Hertsi`s garage

Muihin kategorioihin sopimattomat rakennelmat tänne (lentokoneet, figuurit, ym.)

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Janne Herajärvi
Tamiya

Hertsi`s garage

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 08.02.2018 22.39

Moro, oon tässä kaikkien muiden projektien ohella väkästellyt autotallidioraamaan sisältöä.. Itse tallia en vielä ole aloittanut, mutta Fujimin sarjaa tulen hyödyntämään hyvin pitkälti.. Tässä ensimmäinen kooste talliin tulevasta sälästä, jotku osat on kuvissa jo valmiita ja loput keskeneräisiä.. Pyrin lisäämään tähän topicciin kuvia sitä mukaa kun osa kokonaisuuksia valmistuu.. Jokaista nippeliä ja jakoavainta en ala erikseen kuvaamaan.. Laitan kuvateksteihin tarkennuksia vielä että mitkä on niitä valmiita osia.. :thumbup: Talliin tulevaks autoksi mietin `62 avo Corvettea, taikka sitten jotain Fordin street rodia tms.. Se on vasta pohdinnan alla, lähinnä talliin tulevan auton valintaa vaikuttaa sen fyysinen koko.. Kovin isoa autoa tuonne ei tule mahtumaan, kun muuta rekvisiittaa tulee ihan kiitettävästi.. :mrgreen: mutta nyt enempiä jorisematta niitä kuvia..

Ensimmäisenä esitellään Kemppi.. Se on näissä kuvissa jo valmis ja odottaa sijoittamistaan talliin.. Kaasupullon "flammable" tekstistä sain jo palautetta hitsareilta kun ei sellaista tekstiä nuissa pulloissa ole.. Mä sen kyllä tiesinkin että joku saattaa asiasta mainita, mutta se teksti vaan nyt näyttää hyvältä tuossa, muuten aika tylsän näköisessä kaasupullosa.. Itse Kemppi on about 95% scratch työtä, hyödynsin renkaat ja etupaneelin Fujimin mukana tulleesta hitsurikoneesta, muuten siis olen siihen kaiken itte tehnyt.. Kaasupulloakin muuten muokkasin, se oli polttoleikkausvälineisiin tarkoitettu alunperin, ja siinä oli siis kyljessä toinen pullo kiinni, jonka pilkoin pois ja siistin kyljet, maalia päälle ja avot.. :screwy:

Kuva
Kuva
Kuva

Tässä kuvassa taas tuo työtuoli ja STP:n öljypurkki ovat valmiita odottamassa talliin sijoitusta..

Kuva

Tässä taas Penzoil purkki ja pienoismallilaatikko ovat valmiita.. Hyllylle oon vielä tehnyt viime silauksia tuon jälkeen.. siitä ei vielä valmiskuvaa ole..

Kuva

Mobil 1 öljypöntöt, jerrykannut ja 62` Chevy Bel Airin ruosteinen pöläri ovat valmiita, muut osat odottellee vielä loppusilauksia..

Kuva

Että semmosta, tää etenee hitaasti.. Teen näitä osia ja juttuja tähän lähinnä autoprojektien osien maalausten kuivuessa, jos jaksan tai muistan ja ideoita on valmiina toteutettavaks.. Tässäpä siis alkufiilistelyjä tarjolle.. Lisää tulee taas tässä kuhan on jotain näytettävää.. 8)

Janne Herajärvi
Tamiya

Re: Hertsi`s garage

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 17.02.2018 23.46

Tallikin on vähän taas nytkähtänyt eteenpäin.. En pitänyt Fujimin korkeakiiltoisista seinäkartongeista ja päätin tulostaa tiiliseinät netistä löytyneen kuvan avulla.. Tiilet on ehkä nyt vähän isohkoja harkkoja, mutta yleisilme on nyt omaa silmää miellyttävä joten näillä mennään.. Tavaroiden asetelma tässä ei ole vielä lopullinen kun suuri osa talliin tulevasta tavarasta on vielä kokonaan tekemättä tai keskeneräisiä.. Kuplakin on menossa mukana vain mannekiininä :mrgreen:

Kuva

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 18.02.2018 14.37

Ulkoseinät saivat muraali graffitit pintaansa, vaikka harvemmin näitä sivuja esitelläänkään tallista, mutta ompahan jotain niin sen voi nostaa vaikka keskelle pöytää esiteltäväks joskus jollekkin... :screwy:

Kuva

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 18.02.2018 21.12

Tästä se tallin sisustaminen lähtee.. Ulko-ovi odottaa vielä kahvoja, mutta muuten se on valmis.. Tuollaista puujäljitelmä listaa tulee vielä lattianrajaan, seinien nurkkiin ja katonrajaan.. Mutta tämäkin on jo iso askel.. Ulkopuolelta ovi on vielä detaljoimatta ja maalaamatta, katsotaan mitä sinne keksin.. Sisäpuoli tärkeämpänä ensin :mrgreen:

Kuva

Vastaa Viestiin