pysytääs aiheessa, eli kyllä on hieno pinta ja katto sopis kyllä mustaksi ehkä parhaiten.
If you can´t make it, fake it!

SpWa
Revell

Viesti Kirjoittaja SpWa » 10.06.2011 11.16

[ot] Mistän tollasia vihreitä rakentelualustoja saa? Itsellä on koiralta nyysitty juomakupin kaunotar&kulkuri -muovialuasta käytössä. Hurtta ei ollut moksiskaan, mutta emäntä katsoi vähän hitaasti :screwy: [/ot]
232 CU.IN

AMC Rocks!

Kantri
AirFix

Viesti Kirjoittaja Kantri » 10.06.2011 11.40

SpWa kirjoitti:[ot] Mistän tollasia vihreitä rakentelualustoja saa? Itsellä on koiralta nyysitty juomakupin kaunotar&kulkuri -muovialuasta käytössä. Hurtta ei ollut moksiskaan, mutta emäntä katsoi vähän hitaasti :screwy: [/ot]
Yhden iso oon ostanut Anttilan alennuslaarista, yks pieni tuli Lidl:stä joidenkin askartelutarvikkeiden kanssa. Kyllä nuo malli kauppiaatkin näitä myyvät, mut silloin nää on erikois tarvikkeita erikois hinnoilla.
Carpet factory - Autolemmikkitehdas

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 10.06.2011 19.42

mikkod kirjoitti:Itse malliin. Tulee varmaan hieman tummempi lakan kanssa tosta sävystä?
Ja katto valkoiseksi ;)
Mietin kans tuota että kuinka paljon tuo väri tummenee lakatessa. Vois melkein kokeeksi lakata jonku pienemmän osan niin näkis miltä se näyttää ja sitten valita katon värin. Siihen asti seison mustan värin takana, tuolta nimittäin löyty joitain decaleja jotka sopis hyvin mustan ja tän päävärin kans.

SpWa: Mä taisin ostaa oman leikkuualustan Suomalaisesta Kirjakaupasta. Tuo on oikein kätevä ku pysys vaan siistinä. :oops: Pitäs melkein ostaa toinenki nii sen päällä vois tehä kaikki kasaustyöt ja tuon toisen päällä sitten sotkusemmat hommat. Mullon tuossa alla vielä halpis askartelualusta mutta se on kyllä niin susi että heittäsin mielelläni pois.

Kantri
AirFix

Viesti Kirjoittaja Kantri » 11.06.2011 03.38

Janne Herajärvi kirjoitti: Mä taisin ostaa oman leikkuualustan Suomalaisesta Kirjakaupasta. Tuo on oikein kätevä ku pysys vaan siistinä. :oops: Pitäs melkein ostaa toinenki nii sen päällä vois tehä kaikki kasaustyöt ja tuon toisen päällä sitten sotkusemmat hommat. Mullon tuossa alla vielä halpis askartelualusta mutta se on kyllä niin susi että heittäsin mielelläni pois.
Mulla pysyy alusta siistinä kun kierrätän siinä kopiopaperia A4:ta, yks kun menee sottaiseksi niin vaihdan, paljon tulee kanssa postia missä toinen puoli paperista on blankko, niitä kanssa. On kanssa kivempi/parempi tehdäkkin jotain puhtaalla alustalla.

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 11.06.2011 04.44

Kantri kirjoitti:Mulla pysyy alusta siistinä kun kierrätän siinä kopiopaperia A4:ta, yks kun menee sottaiseksi niin vaihdan, paljon tulee kanssa postia missä toinen puoli paperista on blankko, niitä kanssa. On kanssa kivempi/parempi tehdäkkin jotain puhtaalla alustalla.
Elikkäs ootappas laskut hyötykäyttöön :mrgreen: Kyllä mäkin olen välillä nuitten paperien kans kikkaillu tuosa jos oikeen ollu sotkun vaaraa..

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 25.06.2011 21.31

Kyllä siitä katosta pojat ja tytöt nyt musta tulee. Siveltelin ensimmäisen kerroksen humbrolin satiinimustaa, toisen kerroksen jälkeen kevyt hionta ja lakkaus sitten toivonmukaan ruiskulla. Taustalla näkyy myös toinen hieman seisoksissa ollut Impalaprojekti, siitäkin on tulossa lowrider mutta hieman isommilla pinnavanteilla. Vaatii roskienpoistohionnan ja uudelleen lakkauksen, katotaan sitä myöhemmin.

Kuva

Jonkunäköset jarrut tuli tekastua.

