Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Yleistä höpöttelyä kaikesta mahdollisesta

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Jones
Moderaattori
Viestit: 2236
Liittynyt: 20.04.2006 01.00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Jones » 28.03.2011 00.14

Rehellisesti sanottuna ei harmita lainkaan Kerppenin traktorin rypeminen. Vielä kun saataisiin Hämis ja Failonso samaan sakkiin.
Petroville iso :thumbup:
Mitä Kovalaiseen tulee niin onhan se näytön paikka jo menny kauan sitten ohi mutta onhan tuolla paljon muitakin "turisteja". Ei Trullikaan Lotuksesta sen enempää ole irti saanut.
Team Lentäjät

SABLE - Stash Acquired Beyond Life Expectation

Avatar
V-M Kuurinmaa
FCMA member 2018
Viestit: 777
Liittynyt: 07.02.2007 00.20
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja V-M Kuurinmaa » 28.03.2011 01.42

s-p. rissanen kirjoitti:Niinhän se sitten lähti äf-yks kausi jälleen liikkeelle. Eipä noita ohituksia riesaksi asti ollut nytkään. Hieman harmittaa, kun Schumacher ei oikein onnistu vaikka mitä tekisi.
Olen tosi pahoillani myös Kovalaisen puolesta. Taitaapi "maailman nopein Heikki" olla "omalla paikallaan" ruudussa 19 suurimman osan kautta - poislukien ne kilpailut missä mahdollisesti joutuu antamaan autonsa Chandhokille. Ihan tähän loppuun vaan kysäisen, uskooko kukaan ihan oikeasti, että Hessu köröttelee parin vuoden päästä ylipäätään formuloissa?
Heikki ajaa varmaan niin kauan kuin Fernandesillä fyrkkaa piisaa,onhan Lotus häntäpään talli jossa vielä maksetaan kummallekin kuskille jopa liksaa...
Aika turaamista Lotukselta että samat ongelmat nesteiden kanssa jatkuu kuin testeissä.Rellun koneella ja RedBullin lootalla pitäisi alkaa jo kerkiämään paremmin kuin sen saman viisi sekuntia kärjestä kuin viime kaudella.

t.vellu

Avatar
Petri Piira
Hasegawa
Viestit: 1857
Liittynyt: 21.09.2004 19.15
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Petri Piira » 11.06.2011 18.55

Lemansista tuossa pari tuntia sitten, onneksi selvittiin ilmeisesti säikähdyksellä kaikkien osalta. http://www.youtube.com/watch?v=XpIRzIyq27E
Kuva

Kisaa voi seurailla Eurosportilta televiisiosta, tahi ostamalla Eurosport Playerin. Jotain muita nettistriimejäkin lienee, en ole etsinyt.

Edit: http://globalsportsstream.webs.com/Lemans.htm Tossa yksi ilmainen streami, en testannut sen pidempään.
You have to remember, Paul, that making coffee is very much like making love to a beautiful woman. It has to be hot, it has to be strong, you've got to grind your beans slowly... and at the last moment, add the milk.

Avatar
Petri Piira
Hasegawa
Viestit: 1857
Liittynyt: 21.09.2004 19.15
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Petri Piira » 12.06.2011 00.25

Valitettavasti toinen Audin ja Ferrarin välinen kolari sattui äsken, nopeasti Youtubeen ilmestynyt video -> https://www.youtube.com/watch?v=-SETNVd7k1E

Kuva
Kuva
Kuva
You have to remember, Paul, that making coffee is very much like making love to a beautiful woman. It has to be hot, it has to be strong, you've got to grind your beans slowly... and at the last moment, add the milk.

