FCMA Open - Turku 6.11.2004

Tapahtumia on pitkin vuotta, täältä löydät niistä tietoa tarkemmin

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Petri Piira
Hasegawa

FCMA Open - Turku 6.11.2004

Viesti Kirjoittaja Petri Piira » 21.09.2004 21.14

Ketäs on lähdössä Turkuun marraskuun alussa? Itse ainakin lähden katsomaan miltä näyttää. Jos ei muuta niin ainakin ottamaan kupin kahvia ja maistamaan onko hyvää pullaa.

Yleisiä tietoja (jotka löytyy Vitriinistä 3/2004)

Lauantai 6.11
Klo 10-16
Turussa, Puropellon Koulu, Sepänkatu 11
Liput:
yli 12v. 2euroa
alle 12v. 1euroa
Ja aivan pienimmät ilmaiseksi! (mutta kuinka pieni tarvitsee olla? Riittääkö jos kävelee kyyryssä?)

Jos malleja tuot, niin osallistumismaksu on 2euroa/näytteilleasettaja.

Luokat 1:25-1:20 malleille
-Stock
-Street Rod
-Kustom
-Street Car
-Racing
-Light Commercial
-Truck
-Bike
-Diorama
-Junior
Teemaluokkana on Corvette

Muut mittakaavat:
-Other Scale

Täältä tähän
Viimeksi muokannut Petri Piira, 05.09.2005 22.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viesti:

vau!

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 28.09.2004 11.02

ensinnäki kiitos foorumista!
tätä on jo kaivattukin.
Mukava kun laitoit näyttelyinfomme tänne ja tervetuloa paikalle, ota melleja mukaan myös, corvetteja jos löytyy niin sekin on hyvä!

pienoismallimies, eli Jarkko Antikainen

Mikko Valkeapää
FCMA member 2018
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko Valkeapää » 29.09.2004 21.25

No minä ainakin vaellan paikalle mallikokoelman kera. Taitaapi tulla useampi malli viimeisen 2vuoden ajalata tuotua. Varmaan ainaki 10 mallia jos saan vaan johonkin pakattua... Ja varmaan tuon yhden kaverinikin jonkun mallin jos se saapi jonkun valmiiksi. Sillä on tällä hetkellä projektina mm shopattu skyline ja 36 fordi. Täältä on vaan hirmusen pitkä matka istuskella junassa. Ehkä hyppään jyväskylässä junasta pois ja katson jos sieltä lähtee 2mallari kaveria ni pääsee auton kyydillä. Mutta joka tapauksessa tulen vaikka kävellen jos muuten ei pääse... :D
Mikko's Rod&Custom Shop
East Side Model Car Builders
AA#9
Rodeja mä metsästän, tahdon ostaa kaikki...

Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 04.11.2004 09.57

Kaikki Turkuun siis ensiviikonloppuna!

Toivomme, että paikale tulee mahdollisiman paljon malleja, että saamme kattavan, ja yleisöä hyvin palvelevan näyttelyn aikaiseksi.

Sellaista näyttelyä on helpompi järjestää taas seuraavalla kerralla.

Palkinnotkin on jo hankittu..

Petri Piira
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Petri Piira » 04.11.2004 13.14

Muutaman tunnin päästä oiskin lähtö Turkuun, Saaren Teppo ystävällisesti kyyditsee.

Mutta tämä valvova silmä toimii myös Turussa, joten eipäs aleta heti riehumaan forumilla :lol:
You have to remember, Paul, that making coffee is very much like making love to a beautiful woman. It has to be hot, it has to be strong, you've got to grind your beans slowly... and at the last moment, add the milk.

Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 05.11.2004 11.17

niinpäniin, isoveli valvoo..

Vaan kuulkaapas:
Kaikki jotka näyttelustä tietävät niin kertovat siitä vielä kavereille kanssa, niin saamme paljon porukkaa ( = maksavaa yleisöä ) paikalle eikös niin?

Minun piti saada neliovinen corvette näyttelyyn valmiiksi, vaan eipä siitä mitään tullut :cry:
eikä valmistunut ´72 Corollakaan :cry:

Eero Kumanto
Fujimi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero Kumanto » 05.11.2004 13.14

minunkin piti tulla ja saada tbo-golffi valmiiksi. mutta en saa ahtoja nouseen joten en uskalla lähteä tien päälle :)

...ei kun tuli oikeesti menoja.

Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 05.11.2004 15.00

ole varovainen ahtopaineiden kanssa, ettei koko mylly järähdä :wink:

vaan mun corollastapa on tulossa TT27 Levin eli tuplaturbo..

tosin konepelti on valettu umpeen, joten muutos ei aiheuta merkittäviä muutoksia..

Petri Piira
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Petri Piira » 06.11.2004 23.20

kiitän omasta puolestani mukavasta näyttelystä/kokouksesta jne oheisohjelmista.
You have to remember, Paul, that making coffee is very much like making love to a beautiful woman. It has to be hot, it has to be strong, you've got to grind your beans slowly... and at the last moment, add the milk.

Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 08.11.2004 10.57

Kiitos kiitoksista, oli mukava omasta puolestani nähdä että homma toimi aika hyvin, vaikka suuri yleisö ei löytänytkään paikalle, aihe, johon paneudumme tosissamme seuraavalla kerralla.

Malleja olisi voinut olla enemmän, mutta paikallaolevien mallien yleinen taso ja idearikkaus korvasi määrää hyvin.

Kiitos kaikille jotka paikalle saapuivat, ja tervetuloa uudestaan!

