Ford Mustang

Kysele täällä, josko jotain tiettyä olevaa autoa olisi mallina saatavissa

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lauri Nurmi
Heller

Ford Mustang

Viesti Kirjoittaja Lauri Nurmi » 31.12.2012 13.53

Hei

Kuinka isona 60-luvun Mustangia saa? Olen löytänyt 1:24 kokoisena Suomesta. Löytyisiköhän muualta maailmalta isompana?
Tarkoitus olisi rakentaa isälleni 50-vuotis lahjaksi kyseinen auto. Hän on aina unelmoinut vm: -64 Mustangista.

Samalla tervehdys kaikille uudelta käyttäjältä. Olen aikaisemmin puuhaillut veneiden kanssa, mutta sain kevään Expoilla innostuksen myös autoista, ostettuani Shelby -10 mallin.

Raimo Nukala
Heller

Re: Ford Mustang

Viesti Kirjoittaja Raimo Nukala » 31.12.2012 15.00

AMT on ainakin joskus valmistanut 1/16 mittakaavan Mustangia joka oman muistikuvan mukaan oli kyllä jotenkin oudon näköinen, valmiina metallimallina löytyy 1/18 mittakaavassa useampiakin.

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 31.12.2012 15.50

Tuo vanha AMT 1/16 on hyvinkin tuttu ja jos haluaa hyvän näköisen mussen vähällä työllä, kannattaa tämä kiertää kaukaa. Itselläni on tuollainen ikuisuusprojektina, jota aina joskus viilailen eteenpäin.
AMT MUSTANG 1/16
Sarja on käytännössä kaikilta osiltaan pielessä, ei ola varmasti kohtaa jota ei joutuisi muokkaamaan jos tarkoitus on saada siitä Mustangin näköinen. Mutta jos haluaa vain rakentaa jotain suurta, eikä ole niin tarkkaa miltä valmis malli näyttää, niin tämä toimii hyvin.

Lauri Nurmi
Heller

Viesti Kirjoittaja Lauri Nurmi » 31.12.2012 21.13

Kiitoksia vastauksista, aikaa olisi puoli vuotta, mutta tän hetken auton rakennustaidoilla ei taida kannattaa tuota AMT mallia lähteä rakentaa. Tarkoitus olisi kuitenkin saada lähelle esikuvaa oleva, ja kuitenkin itse rakentaa se, niin pitänee hankkia 1:24:ään kokoisena, eihän se nyt loppupeleissä ole niin pieni... :)

E: nyt kun Petri luin tuon Mustang projektisi läpi, niin eipä taidan mun taidoilla puolessa vuodessa tuota rakentaa, vaikka sen jostain saisinkin, ja olisi ainoa pöydällä oleva malli...

Vastaa Viestiin