Avatar
Jones
Moderaattori
Viestit: 2236
Liittynyt: 20.04.2006 01.00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Jones » 12.06.2011 09.04

Aika Safety Caria on ollu mitä tossa sivusilmällä on ehtiny katteleen.
Team Lentäjät

SABLE - Stash Acquired Beyond Life Expectation

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2478
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 04.07.2011 23.00

Alastarolta olis Nitrokisoista kuvia... Torstai- lauantai väliltä vähän vähemmän kuvaa kuin sunnuntailta, jolloin videokamera sanoi sopimuksen irti. Torstaina päästiin ajamaan muistaakseni kuusi lajittelurundia Sportsman ryhmille. Radan rasvauksia ei juuri tullut, joten meno oli sujuvaa. Perjantaina saatiin ajettua 1,5 PRO kierrosta ennen, kuin tuli raju ukkosmyrsky. Meni varmaan 15 min. siitä kun aurinko paistoi vielä ja juuri ja juuri erotti tummia pilviä siihen, että tuli rakeita niin pirusti... Lauantaina sama juttu, kamala ukkonen ja ajot loppui siihen. Myöskin salamanisku johonkin radan läheisyyteen pisti ajanottolaitteet täysin sekaisin... Sunnuntaina kolmelta päästiin vasta aloittamaan, toivottavasti FHRA ottaa opiksi tästä sähläyksestä....

Autoja kaikenkaikkiaan oli paljon. Outlaw oli yksi suosituimmista ryhmistä. Siinä käytiin tiukkaa kisaa lajittelun kärkipaikasta. Teemu Pekka ottikin Hannu Kalliomäeltä lajittelun ykköspaikan tuplaturbotetulla ja pikkulohkoisella Cryshler Le Baronilla. Tosin seuraavalla kierroksella Kalliomäki ajoi taas kärkeen. Tero Kirsilä '69 Barracudalla ajeli 8,4 sekunnin lähtöjä. Pitäisi saada viivalta lähtemään nopeammin ja sitähän olisi tiimi yrittänytkin, mutta lähtivät kun homma venyi ja venyi sunnuntaina... Ehdottomasti mielenkiintoisin OL auto. Keith Blackin alumiini Hemillä ja 14/71 blowerilla. Methanolilla käyvä kone pitää kunnon ääntä. Tuo auto kun seisoo burnout- montussa, ei meinaa viivalla olevien äänet kuulua.

Marko Leivo ajeli lisenssiä itselleen TMD ryhmään, mutta ihan vielä ei sitä saanut. Yksi 6,4 tai nopeampi niin lisenssi tulee, uskon että ei olisi paha rasti. Miehellä varikolla myös hurja '67 Camaro Pro Mod, jossa PM tekniikka, mutta autolla ajettiin ennen OL ryhmää. On varmasti hurja laite kunhan saa radalle sen... Pro Modissa Timo Äikäällä oli '62 Bel Airissaan "pikkuinen", 899 CID. kone ilokaasuilla höystettynä. Ajot tosin päättyivät kun scoopista pukkasi liekkiä pihalle. Martin Lundqvist luottaa Pro Modissa tuplaturbovoimaan. Paukkui ja jytisi kovaa, mutta pitoa ei ollut. Samoin oli Johan Samuelssonin Viper Pro Modilla, jossa kanssa tuplaturbo... Onneksi ei osunut mihinkään, vähän oli liukasta sillä...

Antti Horto Top Fuelin finaalissä hävisi Tommy Johnson JR:lle. Jaska Salakari ajoi STTF pyörällään euroopan nopeimman ajan, 6.390. Harmi vaan, ettei saanut Backuppia ja EE- tuosta ei syntynyt. Jaska lupasi että jos sunnuntaina ei ajeta, hän räjäyttää Top Fuel Bike pyöränsä moottorin... No, onneksi se kesti edes finaaliin asti, tosin sitten kuului poks.

Kuvia tuolla:http://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuvat/Ta ... -3.7.2011/

Loppuun muutama kuva, ehkä parhaita otoksia.

