Punaraita renkaat

Kysele täällä, josko jotain tiettyä olevaa autoa olisi mallina saatavissa

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mikko Valkeapää
FCMA member 2018
Viesti:

Punaraita renkaat

Viesti Kirjoittaja Mikko Valkeapää » 05.04.2014 12.54

Mistähän mahtaisi saada punaraita renkaita?
Olen törmännyt yksiin amt valmisteisiin mutta en tiedä mistä sarjasta ne on peräisin. Ja revelin 69 Chargerista myös löytyy punaraita renkaat mutta ne ovat normaali muskeli autoon auttamattomasti liian pienet minun mielestäni. Onkohan muissa sarjoissa kunnollisia?
Tai mahtaisiko tuollaisia saada esim joltakin afteri valmistajalta joko valmiina tai sitten jotain kuivasiirto kuvaa ym mitä renkaassa voi käyttää? Joissakin sarjoissa tulee toki siirtokuvana punaraitoja mutta ne eivät taida kovin hyvin pelata vinyyli renkaiden kanssa? En toki ole itse kokeillut, onkohan tästä jollakin parempia kokemuksia?
Mikko's Rod&Custom Shop
East Side Model Car Builders
AA#9
Rodeja mä metsästän, tahdon ostaa kaikki...

Osku Hirvonen
AirFix
Viesti:

Re: Punaraita renkaat

Viesti Kirjoittaja Osku Hirvonen » 05.04.2014 14.58

Modelhaus T220R mallaa G70-15 kokoista punaraitaa. Mun mielestä suht passeli ainakin 1:25 muskeleihin.
http://modelhaus.com/index.php?c=0&p=67882

Ainakin AMT:n '66 Cutlassissa on suurin piirtein saman kokoiset kumit kuin nuo T220:t ja niissä on syvennys, minkä saa helposti maalattua.
Tuossa mun Dartissa on juurikin nuo Cutlass-sarjan renkaat Tamiyan peruspunaisella maalattuna. http://public.fotki.com/OskuH/68dart/p1110144.html

fender
AirFix

Viesti Kirjoittaja fender » 07.04.2014 18.29

Modelhaus 220 sarjan rengas on MPC perustainen rengas, joka kuvaa mielestäni profiilisuhteeltaan hieman uudempaa rengastyyppiä, kuin 60 luvun punaraitaa, vaikka onkin oivallisesti toteutettu. Kooltaan sopii isokorisiin tai esim 70 luvun taitteen muskeleihin. Näissä yleensä alkoi jo olla ensiasennuksena pienilla valkoteksteillä olevia Good/Year Polyglasia ja vastaavia kuin kapeaa punaraitaa

Modelhausin valikoimissa on promomallien renkaiden kopioita, jotka on toteutettu vastaavalla irrallisella punaraidalla kuin 220 renkaat. Esim numero 306 on korkeahkolla profiililla oleva kapea rengas ohuella punaraidalla, joka saattaisi olla oikea valinta mid-60s supercareihin esim GTO. 316 ja 346 ovat mpc muskeliautojen promoissa ja rakennussarjoissa käytettyjä punaraitoja. 326 hieman matalammalla profiililla oleva punaraita good/year joka on kuitenkin kapeampi kuin 220. Voisi sattua hienosti 68-69 GM midsize muskeleihin.

Johanin muskelisarjoissa oli aikoinaan profiilisuhteeltaan mukava factory stock henkinen, mutta pintadetaljoinniltaan yksinkertaistettu punaraita, joka oli hyvinkin oikean kokoinen. Sita kauppasi myös afterivalmistaja Stevens International. Kummatkin ovat olleet vaikeasti saatavissa jo vuosia, enkä ole nähnyt näistä uusiotuotantoa.

Modelhausinkin renkaat on valettu minun makuun liian kiiltävästä materiaalista muistuttaakseen oikeaa kuminsävyä. Tamian TS sarjan mattalakka kuivaa pintaan ja saa sävyn hieman harmaammaksi ja himmeäksi.
"Paradise road"

Mikko Valkeapää
FCMA member 2018
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko Valkeapää » 18.04.2014 17.47

Pitänee noita modelhaussin renkaita kokeilla hommata ja katella miltä näyttää.

Mitkäs ne cutlasin renkaat on? Kun itellä ei oo sitä niin ei voi tarkastaa. Varmaan jossain muissaki sarjoissa sitä samaa rengasta on? Kun pika tutkimisella ei ollu jemmas semmosia mihin ois helppo maalata se raita.

Mut kukaan ei äkkiseltään osaa sanoa missä AMT sarjoissa on noita punaraita renkaita tullu? Kun miule yhet irtonaiset amt:n punaraita renkaat on kulkeutunu mut en tiijä yhtään mistä ne on.
Mikko's Rod&Custom Shop
East Side Model Car Builders
AA#9
Rodeja mä metsästän, tahdon ostaa kaikki...

Vastaa Viestiin