Buick grand national tietoa.

Vinkkejä ja ideoita maalaamiseen, liimaamiseen, osien tekemiseen jne. Yleinen keskustelu rakennussarjoista alueen juureen.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 25.03.2011 08.25

Eli tähän topicciin kerään tietoa ja kuvia Buickin grand nationalista.

Jos jollain on esimerkiksi se V8 Jossa oli juttua suomi-nationaaleista, niin olisin kiitollinen jos jou vois skannata sen mulle. :mrgreen:

Nyt tosiaan kaikki tieto ja kuvat tähän. :thumbup:
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Teemu Vuorinen
Revell
Viestit: 1285
Liittynyt: 21.09.2004 19.31
Paikkakunta: Turku, Finland
Viesti:

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Teemu Vuorinen » 25.03.2011 14.07

Tossapa sulle juuso hyvä linkki mitä ite käytän referenssiks pariin puikulaan mitä kaapis on
http://wikicars.org/en/Buick_Grand_National


esim kyseisen auton kone ei ole kasi missään muodossa jos haluaa tehdasmallin /alkuperäisen tehdä

The Turbo Regals(Grand National, T-Type, Turbo T, and GNX) all have Buick's 3.8 liter(231 cubic inch) 90deg. V-6 engine. It should be noted that Buick used turbochargers on this engine from 1978 through the 1987 model years. However, these earlier engines were not as efficient as the later models due to their lack of sequential fuel injection that was introduced in 1984. In 1986, they were reworked once again and among other changes(new passenger side header, crossover, downpipe, intake, turbo, BRF code valvebody, wheels, etc), a charge-air cooler(intercooler) was added, once again increasing power output and efficiency exponentially. These changes were largely the product of a relationship with MacLaren of the UK. GNX engines were enhanced even further. Most notable would be the exotic turbo they received from Garrett which had a ceramic wheel as opposed to the "normal" TBO348 that was used on all other Turbo Regals of that year and the prior year. It should also be noted that there were no Grand Nationals produced in 1983. The T-Type was an available option package in 1983 and could be had with the final version of the non-fuel injection turbo V-6.
suoraan puhuminenhan ei kannata koska sillä suututetaan kaikki muut

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 25.03.2011 14.16

Tehtaalta tulleen näkönen tästä tulee ainoastaan koriltaan. Jonkun isolohko kasin ajattelin laittaa mahd. Tuplaturbolla tai remmiahtimella.. Eli jonkunlaine sleeper tulossa

Kiitos muuten linkistä ;)
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Bowtie
Tamiya
Viestit: 2153
Liittynyt: 28.01.2005 09.49
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Bowtie » 25.03.2011 19.11

Suomi-GN:t oli muuten Mobilistissa eikä Veekasissa, numeroa en tosin nyt just muista...
"´63 Chevrolet - Clean Cut As A Jewel, Smooth-Riding As A Jet"

Eero Vainikka

Avatar
modilisti
AMT
Viestit: 762
Liittynyt: 13.09.2005 13.56
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja modilisti » 25.03.2011 20.19

Juuso Pöllänen kirjoitti:Tehtaalta tulleen näkönen tästä tulee ainoastaan koriltaan. Eli jonkunlaine sleeper tulossa
Voiko Grand Nationalin näköistä autoa kutsua sleeperiksi???
GN "factory stock" maine luulisi pelottavan haastajat karkuun... :roll:
Keep your eyes on the road /
and hands upon the wheel...

Avatar
Bowtie
Tamiya
Viestit: 2153
Liittynyt: 28.01.2005 09.49
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Bowtie » 25.03.2011 21.39

modilisti kirjoitti:
Juuso Pöllänen kirjoitti:Tehtaalta tulleen näkönen tästä tulee ainoastaan koriltaan. Eli jonkunlaine sleeper tulossa
Voiko Grand Nationalin näköistä autoa kutsua sleeperiksi???
GN "factory stock" maine luulisi pelottavan haastajat karkuun... :roll:
Modilisti onpi ihan oikeassa... Plus että mä en henk. koht. ehkä lähtis änkemään mitään veekasia tommoseen Buickiin, kun oma 3.8 kuutonen on käsittääkseni kohtuullisen viritysystävällinen. Ellei sit tavoittele jotain erikoista, niinkun tää?

http://www.youtube.com/watch?v=yPw1iJXAH6I

Kuvia ei kannata tänne laittaa foorumia kuormittamaan, niitä löytyy netistä pilvin pimein, kuten esim. tosta:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/WE4-TURB ... 2a0efb196b
"´63 Chevrolet - Clean Cut As A Jewel, Smooth-Riding As A Jet"

Eero Vainikka

Avatar
Vauhtipahvi
Tamiya
Viestit: 3124
Liittynyt: 30.11.2004 00.45
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Vauhtipahvi » 26.03.2011 21.36


Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 28.03.2011 07.29

No ehkä noinkin.. Vauhtipahvin ehdotus ihan hyvä :D mutta ehkä vois tehä kuitenkin stockin.
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Henri Haapalainen
AirFix
Viestit: 596
Liittynyt: 07.11.2008 21.27
Paikkakunta: Hollola

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Henri Haapalainen » 28.03.2011 13.47

Vauhtipahvi kirjoitti:http://www.imcdb.org/i038250.jpg
Tuohon saakin vääntää jo muutaman dekaalin 8)
Jokos Paffilla on tää työn alla??
Team Lentäjät

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 28.03.2011 20.44

Teeppä siittä ihan perus Regal! Nuo GN:t on niin nähty jo :) Eimaar ei noita Nationalejakaa mitenkää liikaa ainakaan tällä foorumilla oo näkyny.
If you can´t make it, fake it!

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 28.03.2011 20.47

No itseasiassa regal pyöri mielessä tässä äsken kun selailin kuvia googlesta :D
Ei tosiaan oo pm.netinkään puolella ollut kuin 1 GN
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 28.03.2011 20.52

Tämmönen: http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... ih=824:hän on tehty joskus nationaalin tekniikalla. Ei regal turbo vaan ihan GN
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 29.03.2011 16.13

Eihän nuo vissiin muuten koriltaan eroa kun että regalista puuttuu tuo "scooppi" ja spoileri. Ja GN:nästä kromiosat. Ja regal on kaasarikoneella? Ei nuo vissiin päälleppäin eroa tuo 2.5 ja 3.8 litranen? :screwy:
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Niilo Kiikko
FCMA member 2018
Viestit: 41
Liittynyt: 01.02.2017 18.28
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Buick grand national tietoa.

Viesti Kirjoittaja Niilo Kiikko » 08.11.2017 00.17

Meillä seisoo tallissa palasina yks noista uutena Suomeen tulleista. Pitäis laittaa joskus taas nippuun. Ihan tarpeeksi kauan on ollut jo pois liikenteestä :banghead:

Vastaa Viestiin