Skräts Air Compressor Pro 400V "wip"

Muihin kategorioihin sopimattomat rakennelmat tänne (lentokoneet, figuurit, ym.)

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ismo Penttinen
FCMA member 2018
Viestit: 1344
Liittynyt: 16.01.2007 01.19
Paikkakunta: 60°10'15''N 24°56'15''E

Skräts Air Compressor Pro 400V "wip"

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 09.06.2018 11.37

Lomia odotellessa tuumasin, että kompura puuttuu mallitallista eli Izzen Garagesta.

Pyöräytin sopivan paksun putkilon ympärille styreenilevyn suikaleen lämpökynttilän avulla. Siitä tuli siis painesäiliö. Päädyt laitoin umpeen parilla em. levystä leikatuilla lätkillä. Säiliön sisällä on siis v. 2018 ilmaa, jota tutkijat voivat tulevaisuudessa sitten analysoida :mrgreen: .

Muut osat on tehty styreenisilpusta. Moottorin alaosa on Ferrarin (?) kahdesta ilmanputsarikotelosta kasattu. Tuulettimen nappasin Mercury Cougarin raadosta, kavensin vain siivekkeitä.

Parit johdot, verkko tuulettimen suojaksi vielä ja maalit päälle, niin kompura pääsee tallin perälle.

Kuva

Ismo Penttinen
FCMA member 2018
Viestit: 1344
Liittynyt: 16.01.2007 01.19
Paikkakunta: 60°10'15''N 24°56'15''E

Re: Skräts Air Compressor Pro 400V "wip"

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 09.06.2018 22.02

Eipä tätä kompuraa kauemmin kannata värkätä. Pari muutosta tein vielä ennen maalausta. Tuulettimen suojaverkko on kömpelö, ja toivon löytäväni sopivampaa verkkoainesta. Tuo on napattu teesiivilästä ja on vähän liian jäykkää.
Malli on maalattu kokoamisen jälkeen pikku pensselillä Revellin purkkimaaleilla.

Kuva

Kuva

Kuva

Ismo Penttinen
FCMA member 2018
Viestit: 1344
Liittynyt: 16.01.2007 01.19
Paikkakunta: 60°10'15''N 24°56'15''E

Re: Skräts Air Compressor Pro 400V "wip"

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 12.06.2018 10.57

Toisella foorumilla huomattiin, että töpseli on vääränlainen. 400V tarvii tietysti punaharmaan voimavirtatöpselin. Vaihtohommiin siis.

Vastaa Viestiin