Tunnistusapua.

Vinkkejä ja ideoita maalaamiseen, liimaamiseen, osien tekemiseen jne. Yleinen keskustelu rakennussarjoista alueen juureen.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2452
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Tunnistusapua.

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 12.09.2011 20.39

Mulle ajautui moottoreita iso läjä ja nyt tarvis saada selville että a) Mistä ne on ja joidenkin kohdalla b) Mitä ne on? Täältä tulee kasa noita kuvia, ja antakaa hyvät ihmiset niitä ajatuksianne mitä ja mistä ne voisi olla. :wink: :wink:

1. Selvästi joku kilpurin moottori. Valettu siis tuollaiseen siniseen muoviin.
a) Mikä moottori?
b) Mistä sarjasta peräisin? Monogram Ricky Smith STP Pontiac Grand Prix Pro Stock
Kuva
Kuva

2. Tuollaiseen yrjön väriseen muoviin valettu moottori.
a) Mikä moottori?
b) Ja mistä? monogram 70 plymouth gtx
Kuva

3. Ei hajuakaan....
a) Mikä kone?
b) Mistä sarjasta...?
Kuva
Kuva

4. Selvästi Chevy W-Block. Eli siis 348 tai 409 isolohko. Tai voihan se esittää myös uutta alumiinista 509 isolohkoakin, tai sitten 632 kokoista vastaavaa. 8) Sisällä on kampiakselia jne.
a) Kumpi, 348 vai 409? 409
b) Mistä sarjasta? amt:n ´58 Impala
Kuva
Kuva

5. Ford Flathead V8.
a) Mistä sarjasta?
Kuva

6. Kummallisen lyhyt lohko, mikä mahtais olla?
a) Mikä moottori?
b) Mistä sarjasta.?
Kuva
Kuva

7. Ja ei käsitystä tästäkään, vajaaosainen lohko mutta voi siitäkin jotain saada...
a) Mikä Moottori?
b) Mistä sarjasta?
Kuva
Kuva

8. Joku FoMoCo tuote, ainakin kansista päätellen....???
a) Mikä Moottori?
b) Mistä sarjasta?
Kuva
Kuva

9. Eikös tämä ole 392" kokoinen Hemi? Hemi se kuitenkin on.
a) 392"?
b) Mistä sarjasta?
Kuva
Kuva

10. Chevrolet 454. Ainakin venakopissa on "454" tekstit. Muutenkin vaikuttaa aikalailla Letukan rottamoottorilta.
a) Mistä sarjasta?
Kuva
Kuva

11. Vaikuttaa pituutensa puolesta lähinnä VeeKuutoselta, mutta mikä se on?
a)Mikä Moottori?
b) Mistä sarjasta?
Kuva
Kuva

12. En tiedä taas mitään tästäkään. Hieno akselinpaikka lohkon alaosassa viittaa johonkin AMT:n tapaiseen? :roll:
a) Mikä moottori?
b) Mistä sarjasta?
Kuva
Kuva

13. Toinen Hemi, mikä mahtaa olla tämän padan alkulähde?
a) Moottorin koko?
b) Mistä sarjasta? Monogrammin Boothill express
Kuva
Kuva

HuH, vastauksista kiitosta jo etukäteen, jos sellaisia edes tulee.?
Viimeksi muokannut Niko Lindström, 13.09.2011 07.01. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Toni L
Revell
Viestit: 1410
Liittynyt: 06.08.2009 16.51

Re: Tunnistusapua.

Viesti Kirjoittaja Toni L » 12.09.2011 20.43

Tuo sininen kilpa mosa on Monogram Ricky Smith STP Pontiac Grand Prix Pro Stock mallista.
Pimp mai raidissa käy kaikki palajo helepommi.

Avatar
Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viestit: 4592
Liittynyt: 28.09.2004 10.33
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Tunnistusapua.

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 12.09.2011 20.45

No ainakin nro nelosen irrallinen kampiakseli sijoittaisi myllyn amt:n ´58 Impalan rakennussarjasta lähtöisin olevaksi. koko on ko. rakennussarjan siirtokuvien mukaan 409.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2452
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Tunnistusapua.

