Aoshima 1/24 1997 McLaren F1 GTR Longtail

Yleistä keskustelua mallailuun liittyvistä yleisistä asioista. Keskustelu rakennussarjoihin liittyen rakentamisen alle.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Samiaal
Heller

Aoshima 1/24 1997 McLaren F1 GTR Longtail

Viesti Kirjoittaja Samiaal » 24.03.2017 22.49

Päivää vaan kaikille. Olen uusi täällä ja en varmasti ihan kaikkea ammatti termistöä tunne saati tiedä mitään muutakaan asiasta, joten antakaa se anteeksi minulle.
Tosiaan, 25 vuotta takana kyseisen automallin friikkiyttä. Silti yksi asiaa puuttuu hyllystä ja se on tuon auton moottorin pienoismalli, jota ei
saa mistään pienoismalli yritykseltä valmiina koottuna.

Nyt on käynyt kuitenkin ilmi, että tässä https://www.mallisto.fi/fi/tuote/10638051 mallissa tuo moottori olisi kokolailla kokonainen
kokonaisuus, josta voisi saada ihan näyttävän näköisen rakenettua. Nyt päästäänkin sitten siihen, että minä en todellakaan osaa näitä liian hyvin rakentaa.
Ja vielä modifoida ton niin, että sen saisi jollekin muoviselle jalustalle jämäkästi näytille vitriiniin.

Käsittääkseni tuo on suhteellisen haastava tikki kasata jo tuo pelkkä moottori, olen tästä mallisarjasta nähnyt ohjeiden kuvat ja mittakaavan kuvissa,
joten tulisikohan siitä itse tehtynä mitään jos yrittäisi keskittyneesti tehdä siitä nätin?
Vai onko täällä henkilöitä, jotka palkkiota vastaan voisivat täyttää haaveeni tuosta moottorista vitriinissä ja rakentaa sen niin tarkasti kun vaan ikinä pystyy?
MInulla on kyllä kuvia antaa, millaisia värejä ja millasia detaileja tuo pitää sisällään.

Eli lähinnä nyt tämä ongelma, uskaltaako tätä kokematon rakentaja alkaa vääntämään vai onko parempi etsiä henkilö, joka tekisi sen kerralla....?

Toivottavasti joku osaisi vastata jotain tähän, olisin hyvin kiitollinen keskustelusta aiheeseen!

Janne Räisänen
AMT

Re: Aoshima 1/24 1997 McLaren F1 GTR Longtail

Viesti Kirjoittaja Janne Räisänen » 24.03.2017 23.52

Kyllä varmasti täältä osaavia rakentajia jotka omien aikataulujen puitteissa ottavat tilauksen vastaan.
Se kannattaa jos on vähänkin kyseenalaistaa omat kyvyt rakentaa.
Hintoja en lähde arvailemaan.... se on asiakkaan, eli sinun, ja rakentajan välinen asia.
RawRides by ChopHead Kustoms

Teemu Kankaanpää
FCMA member 2019

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää » 25.03.2017 00.17

Ostaa kaksi, jota itse ja sitten se kokeneempi tekee erikseen? Tai käyt vain rohkeasti itse tekemään, itellä kyllä meni lievästi aikaa kunnes sain kerättyä tykötarpeita ja oheissälää että pystyi alkaa tekemään.

Samiaal
Heller

Viesti Kirjoittaja Samiaal » 25.03.2017 06.09

Kiitos vinkeistä. Juu kun ei millään haluaisi lyödä päätä seinää useita kertoja tän kanssa. Tuo moottorin pienoismalli tulisi vitriinini erittäin hienosti tehtyjen hartsi-metalli pienoismallien viereen, joten sen pitäisi näyttää myös joltakin samalla. :)
Joten siksi vähän skeptinen omiin kykyihin tossa suhteessa.

Miten näihin rakentajiin saisi yhteyden?

Kiertomäntä
AirFix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä » 25.03.2017 19.44

Miltei suosittelisin ostamaan kaksi sarjaa ja toisesta rakentamaan moottorin apulaitteineen erillisenä, usein valmiissa mallissa on selvästi nähtävissä jos kone on ryövätty kokonaan. Joissain sarjoissa, usein varsinkin keskimoottorisissa, moottori toimii osittain tukevana rakenteena mallissa, jolloin pintaosilla ei välttämättä ole kiinnityskohtaa. Vrt. tilanne jossa yrität rakentaa talon ilman kattotuoleja. Kahdella sarjalla saat detaljoidun moottorin erillisenä ja autoon täyden moottorin, joka ei tällöin tarvitse olla ihan yhtä tarkka.
Samiaal kirjoitti:Miten näihin rakentajiin saisi yhteyden?
Jos joku on kiinnostunut tekemään tällaista, ko. henkilö saattanee ottaa itse yhteyttä tai ilmoittautuu tähän. Esimerkiksi.
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.

Average modeler, professional idiot.

Ari Tamminen
AMT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari Tamminen » 25.03.2017 22.16

Tässä riittäisikin se pelkkä moottori, eli periaatteessa osat "curbside-McLareniin" poislukien ne taka-akseliston osat jotka tulevat moottoriin ja mahdolliset muut jäisivät yli projektista. Kun Samin tänne usutin kysymään aiheesta...
ata
malliprojektit: Caterham Super Seven 1:12
1:1: Pontiac GTO 2004, Pontiac Tempest 1970, Opel Calibra Turbo 1992

Samiaal
Heller

Viesti Kirjoittaja Samiaal » 26.03.2017 06.24

Juu katsotaan miten tämä tästä menee. Pelkkä moottorin on tavote, mutta katsotaan! :D

Samiaal
Heller

Viesti Kirjoittaja Samiaal » 11.08.2017 21.27

Noniin, projetkti on saatu onnellisesti päätökseen. Kirjoittaja nimeltä "Kiertomäntä" uskaltautui tähän projektiin ja lopputulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen.
Kaikki meni niin hienosti kun vaan olla voi. Herran taidot ovat käsittämättömällä tasolla. Moottorista tuli juuri sellainen, mitä en edes uskaltanut ääneen sanoa.
Joten Suuri Kiitos menee moottorin rakentajalle. Aivan mahtavaa Työtä! Kiitos!
Tässä pari kuvaa valmiista Moottorista.
Nyt kokoelma alkaa olla kunnossa asian osalta. Isäni ystävällisesti maalasi pyynnöstäni maalauksen tästä moottorista, pienoismallitilattu ja saatu hyllyyn sekä
Ranskassa Toukokuussa koin tämän moottorin selkäni takana riittävällä määrällä. Enempää ei voi pyytää. Asiasta, jota on ihannoinut 25 vuotta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/1995-199 ... S70_2+V12/

Vastaa Viestiin