Mopot

Yleistä höpöttelyä kaikesta mahdollisesta

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Toni L
Revell
Viestit: 1409
Liittynyt: 06.08.2009 16.51

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Toni L » 07.08.2011 13.43

Entisöinnin alla kaksi Monark Monarpeden M24 1956 mopoa. Molemmat NSU:n Quickly-moottorilla.

Aihiot eivät olleet kovin hääppösiä ja osia ei oikein saa kotimaasta.
Rompetoreja kiertelemään,niin luulis jotain hyvää löytyvän :screwy:
Pimp mai raidissa käy kaikki palajo helepommi.

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 07.08.2011 15.14

Pitäs koittaa minunkin kierrellä noita rompetoreja... Kone puuttuu.. Tai iso osa osia siitä... Pitää koittaa löytää...
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 13.08.2011 20.55

Trial hörähti just käymään. Hyvin rätisi ilman äänenvaimennusta... Saas tosin nähdä, pitääkö keula purkaa taas kokonaan osiksi. :banghead: Myöskin täytyy antaa suuret taputukset kiinalaisille varaosille. :thumbup: :mrgreen: Kytkinvaijeria täytyy vähän dremelöidä.....

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 13.08.2011 21.16

Hyvä! Hienolta näyttää :thumbup:
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Manu Nurminen
AMT
Viestit: 975
Liittynyt: 24.02.2008 19.46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Manu Nurminen » 13.08.2011 22.09

Niko Lindström kirjoitti:Trial hörähti just käymään. Hyvin rätisi ilman äänenvaimennusta... Saas tosin nähdä, pitääkö keula purkaa taas kokonaan osiksi. :banghead: Myöskin täytyy antaa suuret taputukset kiinalaisille varaosille. :thumbup: :mrgreen: Kytkinvaijeria täytyy vähän dremelöidä.....


Noniin olisiko sitten kaasarin säätöä edessä?? :mrgreen:

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 14.08.2011 08.44

Kiitoksia. Kaasari on varmaankin kohtalaisesti säädöissään, mutta nyt pitää silputa pakoputki ja laitella vielä valmiimmaksi ja kokeilla uudelleen että miten se käynnistyy. Siinä tuppasi olevan vähän vaikeuksia, niinkuin ekassa kokeilussa yleensä. Kuitenkin tyhjäkäynti oli ihan hyvän kuuloista ja mitään ongelmaa ei tullut silloinkaan kun väänsi kaasua. Tosin ajossahan sen vasta huomaa sitten lopullisesti...
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Olli Leinonen
AirFix
Viestit: 220
Liittynyt: 18.10.2005 15.54
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Olli Leinonen » 17.08.2011 20.41

Tällä hetkellä valikoimiin kuuluu:
atomeiksi purettu ja "käyttöentisöintiä" odottava "läskitankki" Solifer SM
Kuva
Tunturi Super Sport
Kuva
Ja tietysti legendaarinen Pappa-Tunturi alias Tunturi Maxi
Kuva
Viimeksi muokannut Olli Leinonen, 05.02.2014 22.06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
asco
Moderaattori
Viestit: 2725
Liittynyt: 01.11.2005 02.00
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja asco » 18.08.2011 00.08

[quote="Olli Leinonen"]Tunturi Super Sport
Kuva

-Eihän tuotatuota... Onkos tuo Super Sport? Olisin väittäny Trialiksi omien tuntemusten perusteella. Jos on SS, on sitten alle 1980 -mallinen eli -79? Samanlaisten kanssa kun aikanaan kakarana paljonkin touhunnut... :roll:
Kai Keskinen - Model Car Heaven
---------------
Miks mikään ei etene..?

Avatar
Olli Leinonen
AirFix
Viestit: 220
Liittynyt: 18.10.2005 15.54
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Olli Leinonen » 18.08.2011 13.58

Superin iskareista on nylppäytyneet piloille ne lokasuojan kiinnityskierteet, joten lokasuoja on pitänyt kinnittää ylös "trial-tyyliin"
Mopossa ostettaessa paikoillaan olleet alumiinivanteet taas on vaihdettu pinnavanteisiin.
Valokuva-albumista löytyi kuva vuodelta 1998.Rekisteriotteessa käyttöönottovuoden väitetään olevan 1982.
Kuva

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 18.08.2011 21.25

Ongelmia Trialin käynnistyksessä. Vahingossa tosin pärähti käymään. http://s486.photobucket.com/albums/rr22 ... 182472.mp4
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
asco
Moderaattori
Viestit: 2725
Liittynyt: 01.11.2005 02.00
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja asco » 18.08.2011 21.36

