Mallareiden "sivuprojektit"

Yleistä höpöttelyä kaikesta mahdollisesta

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
Ville Jurvanen
Tamiya
Viestit: 2631
Liittynyt: 25.11.2004 12.39
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Ville Jurvanen » 16.01.2015 16.16

Kokoontumisajo pyörillä olisi mukava. Mallit saakin sitten jättää kotiin kun omassa prätkässä ei laukkuja ole.
Viimeksi muokannut Ville Jurvanen, 16.01.2015 17.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Projektipöydällä:
Vaikka mitä?

Avatar
Kiertomäntä
FCMA member 2018
Viestit: 712
Liittynyt: 05.05.2013 22.38
Paikkakunta: KotHam City
Viesti:

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä » 16.01.2015 16.33

Tosimallari pakkaa mallit vaikka reppuun. :thumbup: Siten itsekin ne kuljetin viime vuonna.
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.

Average modeler, professional idiot.

Avatar
Teemu Kankaanpää
FCMA member 2018
Viestit: 659
Liittynyt: 02.01.2007 22.10
Paikkakunta: Imatra

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 17.01.2015 12.13

Kuva
Tämäkin projekti on edennyt siihen vaiheeseen, et seuraavaks kokeillaan, lähteekö kone käyntiin vai räjähtääkö se. :screwy: Kuvan ottamisen jälkeen asennettiin paikalleen vielä tuuletin, ym. hilut tuohon ja laturi kiristettiin ja tuo roikkuva maajohto myös paikalleen.
Vielä pitäis tehdä semmonen koneen päältä kulkeva teline, mihin toi johtosarja tulee nätisti, ettei kiertele tuolta mistään alateitse enää.

Avatar
Matti Tirronen
AMT
Viestit: 818
Liittynyt: 09.10.2008 17.53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Matti Tirronen » 17.01.2015 14.51

Hyvällä mallilla Teemun Volvo projekti. :thumbup:


Itellä ei ole Corolla edennyt osittain motivaatio ja osittain taas ajan puutteen takia mihinkään. Odottaa edelleen hiekka puhallusta. Voi olla ,että jossain kohtaan Japanin ihme tulee myyntiin kun mitään en tunnu aikaseksi saavan. Toi Rekordikin alkaa muodostumaan projektiksi koska auto on nyt viikonpäivät maannu lumihangessa kytkimen antauduttua koti pihaan. Miettiny näitä mun auton hommaamis taitoja kun Corolla oli niin mätä ,että palasiksi laittaminen oli ainoa vaihtoehto ja Ooppelin kanssa on kokoajan jotain tekemistä ja varmana tulee vielä jatkossakin olemaan. :roll: Ainakin vapaa ajan ongelmia ei tule kun omistaa pari vanhaa autoa... :lol:

Avatar
Pasi Hevosmaa
AirFix
Viestit: 184
Liittynyt: 21.10.2006 23.33
Paikkakunta: Oulu

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Pasi Hevosmaa » 17.01.2015 17.37

Prätkämiehiä ollaan, tuommoset löytyy:
Kuva
Kuva
-Pasi-

Avatar
Kiertomäntä
FCMA member 2018
Viestit: 712
Liittynyt: 05.05.2013 22.38
Paikkakunta: KotHam City
Viesti:

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä » 17.01.2015 19.00

Pasi Hevosmaa kirjoitti:Kuva
Vot! Buellille täytyy aina nostaa hattua, sillä ei ainakaan ennakkoluuloista välitä :mrgreen:
Varsinkin maalaus, ist das wunderschön! :thumbup:
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.

Average modeler, professional idiot.

Avatar
Teemu Kankaanpää
FCMA member 2018
Viestit: 659
Liittynyt: 02.01.2007 22.10
Paikkakunta: Imatra

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 18.01.2015 19.06

Matti Tirronen kirjoitti:Hyvällä mallilla Teemun Volvo projekti. :thumbup:
Edistyy ja edistyy.. :lol: 1½ vuotta menny, että tähän tilaan päästy. :banghead:

Ja huomenna täytys hakea oikea virranjakajan pyörijä, ja sitte kokeilla starttia, mut tietenkin iltavuoroviikko alkaa huomenna...
Niin ja käyttisfarkkuun remonttia, putki meni poikki ennen taka-akselia niin suoraa putkea siihen vaimentimen tilalle, ja keskuslukko hajalla kun takakontti ei aukea, läpiviennissä johto poikki kuskinovessa, huono mennä Venäjälle muuten..

