Sivu 2/2

Lähetetty: 08.05.2008 22.44
Kirjoittaja Jones
Vauhtipahvi kirjoitti:Missäs tosta transkitistä on ne karvanopat?
Ei oo semmosia, mut kännykkä löytyy.
Mikko Valkeapää kirjoitti:Onko malli koneellinen?
Ei.
Mikko Valkeapää kirjoitti:Teetkö ne kaks muuta joskus?
Kyllä.
:mrgreen:
Innostuin sitten siivoamaan työpisteen ja käpistelemään tuota projektia.
Etupuskurin sovitusta. Ja kas, istuuhan se.
Kuva

Takapuskuri on valettu kiinteäksi joten se vaatii pientä väkivaltaa. Vedin ensin karkeasti Dremelillä ja sitten veist veist, hio hio -periaatteella loput. Kun moottorillisten laitteiden hallinta autosta sähkövatkaimeen on jokseenkin holtitonta niin en uskaltanut vetää aivan saumaa myöten. Ja kun mokoma vielä tuppaa sulattamaan muovia niin piti ottaa pientä pelivaraa.
Kuva

Kyllä se nyt jotenkuten siinä istuu. :roll: Huomaa ilmakuplat valussa.
Kuva

PS. Huomatkaa uusin innovaatio mallikuvauksen taustalle. Mallilaatikon kansi. :mrgreen:

Lähetetty: 08.05.2008 22.57
Kirjoittaja Ekku Tarvainen
Hieno idea ottaa kuva mallilaatikon kannesta,vähän vielä pitää harjoitella kameran käyttöä koska tuosta kuvasta saa liian hyvin selvää ja tarkennuskin on aloittelijan tuurilla osunut melko kohdalleen :wink: :mrgreen:

Lähetetty: 10.05.2008 13.57
Kirjoittaja Petteri Nyholm
Oops, mitenkäs tämä projekti on jäänyt huomaaamatta vaikka kävin äijältä vähän aikaa sitten hakemassa muutama mallia? Sarja vaikuttaa laadukkaalta paitsi että turvakaaret näyttävät siistimättöminä hieman kieroilta.
Joka tapauksessa kiinnostava malli, enpä tiennyt että vielä nykyäänkin ihan oikeita ralliautoja Porscheistakin tehdään, ainakin käsittääkseni tämä on ralliauto eikä pelkkä ratahärveli. Jos olisi vielä suomalainen tai jotenkin itseä kiinnostava kuski niin olisi pakkohankinta :roll:
Mikäs luokitus tällaisella pelillä on (vai onko ollenkaan?) ja mikä tuollainen Ypres Cats ralli on? En nyt oikein jaksanut googlettaa ...

Lähetetty: 10.05.2008 20.59
Kirjoittaja Jones
Petteri Nyholm kirjoitti:Oops, mitenkäs tämä projekti on jäänyt huomaaamatta vaikka kävin äijältä vähän aikaa sitten hakemassa muutama mallia?
Kun et käyny mulla kotona. :wink:
Petteri Nyholm kirjoitti:Mikäs luokitus tällaisella pelillä on (vai onko ollenkaan?)
Patrick Snijersin sivuilta löytyi tämmöinen tieto:
groep GTN 23
Mitä sitten tarkoittaakaan. Vauhtipahvi?
Petteri Nyholm kirjoitti:ja mikä tuollainen Ypres Cats ralli on? En nyt oikein jaksanut googlettaa ...
En minäkään. :lol: Joku p****huusinkierto varmaan. 100m suoraa, 90°, 100m suoraa, jne. Semmoselta noi pelkialaiset rallit filmien perusteella näyttää. :lol:

Lähetetty: 11.05.2008 00.14
Kirjoittaja Vauhtipahvi
"The GT3, named after the FIA GT class it was intended for.."
2000 kv sääntökirjasta löytyi luokiteltuna GT ryhmään (todistus GT9, 911 GT 3 (996). Uudemmissa sääntökirjoissa voi olla uudempia luokituksia. Eli luokiteltu ratakäyttöön. Tuolla Keski-Euroopassa kyllä ajetaan rallia kaikella mikä saattaa liikkua omalla- tai apuvoimalla. :lol:

"The Belgium Ypres Westhoek Rally (BYWR) founded by Fanz Thevelin in 1965 is one of the most famous rallies in the European Rally Championship and the Intercontinental Rally Challenge.

In its history, the rally has had some famous pilots and co-pilots participating, such as Didier Auriol, Colin McRae, Alister McRae, Juha Kankkunen, François Duval, Michele Mouton, Jean Todt, Armin Schwarz and Ari Vatanen among others. It is hosted by A.C. Targa Florio.