Olli Leinonen kirjoitti:Superin iskareista on nylppäytyneet piloille ne lokasuojan kiinnityskierteet, joten lokasuoja on pitänyt kinnittää ylös "trial-tyyliin"
Mopossa ostettaessa paikoillaan olleet alumiinivanteet taas on vaihdettu pinnavanteisiin.
Valokuva-albumista löytyi kuva vuodelta 1998.Rekisteriotteessa käyttöönottovuoden väitetään olevan 1982.
Eikun tuota takaiskarin kiinnitystä katsoin - mulla on kaikissa super sporteissa aikanaan ollu iskari kiinni rungon ulkopuolella - siinä yhdessä trialissa joka mula oli oli ns. leveä runko ja oli iskarin yläpää samalla tavalla rungon sisäpuolella. Jummarsin joskus että 80 tai 81 olis vaihtunu runko "supersprotissa" leveästä kapeaan ja trialissa olis aina ollu sellanen...

Lokarit mullakin oli välillä renkaassa kiinni välillä tuolla ylhäällä, välillä peltiä välillä muovia... ;)
Kai Keskinen - Model Car Heaven
---------------
Miks mikään ei etene..?

Avatar
Olli Leinonen
AirFix
Viestit: 220
Liittynyt: 18.10.2005 15.54
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Olli Leinonen » 18.08.2011 22.41

Asia rupesi vaivaamaan ja kävin katsomassa mopoa kellarissa. Näköjään joku remontti on tehty hieman hutiloiden kun paljastui
että toinen iskari oli kiinni rungon sisäpuolella ja toinen taas rungon ulkopuolelta. :lol:

Avatar
asco
Moderaattori
Viestit: 2725
Liittynyt: 01.11.2005 02.00
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja asco » 18.08.2011 23.29

HEHeHehehheheheh.. :):):) Onkos toi nyt sellainen paljon puhuttu välimalli..? ;)
Kai Keskinen - Model Car Heaven
---------------
Miks mikään ei etene..?

Avatar
Juha Ristiluoma
AirFix
Viestit: 401
Liittynyt: 18.05.2007 20.09
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Juha Ristiluoma » 21.08.2011 17.12

Toni L kirjoitti:
Entisöinnin alla kaksi Monark Monarpeden M24 1956 mopoa. Molemmat NSU:n Quickly-moottorilla.

Aihiot eivät olleet kovin hääppösiä ja osia ei oikein saa kotimaasta.
Rompetoreja kiertelemään,niin luulis jotain hyvää löytyvän :screwy:
Kierrelty ja eipä juuri mitään löydy... :banghead:

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 21.08.2011 19.30

Meikäläinen kävi eilen ja tänään muuramen rompetorilla.. Oikein muuta osaa ei tahdo tuohon vm.60 löytyä kuin koneeseen... Ainoastaan uudet sisäosat kampura,mäntä,ym. maksais pelkästään yli 200€.. Alkup. bing kaasarin rungosta joku halusi 50€! :screwy:
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 21.08.2011 19.33

Juuso Pöllänen kirjoitti:Meikäläinen kävi eilen ja tänään muuramen rompetorilla.. Oikein muuta osaa ei tahdo tuohon vm.60 löytyä kuin koneeseen... Ainoastaan uudet sisäosat kampura,mäntä,ym. maksais pelkästään yli 200€.. Alkup. bing kaasarin rungosta joku halusi 50€! :screwy:
Ihan normaaleja hintoja mun mielestä... Halvalla ei saa kyllä mopoa tehtyä, halvimmalla pääsee kun ostaa valmiin.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 21.08.2011 20.45

No juu... Mutta pelkkä runko..
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Manu Nurminen
AMT
Viestit: 975
Liittynyt: 24.02.2008 19.46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Manu Nurminen » 21.08.2011 20.59

Juuso Pöllänen kirjoitti:No juu... Mutta pelkkä runko..
Kuitenkin kun mietitään niin Bing kaasutin maksaa ainakin 100€ :D

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 21.08.2011 21.05

voimakoneella n. 140.
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 21.08.2011 21.29

Juuso Pöllänen kirjoitti:voimakoneella n. 140.
Mikäs kaasari siinä muuten on...? Voimakoneelta saa kyllä helpoiten, toki jos jostain löytyy käytettynä, niin aina halvempi, mutta ei välttämättä kovin paljoa halvempi.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 21.08.2011 22.19

12mm bing
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 22.08.2011 07.16

Niin mutta mikä se sen numeroyhdistelmä on...? Mulla on esim. Bing 85/11/101 kaasari. :wink:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 22.08.2011 07.23

Empä nyt muista.. :D
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2456
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 23.08.2011 21.47

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Mopot

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 23.08.2011 22.13

Nonniii! Meikäläinen rupee huomenna teknisessä putsaileen ja kiillotteleen pappiksen osia :thumbup: ei siitä hirveesti puutukkaan osia toisin kuin ensin ajattelin.. :D
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Vastaa Viestiin