Lajittelua.

Ilmoitukset forumista, kuin myös ehdotukset & palaute forumin toiminnasta tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

pitäisikö autot-osiota lajitella??

juu
27
36%
ei
41
54%
ihan sama
8
11%

Ääniä yhteensä: 76

Jones
Moderaattori
Viesti:

Re: Lajittelua.

Viesti Kirjoittaja Jones » 02.12.2009 18.32

Janne Herajärvi kirjoitti:Sen verran autojen tuntemusta täällä suurimmalla osalla kuitenkin varmasti on että osaa merkin/mallin mukaan tulkita että onko se malli Euro/Jenkki/Japsi/joku muu.
Pointtini mannerjaossa ei suinkaan ollut se etteivätkö käyttäjät erottaisi Totkea Tojotasta, vaan se että ei tarvitsisi etsiä sitä kiinnostavaa mallia kymmenien riisikeittimien ja rottarodien joukosta. :lol:
Japsidiggarit voivat nauttia risottoa ilman että ameriikanhapatus häiritsee ja päinvastoin. Kaikki eivät kuitenkaan ole kaikkiruokaisia.
Team Lentäjät

SABLE - Stash Acquired Beyond Life Expectation

Olli-Pekka Vähäaho
Heller

Viesti Kirjoittaja Olli-Pekka Vähäaho » 02.12.2009 18.58

Jones kirjoitti:
Janne Herajärvi kirjoitti:Sen verran autojen tuntemusta täällä suurimmalla osalla kuitenkin varmasti on että osaa merkin/mallin mukaan tulkita että onko se malli Euro/Jenkki/Japsi/joku muu.
Pointtini mannerjaossa ei suinkaan ollut se etteivätkö käyttäjät erottaisi Totkea Tojotasta, vaan se että ei tarvitsisi etsiä sitä kiinnostavaa mallia kymmenien riisikeittimien ja rottarodien joukosta. :lol:
Japsidiggarit voivat nauttia risottoa ilman että ameriikanhapatus häiritsee ja päinvastoin. Kaikki eivät kuitenkaan ole kaikkiruokaisia.
juuri näin :thumbup:

Ja onhan tuolla autot alueella 1974 viestiketjua ja lisää tulee...
Olen huomannut että meitä mallareita ei ymmärrä ja jaksa kuunnella kuin lajitoveri.

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 02.12.2009 19.06

No toisaalta olette oikeassa mutta oletteko sitä pointtia ajatellut että esim Nissanisti voi jostain Dodge topicista löytää ratkaisevan rakenteluniksin surffaillessaan tai toisin päin. Tätä mie tässä niinku ajattelin, jos kaikki lajitellaan erifoorumeille niin saattaa Nissanistilta niksi jäädä näkemättä tai Dodgemieheltä samoin. :wink:

Kivinen
AMT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kivinen » 02.12.2009 19.15

juu.. omat alueet:
Lintat
Autot

:screwy:
Mitä sitä hyvää muuttamaan.
Jukka mijäs - Kennedy @ IRC
Anonyymit Automallarit #15.5 |=| A.e's # 2 - http://www.z31turbo.com

Marko Nykänen
FCMA member 2018
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Nykänen » 02.12.2009 19.16

Niin, tämä on taas sellainen juupaseipäs -keskustelu, johon ei ole yhtä ja oikeaa vastausta. Lopunperin moderaattorit sen päättävät keskenään miten tehdään. Mutta koskaan ei kaikkia saada tyytyväisiksi kuitenkaan, joten... Ei muutaku äänestys pystyyn niin saadaan enemmistö edes tyytyväisiksi. Ei tarvi jahkailla sen enempiä.

Jones
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jones » 02.12.2009 19.19

Janne Herajärvi kirjoitti:No toisaalta olette oikeassa mutta oletteko sitä pointtia ajatellut että esim Nissanisti voi jostain Dodge topicista löytää ratkaisevan rakenteluniksin surffaillessaan tai toisin päin. Tätä mie tässä niinku ajattelin, jos kaikki lajitellaan erifoorumeille niin saattaa Nissanistilta niksi jäädä näkemättä tai Dodgemieheltä samoin. :wink:
Ihan yhtälailla se jää nyt näkemättä. Hyviä niksejä jää ihan varmasti huomaamatta kun nirsoilee mutta siitä voi syyttää sitten vain itseään.
Team Lentäjät

Olli-Pekka Vähäaho
Heller

Viesti Kirjoittaja Olli-Pekka Vähäaho » 02.12.2009 19.21

äänestys on pystyssä sanokaa jos pitää laittaa aikarajoitus.
Olen huomannut että meitä mallareita ei ymmärrä ja jaksa kuunnella kuin lajitoveri.