Previous winners
1965 Jean Pierre Vandermeersch Austin Cooper
1966 Hubert Saelens Lotus Elan
1967 "Herve" Lotus Elan
1968 Vandyck BMW 2002
1969 Gilbert Staepelare Ford Cortina
1970 Gilbert Staepelare Ford Escort
1971 "Pedro" BMW Cabana
1972 Gilbert Staepelare Ford Escort
1973 "Pedro" BMW Cabana
1974 Gilbert Staepelare Ford Escort
1975 Bernard Mordacq Porsche Carrera
1976 Walter Röhrl D-Opel Kadett GT/E
1977 Bernard Darniche Lancia Stratos
1978 Tony Pond Triumph TR8
1979 Bernard Beguin Porsche Carrera
1980 Tony Pond Triumph TR7 V8
1981 Jean Claude Andruet Ferrari 308GTB
1982 Marc Duez Porsche 911 SC
1983 Miki Biasion Lancia 037
1984 Henri Toivonen Porsche 911 SC
1985 Jean Ragnotti Renault Maxi 5 Turbo
1986 Robert Droogmans Ford RS200
1987 Jimmy McRae Ford Siera Cosworth
1988 Robert Droogmans Ford Siera Cosworth
1989 Robert Droogmans Ford Siera Cosworth
1990 Robert Droogmans Lancia Delta Integrale 16v
1991 Patrick Snijers Ford Siera Cosworth 4X4
1992 Patrick Snijers Ford Siera Cosworth 4X4
1993 Patrick Snijers Ford Escort Cosworth
1994 Patrick Snijers Ford Escort Cosworth
1995 Renaud Verreydt Toyota Celica GT-Four
1996 Freddy Loix Toyota Celica GT-Four
1997 Freddy Loix Toyota Celica GT-Four
1998 Freddy Loix Toyota Corolla WRC
1999 Freddy Loix Mitsubishi Carisma GT
2000 Henrik Lundgaard Toyota Corrola WRC
2001 Pieter Tjsoen Toyota Corrola WRC
2002 Bruno Thiry Peugeot 206 WRC
2003 Bruno Thiry Peugeot 206 WRC
2004 Larry Cols Renault Clio Super 1600
2005 Kris Princen Renault Clio Super 1600
2006 Giandomenico Basso Fiat Abarth Punto S2000
2007 Luca Rossetti Peugeot 207 Super 2000"

Lähetetty: 11.05.2008 17.38
Kirjoittaja Jones
Tässä vähän katseltavaa ja kuunneltavaa ettei tule aika pitkäksi. (Snijerssiä siinä 3:30 jälkeen)
http://www.youtube.com/watch?v=nHqMZBRpy2k
Laitetaas toinenkin vielä. Tällä kertaa Saksanmaalta:
http://www.youtube.com/watch?v=Ezum4gPO ... re=related
Molemmissa on alussa ikävää jumputusta mutta kyllä se siitä sitten lähtee. 8)
Muoks:
Vielä yksi. Vertailun vuoksi vakioputkilla ja pari muutakin autoa mukana.
http://www.dpccars.com/car-movies/12-08 ... ly-car.htm

Lähetetty: 12.05.2008 20.30
Kirjoittaja Joonas Junno
Jones kirjoitti:
Mikko Valkeapää kirjoitti:Teetkö ne kaks muuta joskus?
Kyllä.
:lol:

Lähetetty: 13.05.2008 15.24
Kirjoittaja Henri Tuomisto
Joonas Junno kirjoitti:
Jones kirjoitti:
Mikko Valkeapää kirjoitti:Teetkö ne kaks muuta joskus?
Kyllä.
:lol:
*Aloitatko ne kaksi muuta joskus? :lol:

Lähetetty: 14.05.2008 03.47
Kirjoittaja Jones
Henri Tuomisto kirjoitti:*Aloitatko ne kaksi muuta joskus? :lol:
Kyllä.
(mitäs viisastelua tää nyt taas on?) :lol:

Lähetetty: 21.05.2008 01.03
Kirjoittaja Teemu Vuorinen
Jones kirjoitti:
Henri Tuomisto kirjoitti:*Aloitatko ne kaksi muuta joskus? :lol:
Kyllä.
(mitäs viisastelua tää nyt taas on?) :lol:
*saatko kaikki kolme valmiiksi joskus muka? :lol:

Lähetetty: 21.05.2008 06.42
Kirjoittaja Niko Forsberg
Sais nyt ensin edes tämän :P

Lähetetty: 21.05.2008 09.53
Kirjoittaja Teemu Vuorinen
Niko Forsberg kirjoitti:Sais nyt ensin edes tämän :P
amen

Lähetetty: 21.05.2008 21.49
Kirjoittaja Pasi Hevosmaa
Tämä pätkä on jäänyt itsellä mieleen:
http://www.youtube.com/watch?v=gBnvOEUaXRo

Kuva on heikko mutta äänet sitäkin upeammat...

