Minä, Pauli

Kerro itsestäsi hieman muille mallareille

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Pauli Pippola
AirFix

Minä, Pauli

Viesti Kirjoittaja Pauli Pippola » 04.01.2012 03.46

Huomasin viimein että täällä on tällainenkin alue... :roll:

Olen kohta seitsemäntoista ikäinen mallarinalku, tämänhetkisenä kotipaikkana toimii Vimpelin kunta eteläpohjanmaalla. Tällähetkellä käyn lukiota.:banghead: Mallailun lisäksi tulee lähinnä värkättyä (liian) vanhojen mopojen ja moottoripyörien parissa, ajettua ei paljoa tule kun Japaninihmeet eivät tykkää toimia. Tietokoneella tulee myös leikittyä.
Ensimmäinen malli jonka kanssa tuli värkättyä joskus ennen kouluikää oli Monogramin 80 -luvun Nascar-Buick. Isä sen tosin lähinnä kokosi minun katsellessa vieressä. (Tosin valmiiksi ei saanut, minun piti Buick viimevuonna saattaa valmiiksi) Ensimmäinen Itse kokoamani malli oli 1:144 mittakaavan japanilainen Betty -pommikone, jonka tein muistaakseni joskus eskari-iässä. Bettyä seurasi monta pikkumittakaavan lentsikkaa sekä muuutama laiva ja tankki. Kaikki tietenkin kasasin mahdollisimman nopeasti ilman maaleja ja muita turhuuksia. Monet ekoista malleistani joutuivatkin sitten ilmakon tai papattien uhriksi. Ajan myötä mallailuinto laantui, ja loppui lopulta kokonaan joksikin aikaa.
Joskus yläasteen alussa minussa heräsi isältä peritty kiinnostus jenkkiautoja, erityisesti Mopareja kohtaan. Eka (jossainmäärin) kunnolla kokoamani auto oli Revellin '70 Chevelle. (Jos jotakuta kiinnostaa, niin siitä ja monista muista ekoista malleistani taitaa olla kuvat Pienoismallit.net:in puolella) Chevelleä seurasi '69 Camaro ja '70 Challenger. Sama touhu jatkuu eikä paluuta taida enää olla.

Malleja on nyt kolmen mallailuvuoteni aikana tullut kasattua n. 130 Kappaletta, joista suurin osa autoja. Muutama lentsikkakin mukaan mahtuu. Muutamassa näyttelyssä on tullut käytyä ja menestystä on tullut parin kultapytyn verran.

Jos näyttelyissä tapaatte tällaisen melko pitkän ja hontelon nuorenmiehen, niin puhelemaan saa tulla.
Aina saa kärsiä ja hävetä

Bowtie
Tamiya
Viesti:

Re: Minä, Pauli

Viesti Kirjoittaja Bowtie » 04.01.2012 22.38

Pauli Pippola kirjoitti: Malleja on nyt kolmen mallailuvuoteni aikana tullut kasattua n. 130 Kappaletta, joista suurin osa autoja.
Kohtuullisen hyvä tahti ollut päällä, eikä työnjäljessäkään näemmä ole moittimista...!
"´63 Chevrolet - Clean Cut As A Jewel, Smooth-Riding As A Jet"

Eero Vainikka

Pauli Pippola
AirFix

Re: Minä, Pauli

Viesti Kirjoittaja Pauli Pippola » 05.01.2012 00.33

Bowtie kirjoitti:
Kohtuullisen hyvä tahti ollut päällä, eikä työnjäljessäkään näemmä ole moittimista...!
Nojoo, nojaa.. Onhan noita tullut tehtyä. On sielä niitä huonompiakin malleja, niitä vaan varon visusti esittelemästä.
Aina saa kärsiä ja hävetä

Vastaa Viestiin