Joni Ruotsalainen
AirFix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni Ruotsalainen » 02.12.2009 19.47

Janne Herajärvi kirjoitti:No toisaalta olette oikeassa mutta oletteko sitä pointtia ajatellut että esim Nissanisti voi jostain Dodge topicista löytää ratkaisevan rakenteluniksin surffaillessaan tai toisin päin. Tätä mie tässä niinku ajattelin, jos kaikki lajitellaan erifoorumeille niin saattaa Nissanistilta niksi jäädä näkemättä tai Dodgemieheltä samoin. :wink:
Tää oli pirun hyvä pointti. Itseäni nuo jenkkirutkut ei kiinnosta pätkääkään, harvemmin niitä topikkeja jaksan edes avata. Mutta silti olen pari loistavaa niksiä probleemaani löytänyt sellaisesta aiheesta, jonka olen puolivahingossa tullut katsoneeksi.

Mutta kuitenkin tällä hetkellä meikäläisen mallailut on jäänyt sen verran vähemmälle, että laitoin ääneni lajittelun puolesta. Nyt kun olen ollut enemmän projektien sivustaseuraajana, niin olisihan se paljon mukavampaa tsekata itseä kiinnostavat autot omasta
osiosta ja vois jättää noi jenkin raadot väliin. Jos mallailuhommat olis mulla tällä hetkellä aktiivisemmalla tolalla, ois ääni saattanut mennä aiheiden lajittelua vastaan. Niitä Hertsin mainitsemia niksejä kun tuppaa välillä tulemaan vastaan, joita voi soveltaa omissa projekteissa.

Osku Herttua
AMT

Viesti Kirjoittaja Osku Herttua » 02.12.2009 20.03

Vapaaehtoisia lajittelemaan ne 1974 ketjua omalla harrasteajallaan ??
Se on helppo haluta jotain jos tämä kuuluisa "Joku muu" tekee työt.

-Osku
If a man does not keep pace with his companions, perhaps it is because he hears a different drummer.
Let him step to the music which he hears, however measured or far away.

- Henry David Thoreau

Kivinen
AMT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kivinen » 02.12.2009 20.33

Joni Ruotsalainen kirjoitti: Nyt kun olen ollut enemmän projektien sivustaseuraajana, niin olisihan se paljon mukavampaa tsekata itseä kiinnostavat autot omasta
osiosta ja vois jättää noi jenkin raadot väliin.
Ja tuota pois jättämistä et osaa tehdä ilman tuota jaottelua?

Ei suotta mene uusavuttomuuden puolelle. Jos joku asia ei kiinnosta niin jättää lukematta sen topicin.
Seuraavana aletaan jaottelemaan moottorin sylinterin mukaan kun jotain ei kiinnosta kuin rivineloset..
Jukka mijäs - Kennedy @ IRC
Anonyymit Automallarit #15.5 |=| A.e's # 2 - http://www.z31turbo.com

mikkod
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkod » 02.12.2009 20.34

Osku Herttua kirjoitti:Vapaaehtoisia lajittelemaan ne 1974 ketjua omalla harrasteajallaan ??

-Osku
Hop, mulle moden oikeudet...mä voin hoidella.
En pidä mitään minään.
BANDITS SIX O`CLOCK LOW!!!

Everything I like is either illegal, immoral, fattening, addictive, expensive or impossible
I like the TUNA here.
-Paul Walker 1973 - 2013

Osku Herttua
AMT

Viesti Kirjoittaja Osku Herttua » 02.12.2009 21.09

Epäilemättä :mrgreen:

-Osku
If a man does not keep pace with his companions, perhaps it is because he hears a different drummer.

- Henry David Thoreau

Olli-Pekka Vähäaho
Heller

Viesti Kirjoittaja Olli-Pekka Vähäaho » 02.12.2009 21.10

Osku Herttua kirjoitti:Vapaaehtoisia lajittelemaan ne 1974 ketjua omalla harrasteajallaan ??

-Osku
no voishan ne uudet alkaa lajitella ja jos joku haluaa niin niitä vanhojaki...

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 02.12.2009 21.20

Mieki voisin lajitella niitä vanhoja ja heitellä sellaset ketjut roskiin missä on kuvat kadonnu tai muuten vaan suttusia kuvia/ turhan jauhantaa :mrgreen:

Joni Ruotsalainen
AirFix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni Ruotsalainen » 02.12.2009 21.43

Kivinen kirjoitti: Ja tuota pois jättämistä et osaa tehdä ilman tuota jaottelua?

