NORDIC CHALLENGE Palauteketju

Tapahtumia on pitkin vuotta, täältä löydät niistä tietoa tarkemmin

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Petri Huhtala
Tamiya

NORDIC CHALLENGE Palauteketju

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 18.11.2013 14.52

Nordic on nyt taas takana ja tuloksia odotellessa on jo seuraavan, vuoden 2015 Nordicin suunnittelu alkanut. Kolme kilpailua takana ja aina on tehty parannuksia edelliseen näyttelyyn ja tällä kertaa huomattavin asia oli varmasti valaistukseen panostaminen. Mutta nyt minua kiinnostaisi erityisesti automallarien kokemukset Nordicista, esimerkiksi.
Millaisena tapahtumana koette Nordicin?
Mitä haluaisitte lisää tapahtumaan?
Koska Nordicissa on aina ulkomaisia vieraita kutsuttuina paikalle, niin kuka olisi kiinnostavin automallari maailmalla jonka haluaisitte nähdä paikan päällä?
Nyt sana on täysin vapaa, joten ideoita ja ajatuksia kirjoittamaan. Ei kannata ujostella ehdotuksiaan, sillä kaikkia ehdotuksia pohditaan vakavasti.

- Petri Huhtala

Vepi Aalto
Ylläpitäjä
Viesti:

Re: NORDIC CHALLENGE Palauteketju

Viesti Kirjoittaja Vepi Aalto » 18.11.2013 16.23

Finanssiasioihin heti yksi plussa ja yksi miinus:

+Lounassetelit/kortit kelpaa kahviossa
-Kulttuurisetelit ei kelpaa vastaanotossa

Varsinkin jälkimmäiseen on syynä aika hämmentävä "no kun tääl on tää tapahtuma". En tiedä kuinka paljon tapahtumaa on mainostettu isolle yleisölle, mutta voisin kuvitella että joku tulis jo ihan silläkin verukkeella tutustumaan meidän harrastukseen (tai itse linnaan siinä sivussa), että löysi pöytälaatikosta pari seteliä. Hämmennys saattaa olla suuri, kun kassalla kohtaa tuollaisen vastaanoton. Mitäs tää sitten on, jos ei kulttuuria? Mitä jos haluiskin tulla vaan tiirailemaan linnaa seteleillään ja tulee käännytetyksi kassalla?

Automallarille tapahtuma on muutenkin ehkä hieman vieras. Kuilu sotkaporukan ja autoporukan välillä on aistittavissa ilmapiirissä. Vaikea sanoa mistä tuo johtuu, mutta selvästikään automallarit eivät ole omaksuneet tapahtumaa itselleen ja henki kärsii. Ehkä se johtuu siitä että mä en muutenkaan tajua ton puolen vehkeistä yhtään-v-mitään, esim. syytä miksi keskeneräinen (tai ainakin kovasti keskeneräisen näköinen) Blitz/MB osallistuu kilpailuun eikä makaa projektipöydällä. Tähän lienee kyllä syynsä, mutta tätä syvemmin tietämättä annan asian olla ja tuudittaudun ajatukseen, että noh, eihän tää meidän asia/näyttely olekaan, tehkööt mitä lystää.
Team Lentäjät

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 18.11.2013 17.26

Vepi Aalto kirjoitti:Finanssiasioihin heti yksi plussa ja yksi miinus:

+Lounassetelit/kortit kelpaa kahviossa
-Kulttuurisetelit ei kelpaa vastaanotossa

Automallarille tapahtuma on muutenkin ehkä hieman vieras.
Hyvä että lähti heti keskustelu käyntiin :thumbup:
Kulttuuriseteli on ainakin minulle aikalailla tuntematon väline, mutta asiaahan pitää hieman tutkia. Tarjositko seteliä museon kassalle vai meidän näyttelyn infopisteelle? Varsinaiset pääsymaksut perii museo omassa kassapisteessään ja me käytännössä hoidamme vain mallien tuojien osallistumismaksun. Mutta jos joku käveli erehdyksessä tuon museon kassan ohi, niin pystyimme myymään käteisellä alueelle pääsylipun vieraita varten että ei tarvitsisi juoksuttaa ihmisiä edestakaisin, eli meillä oli vain hätävarakassa sitävarten.