Leivon Camaro
Kuva
Twinturbo Camaro, Pro Mod.
Kuva
Salakari sudittaa
Kuva
Kirsilän Barracuda
Kuva
'59 "Badillac" Pro Mod
Kuva
Pellisellä pamahti SPET- Chevellestään moottori...
Kuva
Tapio Kuusimäellä tuli öljyä radalle burnoutissa ja siihen sitten liukastui... Tässä tulos:
Kuva
TF Finaali
Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Osku Hirvonen
AirFix
Viestit: 390
Liittynyt: 19.12.2007 15.54
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Osku Hirvonen » 08.07.2011 12.09

Niko Lindström kirjoitti:Tero Kirsilä '69 Barracudalla ajeli 8,4 sekunnin lähtöjä. Pitäisi saada viivalta lähtemään nopeammin ja sitähän olisi tiimi yrittänytkin, mutta lähtivät kun homma venyi ja venyi sunnuntaina... Ehdottomasti mielenkiintoisin OL auto.
Teron talli on samassa kellarissa meidän kimppatallin kanssa, joten aika useesti on tullut sielläkin käytyä nostoapuna, joojoo-miehenä tai muuten vaan nojailemassa kun Tero, Ere ja Hiku tekivät runkoa. 8.1 meni Kamasassa, eiköhän se seiska sieltä vielä tälle kaudelle... On kyllä munkin suosikki OL:ssä, olis vaikkei Tero kaveri olisikaan. Tuossa on kuitenkin kunnon pellepelotonmeininkiä ja ennen kaikkea sitä aitoa alkuperäisen OL:n henkeä, vanha katuauto (mm. Stockholm Open voittaja) kaikenmaailman prostockpulkkien seassa. :worshippy
http://public.fotki.com/hemitero/mun--6 ... 10550.html <- toi kärsiny ruotsikilpi on Terolla tallin seinällä, komeet naarmut siinä muistona...

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2478
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 11.07.2011 10.44

Kamasan 8.1 sekunnin lähtö oli kyllä tyylikäs, ja tiimillä oli ajatuksena kokeilla Eliminatorissa auton transbreak systeemiä ja katsoa että hajoaako se vai sutiiko vai mitä tapahtuu... Olis ollut mielenkiintoinen nähdä, mutta lähtivät ennen kuin päästiin ajamaan... Kyllä tuo Eren Camarokin olis kiva nähdä, vaikka sillä nyt ei ihan niin kovaa mentäisikään.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Jarkko Ruotsalainen
AirFix
Viestit: 369
Liittynyt: 22.09.2004 17.34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Jarkko Ruotsalainen » 02.08.2011 13.05

Palataas hetkeksi taas ralliin. Suomen MM-ralli ajeltu ja paras sekä nopein kuski voitti, ei sille vaan mahda mitään. Jari-Matti sentään nappasi hopean mutta tuskin sitäkään olisi tullut ilman Ogierin rengas murheita. Koko loppuviikko meni sahatessa Jyväskylän ja Lahden seutua edestakaisin, mutta silti näki vähemmän kuin edellisinä vuosina, jotain uutta stradegiaa täytyy ruveta kehittelemään katsomisen suhteen seuraaville vuosille. Uudet WRC-autot olivat toisaalta positiivinen näky, kuten jo TV-kuvistakin on tullut huomattua, äänet parantuneet ja paiskomista havaittavissa huomattavasti enemmän. Lisänä oli sitten vielä nämä Historic Rallyyn osallistuneet, Lancia 037:n ilmestyessä maisemaan tunne oli epätodellinen.

Nuorten suomalaisten näytönpaikat meni osaksi hiukan häneksi kun Rantanen, Ketomaa ja Lindroos päätyivät ojan pohjille. S2000-luokan voittoon ajaneen Hännisen nopeus tiedettiin jo aiemmin, vaikka hyvin kyllä kiritti Viron poika Tänak rallin alkupuoliskolla. Alkaa vaan Juholla tulla kiire päästä WRC:n puikkoihin, muuten alkaa aika ajaa ohi. Pienemmissä luokissa Mikko Pajunen antoi myrskyvaroituksen, kaksivetoisten nopein minuuttien erolla ja taakse jäi liuta nelikkojakin. Hyvin veti myös Jarkko Nikara vanhemmalla Mitsullaan, yli puolet N-ryhmän pohjista taskuun, mutta tekniset ongelmat veivät voiton tällä kertaa.