Kuva

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 02.08.2011 02.32

Eiku armotonta pajotusta. Paljoa ei vielä ole näytettävää mutta pientä valaistusta alustan ja moottorin värimaailmasta. Rungon maalasin kullanväriseks ja moottorii tulee olemaan tuollanen tummanpunainen. Katsotaan mitä akseleille yms detaljeille keksin tässä jahka pyörittelen ajatuksia vähän aikaa mielessä. voi olla että akselitkin tulee tuolla samalla Humbrolin grimsonilla kuin moottorikin.

Kuva

Kuva

Alustaan maalaan vielä jotain detaljia jonka jälkeen se lakataan sitten vimmosen kiiltäväks sekin. :P

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 03.08.2011 14.46

Pari kuvaa väri referenssiä varten.

Moottorissa näkyy nyt jo selkeästi tuo sävy ja seuraavan kerroksen jälkeen se syvenee vielä entisestään. Reunoista ja kulmista paenneen maalin kohdalle mulla on suunnitelma mutta en paljasta sitä vielä. Tässä tullaan varmaan näkemään samantyyppistä väreillä ja rakentelulla iloittelua kuin näitte aikaisemmin rakentamassani Hottentotti Galaxiessa :thumbup:

Kuva

Kuva

Tietynlainen "karkkilook" pyörii mielessä mutta katsotaan mihin suuntaan tämä lähtee kehittymään.. :wink:

Kantri
AirFix

Viesti Kirjoittaja Kantri » 03.08.2011 15.08

Janne Herajärvi kirjoitti:
Moottorissa näkyy nyt jo selkeästi tuo sävy ja seuraavan kerroksen jälkeen se syvenee vielä entisestään. Reunoista ja kulmista paenneen maalin kohdalle mulla on suunnitelma mutta en paljasta sitä vielä.
En tie miten teet, mulla on tapana monesti näyttää hiekkapaperia noille, vaikka vain ihan "kevyestikkin" niin silloin se ottaa noihin kulmiin ja reunoihin mitkä "työntyvät" esiin, juurikin kans tuosta syystä ettei maalit pakenisi niin helposti.

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 04.08.2011 07.49

Juu hiontahan nuihin tepsis, mutta tulee joskus alotettua projekti niin vauhilla ettei kaikki mene ohjekirjan mukaan. Ongelma poistui lisäkerroksen jälkeen, mutta mielessä pyöri että olisin maalannut nuita nurkkia kullanväriseks. Moottorista teen tarkoituksella koristeellisen näköisen joten kaikki konstit on sallittuja :wink:

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 07.08.2011 18.30

Maalin ja krominkiiltoa taka-akselissa. Ei se niin hyvältä näytä makrokuvissa kuin mitä on. Sisustan värimaailmaa on tullu kans jo vähän haeskeltua.

Kuva

Kuva

V-M Kuurinmaa
FCMA member 2018

Viesti Kirjoittaja V-M Kuurinmaa » 07.08.2011 20.10

Kantri kirjoitti:
Janne Herajärvi kirjoitti:
Moottorissa näkyy nyt jo selkeästi tuo sävy ja seuraavan kerroksen jälkeen se syvenee vielä entisestään. Reunoista ja kulmista paenneen maalin kohdalle mulla on suunnitelma mutta en paljasta sitä vielä.
En tie miten teet, mulla on tapana monesti näyttää hiekkapaperia noille, vaikka vain ihan "kevyestikkin" niin silloin se ottaa noihin kulmiin ja reunoihin mitkä "työntyvät" esiin, juurikin kans tuosta syystä ettei maalit pakenisi niin helposti.
Täytyy kysyä että minkä valmistajan maaleilla maalaat? Tamiyan akryyleilla ja emaleilla kuten myöskään Humbroleilla en tuollaiseen karkailuun ole törmänny .

T.Vellu

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 08.08.2011 13.02

Hubrolin ja Revellin emaleilla maalaan pääosin. Tuo on juurinkin Humbrolin emaliväriä tuo moottorissa ja akseleissa käytetty crimson. Nimenomaan Humbrolin maalien kanssa tätä ongelmaa on esiintynyt silloin tällöin, mutta olen muitta mutinoitta vain tehnyt paikkamaalausia tarvittaviin paikkoihin. Revellin maalit on jo sen verran paksumpaa että ne ei paljoa pakenemaan lähe. Molenpia maalaja käytän suoraan purkista ohentelematta, joskin joitain sattumia voi olla että olen maalannut ruiskulla jotain väriä ja ylimääräset maalit sitten kaatanu takas purkkiin tärpätteineen päivineen joten kyllähän se siinä sitten jo ohenee... Tähän tietysti löytyy kaikenlaisia kikka kolmosia mutta olen liian laiska tekemään asioita joskus oikein jotta sitten "saan" tehdä mahdolliset lisäkorjailut jälkeenpäin kun olen tehnyt jotain väärin :screwy: :mrgreen:

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 08.08.2011 19.59

Pari lisäkuvaa sisustan vaiheista. :)

Kuva

Kuva

Kuva

Huomenna on viiminen lomapäivä joten tahti hiastuu taasen mutta pitää koittaa yrittää jotaki :thumbup:

Juuso Pöllänen
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 08.08.2011 20.01

Hieno on :thumbup: Mistähän se johtuu että inspiraatio iskee aina vasta muutama päivä ennen loman loppua vaikka mulla ois ollu koko loma aikaa rakentaa... :mrgreen: :thumbup:
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Bowtie
Tamiya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bowtie » 08.08.2011 23.22

Mikset Janne maalaa ruiskulla kun sulla semmonen on...? Ton takia mä maalaan lähes kaiken ruutalla, ei tartte korjailla tommosia peittymättömiä kohtia jälkikäteen. Tosta perästä mun täytyy sanoa sen verran että toi kromattu takakansi on oikeessa elämässä vähän mahdoton juttu, 55-64 Chevyn perä kun on eteenpäin purettava, eli siinä ei ole erillistä koppaa akselin takapuolella niinkun Chevyn uudemmissa perissä.
"´63 Chevrolet - Clean Cut As A Jewel, Smooth-Riding As A Jet"

Eero Vainikka

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 09.08.2011 13.32

Kiitoksia.

Syy ruiskun vähäiseen käyttöön liittyy osaamattomuuteni toimia sen kanssa jouhevasti. Eihän se tietenkään oppimista edistä seisottaa ruiskua vähällä käytöllä, mutta on vaan tullut nuo pienemmät hilppeet maalattua pensselillä. Vissiin siitä sutimisesta on oppinut tykkäämään niin asfaltilla kuin työpöydällä...

Perän takakuvun foilia puolustan sillä että ainahan se autoaan hierova rastablasta on voinut kiillottaa tuon kuvun vaikka käsipelillä :wink:

Kantri
AirFix

Viesti Kirjoittaja Kantri » 09.08.2011 13.59

Janne Herajärvi kirjoitti:Kiitoksia.

Syy ruiskun vähäiseen käyttöön liittyy osaamattomuuteni toimia sen kanssa jouhevasti. Eihän se tietenkään oppimista edistä seisottaa ruiskua vähällä käytöllä, mutta on vaan tullut nuo pienemmät hilppeet maalattua pensselillä. Vissiin siitä sutimisesta on oppinut tykkäämään niin asfaltilla kuin työpöydällä...

Perän takakuvun foilia puolustan sillä että ainahan se autoaan hierova rastablasta on voinut kiillottaa tuon kuvun vaikka käsipelillä :wink:
En mäkään yleensä maalaa kuin korin ruiskulla muut osat siveltimellä. Joku aika sitten otin mallin pöydälle jonka maalasin korinkin siveltimellä, vaihtelua.
Nii ja mullakaan se ruiskun käyttö ei ole kovin jouhevaa, syy sekin.

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 13.08.2011 20.11

Jotain on taas tapahtunut. Ajoasentoa haeskelen kohilleen, etupää on jo hyvä mutta takapää pitää vielä puottaa "kenttään" Kaikenlaista pientä tullut tehtyä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 17.08.2011 16.21

Taas on hieman jotain nykerretty. Halusin sisustaan hieman rock n rollia lisää joten maalailin nuita ruutukuvioita hieman. Vielä riittää siistimistä yms pientä väkästelyä.

Kuva

Kuva

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 20.08.2011 22.07

Pohjalevy olis valmis lakattavaksi. :)

Kuva

Kuva

Nuista runkopalkkien ja pohjalevyn rönsyilevistä rajoista ei kannate välittää käytän kikkakolmosta niihin jahka saan kiiltävää lakkaa ensin pintaan :thumbup:

Juuso Pöllänen
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 21.08.2011 09.18

Miks et tekisi ilmapusseja O-renkaista tohon? Hienolta näyttää :thumbup:
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Matti Tirronen
AMT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti Tirronen » 21.08.2011 09.30

Erittäin nätin näkönen Chevy on tulossa. :thumbup: