Ferrari Daytona Comp. #39 LM'73

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Niko Niemi
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Niko Niemi » 27.01.2009 18.52

Alusta on kokonaisuudessaan valmis. Pakoputket tehry mehupillistä. Väritykseen en ole ihan tyytyväinen... Referenssikuvien mukaan varsinaiset putket ovat valkoiset ja pakosarjat tummat/metallinväriset. No, jotain oli tehtävä. Peräpäässä näkyy ehkä omituisin takaspoileri jonka tiedän, tai sitten historian ensimmäinen diffuusori. Tuon ajan säännöt sallivat aerodynaamiset apulaitteet pyörännapojen alapuolella, siispä takaspoileri jymäytettiin perän alapuolelle. Jokatapauksessa ko. auto oli ilmeisesti kaarrenopeuksien osalta nopeampi kuin muut Daytona Compit. Edit:kallistuksenvakaaja puuttuu...

Kuva

-Niko

Niko Niemi
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Niko Niemi » 28.01.2009 19.21

Muutama pikku detaljiosa lisätty koristamaan koria. Enää puuttuu konepelti, pari niittiä ja renkaat.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja tosiaan, jos joku löytäisi miljoonalaatikostaan minulle näitä valkoisia kokkareita korvaavat renkaat, niin olisin äärimmäisen kiitollinen.

Kuva
-Niko

Tommy Turunen
AirFix

Viesti Kirjoittaja Tommy Turunen » 28.01.2009 19.48

Voi kivi kun on kaunis Fefe! Tää on jotain mitä ei vaan voi kuvitella oikeeks! Onnea jatkoprojektiin :thumbup:

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 28.01.2009 22.29

Tosi karkin näköinen kone. Mulla on laatikollinen kaikennäköistä after krääsää, mut en juurikaan niitä käytä kun homma toimii muutenkin (nuuka!).
Paljon hauskempaa kun joutuu keksimään itse välineet. Kivat kumit, minkä kokoiset pitäisi olla?

Tervo
AMT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tervo » 28.01.2009 22.40

Nättiä jälkeä, taas kerran! Foilasitko noi takavalojen kromiosat? Itse yritin tuossa Spiderissa, mutta kun ei onnistunut niin joutui tyytymään maalaukseen. Raidetangossa näyttäis olevan samaa vikaa näissä kaikissa, itse jo kuvittelin tehneeni jonkun mokan kun tuota aurausta tulee vähän liikaa.
Jännä miten Ferrarista tulee kilpahistoriastaan huolimatta "tavallisen" auton näköinen kun siihen laitetaan sponsoritarrat kiinni!
Kuveja: http://ts18056.kapsi.fi

And let me rest in pieces.

Niko Niemi
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Niko Niemi » 28.01.2009 23.03

Petri Huhtala kirjoitti: Kivat kumit, minkä kokoiset pitäisi olla?
sisähalkaisija-ulkoh.*leveys
16-26*14 (mm) (ainakin 2 kpl)
16-28*19 (mm) (ainakin 2 kpl)

Hiukan kapeammatkin käy.
Tervo kirjoitti:Foilasitko noi takavalojen kromiosat? Itse yritin tuossa Spiderissa, mutta kun ei onnistunut niin joutui tyytymään maalaukseen. Raidetangossa näyttäis olevan samaa vikaa näissä kaikissa, itse jo kuvittelin tehneeni jonkun mokan kun tuota aurausta tulee vähän liikaa.
Jep, takavalojen kromit on foilattu. Kapealla soirolla puolitoista kierrosta ympäri ja ylimääräiset taiteltu valojen alle sekä toiselta puolelta leikattu pois.

Raidetankovamma on kyllä ollut aina kun näitä olen rakentanut (olisko kuudes :roll: )

-Niko

Petteri Nyholm
Revell

Viesti Kirjoittaja Petteri Nyholm » 30.01.2009 15.26

Niko Niemi kirjoitti:
Petri Huhtala kirjoitti: Kivat kumit, minkä kokoiset pitäisi olla?
sisähalkaisija-ulkoh.*leveys
16-26*14 (mm) (ainakin 2 kpl)
16-28*19 (mm) (ainakin 2 kpl)

Hiukan kapeammatkin käy.

-Niko
Tämmöset löytyis, laitan vaikka kuvaa myöhemmin kun saan kameraan virtaa.

2 kpl tällaisia...

Ulkohalkaisija: 26,9
Sisähalkaisija: 15,5
leveys:15,9

...Ja 2 kpl tällaisia:

Ulkohalkaisija: 26,5
Sisähalkaisija: 15,2
leveys:13,0

Ei nyt prikulleen samanlaiset mutta aika lähellä, on jostain formulasta.
No life on the horizon

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 30.01.2009 19.37

Ei ollut mun laatikossa pelastajaa tuohon kumi ongelmaan.

Niko Niemi
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Niko Niemi » 08.02.2009 13.56

Valmis. Ei näköjään samaan malliin saa millään koria ja detaljoitia kuntoon. No, kai se joskus napsahtaa. Perän molemmin puolin on jonkinverran epämääräisyyttä sekä pohjatöissä että maalirajassa.

Eturenkaat löytyi loppujenlopuksi miljoonalaatikosta, takarenkaat ovat Revellin 1/24 Formulan renkaat, eli kuvio on hiukan pielessä, mutta saa kelvata toistaiseksi.

Jos vielä joskus rakennan tällaisen Competizione-version, niin tulen kyllä käyttämään Italerin Competizionen etulokasuojan levitykset sekä keulapalan ja naittamaan ne Fujimin koriin. HRM:n muutossarja on kyllä äärimmäisen hyvin tehty, mutta kun takalokasuojat joutuu kuitenkin muokkaamaan, samoin kun bensatankin korkkien kohdalla olevat syvennykset, ei rahalle oikein tule vastinetta. Varsinkin kun renkaita ja vanteita on saatavilla erikseen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

-Niko

Juho Jaakkonen
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Juho Jaakkonen » 08.02.2009 14.03

Oliko tuo vänkärin puolen etulampun yli menevä teippi tarkoitettu mustaksi, kuten toisella puolella on? Ajattelin vain, että on saattanut epähuomiossa unohtua jollei se tarkoituksella ole tuollainen. Mikä muuten tuo katolla oleva vihreä kupu on?
Scale Model Custom's Alavieska
"Automotive bonsai"
Model is authentically detailed inside and out - bumper to bumper, top to bottom.

Niko Niemi
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Niko Niemi » 08.02.2009 14.20

Juho Jaakkonen kirjoitti:Oliko tuo vänkärin puolen etulampun yli menevä teippi tarkoitettu mustaksi, kuten toisella puolella on? Ajattelin vain, että on saattanut epähuomiossa unohtua jollei se tarkoituksella ole tuollainen. Mikä muuten tuo katolla oleva vihreä kupu on?
Teippi on toisella puolella vihreä ihan esikuvassakin. Oma teoriani on, että tällä tavoin auton tunnisti samanvärisestä tallikaveristaan myös edestäpäin. Vastava juttu on tuon katolla olevan lampunkin kanssa, eli tässä yksilössä se oli vihreä ja tallin toisessa autossa kuvien perusteella näyttäisi olevan punainen.

-Niko

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 08.02.2009 15.13

Hetken jo ihmettelin että mikähän salapoliisivilkku tuossa katolla on. Upea auto!

Vastaa Viestiin