Tuttuun tapaan kuviakin tuli otettua:

Kuva
http://jargon.kuvat.fi/kuvat/Moottoriur ... ally+2011/

Videota luvassa hieman myöhemmin.
Viimeksi muokannut Jarkko Ruotsalainen, 02.08.2011 16.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Team Lentäjät | Jarkon@IRCnet #fcma | jargon.kuvat.fi | Facebook | Twitter
- Ensin katseltiin Youtubesta rallia, joissa on hyvät äänet ja otettiin samalla kuppia. Sitten röhkittiin.

Avatar
Petri Huhtala
Tamiya
Viestit: 2337
Liittynyt: 06.04.2008 21.53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 02.08.2011 13.17

Mitenkä nuo uudet WRC-autot pärjäävät äänissä vanhalle 037:lle?

Avatar
Jarkko Ruotsalainen
AirFix
Viestit: 369
Liittynyt: 22.09.2004 17.34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Jarkko Ruotsalainen » 02.08.2011 13.40

Aika hankala noita on verrata sillä kovin erilaiset on äänet, hienosti laulavat molemmat. Lisäksi epäilen kovasti että 037 kovin rajuissa säädöissä oli. Ainakaan kuskilla ei ollut kanttia polkea kunnolla, joka on varsin ymmärrettävää tuollaisen harvinaisuuden ollessa kyseessä. Saan tuossa illalla esille videota molemmista autoista niin voi jokainen vertailla itse, tosin Lancian äänet tahtoo peittyä yleisön aplodien päälle. :)

Ala-arvoisen huonot Historic pätkät jo tuubissa: http://www.youtube.com/watch?v=jEhXR0LDfq0

Edit:
Nyt on tuoreemmistakin videota esillä: http://www.youtube.com/watch?v=LeZJfhmzJ6Y
En tiedä muista, mutta kyllä ite ainakin tykkään. Parempaan suuntaan on menty.
Team Lentäjät | Jarkon@IRCnet #fcma | jargon.kuvat.fi | Facebook | Twitter
- Ensin katseltiin Youtubesta rallia, joissa on hyvät äänet ja otettiin samalla kuppia. Sitten röhkittiin.

Pertsa
AirFix
Viestit: 269
Liittynyt: 05.07.2009 14.26
Paikkakunta: HML

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pertsa » 22.08.2011 21.44

Motoparkin Kisareissu tuli heitettyä. Junnuja mukana tällä kertaa vaan toinen ja lisäksi Super Comp-putki jälleen mukana jos lisennssi irtoaisi. Joten raporttia tässä:Comppi-putkella päästii ajamaan kolme lähtöä. 9.5 tai nopeampi veto olis lisenssiin tarvittu. Eka lähtö 10,200 auto kúlki suoraan ja Burn-out onnistunut. Toinen veto, Jarruvarjo aukesi 50 metrin kohdalla(Kuski ei voinut huomata) ja kun kiskoi maalipäässä varjon vipua niin ei pysähtynyt. Jarrua ei kerennyt painaa kun hetken ja sitten rytisi. Pitkät oli minuutit odottaa mitä oli sattunut.. Kuski kuitenkin kunnossa, onneksi ja autosta kone täyteen hiekkaa, öljypohja repesi ja Keulapala tohjoksi. Eka piti laittaa pillit pussiin, mutta sitten kuitenkin kone auki, puhdistus, Öljypihja hitsattiin kuntoon kiitos Leivon Markon tiimin! Keula kasaan ja seuraavana päivänä kuskilta varovainen veto 10,4..Finaaleissa Toivottavasti tuon 9.5 alle menee että lisenssi irtoaa..Junnulla mentiin lajittlu sijalle 11, myöskin tekniikkamurheiden vuoksi. Ekalla kierroksella tippui Mico Ahonen, mutta toisella kierrosella Punavalo Lehtosta vastaan..Sellanen kisaviikonloppu, ruuvaamista riitti yömyöhään mutta loppujenlopuksi mukavaa oli! Kahen viikon päästä Finaalit alastarolla, sinne porukkaa katsomaan koska Drag race on parasta paikanpäällä!
Basic Racing,Drag Race Kilpatiimi.

