Autovideot

Yleistä höpöttelyä kaikesta mahdollisesta

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Tommy Turunen
AirFix
Viestit: 721
Liittynyt: 08.10.2008 15.28

Autovideot

Viesti Kirjoittaja Tommy Turunen » 15.02.2009 22.52

Niin eli tänne kaikki Autoihin ja autoiluun liittyvät videot.

Mäkikisaa epätavallisilla autoilla
Viimeksi muokannut Tommy Turunen, 16.02.2009 13.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Henri Poutala
AirFix
Viestit: 614
Liittynyt: 25.05.2006 00.40
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henri Poutala » 16.02.2009 11.51

Viimeksi muokannut Henri Poutala, 16.02.2009 12.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Petri Piira
Hasegawa
Viestit: 1857
Liittynyt: 21.09.2004 19.15
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Petri Piira » 16.02.2009 12.07

Elikkäs oisko mitään toivoa että kerrottaisiin hieman mitä videolta on odotettavissa.
You have to remember, Paul, that making coffee is very much like making love to a beautiful woman. It has to be hot, it has to be strong, you've got to grind your beans slowly... and at the last moment, add the milk.

Avatar
Joonas Martiskainen
AirFix
Viestit: 235
Liittynyt: 21.07.2006 15.55
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joonas Martiskainen » 17.02.2009 09.33


Avatar
Bowtie
Tamiya
Viestit: 2153
Liittynyt: 28.01.2005 09.49
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bowtie » 22.02.2009 22.33

Monien mielestä AA/Fuel Altered-kilpurit oli hurjimmat laitteet joilla on varttimaililla skabattu, vai miltä kuullostaa ~2.5m akseliväli, korkea painopiste ja 1500hv nitromoottori? Tässä alteredeista kuuluisin, Winged Express (ja voluumia kovemalle 8) ):

http://videos.streetfire.net/video/Wing ... 146752.htm

Ai kun pääsis 60-luvulle... :mrgreen:
"´63 Chevrolet - Clean Cut As A Jewel, Smooth-Riding As A Jet"

Eero Vainikka

Viljami Koskinen
AirFix
Viestit: 484
Liittynyt: 26.06.2008 12.34
Paikkakunta: Halkia

Viesti Kirjoittaja Viljami Koskinen » 01.03.2009 12.37

Six in a row, makes it go!
-Dodge Ram Van B250 Royal 225+904

Tommy Turunen
AirFix
Viestit: 721
Liittynyt: 08.10.2008 15.28

Viesti Kirjoittaja Tommy Turunen » 01.03.2009 20.55


Juha Huhtala
Heller
Viestit: 54
Liittynyt: 09.11.2008 17.28

Viesti Kirjoittaja Juha Huhtala » 07.04.2009 20.26


Viljami Koskinen
AirFix
Viestit: 484
Liittynyt: 26.06.2008 12.34
Paikkakunta: Halkia

Viesti Kirjoittaja Viljami Koskinen » 07.04.2009 21.42

Ei vois nää kuskit sitte valita yhtään parempia ajolinjoja jousituksen kohalla: http://www.youtube.com/watch?v=PRZcm0sO ... re=related
Six in a row, makes it go!
-Dodge Ram Van B250 Royal 225+904

Avatar
Harri Jäntti
AirFix
Viestit: 404
Liittynyt: 05.01.2007 01.05
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Harri Jäntti » 08.04.2009 00.36

Bowtie kirjoitti:Monien mielestä AA/Fuel Altered-kilpurit oli hurjimmat laitteet joilla on varttimaililla skabattu, vai miltä kuullostaa ~2.5m akseliväli, korkea painopiste ja 1500hv nitromoottori? Tässä alteredeista kuuluisin, Winged Express (ja voluumia kovemalle 8) ):

http://videos.streetfire.net/video/Wing ... 146752.htm

Ai kun pääsis 60-luvulle... :mrgreen:
En oikein ymmärrä noita rakkineita, ajetaan 402,5m ja se on siinä.
Brabham BT52 BMW:sä (F1) oli 1983 ainakin 1300hv, sen aikaiset dynot eivät mitanneet korkeammalle.
Arvioiden mukaan aika-ajoissa 1500hv.
Tämä kaikki 1,5l turbo nelosesta jonka piti kestää kisa loppuun.