Kuva
Kunhan Svetosta selviän kotia, niin käyn kaverilta hakemassa pyörijän ja sitten ensistartti, saa nähä mihin asti sinkoudutaan.. :lol:

Avatar
Teemu Kankaanpää
FCMA member 2018
Viestit: 659
Liittynyt: 02.01.2007 22.10
Paikkakunta: Imatra

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 16.03.2015 09.48

Jopa on hiljasta, no mutta ikuisuusprojekti alkaa olemaan jo voitonpuolella.
Kuvasta poiketen ajovalot on pinta-asennuksena jo kiinni, sen jälkeen kattella missä irvistää saumat - jos ei missään, niin kiinni vaan, ja eteen voikin puskurit asentaa jo, takana pitää fiksailla vähän ruosteita pois kontinsaumasta, ja kaks paikkaa pyöränkaariin ja pari helmoihin, ja noi listojen rei'ät hitsata umpeen helmoista. Sit alkais olemaan leimavalmis.

Kuva

Avatar
mazeos
Revell
Viestit: 1301
Liittynyt: 30.06.2005 17.02
Paikkakunta: Salo

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja mazeos » 16.03.2015 11.33

Tuollainen 1985 farmari-Trabant olis tämän hetkinen sivuprojekti.
Korisarjaa, 14" mangelssia, 96 Saabin etupenkit (muutos kaksipaikkaiseksi) ja muuta pientä.
Väriksi 2004 Sitikan helmiäisvihreä. Josko sen saisi kesällä maalattua ja laitettua leimakuntoon :oops: se olisi tavoite.
Kuva
Hitaasti mutta varmasti.

Avatar
Ville Jurvanen
Tamiya
Viestit: 2631
Liittynyt: 25.11.2004 12.39
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Ville Jurvanen » 19.03.2015 23.24

Oma sivuprojekti on nyt näyttänyt pari talvea samalta.

Kuva
Projektipöydällä:
Vaikka mitä?

Avatar
Sami Pennanen
AirFix
Viestit: 237
Liittynyt: 23.01.2005 15.22
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Sami Pennanen » 20.03.2015 01.04

Etupumppujen huolto otti vähä takapakkia...
Kuva
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

Osku Hirvonen
AirFix
Viestit: 389
Liittynyt: 19.12.2007 15.54
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Osku Hirvonen » 20.03.2015 09.00

Camino sai syksyn aikana Kemppihoitoa ja viime kuussa lopulta väriä päälleen. Nyt se on aiempien omistajien paikkamaalausten peruja olevien viiden eri sinisen sävyn :banghead: sijaan yksivärinen. 8)

Kuva

Avatar
Kiertomäntä
FCMA member 2018
Viestit: 712
Liittynyt: 05.05.2013 22.38
Paikkakunta: KotHam City
Viesti:

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä » 20.03.2015 09.26

Sami Pennanen kirjoitti:Etupumppujen huolto otti vähä takapakkia...
Kuva
Onko kaadettu ihan hallitusti? Muuten tekee pahaa kattoa.
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.

Average modeler, professional idiot.

Avatar
Sami Pennanen
AirFix
Viestit: 237
Liittynyt: 23.01.2005 15.22
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Sami Pennanen » 20.03.2015 11.05

Kiertomäntä kirjoitti:Onko kaadettu ihan hallitusti? Muuten tekee pahaa kattoa.
Aamulla se oli tolleen ja vaurioista päätellen ei menny hallitusti :D Takarenkaan alla näkyvä tankki onneks säily vaurioitta. Takarengas oli pompannu tankkilaukun kiinnikkeen päälle ja itse tankkiin ei naarmuakaan. Samaten olin jo irrottanu kaikki maalatut katteet, joten nekin säästy. Öljynkin valutin koneesta aiemmin, että sekään ei sitte levinny lattialle. Pleksiinkin tuli vaan naarmuja reunaan. Mutta n. 600€ budjettivaje tuli kahden rikkoutuneen etukatteen sekä etuvilkun lasin vuoksi.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

Avatar
Teemu Kankaanpää
FCMA member 2018
Viestit: 659
Liittynyt: 02.01.2007 22.10
Paikkakunta: Imatra

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 28.03.2015 13.34

Kuva
Lankku läjässä keulasta, puskurin lippoineen voisi asentaa, kunhan muistaa tuosta varastosta ottaa mukaan. Mietin jos sen maalais "korin väriin", ja sit vasta asentelis. Pitäis liikutella ulos hallista, et vois ottaa ajotestejä, mut.. kunhan kelit paranee.
Kuskintakakulmakin on yhtä lappua vaille valmis, sit apparin takakulma vielä. :thumbup:

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 28.03.2015 22.06

Osku Hirvonen kirjoitti:Camino sai syksyn aikana Kemppihoitoa ja viime kuussa lopulta väriä päälleen. Nyt se on aiempien omistajien paikkamaalausten peruja olevien viiden eri sinisen sävyn :banghead: sijaan yksivärinen. 8)
Oskun Camino näyttää erittäin hyvältä! Kyllä toi '71-'72 on paljon hienompi kuin '70, vaikka toki (Tai ehkä juuri siksi, että) seiskakymppinen on se legendaarisin ja tunnetuin vuosimalli. Muistelisin että näin tuon vilaukselta kesällä kun Kalajoen kisamatkalla käytiin Eren Cutlassia katsomassa ja näytti silloinkin aika hyvältä.



Impalaa on tässä talven aikana tullut väsättyä:

Hyväpuoli oli kuskinpuolen takakaari, jonka pienet ruosteviat sai korjattua kitillä, kun ei ollut rahaa eikä aikaa alkaa tilaamaan ja sovittelemaan korjauspeltejä sinne...
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Jos kuskinpuoli oli niinsanotusti iloinen yllätys, niin apparinpuolella riitti hieman enemmän savottaa...
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Muutaman sisärakenteisiin tehdyn paikan jälkeen pohjamaalia pintaan ja kyljen reikä ja korjauspelti oikeaan muotoon:
Kuva
Kuva
Kuva

Suorasta pellistä piti tehdä pari palaa myös... Muun muassa toi:
Kuva
Kuva

Kittiä...
Kuva

Ja pohjamaalia...
Kuva


Tänään ruuttasin molemmat kyljet punaisiksi. Eka kerta kun suttasin ruiskulla isompaa pintaa ja tulokseen voi olla suhteellisen tyytyväinen. Kuvat on kuskinpuolelta, toiselle puolelle kun pääsee vaan ryömimällä oven alta, kun ovea ei voi pistää kiinni ilman että se osuu juurimaalattuun pintaan. :lol:
Kuva
Kuva

Valkoista sitten seuraavana...
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 14.04.2015 23.55

Nyt on Impala katsastettu ja ajossa! Erittäin mukava laite ajella vaikka eihän tuo ajo-ominaisuuksien puolesta mikään rata-auto olekaan. :mrgreen: Pakkohan sitä oli tänään muutama litra polttaa bensaa ajellessa ympäriinsä kanssa-autoilijoiden iloksi...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Jos sitä nyt ehtisi tekemään noille pienoismalleillekin jotain...
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
rane
Heller
Viestit: 61
Liittynyt: 29.02.2012 03.14
Paikkakunta: Espoo

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja rane » 15.04.2015 03.05

^-Ai saateri kun on nätti! :thumbup:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee vm.-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid super rocket vm.-66

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 30.04.2015 10.13

Kiitokset! Tuo kieltämättä miellyttää omaakin silmää ja samaa ovat monet sanoneet noissa Cruisingeissa sun muissa tapahtumissa.

Huomenna aamulla Järvenpäähän Tuonne ja illalla Stadin Cruisingiin. Nyt on hauska nimittäin kierrellä noita tapahtumia läpi. :mrgreen:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Teemu Kankaanpää
FCMA member 2018
Viestit: 659
Liittynyt: 02.01.2007 22.10
Paikkakunta: Imatra

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 06.05.2015 20.59

Kuva
Kuva

Noni! :? Ominvoimin se menee :worshippy

Avatar
Teemu Kankaanpää
FCMA member 2018
Viestit: 659
Liittynyt: 02.01.2007 22.10
Paikkakunta: Imatra

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 14.06.2015 12.11

Kuva
Viimeset osat maaleissa, ja lakattuna, ja ens viikolla tulevaa pakettia vielä ko oottaa, niin pääsee kasaamaan keulan ja saa mopon pyörilleen. :thumbup:

Avatar
Teemu Kankaanpää
FCMA member 2018
Viestit: 659
Liittynyt: 02.01.2007 22.10
Paikkakunta: Imatra

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 26.09.2015 14.12

Lankku käytetty katsastuksessa kuukausi sitten ja muuten ois menny läpi mutta päästöarvot heitti kuperkeikkaa ja nyt niiden kanssa tapellut.
Ehkä se siitä, kun vaihtaa K jetin osat toisiin, mitkä on hallissa. :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 12.10.2015 23.36

Sain käyttöautoprojektin laskettua pukkien päältä alas, nyt ei olisi enää ihan hirveästi duunia tuon kanssa. Isoinpana juttuna on tuon mustan raidan maalaaminen piiloon ja samalla täytyy suorittaa muutama muukin paikkamaalailu, kun joistakin kohdin oli pukannut maalin läpi pientä ruostepilkkua. Sitten vaan koko laite kasaan ja baanalle.

