Matias Marjakangas kirjoitti:Kerros kernaasti axun specsejä! Miten se voi nousta tosiaankin nuin luonnottomassa kulmassa?? Oma ei mee sitte millään. Nyt se on ollut tässä jalostuksen alla, painoa kasvatettu reilusti. Takana teräksestä tehty lava, etu renkaissa laakerinkuulia painoina. Huomena koeajolle miten etenee. Edessä saa olla hieman runsaammin kyllä painoa ettei keuli ympäri kiivetessä.
Mulla on ollut axun kans sellainenkin ongelma, että kun kiipeää esim jonkun tiilen yli, keula menee ihan nätisti yli, mutta kun on takarenkaiden vuoro tulla perässä, niin ei sitten millään mee saman esteen yli. Tätäkin koitan ratkaista tuolla painon lisäyksellä.
Hmm, parantamisen sijaan pahentaako teräksinen lava tilannetta? Lisätty paino kun tulee enemmän taka-akselille ja vie painopistettä korkeammalle vrt. painot takavanteissa?
Rupesi kiinnostamaan, käytin oman Axun vaa'alla: yht. n.2,9kg, etuakseli vaa'alla n.1,8kg ja taka 1,1kg.
Niitä specsejä:
Sähköt: Spektrum 2 gigan rattiradiot, Castle Mamba Max nopari, Tower Pro Digi ohjausservo jolle bec, moottori luultavasti vaihdettu, akkuna 3s 1500mAh Li-Po etuakselilla.
Renkaat RC4WD Rockling Crawling 2,2, vanteissa painoja, edessä enemmän.
Taakse rakennettu nelilinkkituenta ja alalinkit vaihdettu taivutettuihin.
Keulalle vaihdettu vetarit että kääntyis paremmin ja vaihdettu löysemmät jouset.
Kuulalaakerit näyttää olevan, tuleeko sitten jo vakiona?
Mitä kaikkea lienee mitä en muistanut listata, ja mitä en tiedä, esim. HD -lukot tavallisten sijaan?
PPT resin kits & parts.
-The boy does have good hands.
-Good hands... Bad taste in cars...