69 Chevy Nova D/S
Super Comp Dragster 454 Chevy/isolohko
Junior Dragster Mike Boss
Junior Dragster Hardens Race Cars

Kohti kautta 2012..
FHRA - Finnish Hot Rod Associaton

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2478
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 05.09.2011 20.38

Finaalikisat käyty, nyt loppui kiihdyttelyt tältä kaudelta... :cry: Ensi kauteen taitaa olla liian pitkä aika vielä, sitä odotellessa. Finaaleihin paljon ilmottautunutta kalustoa oli, perjantai tosin meni ihan sateen katseluksi, puolisen kierrosta saatiin ajettua ennen sadetta. Sitten kuuroja, ja aina kun rata alkoi olla lähellä valmista, pukkasi uusi sadekuuro. Lauantai ja sunnuntai erittäin hyviä päiviä, lämmintä reilut 20 astetta ja aurinko paistoi. 8)

Comppiin oli kaksi ruåttalaista Volvoa ilmottautunut. Erittäin mielenkiintoisia vaikka vajaasylinterisiä olivatkin. Toinen noista oli viime vuonnakin finaaleissa, silloin pitkään nokka pystyssä ampuen puol rataa täyskaasulla herätti senverran kiinnostusta että odotukset oli kovat kun Volvo viivalle asettui. Pitkä burnout tottakai ja sitten turbo paukkuen liikkeelle. Ja todella kovaa. Ainoa miinus tuossa lähdössä oli se, että ennen puolta matkaa rengasvärinää runsaasti, auto väärälle kaistalle, kuski yritti oikaista autoa takaisin mutta lopputuloksena auto katollaan liukuen eteni aina hiekalle asti. Siististi kuitenkin kaatui, tai siis, ei alkanut pyörimään ja vauriot olivat melko pienet tilanteen huomioon ottaen.

Toinen Volvo paineli 6,8 aikoja kaksin kappalein. Tuo paukkui ja rätisi senverran hurjasti että se on pakko kokea paikanpäällä. Tuolle autolle eka kutonen ja eka kerta suomen radalla. Metanolikäyttöinen kone, 1300 hevosvoimaa oli mitattu, mutta tiimi arveli että lisää ahtopainetta antamalla olis 1400 ollut käytössä. Ja konehan oli Volvon oma!

Streetissä Juho Yijälä Räty ajoi Mustangilla 8,8. Erittäin hienoa kyytiä, ja ensi kaudelle lisää rakentelua oli ilmeisesti suunnitelmissa. Autolla ajettu alle kymmenen lähtöä jos oikein ymmärsin. Street B:n puolella Jani Lingvist hoiteli Viljar Mäeseppin finaalissa, virolaisten railakkaasta tuuletuksesta ja kannustuksesta huolimatta. :mrgreen:

Outlaw ryhmässä Kirsilältä hajosi Barracudasta ekassa koekäytössä virranjakajan akseli ja sit ahdin hirtti jotenkin kiinni ekassa lähdössä, mutta lauantaina 7,995 meni Barracuda! Hieno veto hienoimmalta OL autolta. Vähän vaihtelua kananmunien sekaan. :mrgreen: Eliminaattorissa taas uusi ennätys ja tokalle kierrokselle paikka, jossa tosin Kalliomäki oli liian nopea. Hyvä esitys kuitenkin.

Juhani Jyränkö ajeli uudella autollaan, VW Karmann Ghia. Oli hurjan näköinen laite, ja meni aika hyvin vielä. Jaska Salakari ei pitkälle päässyt kun pyörä hajosi molemmissa lähdöissä, toisessa kuitenkin jopa pääsi viivalta pari metriä eteenpäin ennenkuin peli hyytyi. :screwy:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tottakai vikaan kuvaan sattui joku videokameran kanssa eteen. :mrgreen:
Loput kuvat löytyy tuolta: http://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuvat/Ta ... -4.9-2011/
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Pertsa
AirFix
Viestit: 269
Liittynyt: 05.07.2009 14.26
Paikkakunta: HML