Itse olen automallarina puuhaillut jo pidemmän aikaa kaikenlaisten mallarien joukossa, sillä olen havainnut että se rikastuttaa omaa harrastusta kun oppii sivussa hieman muitakin tekniikoita, mitä automallailussa ei yleensä tarvita. Toisinaan rakennan myös omaksi ilokseni jotain ihan muita malleja kuin automalleja, nytkin on P51D Mustang ja Willys Jeep projektit tuossa sivussa. Olen huomannut että kun me ihmetellään sotka ja leko mallareiden ihmeellisiä tekniikoita, niin myös siellä hämmästellään kuinka automallarit saavat maalin niin kiiltäväksi. Samanlaisia jannuja nekin ovat, ja salaa tekevät joskus automallejakin. Toisin sanoen tuo kuilu johtuu vain siitä, että kumpikaan ei uskalla mennä kysymään miten olet tuon jutun tuohon malliisi tehnyt. Itse olen pyrkinyt olemaan hyvin avoin kaikille mallareille ja olenkin ystävystynyt hyvin monenlaisen mallarin kanssa, mutta silti olen edelleen pääasiassa automallari mutta olen oppinut hieman ymmärtämään kuilun toisella puolella olevia. Ennen internetin aikaa tuntui olevan suuri kuilu että uskalsi viedä mallinsa edes näyttelyyn, mutta nykyään se ei tunnu olevan edes pieneltä raolta, sen verran rohkeita ovat nykyajan juniorit. Nyt siis olisi hyvä aika vihdoinkin alkaa murtamaan ikiaikaisia muureja ja rakentamaan siltoja niiden kuilujen yli.

Vepi Aalto
Ylläpitäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vepi Aalto » 18.11.2013 17.31

Petri Huhtala kirjoitti:Tarjositko seteliä museon kassalle vai meidän näyttelyn infopisteelle? Varsinaiset pääsymaksut perii museo omassa kassapisteessään ja me käytännössä hoidamme vain mallien tuojien osallistumismaksun.
Kassalle, johon oletin setelien käyvän. Malleja mulla ei ollut näytillä :)
Team Lentäjät

teerima
Heller
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teerima » 18.11.2013 17.49

Meillä järjestäjillä on kova halu pitää huoli siitä, että tapahtuma sisältää kaikkia malleja. Koska autoluokassa ja nyt myös leko-luokassa oli aika vähän osallistuja, niin meillä heräsi huoli siitä, ettei tapahtumaamme luokitella

A) pelkästään sotilaskalustotapahtumaksi
B) liian elitistiseksi

Meillä on halu kehittää tapahtumaa siihen suuntaan, että kaikki tuntevat itsensä tervetulleeksi tapahtumaan.

Kulttuuriseteliasian otan esille museoviraston kanssa. Hyvä että asia tuli esille, sillä setelien käyttö todella laskee kynnystä saapua paikalle.

/marko
--

/marko

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 18.11.2013 17.52

Vepi Aalto kirjoitti:
Petri Huhtala kirjoitti:Tarjositko seteliä museon kassalle vai meidän näyttelyn infopisteelle? Varsinaiset pääsymaksut perii museo omassa kassapisteessään ja me käytännössä hoidamme vain mallien tuojien osallistumismaksun.
Kassalle, johon oletin setelien käyvän. Malleja mulla ei ollut näytillä :)
Nyt en osaa tuohon heti tyhjentävästi vastata, mutta kysellään eteenpäin josko asialle olisi hyvä selitys.

teerima
Heller
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teerima » 18.11.2013 18.31

Vero.fi kertoo aika tarkasti kulttuurisetelistä ja siellä kielletään suoraan messutapahtumat, joksi tämä varmaan on laskettu. Yritän saada verottajalta kirjallisen päätöksen siitä, että olemme kulttuuritapahtuma emmekä kaupallinen messutapahtuma, jolloin kulttuuriseteli voidaan hyväksyä maksuna. Itse seteli on käteistä rahaa, joten siinä ei pitäisi olla ongelmaa.

