Mallit joissa suora kutoskone

Vinkkejä ja ideoita maalaamiseen, liimaamiseen, osien tekemiseen jne. Yleinen keskustelu rakennussarjoista alueen juureen.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

SpWa
Revell
Viestit: 1464
Liittynyt: 26.06.2010 11.50

Re: Mallit joissa suora kutoskone

Viesti Kirjoittaja SpWa » 12.08.2011 11.19

Lindbergin Triumph GT6 '69 tulee trumpan pienellä kuutosella.
Löytyy Model Expressiltä $13,98 http://www.modelexpress.net/cgi-bin/mod ... 95777.html
232 CU.IN

AMC Rocks!

matias k
AirFix
Viestit: 206
Liittynyt: 06.05.2011 15.53
Paikkakunta: lieto

Re: Mallit joissa suora kutoskone

Viesti Kirjoittaja matias k » 12.08.2011 11.40

'69 Pontiac Firebird 400 w/1/64 diecast -'Johnny Lightning' series

2506syl löytyy
60 and 70´s....

Avatar
Tuomas Seppälä
Hasegawa
Viestit: 1528
Liittynyt: 19.01.2005 10.33
Paikkakunta: Loimaa

Re: Mallit joissa suora kutoskone

Viesti Kirjoittaja Tuomas Seppälä » 12.08.2011 22.13

Letukan kuutosista vielä sen verran, että 235 Blue flame taisi tulla vuonna 53. Sitä edeltäneet 216 koneita muistaakseni kutsuttiin stovebolt nimellä.
Revellin (Monogramin) 53 Corveten ja Bel Airin kuutosissa on pieni ero: Corveten koneessa on tulppien päällä suojapellitys. Ilman niitä ei lasikuituautossa olisi radiota kuunneltu.
53 Bel Airin virikaasaripaketti on muuten Corveten kaasareista muokattu. Corveten vaakaimukaasarit on kylmän rauhallisesti käännetty pystyasentoon. Olisikohan tuo ollut oikeasti edes toimiva ratkaisu, kun kohokammiot ovat kyljellään :screwy:
www.facebook.com/tumbesgarage Hot rods & cool kustoms

Avatar
asco
Moderaattori
Viestit: 2725
Liittynyt: 01.11.2005 02.00
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Mallit joissa suora kutoskone

Viesti Kirjoittaja asco » 12.08.2011 23.48

Tuomas Seppälä kirjoitti:Letukan kuutosista vielä sen verran, että 235 Blue flame taisi tulla vuonna 53. Sitä edeltäneet 216 koneita muistaakseni kutsuttiin stovebolt nimellä.
-Juu, ainakin 51 oli nimenomaan tuollainen hellanpultti, tarkoista ikärajoista viisaammaat tietää mua enemmän...
...vaakaimukaasarit on kylmän rauhallisesti käännetty pystyasentoon. Olisikohan tuo ollut oikeasti edes toimiva ratkaisu, kun kohokammiot ovat kyljellään :screwy:
:shock: No tuota... Toimii toimii kun kerran näin on tehty... :lol:
Kai Keskinen - Model Car Heaven
---------------
Miks mikään ei etene..?

Raimo Nukala
Heller
Viestit: 45
Liittynyt: 06.03.2011 16.10
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Mallit joissa suora kutoskone

Viesti Kirjoittaja Raimo Nukala » 13.08.2011 06.44

Juuso Pöllänen kirjoitti:Jota ei täältä luultavasti löydä.. Ja koko sarjaa en koneen takia osta..
Löytyypäs! :D Jos kiinnostaa niin yv:llä (vaihto)kauppoja tekemään.

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Mallit joissa suora kutoskone

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 13.08.2011 11.21

Raimo Nukala kirjoitti:
Juuso Pöllänen kirjoitti:Jota ei täältä luultavasti löydä.. Ja koko sarjaa en koneen takia osta..
Löytyypäs! :D Jos kiinnostaa niin yv:llä (vaihto)kauppoja tekemään.