Lähetetty: 21.05.2008 23.35
Kirjoittaja Jones
Pasi Hevosmaa kirjoitti:Tämä pätkä on jäänyt itsellä mieleen:
http://www.youtube.com/watch?v=gBnvOEUaXRo

Kuva on heikko mutta äänet sitäkin upeammat...
Jep. Loistava pätkä. 8)

Lähetetty: 18.10.2008 15.13
Kirjoittaja Jones
Renaissance-laatua:
Kuva
Sisustuskaukalo ja turvakehikko paikoillaan ja takapuskuri kiinnikkeissään. Kaaret kiinni katossa ja lasiosatkin puuttuu vielä välistä. :roll:
Voipi olla että tässä menee ihan hetki vielä...
Mutta eihän näitä valmiiksi kuulukaan saada. :mrgreen:

Lähetetty: 21.10.2008 19.12
Kirjoittaja Petteri Nyholm
Hyvä Jones, olet tavoittanut tämän harrastuksen pohjimmaisen ajatuksen :mrgreen:

Noi kaarethan kannattaa tehdä kokonaan uusiksi , myös tuota sisusta kaukaloa joutunee veistämään (sen perusteella mitä näin teikäläisen luona vierailessa), oli aika paljon epätasaisuutta sellaisissa paikoissa joihin ei normi työkaluilla pääse.

Tässä on ainakin hyviä sisustakuvia.

http://www.rallytrading.com/index.php?c ... &aid=15632

Lähetetty: 02.11.2008 15.38
Kirjoittaja Jones
Siitä laadusta vielä.
Vasemmalla Renaissancen sisusta tähän malliin ja oikealla Scale Productions GT3 Carrera Cup. Melko lailla samaa tasoa. :roll:
Kuva

Vanteissakaan juuri mitään eroa:
Kuva

Lähetetty: 02.11.2008 16.01
Kirjoittaja coronet
:shock:
Onko noitten tarkoitus esittää muka samoja osia?

Lähetetty: 02.11.2008 16.20
Kirjoittaja Jones
Periaatteessa pohjalevyn kai pitäisi olla samanlainen, poislukien rallimallin varapyöräteline ja suurempien joustovarojen vaatimat muutokset(?).
Vanteiden toki kuulukin olla erilaiset. Siinä vain lähinnä vertaillaan mitä samalla rahalla saa Ranskasta ja Saksasta. :mrgreen:

Lähetetty: 02.11.2008 16.45
Kirjoittaja Henri Tuomisto
Jones kirjoitti:Periaatteessa pohjalevyn kai pitäisi olla samanlainen, poislukien rallimallin varapyöräteline ja suurempien joustovarojen vaatimat muutokset(?).
Vanteiden toki kuulukin olla erilaiset. Siinä vain lähinnä vertaillaan mitä samalla rahalla saa Ranskasta ja Saksasta. :mrgreen:
Älä nyt keskity pikkuseikkoihin, eihän ne sieltä näy kun pistää tarpeeks tummat ikkunat? :wink:

Lähetetty: 02.11.2008 18.57
Kirjoittaja Mikko Valkeapää
Jones kirjoitti:Siitä laadusta vielä.

Vanteissakaan juuri mitään eroa:
Kuva
Eli varmaan valitset nuo vasemman puoleiset? Eihän tommosia sorvattuja voi käyttää ku niissähä näkyy ulkopuolella sorvaus jäletkin, häirihtee kumeja ku ne näkyy sisään päin... :lol:

Kummat muuten on ranskasta ja kummat saksalaista?

Lähetetty: 02.11.2008 19.06
Kirjoittaja Petteri Nyholm
Mikko Valkeapää kirjoitti: Eli varmaan valitset nuo vasemman puoleiset? Eihän tommosia sorvattuja voi käyttää ku niissähä näkyy ulkopuolella sorvaus jäletkin, häirihtee kumeja ku ne näkyy sisään päin... :lol:

Kummat muuten on ranskasta ja kummat saksalaista?
Juu, mut noi sorvausjäljet pitää kumeja paikallaan tiukassa kurjissa jotteivat tipu vanteilta :wink:

Ja noi "taiteilijan vapaudella" toteutetut hartsiklöntit on ranskalaisen Renaissancen.

Tulee mieleen että onko Renaissancella edes yritetty toteuttaa minkäänlaista koe kasausta näillä osilla, vai onko vain väkisin pitänyt saada jotain uutta markkinoille.

Tosin ton scaleproductionsin porssen ohjaamokaukalossa pistää silmään noi aika kapeat pyöränkuopat, jää varmaan aika iso rako korin väliin.

Lähetetty: 03.11.2008 09.58
Kirjoittaja mikkod
Jokos tämä on valmis? Ja voidaan ihailla Openissa?

Lähetetty: 03.11.2008 13.42
Kirjoittaja Jones
Mikko Dunderfelt kirjoitti:Jokos tämä on valmis? Ja voidaan ihailla Openissa?
Ei ja ei.
Petteri Nyholm kirjoitti:Tosin ton scaleproductionsin porssen ohjaamokaukalossa pistää silmään noi aika kapeat pyöränkuopat, jää varmaan aika iso rako korin väliin.
Vakiossa on itse asiassa vielä olemattomammat.