Kuva
Kuva

Talvirenkaat vaan puuttuu vielä. En viitsisi ostaa uusia, kun maksavat niin pirusti (Ja kumminkin niitä nastoja katoaa johonkin jostain kumman syystä :oops: ), mutta toivottavasti hyvät käytetyt löytyis jostakin. Tosin puuttuu multa yksi talvivannekin, jotka näyttää olevan todellakin kiven alla...Kyseessä siis aivan perus Letukan 15" peltivanne. :shock:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Avatar
Toni L
Revell
Viestit: 1409
Liittynyt: 06.08.2009 16.51

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Toni L » 13.10.2015 16.43

Niko menny ostaa heinäpaali kuljettimen :thumbup: Talven liukkailla sitten sladi kurva :mrgreen:
Pimp mai raidissa käy kaikki palajo helepommi.

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2018
Viestit: 2457
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Mallareiden "sivuprojektit"

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 13.10.2015 23.04

Toni L kirjoitti:Niko menny ostaa heinäpaali kuljettimen :thumbup: Talven liukkailla sitten sladi kurva :mrgreen:
Joo, tarkoitus ei ollut oikeastaan vaihtaa käyttöpeliä, mutta kesällä tämä tuli Nettiautossa vastaan ja kohta se seisoikin jo tossa pihassa. Tuo oli hyvä aihio, kun tekniikka vaikutti hyvin alkuperäiseltä, ja hyvin se ajossa toimikin. Pellin alla on siis 151 Cid suora nelonen, josta irtoaa 115 erittäin vihaista hevosta. :mrgreen: Ja 5 Speed manuaalilla tuo on ihan mukava ajettava.

Ostohetkellä tuota oli madallettu. Edessä oli jotkut droppispindelit ja takana karmeat kerrostalot perän ja jousien välissä. Ne sai kyytiä ja tilalle tuli alkuperäistä palikkaa. Renkaina ja vanteina pyöri jotkut 16" peltivanteet lättänäkumeilla, joten nyt tuo on miljoonasti parempi nykyisellä rengastuksella. Pohja oli ehjä, mutta kovasti massauksen tarpeessa, joten muutama viikko sitten rymysin auton alla ja tuloksena on kokonaisuudessaan massattu pohja, ja samalla maalasin akselistot niin edestä kuin takaa kiiltävänmustalla Miranolilla.
Koriin jouduin hitsaamaan yhden ruostepaikan apukuskinpuoleisen etulokarin takareunaan, muuten selvisi/selviää muutaman lohkeilleen kittauksen korjauksella, paikkamaalailulla ja mustan raidan piilottamisella. Maski ja puskurit on jo maalattuna hopeiksi, kun mulle tullessa etupuskuri oli korinvärinen ja takapuskuri sekä maski mustat ja yleisilme oli vähän synkkä. Uuden pakoputkenkin siihen joutui tekemään, kun joku edellisistä omistajista oli tehnyt pörinäputken ja sitä ei jaksanut kyllä kuunnella.

Muuten tuossa ei mitään ihmeellistä projektointia ole tarvinnut tehdä, tosin ensikesän suunnitelmissa olisi ehkä maalata koko kori uudestaan eri värillä.

Kevytperäinen tuo kyllä on, eli talvella saattaa pito irrota suhteellisen helposti. Pitää sit varmaan viskoa lavalle jotain hiekkasäkkejä, jos meinaa jäädä sutimaan paikoilleen. Ajettavuus on kyllä hyvä, eli varmaan tuolla pystyy suhteellisen hyvin vetämään sladissakin, jos haluaa. :lol:

Niin ja onneksi kaveri joka harrastaa näitä enemmänkin, myi toimivan varamoottorin ja kasan muutakin tarpeellista hilua tällaiseen kaljalaatikon hinnalla. Toivottavasti motille ei tule tarvetta, mutta jos tulee, niin onpahan sellainenkin varastossa. :mrgreen:
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Vastaa Viestiin