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pertsa » 05.09.2011 22.30

Jees, eli Alastarolta suoriduttu kotiin. Vihdoin irtosi Super-comp lisenssi jota 2 kisaa haeskeltu. Eka veto 9.3 ja kuulemma toinen samanlainen niin lisenssi tulee. Seuraava veto sitten 9,1 ja lisenssi taskuun. Sunnuntaina pudotusajoon lajitteluajalla 9,1 ja Ensimmäisellä kierroksella vastaan Sorosen Pertti Funnycarilla. Meidän Kuskin ensimmäinen kilpailu lähtö ikinä toista autoa vastaan, ja ero maalissapäässä autoilla neljä tuhannesosaa. Hävittiin mutta auto kulki 9,0 joten luokkkaindeksiä eli 8,9 lähellä ollaan jo. Putkella ajettu 8,2 joten potentiaalia löytyy. Pannu auki talven aika ja Virtasalmelle keväällä sitten ihan tosissaan yrittämään kasin puolelle. Myös meidän Street C 69 Nova tulossa virtasalmelle taas parin vuoden tauon jälkeen.Ensi Kauteen ja uusiin kuvioihin, Moottoriurheilun osalta Pertsa kiittää ja kuittaa.. :mrgreen:
Basic Racing,Drag Race Kilpatiimi.

69 Chevy Nova D/S
Super Comp Dragster 454 Chevy/isolohko
Junior Dragster Mike Boss
Junior Dragster Hardens Race Cars

Kohti kautta 2012..
FHRA - Finnish Hot Rod Associaton

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2478
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 06.09.2011 07.10

Onkos tuo Dragster se Tuomas Kivistön vanha? Moottori on ainakin asiallinen, ja onhan se muutenkin vähän vahnemman tyylinen eikä niin sukkula kuin monet muut.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Pertsa
AirFix
Viestit: 269
Liittynyt: 05.07.2009 14.26
Paikkakunta: HML

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pertsa » 06.09.2011 16.16

Juu, Kivistön vanhahan tuo on..1993 Rakennettu joten alkaahan sillä olla ikää. Mekaanisesti ahdetut parhaita..
Basic Racing,Drag Race Kilpatiimi.

69 Chevy Nova D/S
Super Comp Dragster 454 Chevy/isolohko
Junior Dragster Mike Boss
Junior Dragster Hardens Race Cars

Kohti kautta 2012..
FHRA - Finnish Hot Rod Associaton

Avatar
Teemu Kankaanpää
FCMA member 2018
Viestit: 661
Liittynyt: 02.01.2007 22.10
Paikkakunta: Imatra

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 10.09.2011 04.00

Jep, tuli tuossa aikaa sitten enon kanssa puheeksi kun oli kartturina tädin miehelle 1200L Ladalla Etelä-Karjalassa ajetussa rallissa (taisi olla tarkalleen vuosi 1994, olin kuulemma vaunuissa tien laidassa katsomassa menoa kun tästä suvun kotipaikan ohi puottivat).

Jäi mieleen kun siitä oli valmistettu video, joku "Kymen jääralli 1994" tai vastaava, ja olis kiva löytää semmonen vielä. Tädin mieheltä en ole vielä kysynyt, mutta enolla oli sellainen aikanaan ja lainattukin se oli silloin.

Onko kellään muistikuvia, tietoa, oletuksia..yms?

Avatar
Jones
Moderaattori
Viestit: 2236
Liittynyt: 20.04.2006 01.00
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Jones » 12.11.2011 01.06

Joo-o. Rallin maailmanmestari on Sebastien Loeb joka palkitaan vuosittain. Kuva
:banghead:
Team Lentäjät

SABLE - Stash Acquired Beyond Life Expectation

Avatar
Samu Hyypiä
AirFix
Viestit: 212
Liittynyt: 15.06.2011 09.40
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Samu Hyypiä » 12.11.2011 22.02

Formulat meni tylsäksi aikanaan, kun Schumacherin voittoputki oli katkeamaton, ja nyt ralli...
Tosin eipä niin järin mielenkiintoisia autojakaan ole ollut sitten vuoden '86.