:D :D :D :D :D :D :D

platuart
Heller
Viesti:

Viesti Kirjoittaja platuart » 08.11.2004 16.38

Mainontaa, mainontaa...julisteita ja flaijereita satoja ympäri kaupunkia. Siten Silkkisaliinkin saatiin 500 kävijää (ja kerholle mania vaivanpalkaksi..) Montako maksanutta muuten kävi?

Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 08.11.2004 16.56

emme ole vielä sitä laskeneet..

Mainonta on tosiaan se alue, jossa on meillä parannettavaa.
Aikapula vaikutti osittain asiaan, kun kaikki on kahden ihmisen tehtävänä.

Delegointia, vastuunjakamista jne..

Vaan homma hoidetaan taas paremmin seuraavalla kerralla.

Osku Herttua
AMT

Viesti Kirjoittaja Osku Herttua » 08.11.2004 17.34

Jarkko Antikainen kirjoitti: Aikapula vaikutti osittain asiaan, kun kaikki on kahden ihmisen tehtävänä.
Noinhan se yleensä menee, nimimerkillä "suht tuoreessa muistissa on"
Joskus aiempina vuosina ei tainnut olla järjestämässä kun Platu yksikseen.

-Osku
If a man does not keep pace with his companions, perhaps it is because he hears a different drummer.
Let him step to the music which he hears, however measured or far away.

- Henry David Thoreau

Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 09.11.2004 12.14

No siis jos keskeneräisten projektien määrässä aletaan kisaamaan, niin eihän teillä ole mitään saumaa...

No, luulen että mulla alkaa olla saumaa.

Kiitos Osku Mersusta!

Tuli näin puolivahingossa ostettua siis todella hyvälaatuinen DTM- rassi.
äklökeltainen tosin, mutta maaliahan saa kaupasta.

su ja ma illan tehnyt ´72 Corollaani valmiiksi hirmu innolla, sitä ne näyttelyt teettää. Pikkuosia vielä puuttuu.
Melkein siis valmistui näyttelyyn.
Luulen, että tällä viikolla jo löytyy kuvia fotkilinkkinä täältä foorumista!

Petri Piira
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Petri Piira » 10.11.2004 22.41

Mietteitä lisää, kun kotona pitkästä aikaa taas olen..

Eli FCMA:n näyttely oli itselleni ensimmäinen kunnon näyttely ja ensimmäinen kerta kun näen FCMA:n porukkaa. Tosin olen vasta puolisen vuotta ollu jäsenenä.

Näyttelyaamuna olo ei ollut mikään loistava, yöunia ei tainnut juuri tulla nukuttua, ehkä vähän torkahtelua. Oma sänky kullan kallis. Aamupalan jälkeen olikin lähdettävä metsästämään tota näyttelypaikkaa. Suurinpiirtein oli kartan perusteella katsottu, että mihin pitää mennä. Turun yo-kylästä lähdin, ensimmäistä kertaa yksin Turussa bussilla, toria kohti. Pyhän takia torilla joutui odottelemaan tovin, ennenkuin sopiva bussi pysähtyi noukkaamaan kyytiin.

Näyttelypaikkana toiminut koulu löytyikin sitten aika helposti ja jäin jopa oikealla kohdalla pois kyydistä. Ilmeisesti koulurakennuksella oli jotain minua vastaan, kun lukossa ollut ovi tervehti yrittäessäni sisään. Onneks paikalle löytyi pelastaja T.Saari joka oven avasi ja pääsin mukaan menoon.

Aamupäivällä meno oli aika hiljaista tai sitten olin itse niin unenpöpperössä etten huomannut muita. Siitä sitten alkoikin paikalla olleiden mallien tutkiminen. Toinen toistaan hienompia autoja rivissä, kuitenkin ensivaikutelma oli se, että autoja oli aika vähän. Ennakkokäsityksissä kuvittelin malleja olevan enemmänkin. Tosin ei pitäis minun moittia, kun en itsekään kuskannut yhtään näytille.

Näyttelymalleista selvittyäni siirryinkin tutkimaan rompetoria. Rahaa en ollut paljoa varannut, mutta vinkkejä annettiinkin läheiseltä huoltoasemalta löytyvästä otto-automaatista, jossa lompakkoa voisi käydä tarpeen tullen täyttämässä euroilla.

Päivän edetessä väsymystila paheni ja piti välillä käydä pihalla haukkaamassa happea ja välillä torkahdella kahvipöytää vasten. Näyttelyn lähestyessä loppua päätin sitten rahamiehenä laittaa tuulemaan ja ostinkin pienen läjän kilpa-autoja. Kiitokset myyjille :) Kohta on enemmän Lancian pienoismalleja kaapissa (5) kuin oikeita Lancioita Mikkelin kadulla (se Delta S4 pitäis saada vielä).

Onnittelut myös kilpaluokkien Top3:een päässeille, kuten sanottua paljon oli hienoja autoja ja moni jäi ilman palkintoa.

Hieman neljän jälkeen alkoikin FCMA:n kokous jossa käytiin asioita läpi ja tulin muutaman omankin ajatuksen heittäneeksi. Kokouksesta varmaankin enemmän seuraavassa Vitriini-lehdessä.

Kokouksen jälkeen olikin operaatio yo-kylään takaisin löytäminen. Sehän meni jo rutiinilla, ainoastaan taas nämä pyhän bussivuorot aiheuttivat närää, kun pysäkillä piti odotella vartin verran. Hugoa mukaillen "aina ei voi osua pysäkille oikeaan aikaan, ei edes joka kerta". Perille yo-kylään pääsin, tosin jäin bussista liian aikaisin, mutta ei pieni kävely koskaan pahaa tee.

Ens vuonna taas nähdään :)

Petri Piira
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Petri Piira » 29.07.2005 14.17

Vuorisen Teemun ottamia kuvia nähtäville :)

Vastaa Viestiin