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 12.09.2011 21.03

Kiitoksia molemmille! Tuo W-Block on ihan laadukkaan oloinen, joten AMT:n Impala olisi siinä mielessä kai ihan järkevä vaihtoehto. Ihmeellistä että kyseessä on 409, vaikka se tuli markkinoille vasta vuonna '61. Toisaalta, eikös tuossa sarjassa jotain pientä Custom osaakin ole, joten koneswappikin on voitu tehdä. :)
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

matias k
AirFix
Viestit: 206
Liittynyt: 06.05.2011 15.53
Paikkakunta: lieto

Re: Tunnistusapua.

Viesti Kirjoittaja matias k » 12.09.2011 21.06

2 kuvan moottori on vissiin monogram 70 plymouth gtx :thumbup:
60 and 70´s....

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2452
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Tunnistusapua.

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 12.09.2011 21.12

Kiitos, muovin väri ainakin olis samanlainen. Venakopat vähän ihmetyttää, mutta muuten kone näyttää kyllä ihan Moparilta. :thumbup:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Juhap
AMT
Viestit: 820
Liittynyt: 29.12.2004 18.53
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Tunnistusapua.

Viesti Kirjoittaja Juhap » 12.09.2011 21.22

13. oiskos Monogrammin Boothill express 80-luvun versio...

Avatar
Tuomas Seppälä
Hasegawa
Viestit: 1523
Liittynyt: 19.01.2005 10.33
Paikkakunta: Loimaa

Re: Tunnistusapua.

Viesti Kirjoittaja Tuomas Seppälä » 13.09.2011 14.49

Niko Lindström kirjoitti:Kiitoksia molemmille! Tuo W-Block on ihan laadukkaan oloinen, joten AMT:n Impala olisi siinä mielessä kai ihan järkevä vaihtoehto. Ihmeellistä että kyseessä on 409, vaikka se tuli markkinoille vasta vuonna '61. Toisaalta, eikös tuossa sarjassa jotain pientä Custom osaakin ole, joten koneswappikin on voitu tehdä. :)
W-kone tuli jo 58 348cid kokoisena. Se muuten suunniteltiin alunperin avolavamallien koneeksi. 409 tuli tosiaan vasta 1961. Fyysisesti koneet on samankokoiset. 409 on saatu aikaan 348sta porausta ja iskunpituutta muuttamalla. Näin ollen AMT:n 58 Impalan kone on 348 tai 409, vakio tai tuunattu rakentajasta riippuen, mutta sinänsä tuohon sarjaan täysin oikea.
www.facebook.com/tumbesgarage Hot rods & cool kustoms

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2452
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Tunnistusapua.

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 13.09.2011 18.36

Numero 13 voisi olla hyvinkin tuollaisesta Show Rodista. Kiitoksia.
Tuomas Seppälä kirjoitti:
Niko Lindström kirjoitti:Kiitoksia molemmille! Tuo W-Block on ihan laadukkaan oloinen, joten AMT:n Impala olisi siinä mielessä kai ihan järkevä vaihtoehto. Ihmeellistä että kyseessä on 409, vaikka se tuli markkinoille vasta vuonna '61. Toisaalta, eikös tuossa sarjassa jotain pientä Custom osaakin ole, joten koneswappikin on voitu tehdä. :)
W-kone tuli jo 58 348cid kokoisena. Se muuten suunniteltiin alunperin avolavamallien koneeksi. 409 tuli tosiaan vasta 1961. Fyysisesti koneet on samankokoiset. 409 on saatu aikaan 348sta porausta ja iskunpituutta muuttamalla. Näin ollen AMT:n 58 Impalan kone on 348 tai 409, vakio tai tuunattu rakentajasta riippuen, mutta sinänsä tuohon sarjaan täysin oikea.
Juu, toki 348 tuli jo vuonna '58, mutta 409 sitten '61. Eipä sillä sen koolla tietysti niin väliä, se tulee riippumaan tuon moottorin loppusijoituspaikasta... 8)
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Vastaa Viestiin