Avatar
Petri Huhtala
Tamiya
Viestit: 2337
Liittynyt: 06.04.2008 21.53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 13.11.2011 11.12

Häkkisen Mersu taisi taas tehdä Mersut tänä aamuna ja Häkkisen kärkisija vaihtui keskeytykseen.

sataA
FCMA member 2018
Viestit: 119
Liittynyt: 25.02.2007 18.19
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja sataA » 13.11.2011 12.33

Pitäisi itsekin alkaa ensi vuoden kalustoa pikkuhiljaa parantelemaan suorituskyvyn osalta, jottei totuus unohdu. :D

Avatar
Kantri
AirFix
Viestit: 391
Liittynyt: 22.06.2009 13.32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Kantri » 05.02.2012 23.37

Kimin uus mopo ja muitakin lätinöitä http://www.youtube.com/watch?v=KjgSaYQ_ ... r_embedded
Carpet factory - Autolemmikkitehdas

Avatar
V-M Kuurinmaa
FCMA member 2018
Viestit: 777
Liittynyt: 07.02.2007 00.20
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja V-M Kuurinmaa » 16.11.2012 10.05

s-p. rissanen kirjoitti:
Petri Piira kirjoitti:
Olikos hyvät bulla-kahvet tai Pepsit?
Olin aistivinani (herkkä kun olen), että NVirkkula ei minun ehdottamastani vedosta oikein innostu.
Joten tarjosin itse itselleni paakelsit ja virkistävän cola-juoman.
Höysteeksi heitin vielä karseat Jorma Uotinen-tuuletukset oikeassa olemiseni kunniaksi :wink: .
Nyt olis Heikki pullaa jaossa taas ...

"Kovalainen hylkäsi monta vaihtoehtoa - ei aja ensi vuonna mitään?"

http://www.iltasanomat.fi/formula1/art- ... 44959.html

T.Vellu

Avatar
Petri Hiltunen
Hasegawa
Viestit: 1722
Liittynyt: 16.11.2004 15.04
Paikkakunta: Lahti

Re: Moottoriurheilu-aiheista keskustelua

Viesti Kirjoittaja Petri Hiltunen » 16.11.2012 10.19

Täytyy sanoa, että ei taida Heikin nykyinen manageritoimistokaan olla ihan hereillä...

Jospa Rovio ostais HRT:n, niin sinnehän se Suomussalmen vihaisin punatulkku vois singahtaa kaaressa :)

Avatar
s-p. rissanen
AirFix
Viestit: 265
Liittynyt: 30.11.2004 18.52

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja s-p. rissanen » 16.11.2012 11.39

V-M Kuurinmaa kirjoitti:
"Kovalainen hylkäsi monta vaihtoehtoa - ei aja ensi vuonna mitään?"

http://www.iltasanomat.fi/formula1/art- ... 44959.html

T.Vellu
Pitkin vuottahan on toitotettu kuinka Hessu Koo. on yksi sarjan arvostetuimmista kuskeista. Kuinkas nyt kuitenkin ollaan tässä jamassa?
Ei kuitenkaan heitetä kirvestä kaivoon...voisilmäpulla ja putelli Cocis Zeroa vetoa, että Heikki kyllä taipuu/nöyrtyy testi- ja varakuskin rooliin, jos ei kisakuskin paikkaa irtoa.
Petri Hiltunen kirjoitti:Täytyy sanoa, että ei taida Heikin nykyinen manageritoimistokaan olla ihan hereillä...
Olen ruvennut myös epäilemään olisikohan manageritoimiston penaalista löytynyt terävämpiäkin kyniä ajamaan Heikin asiaa.

s-p.

ps.
Henk.kohtaisesti en voi kyllä sanoa, että Heikin ajot olisivat aiheuttaneet suuremmin jännityksestä virtsan karkailua Lotus/Caterham aikana...

Vastaa Viestiin