/marko
--

/marko

Petri Hiltunen
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Petri Hiltunen » 18.11.2013 20.09

Linnan ravintelin lounas voisi mielestäni olla tarjolla vaikkapa klo 16:00 asti. Nyt lounas loppui jo kahdelta ja se taisi tulla monelle yllätyksenä. Itse ruoka oli kyllä erittäin hyvää :thumbup:

Itse olen "automallarina" tässä muutamana viime vuonna tutustunut moneen sotka- ja lekomallariin ja ihan samanlaisia ihmisiä he tuntuvat olevan kuin automallaritkin, joten tuo kuilu taitaa olla vain ennakkoluuloa. Se on totta, että moni automallari pitää Nordiccia sotilaskalustotapahtumana. Tuosta luulosta tapahtuma pääsee varmasti ajanmyötä eroon, kun paikalla olleet automallarit kertovat kokemuksistaan muillekin "autoilijoille". Jonkun tunnetun automallarin workshop varmasti lisäisi kiinnostusta. Ulkomaisen tähden lisäksi Airion Juha kertomaan korin maalaamisesta..? ;)

Jones
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jones » 18.11.2013 20.44

Näin turistin näkökulmasta ei mikään ihme että Nordiccia pidetään sotkamallitapahtumana jos pihalla pyörii re-enactoreita ja Best Of Show -palkinto on vapaudenristin innoittama. Ei siis sillä että kummassakaan mitään vikaa olisi.

Mitä tuohon automallariasiaan tulee niin en kyllä osaa edes nimetä yhtään maailmalla tunnettua. Paitsi tietysti Airion Juha. :thumbup:
Onko Migin, Wilderin & co. kaltaisia suuria nimia edes olemassa autopuolella?
Team Lentäjät

SABLE - Stash Acquired Beyond Life Expectation

Niko Lindström
FCMA member 2019
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 18.11.2013 21.44

Minun mielestä tämä näyttely on todella tasokas, jossa viihtyy hyvin. Käytävillä on tilaa riittävästi ja nyt kun valaistuskin oli kohdallaan, oli malleja ilo katsella. Mallien tasokin on joka kerta ollut melkoinen.

Se, mitä tuonne toivoisi lisää, on juurikin Automalleja. Ei sinne juuri muuta enää tarvita.

Kiinnostavin automallari... Tämä on hankala sanoa, kun niitä on niin paljon, mutta tässä muutama:

John Teresi
Chris Sobak
Steve Boutte
Clay Kemp
Dave Thibodeau
Peter Kennedy

Ja toki myös Suomalaisia osaajia voisi kysellä noihin Työpajoihin.

On totta, että näyttely voi tuntua Sotakalustotapahtumalta, kun niitä pöytiä katsoessa näkee pöydän lähes joka sentin olevan käytetty. Autopöydillä sen sijaan on aina muutama malli vierekkäin ja sitten taas piiiiitkä väli seuraavan luokan malleihin. Tähän pätee sama juttu kuin Foorumiin: Tuomalla niitä omia malleja saa näyttelyyn niitä malleja, joita siellä haluaa nähdä. Itse yritin tänä vuonna selvästi korjata automallien määrää, kun saavuin paikalle "vaivaisen" 20 mallin kanssa. :lol:

Kyllä noita muitakin malleja katsoo mielellään, vaikka niiden tekniikasta, kaikkien osien tai johtojen yms tarkoituksista ei olekaan mitään hajua. Niistä saa kumminkin uusia tekniikkoja, ja keksinpä itsekin pari uutta kokeilemisen arvoista juttua juurikin Sotamalleja katsellessa.

Tämä oli mielestäni ainoa pikkujuttu, jota voisi parantaa:

Ainoa mitä mielestäni pitäisi parantaa, on mallien tuonti Lauantaina. Kuitenkin Lauantai taitaa olla muuten se päivä, jolloin yleisöä on liikkeellä enemmän, niin mallit pitäisi saada paikalle ennen näyttelyn aukeamista. Ihan yleisönkin kannalta. Itselläkin venähti hieman paikalle tuleminen, ja paikalla oli jo runsaasti yleisöä, joten mallien esillelaitto ei mitään ratkiriemukasta muutenkaan ollut siinä tungoksessa yleisön potkiessa kuljetuslaatikkoja, jossa oli vielä malleja sisällä.
Toki mallareistahan se on kiinni, milloin mallit tuo paikalle, jos tuontiaika on näin pitkä, mutta olisi parempi, kun kaikki mallit olisivat paikalla ennen kuin näyttely avataan. Pitkämatkalaisilla tai ulkomaalaisilla sitten voisi olla eri juttu, koska he saattavat olla hyvin pitkälti laiva- tai lentokoneaikataulujen varassa, mutta meille "Perusmallareille" jotenkin tiukempi mallientuontiaika voisi olla hyvä.

Muuten loistonäyttely, johon toivottavasti useampikin automallari eksyisi ensi kerralla.

Kuvia tuolla.

