Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Yleistä höpöttelyä kaikesta mahdollisesta

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Kiertomäntä
FCMA member 2018
Viestit: 712
Liittynyt: 05.05.2013 22.38
Paikkakunta: KotHam City
Viesti:

Re: Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä » 02.02.2014 15.59

No sanotaan että etuvetoisessa se kolmesataa hepoa alkaa olla käytännön yläraja. Enempi määrä voipi aiheuttaa mielenkiintoisia ilmiöitä varsinkin reippaammissa kiihdytyksissä.
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.

Average modeler, professional idiot.

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 06.02.2014 22.53

Nojoo.. Mistä kukin tykkää :)
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Juuso Pöllänen
Tamiya
Viestit: 2212
Liittynyt: 17.06.2009 14.11
Paikkakunta: JKL

Re: Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Viesti Kirjoittaja Juuso Pöllänen » 19.03.2014 18.49

Siirretääs keskustelu tänne :D
Kiertomäntä kirjoitti:Mikä on tällähetkellä ajatus valmiista lelusta? Kunnon kaaret ja kuppipenkit ja sisustus muuten jotenkin tyyliin Le Mans tai JGTC? Ja numerotavoitteita?
Ei kummempia ajatuksia kun garretti kylkeen ja 0,5-0,8 painetta ja katsotaan mitä kestää. :)

Kaaret joo jossainvaiheessa ja kuppipenkit.
Mitä hitaammin tippuu,sen parempaa tulee

Avatar
Teemu Kankaanpää
FCMA member 2018
Viestit: 656
Liittynyt: 02.01.2007 22.10
Paikkakunta: Imatra

Re: Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 07.06.2014 10.13

Lankusta olisi nyt kone purettu atomeiksi ja odottelen ja ihmettelen, milloin se ahaa-elämys tulee. Kävin yhtä B230 konettakin kattomassa.. mutta..
B200E vai B230? Kas siinä pulma.. :mrgreen:

Avatar
Kiertomäntä
FCMA member 2018
Viestit: 712
Liittynyt: 05.05.2013 22.38
Paikkakunta: KotHam City
Viesti:

Re: Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä » 07.06.2014 10.18

Jos puhaltimella on niin ehkä enemmän makuasia/mitä valikoimaa löytyy, vapaastihengittävänä 2,3 vois ehkä olla käytännöllisempi.
Mikä tämä mutta on? Eikö isompi ole aina parempi? :mrgreen:
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.

Average modeler, professional idiot.

Avatar
Teemu Kankaanpää
FCMA member 2018
Viestit: 656
Liittynyt: 02.01.2007 22.10
Paikkakunta: Imatra

Re: Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 07.06.2014 12.51

Se mutta taitaa kuulua AKK:n sääntökirjasta. Saa nähdä, joku vois ostaa tuosta sisustan pois tieltä, ettei tarvii sitä säilöä mihinkään.

:screwy: :banghead:

Avatar
fender
AirFix
Viestit: 688
Liittynyt: 07.01.2007 12.34
Paikkakunta: kajaani

Re: Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Viesti Kirjoittaja fender » 09.06.2014 21.11

Omiin Volvo harrasteluihin pohjautuen voisin suositella käyttöhenkiseen harraste 240 Volvoon autoa hieman uudempaa B230ET/FT turbomoottoria ja M90 vaihteistoa. Erityisesti jos moottori on tarkoitus pitää suht lähellä tehtaan kuosia. Verrattuna alkuperäisiin B19/B21ET moottoreihin korkeampipuristeiset 2xx mosat on helpompia käyttöominaisuuksiltaan l. voimaa on jo jonkin verran ennen ahtojakin. Pikku muutoksin noi puskee reilusti yli 200 hv ja vievät suht vähän bensaa ja luotettavuus on huippuluokkaa. M90 on välityksiltään etevämpi esim M46:seen verrattuna, jossa ykkönen on aivan liian lyhyt varsinkin tiheällä perävälityksellä. Pykälätkin sujahtelee kuin ajatus loveensa.

