Jo-Han '75 Oldsmobile Cutlass.

Tällä alueella esitellään laatikoiden sisältöjä, ei siis itse rakenteluprojekteja tai valmiita malleja.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Niko Lindström
FCMA member 2018
Viesti:

Jo-Han '75 Oldsmobile Cutlass.

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 30.01.2014 20.11

Jo-Hanin '75 Oldsmobile Cutlass tarttui FCMA Openista matkaan. Muoveissa ollutta sarjaa pidin hetken hyllyssä sellaisenaan, mutta nyt se oli pakko avata ja katsoa, että mitä se on syönyt. Odotuksethan eivät kovin korkealla voineet olla, kun Snap Kit on kyseessä ja sarjan laatikossa on kuvat kaikista osista rakennusohjeiden muodossa (Ohjeet on siis laatikon pohjassa ja kyljessä!).

Kori näyttää todella hyvältä, ainakin muotojensa puolesta. Valukuoppia, saumoja yms korjattavaa löytyy senkin edestä, mutta uskoisin noiden olevan kohtalaisen helppoja korjata. Jos tästä haluaisi moottorillisen mallin, saisi alkaa veistämään styreeniä oikein urakalla. Itse pitäydyn kuitenkin Curbside linjalla tämän kanssa, ja teen tuosta '73 Chevellestä sitten sen "Full Detail" mallin.

Alustan ainoat irtonaiset osat on kiinnitystapit, joilla se kiinnitetään koriin, muoviakselit ja renkaat/vanteet. Kaikki muu on valettu pohjaan kiinni, joten ne pitää koittaa maalailla tarkasti. Renkaat ovat sen sijaan todella hienot, ja Jo-Hanin tyyliin niistä löytyy hienot valkosivut.
Sisustakin on todella simppeli, vaihdekeppi, kojelauta ja ratti ovat erilliset osat, mutta muuten kaikki on valettu sisustakaukaloon kiinni. Kojelaudan detaljit...Tai oikeastaan niiden puute on vähän harmi juttu, koska se näyttää aika tylsältä noin. Laseista on paha sanoa mitään, koska mun sarjassa lasit ovat jostain muusta Jo-Hanin tekeleestä, koska ovat ihan erilaiset kuin pitäisi. Takavalojen detaljointi näyttää sentään kohtalaiselle.

Chromiosat ovat hienoa valua, mutta ei niitäkään montaa ole. Etulampun lasit olisi olleet kiva saada irrallisina, mutta nuo pitää nyt sitten maalailla. Puskureiden mustat raidat eivät ole aivan helpot maalata...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

http://public.fotki.com/NostalgicDrag/j ... oldsmobil/ Tuossa vielä linkki kuvakansioon.

Jos tästä pitäis jotain Plussia ja Miinuksia laittaa, niin:

+Aihevalinta
+Korin muodot
+Hyvät chromiosat ja renkaat.

-Osien määrä.
-Korin valukuopat, saumat yms.
-Sarjan harvinaisuus (Tää on iso miinus, kun ei pysty hankkimaan näitä isoa kasaa varastoon :mrgreen: ).

Mä rakennan omastani siis Stock Eliminator kilpurin (Ei tullut varmaan yllätyksenä...).
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.