Kuva
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 18.11.2013 22.29

Niko Lindström kirjoitti: Se, mitä tuonne toivoisi lisää, on juurikin Automalleja. Ei sinne juuri muuta enää tarvita.

Kiinnostavin automallari... Tämä on hankala sanoa, kun niitä on niin paljon, mutta tässä muutama:

John Teresi
Chris Sobak
Steve Boutte
Clay Kemp
Dave Thibodeau
Peter Kennedy

Ja toki myös Suomalaisia osaajia voisi kysellä noihin Työpajoihin.

On totta, että näyttely voi tuntua Sotakalustotapahtumalta, kun niitä pöytiä katsoessa näkee pöydän lähes joka sentin olevan käytetty. Autopöydillä sen sijaan on aina muutama malli vierekkäin ja sitten taas piiiiitkä väli seuraavan luokan malleihin.

Tämä oli mielestäni ainoa pikkujuttu, jota voisi parantaa:

Ainoa mitä mielestäni pitäisi parantaa, on mallien tuonti Lauantaina.

Muuten loistonäyttely, johon toivottavasti useampikin automallari eksyisi ensi kerralla.
Rupesihan niitä nimiäkin löytymään ja lisää saa laittaa edelleen. Jos vaikka joku nousisi selväksi suosikiksi. Kotimaisiakin ehdokkaita on kyselty workshopia pitämään, mutta aikataulujen sopiminen riittävän aikaisin ennen tapahtumaa tuntuu olleen pieni ongelma, sillä mainostamme näyttelyä myös muualla maailmassa. Mutta pysytään toiveikkaina että tuokin asia saadaan vielä järjestettyä.

Ensimmäisellä kerralla autopöytä oli niin täysi että sinne ei olisi mahtunut enää yhtään autoa, ja automallarit muutenkin ovat tämän maan tuotteliaimpia mallareita, joten autoluokille järjestetään kaiken varalta riittävästi tilaa. Niko Näyttää loistavaa esimerkkiä siitä miten mallari tekee mallitapahtuman, tuomalla aina reilusti katsottavaa paikalle.

Tuo mallien tuominen on hyvin kaksipiippuinen ongelma. Toisaalla pitkämatkalaiset saattavat tarvita joustoa tuossa mallien tuomisessa hyvinkin paljon, kun taas lähempänä asuvat heräävät kulman takana ja kävelevät aamukahvin juotuaan paikalle. Lauantai on hyvä tehdä ostoksia ja katsella minkälainen kaveri mitäkin mallia pöydälle nostaa ja käydä siinä vaikka samalla esittäytymässä. Tässä tapahtumassa onkin enemmän kyse siitä että oltaisiin yhdessä mallariporukalla se pari päivää. Sitä varten meillä on ne pikkujoulutkin joissa pääsee tutustumaan paremmin muihin muovin rapsuttajiin ja saadaan yhdessä aikaa kulumaan. Sitten sunnuntaina aamusta katsomaan mallien viereen että mitä ne tuomarit ovat edellisenä iltana tuominneet. Siinä on sitten päivä aikaa vaikkapa pyytää tuomareilta vinkkejä miten mallejaan voisi mahdollisesti vielä parantaa.

Hyvää palautetta ja lisää saa laittaa edelleen :)

Vepi Aalto
Ylläpitäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vepi Aalto » 18.11.2013 23.09

Petri Huhtala kirjoitti:Siinä on sitten päivä aikaa vaikkapa pyytää tuomareilta vinkkejä miten mallejaan voisi mahdollisesti vielä parantaa.
Ai tämmöinenkin mahdollisuus on? Mä kun luulin, että tässä tapahtumassa tuomarit halutaan pitää nimettöminä...
Team Lentäjät

teerima
Heller
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teerima » 19.11.2013 07.44

Sunnuntaina meillä oli kolme tuomaria "tuomari"- laput kaulassa näyttelyhuoneessa vastaamassa kyselyihin. Pitää tiedottaa tämä mahdollisuus paremmin ensi kerralla. Tuomareita oli vajaat 20 kappaletta ja autoluokissa meillä oli ihan autotuomarit :) Nimilistaa emme ole julkaisseet mutta kyllä me olemme tuomareiden nimet kertoneet kun niitä on kysytty. Arvosteluperisteet laitamme esille paremmin ensi kerralla. Ne ovat meillä olleet samat vuodesta 2010 alkaen.