Pistin yv :thumbup:
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
modilisti
AMT
Viestit: 763
Liittynyt: 13.09.2005 13.56
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Mallit joissa suora kutoskone

Viesti Kirjoittaja modilisti » 14.08.2011 11.58

Tuomas Seppälä kirjoitti:Letukan kuutosista vielä sen verran, että 235 Blue flame taisi tulla vuonna 53. Sitä edeltäneet 216 koneita muistaakseni kutsuttiin stovebolt nimellä.
Revellin (Monogramin) 53 Corveten ja Bel Airin kuutosissa on pieni ero: Corveten koneessa on tulppien päällä suojapellitys. Ilman niitä ei lasikuituautossa olisi radiota kuunneltu.
53 Bel Airin virikaasaripaketti on muuten Corveten kaasareista muokattu. Corveten vaakaimukaasarit on kylmän rauhallisesti käännetty pystyasentoon. Olisikohan tuo ollut oikeasti edes toimiva ratkaisu, kun kohokammiot ovat kyljellään :screwy:
235 kone oli kyllä tarjolla jo 1950 samaan aikaan 216 kanssa. Tietääkseni kyseessä aivan sama kone, isompitehoinen versio oli tehty aiemmasta 216 uusilla sisäkaluilla (isompi poraus ja isku).
Blue Flame oli GM:n lanseeraama myyntinimi, joka lätkäistiin antamaan "nuorentavan-imagen" vanhalle sotaratsulle. Stovebolt puolestaan kansan suussa syntynyt lempinimi, joka viittaa helloissa käytettyihin ruuvimalleihin. Nimityksiä käytettiin samanaikaisesti.
Tähän lohkoon perustuva kansiventtiilikuutonen oli letukan peruskonevaihtoehtona 30-luvulta 60-luvulle, hyötyajoneuvoissa 70-luvulle asti.
Keep your eyes on the road /
and hands upon the wheel...

matias k
AirFix
Viestit: 206
Liittynyt: 06.05.2011 15.53
Paikkakunta: lieto

Re: Mallit joissa suora kutoskone

Viesti Kirjoittaja matias k » 14.08.2011 21.37

'50 Chevy Texaco P/U löytyy 216 6syl
AMT_6607 'Stovebolt' 6

noissa on kuutos kone
Viimeksi muokannut matias k, 15.08.2011 14.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
60 and 70´s....

Avatar
asco
Moderaattori
Viestit: 2725
Liittynyt: 01.11.2005 02.00
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Mallit joissa suora kutoskone

Viesti Kirjoittaja asco » 15.08.2011 00.38

matias k kirjoitti: REV_7148 '89 Pontiac Grand Prix Turbo
amt: corvairissa 6:nen
'89 Thunderbird SC Coupe revell
'84 Pontiac Fiero mpc
citation monogram

noissa on kuutos kone
Taitaa olla näissä muissa V6, mutta Corvairissa boxeri ja tuossa 50 pikkiksessä oli listan ainoa tähän topickiin kuuluva kone. Olenkos ihan väärässä näin perstuntumalta?

Veekutosia löytyy sitten vielä muualtakin, mutta en nyt niitä listaa kun eivät taida tänne kuulua... :banghead:
Kai Keskinen - Model Car Heaven
---------------
Miks mikään ei etene..?

Avatar
Tuomas Seppälä
Hasegawa
Viestit: 1528
Liittynyt: 19.01.2005 10.33
Paikkakunta: Loimaa

Re: Mallit joissa suora kutoskone

Viesti Kirjoittaja Tuomas Seppälä » 15.08.2011 21.37

Tuosta Monogramin/Revellin 53 Chevyn kutvosesta vielä... tai oikeastaan sen perässä olevasta Powerglidestä: AMT:n 30-40-luvun malleissa on virikoneina Oldsin ja Buickin koneita, joissa vaihdelaatikko on Fordin alkuperäinen. Jos näitä koneita haluaa käyttää jossain muualla, näyttää tuo Fordin laatikko lähinnä koomisen pieneltä. Koska Buickin Dynaflowta tms. ei ihan helpolla löydy, tuota em. Powerglideä voi käyttää korvikkeena. On kovasti 50-lukuisen oloinen laatikko.
www.facebook.com/tumbesgarage Hot rods & cool kustoms

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Mallit joissa suora kutoskone

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 16.08.2011 07.56

Ok. Onnistuin löytämään novan koneen impalaan. Tulee kylläkin vaan 2d kun on katon malli en verran erimallinen kun 4d..
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Vastaa Viestiin