BMW racing 1980's part1
http://www.youtube.com/watch?v=pCdJYocXlwg
BMW racing 1980's part2
http://www.youtube.com/watch?v=IdTmdHVDB9Q
BMW racing 1980's part3
http://www.youtube.com/watch?v=LYG7uJIsxks
BMW racing 1980's part4
http://www.youtube.com/watch?v=Xuq1JhPNXA4
BMW racing 1980's part5
http://www.youtube.com/watch?v=reM57gO4r5A
Viimeksi muokannut Harri Jäntti, 08.04.2009 12.17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
My Car Models
Projektit: BMW 320i E21, BMW 325i E36, Lancer Evo I, Supra Mk.IV, 959 Porsas, R32 Skylli 1:12

Avatar
Bowtie
Tamiya
Viestit: 2153
Liittynyt: 28.01.2005 09.49
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bowtie » 08.04.2009 08.56

Harri Jäntti kirjoitti:
Bowtie kirjoitti:Monien mielestä AA/Fuel Altered-kilpurit oli hurjimmat laitteet joilla on varttimaililla skabattu, vai miltä kuullostaa ~2.5m akseliväli, korkea painopiste ja 1500hv nitromoottori? Tässä alteredeista kuuluisin, Winged Express (ja voluumia kovemalle 8) ):

http://videos.streetfire.net/video/Wing ... 146752.htm

Ai kun pääsis 60-luvulle... :mrgreen:
En oikein ymmärrä noita rakkineita, ajetaan 402,5m ja se on siinä.
Brabham BT52 BMW:sä (F1) oli 1983 ainakin 1300hv, sen aikaiset dynot eivät mitanneet korkeammalle.
Arvioiden mukaan aika-ajoissa 1500hv.
Tämä kaikki 1,5l turbo nelosesta jonka piti kestää kisa loppuun.
Niin, ne on niitä makuasioita kai...? Mä kattelen huomattavasti mieluummin suoraan ajelua kun nyky-F1:iä... Mikä ton tehoeron sitten selittää, en osaa sanoa. Ehkä se että moottoriteknologia on tossa Bemarin F1:ssä 30 vuotta uudempaa...? Winged Express liikkuu muistaakseni 392 Hemin voimin jonka tuli markkinoille joskus 50-luvulla. Nykyisten Top Fuel härveleiden laskennallinen teho (ei vissiin löydy tänä päivänäkään tarpeeks isoa dynoa :mrgreen: ) liikkuu 7000 hevosvoiman paremmalla puolella...
"´63 Chevrolet - Clean Cut As A Jewel, Smooth-Riding As A Jet"

Eero Vainikka

Avatar
Harri Jäntti
AirFix
Viestit: 404
Liittynyt: 05.01.2007 01.05
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Harri Jäntti » 08.04.2009 12.16

Bowtie kirjoitti:Niin, ne on niitä makuasioita kai...? Mä kattelen huomattavasti mieluummin suoraan ajelua kun nyky-F1:iä...
Juu, makuasioita. Nyky ykköset on kyl peestä. :mrgreen:
My Car Models
Projektit: BMW 320i E21, BMW 325i E36, Lancer Evo I, Supra Mk.IV, 959 Porsas, R32 Skylli 1:12

Avatar
Tomi Valtonen
AirFix
Viestit: 578
Liittynyt: 09.01.2007 18.11
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Valtonen » 09.05.2009 15.17


Avatar
NVirkkula
Fujimi
Viestit: 1203
Liittynyt: 25.11.2004 23.21
Paikkakunta: Rovaniemi, Rock-city

Viesti Kirjoittaja NVirkkula » 13.05.2009 10.38

Ferrari 612 Scagliettin moottorin valmistus:
http://www.youtube.com/watch?v=AdcoVurV ... re=related
Arctic Model Producers

Avatar
Manu Nurminen
AMT
Viestit: 975
Liittynyt: 24.02.2008 19.46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Manu Nurminen » 12.09.2009 00.54

http://www.youtube.com/watch?v=CXj8aHKXWr4


Suomalainen tuplaturbo pick up näyttää ruotsalaisille mallia :D :mrgreen:

Ja sit vielä samasta:

http://www.youtube.com/watch?v=BxgLRzjq ... re=related

Avatar
Janne Herajärvi
Tamiya
Viestit: 2273
Liittynyt: 27.12.2007 15.51
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 12.09.2009 07.01