/marko
--

/marko

Sami Sjöström
Heller

Viesti Kirjoittaja Sami Sjöström » 19.11.2013 10.35

Voisin lisätä listaan myös pari nimeä:

Donn Yost
Tekee enimmäkseen noita vanhempia kiihdytysautoja. Virheettömät maalipinnat taitaa olla se juttu, josta Yost tunnetaan.

Virgil Suarez (aka Dr. Cranky)
Varmasti parhaiten tunnettu ruosteisista autoistaan, ja välillä vähän ehkä erikoisimmistakin rakennelmistaan. Kaverilla taitaa olla jo Youtubessa jo 1090 videota, joissa paljon asiaa automallailusta ja vähän aiheen vierestäkin. 8)

Kimmo Siika
Heller

Viesti Kirjoittaja Kimmo Siika » 19.11.2013 10.45

Heh, sotka mallarina 8) haluaisin nähdä Herrojen Airio ja Kumanto työpajat.
Ja vaikka me halutaan maalipinnasta mattaa :wink: niin ajatuksia vaihdetaan mielellään, olen saanut paljon hyviä vinkkejä autopuolen ihmisiltä. :thumbup:

-Kimmo-

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 19.11.2013 14.09

Vepi Aalto kirjoitti:
Petri Huhtala kirjoitti:Siinä on sitten päivä aikaa vaikkapa pyytää tuomareilta vinkkejä miten mallejaan voisi mahdollisesti vielä parantaa.
Ai tämmöinenkin mahdollisuus on? Mä kun luulin, että tässä tapahtumassa tuomarit halutaan pitää nimettöminä...
Nimetön tuomari? Onko sellaisia :wink: Minua saa aina tulla nykäisemään hihasta ja kysyä vinkkejä mallailuun. Kukaanhan ei ole täydellinen, kuten en minäkään, mutta kysyminen kannattaa aina.
Sami Sjöström kirjoitti:Voisin lisätä listaan myös pari nimeä:
Donn Yost
Virgil Suarez (aka Dr. Cranky)
Omassa mielessä on tuo Dr. Cranky myös käynyt. En ole hirveästi tutustunut mallareihin suomen ulkopuolella, mutta nyt on aika ruveta tutustumaan ja laittaa Facebook hyötykäyttöön.
Kimmo Siika kirjoitti:Heh, sotka mallarina 8) haluaisin nähdä Herrojen Airio ja Kumanto työpajat.
Ja vaikka me halutaan maalipinnasta mattaa :wink: niin ajatuksia vaihdetaan mielellään, olen saanut paljon hyviä vinkkejä autopuolen ihmisiltä. :thumbup:

-Kimmo-
Kyllähän kotimaassakin osaamista löytyy, siitä ei ole epäilystäkään, mutta samalla on tarkoitus viedä Nordicia Challenge tapahtumaa myös ulkomaille että saataisiin suomeen enemmän ulkomaisia kävijöitä. Eli kun lennätetään mallari ulkomailta tänne ja saadaan kaverille jäämään mieleen positiivinen kuva suomalaisesta tapahtumasta, alkaa tapahtuman nimi kiertää ja saadaan tämän "pienen" maan mallailua näkyville paremmin.

Kimmo Siika
Heller

Viesti Kirjoittaja Kimmo Siika » 19.11.2013 17.11

Petri Huhtala kirjoitti:Kyllähän kotimaassakin osaamista löytyy, siitä ei ole epäilystäkään, mutta samalla on tarkoitus viedä Nordicia Challenge tapahtumaa myös ulkomaille että saataisiin suomeen enemmän ulkomaisia kävijöitä. Eli kun lennätetään mallari ulkomailta tänne ja saadaan kaverille jäämään mieleen positiivinen kuva suomalaisesta tapahtumasta, alkaa tapahtuman nimi kiertää ja saadaan tämän "pienen" maan mallailua näkyville paremmin.
Totta tämäkin ja uskon että tämän vuotinen "suhde" pajojen vierailijoissa oli hyvä, eli kaksi ulkomaista ja yksi Suomalainen :thumbup:

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 19.11.2013 17.55

Kimmo Siika kirjoitti: Totta tämäkin ja uskon että tämän vuotinen "suhde" pajojen vierailijoissa oli hyvä, eli kaksi ulkomaista ja yksi Suomalainen :thumbup:
Näinhän meillä on tainnut olla joka vuosi, 2/1 jos en väärin muista.