Hieman räyhäkkäämpi versio sitten tuollainen F ryhmän kuosiin viritetty vapaastihengittävä B23 tai B230. Lähtökohdaksi ehdottomasti nimenomaan suurempi 2.3 litran versio. Jopa vakio alakerta vain lohko dekattuna. Hyvin viilattu kansi ja sopiva nokka, +11:1 puristussuhde ja mitoitettu peltisarja. 2x45/48 kaasuttimet. Näennäisen kilpahenkisestä kokoonpanosta huolimatta oikeinkin jouheva ja tehokas paketti, jolla voi ajella hyvinkin siviiliajoja. Tiukahko vapari on turbomoottoria tarkempi sopivasta välityssuhteesta. L. liian harvoilla välityksillä tapetaan riehakkaasti kierroksista nauttiva moottori. Pitkäiskukampuralla voi tosin oivallisesti lisätä vääntömomenttia...
"Paradise road"

Avatar
Toni Jääskeläinen
AirFix
Viestit: 682
Liittynyt: 31.10.2006 15.14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Viesti Kirjoittaja Toni Jääskeläinen » 14.06.2014 01.39

Käyttis rupee olemaan aika tylsän tympeä jo nyt. Toisaalta, omistuksessa ollut n. 2kk ja sitä ennen vuoden kerennyt katselemaan tuota väsynyttä luukkia, joten päätin kokeilla hieman villejä ideoita.
Mitäs mieltä, pitäskö toteuttaa. Huonosti photaroitu kuva, viimeisestä photarin avaamisesta on vierähtänyt jo useampi vuosi :lol:.
Lowdeo
Chevy K1500 -91 /Käyttis
Ford Sierra 2.9i 24v v6 "Cosworth" -86 /Harraste

Avatar
Teemu Kankaanpää
FCMA member 2018
Viestit: 656
Liittynyt: 02.01.2007 22.10
Paikkakunta: Imatra

Re: Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 16.06.2014 21.37

fender, oon menossa hieromaan kauppoja b230 koneesta, vapariversiosta. Joko turboksi tai pidän vaparina näin ensialkuun. :screwy:

Ei kukaan haluais ostaa b200e moottoria? :roll: Jos ei, niin jätän sen talliin ja kunnostan jossain vaiheessa.

Avatar
mazeos
Revell
Viestit: 1298
Liittynyt: 30.06.2005 17.02
Paikkakunta: Salo

Re: Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Viesti Kirjoittaja mazeos » 27.06.2014 20.38

tosta Mantasta voisi värkkäillä rallisprintti-auton. 2,5-litrainen rivikuutonen kutiteltuna ja neliveto, luulisi kerkeävän aika kivasti.

Kuva
Hitaasti mutta varmasti.

Avatar
Kiertomäntä
FCMA member 2018
Viestit: 712
Liittynyt: 05.05.2013 22.38
Paikkakunta: KotHam City
Viesti:

Re: Turha autokeskustelu. Haukut ja Kehut tänne.

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä » 22.10.2014 00.15

Ei nyt välttämättä autokeskustelua, mutta tuli tänään taas kerran koeteltua järkevyyden rajoja. Ajoin moottoripyörällä Raumalta Kotkaan ja matkalle mahtui muun muassa Humppilassa lumisadetta ja valkeaa maata sekä 7-tiellä kun näyttötaulussa luki "ilma -2" ja nopeusmittarissa 130, tuli yhtäkkiä kovin vilpoinen olo... en tiedä mistä mahtoi johtua. :roll: . Olo oli kuin sillä kuuluisalla michelin-ukolla ja vastaantulijoiden ilmeitä olisin kyllä halunnut toisaalta nähdä.

Joka tapauksessa ehjänä perille selvisi niin pyörä kuin mieskin... Ehän täsä ol v***nkaan järkiä...
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.

Average modeler, professional idiot.

Vastaa Viestiin