Bowtie kirjoitti:
Harri Jäntti kirjoitti:
Bowtie kirjoitti:Monien mielestä AA/Fuel Altered-kilpurit oli hurjimmat laitteet joilla on varttimaililla skabattu, vai miltä kuullostaa ~2.5m akseliväli, korkea painopiste ja 1500hv nitromoottori? Tässä alteredeista kuuluisin, Winged Express (ja voluumia kovemalle 8) ):

http://videos.streetfire.net/video/Wing ... 146752.htm

Ai kun pääsis 60-luvulle... :mrgreen:
En oikein ymmärrä noita rakkineita, ajetaan 402,5m ja se on siinä.
Brabham BT52 BMW:sä (F1) oli 1983 ainakin 1300hv, sen aikaiset dynot eivät mitanneet korkeammalle.
Arvioiden mukaan aika-ajoissa 1500hv.
Tämä kaikki 1,5l turbo nelosesta jonka piti kestää kisa loppuun.
Niin, ne on niitä makuasioita kai...? Mä kattelen huomattavasti mieluummin suoraan ajelua kun nyky-F1:iä... Mikä ton tehoeron sitten selittää, en osaa sanoa. Ehkä se että moottoriteknologia on tossa Bemarin F1:ssä 30 vuotta uudempaa...? Winged Express liikkuu muistaakseni 392 Hemin voimin jonka tuli markkinoille joskus 50-luvulla. Nykyisten Top Fuel härveleiden laskennallinen teho (ei vissiin löydy tänä päivänäkään tarpeeks isoa dynoa :mrgreen: ) liikkuu 7000 hevosvoiman paremmalla puolella...
Komppaan Bowtietä. Ei nuissa romuloissa ole paljon mielenkiintoa. Mutta kiihytyskilpureita on taas moneen lähtöön. Ja parasta on että koko radan näkee samalta penkiltä toisin kuin rohmuloissa. Mutta makuasia :wink:

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 15.09.2009 20.21

Joo nyky vormulat on kyllä aikas tylsiä...

Tossa vielä Winged Express huomatkaa ratti!! (mitenköhän tommosta voi ajaa :mrgreen: ):
http://www.youtube.com/watch?v=L_QrDmeEFTs
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Petri Lehtoväre
AirFix
Viestit: 163
Liittynyt: 02.03.2009 22.21
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Petri Lehtoväre » 15.09.2009 20.45

Tämän mielenkiintoisen autourheilumuodon kävin kokemassa suomenmestarin kyydissä 15.8 Alastaron moottoriradalla :wink: .
http://teamfalken.1g.fi/kuvat/Videot/Ky ... +ver+2.m4v
http://s578.photobucket.com/albums/ss229/PPeteL/
--Projektit: Laatikoissa, suunnitteluasteella...--


Avatar
Janne Räisänen
AMT
Viestit: 878
Liittynyt: 23.10.2004 22.25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Janne Räisänen » 20.09.2009 17.58

http://www.youtube.com/watch?gl=FR&hl=fr&v=J-K1B4sTX4o

Ari Vatanen @ Colodaro HillClimb 1988
RawRides by ChopHead Kustoms

Avatar
Marko Nykänen
FCMA member 2018
Viestit: 949
Liittynyt: 20.08.2007 00.04
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Nykänen » 20.09.2009 18.48


Avatar
Toni Jääskeläinen
AirFix
Viestit: 682
Liittynyt: 31.10.2006 15.14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Toni Jääskeläinen » 20.09.2009 22.00

On kyl tuo Fiesta aika kiukkunen vehje. En välttämättä uskaltaisi kyytiin ilman vaippoja.
Chevy K1500 -91 /Käyttis
Ford Sierra 2.9i 24v v6 "Cosworth" -86 /Harraste

Avatar
Vesa Viitala
Hasegawa
Viestit: 1584
Liittynyt: 31.08.2007 01.45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Vesa Viitala » 30.09.2009 12.40

Uusi Chevy Vs vanha Chevy :) http://articles.moneycentral.msn.com/In ... chevy.aspx

Onhan tuo turvallisuus kehittyny jonkinverran 50 vuodes. Harmi vaa ku autot on rumentunu samalla.

Tommi Almgren
AirFix
Viestit: 319
Liittynyt: 08.11.2008 22.17

Viesti Kirjoittaja Tommi Almgren » 16.10.2009 15.02


Avatar
Toni L
Revell
Viestit: 1409
Liittynyt: 06.08.2009 16.51

Viesti Kirjoittaja Toni L » 16.10.2009 15.47


Vastaa Viestiin