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 20.11.2013 22.01

Rohkeasti vaan lisää ehdotuksia, huomioita ja mitä ikinä Nordicista tuleekin mieleen.

eugene78
Heller
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eugene78 » 20.11.2013 22.08

Jones
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jones » 20.11.2013 23.28

Nice photos. Petteri's Talbot looks better than in reality. No, wait. :mrgreen: :thumbup:
Team Lentäjät

SABLE - Stash Acquired Beyond Life Expectation

V-M Kuurinmaa
AMT

Viesti Kirjoittaja V-M Kuurinmaa » 21.11.2013 14.14

Ei kauheasti parannettavaa löydy,sen verran hyvin toimiva tapahtuma on kyseessä. Iltamenot käy joka vuosi yhtä paljon voimille...

Tänä vuonna automallien dumarin roolissa olleena tuli mieleen miten paljon tarvittaisiin tietoa lisää noihin ilmoittumislappuihin.

Scratchina rakennetuissa olisi hyvä olla kuvat mukana,tai edes maininta asiasta ettei oikeusmurhia tapahtuisi.

Tieto ei lisäisi tuskaa tässä tapauksessa,nyt autotuomareita oli neljä , tuntuu että vähemmällä määrällä olisi jäänyt joku malli huomaatta kun taso oli niinkin kova. Kaikki tiesivät jostain jotain ja keskustelulla päästiin eteenpäin päätöksissä.

Kultaa sai autoissa kuusi mallia mikä voi muihin luokkiin verrattuna tuntua paljolta mutta toisaalta ei tainnut muissa luokissa olla paikalla kolmea maailman ehdotonta huippurakentajaakaan(Airio,Chirov,Nyholm).

Nyt olisi taas kaksi vuotta aikaa saada rakennettua joku mallikin valmiiksi.

T.Vellu , Den okända domaren

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 22.11.2013 10.10

Muistaakseni meillä taisi ennen olla tuossa mallin alle laitettavassa lapussa olla ruksittava kohta jos malli on scratsh rakennettu. Tuota lapun informaatiota pitää hieman vielä kehittää. Tuomarihommassa tarvitaan todellakin kokeneita mallareita, että pystyy löytämään virheitä "täydellisistä" malleista, sillä sitähän tuo tuomarin työ juuri on. Helppoa se ei ole kokeneellekaan päättää missä menee kultamitalin raja ja mikä pudotetaan himmeämmille mitaleille, saati mikä jätetään kokonaan ilman mainintaa. Mikään ei ole täydellistä, mutta aina pystyy parantamaan. :thumbup:

Petri Kokkonen
AirFix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri Kokkonen » 24.11.2013 00.56

Ensin kiitos järjestäjille ja tuomareille todella hyvin järjestetystä näyttelystä. :thumbup: Oikein malliikkaasti hoiditte homman! Ei kyllä käynyt kateeksi tuomareiden työ, kyllä oli sen verran hienoja malleja esillä.
Kaikki itseäni ihmetyttäneet asiat on täällä ja PM.netin puolella tullut jo useampaan kertaan ruodittua, vähän se mallien myöhäinen tuontiaika otti päähän kun koko ajan tuli lisää ja figut oli vähän hassussa paikassa, mutta eivät ne omaa päivää pilanneet.

Mopomallarina olisin tietysti toivonut enemmän mopoja pöydälle, mutta tällä kertaa laatu korvasi määrän. Juha Hujun todella upea Suzuki ja Pekka Heikkilän Ducati, muutama sanakin tuli itse maestron kanssa vaihdettua.
Vaimokin käski kiittää nukkekoti näyttelystä, kerrankin oli hänellekkin jotain katsomisen arvoista. :lol:
Liekö ollut oma moka mutta omasta ilmoituslapusta oli infoteksti jäänyt kokonaan pois enkä kyllä jaksanut alkaa paikan päällä sitä uudelleen kirjoittamaan.

Reine Pulkkinen
AirFix

Viesti Kirjoittaja Reine Pulkkinen » 26.11.2013 21.54

Kuvat täällä:
http://renevaan.kuvat.fi/kuvat/Tapahtum ... 7.11.2013/

Mulle nää useamman päivän häppeningit taitaa olla vähän liikaa, eli ehkä seuraavalla kerralla mallit kotona ja päivän reissu.
Ja olishan se tietysti mukavaa, että useampikin uskaltaisi tuoda autojaan näytille.
Muuten pelkkää plussaa :thumbup:
Vanhoja romuja ja uusia laatikoita:
http://renevaan.kuvat.fi/kuvat/Pienoismallit/

Vastaa Viestiin