Ei suotta mene uusavuttomuuden puolelle. Jos joku asia ei kiinnosta niin jättää lukematta sen topicin.
Seuraavana aletaan jaottelemaan moottorin sylinterin mukaan kun jotain ei kiinnosta kuin rivineloset..
Tarkoitin tuolla sitä, että jos kaikki autot olis omissa lokeroissaan niin se olisi helpompaa itse kullekkin mennä suoraan siihen osioon, jossa niitä itseä kiinnostavia autoja on ja vois skipata sen osion pois,
jonka autot ei kiinnosta. Ja jos se ei mun viestistä välittyny, ni sanon vielä että en tosiaankaan ole kiihkouskosesti kummankaan vaihtoehdon puolella. Tehkööt moden-oikeudet omistavat henkilöt miten parhaaksi näkee.

Jones
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jones » 02.12.2009 22.04

mikkod kirjoitti:

-Osku
Hop, mulle moden oikeudet...mä voin hoidella.
Samma här.
Joni Ruotsalainen kirjoitti:Tarkoitin tuolla sitä, että jos kaikki autot olis omissa lokeroissaan niin se olisi helpompaa itse kullekkin mennä suoraan siihen osioon, jossa niitä itseä kiinnostavia autoja on ja vois skipata sen osion pois, jonka autot ei kiinnosta.
Tätä itsekin olen ajanut tässä takaa.
Team Lentäjät

Ismo Penttinen
FCMA member 2018

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 02.12.2009 23.21

Jos lajitellaan maanosan mukaan, niin kumpi ratkaisee: kori vai tekniikka? Mulla esim voi välillä olla Amerikan moottori ja akselisto piilotettuna eurooppalaisen mallin kuoren alle. Vai saanko mä oman alueen :screwy: :mrgreen: ? Äänestin EI jaottelulle. Otsikosta näkee, mikä häristin on aiheena. *valmis* merkintä vaan siihen otsakkeesen sit kun lopulliset kuvat on laitettu valmiista mallista. Ja tähtien jakelu on aivan turhaa hommaa. Joka mallista, joita olen laittanut PM:n sivulle, saan tähtiä 1 ja 5 ja kaikkea siltä väliltä. How nice.

Jones
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jones » 02.12.2009 23.36

Ei nyt tehdä tästä liian vaikeeta. Jos Cherryssä on Moparin ilmanputsari niin Datsuni se silti on. Sen mukaan miltä se päällepäin näyttää, IMHO.
Team Lentäjät

Jarkko Ruotsalainen
AirFix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko Ruotsalainen » 02.12.2009 23.53

Tuohon alkuperän mukaan lajitteluun tulikin jo muilta jäseniltä hyvät perustelut. Lisäksi kannatan edelleen tuota "Valmiit"-osiota. Nykyään tuntuu että noihin projektiketjuihin kerääntyy osaksi aivan turhaa jauhantaa, eikä niitä jaksa yleensä kahlata läpi kun ei jokaista ketjua päivittäin/viikoittain seuraa. "Valmiit"-osiosta ehkä jaksaisi sitten tarkastaa jokaisen mallin tyylisuuntaan katsomatta, jos kiinnostus herää niin voi sitten klikata sen projektiketjun auki ja tarkastella lähemmin mallin syntyhistoriaa. Ehkä olen vain tyhmä, laiska ja saamaton, mutta pysyn kannassani. :wink:

Ja kyllä täältäkin löytyy apuja modeille jos sitä tarvitaan.
Team Lentäjät | Jarkon@IRCnet #fcma | jargon.kuvat.fi | Facebook | Twitter
- Ensin katseltiin Youtubesta rallia, joissa on hyvät äänet ja otettiin samalla kuppia. Sitten röhkittiin.

Ari Tamminen
FCMA member 2018
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari Tamminen » 03.12.2009 01.26

Järkevä jaottelu on ihan mahdotonta, jonkun mielestä jaottelussa tärkeintä on esikuva-auton ikä, jonkun mielestä valmistusmaanosa, jonkun mielestä rakentelutyyli, jonkun mielestä taas ehkä se mihin luokkaan se menisi kilpailussa jne.

Ja sitten on paljon malleja jotka eivät sovi mihinkään luokkaan. Autoja jotka ovat merkiltään ja tekniikaltaan jenkkejä, mutta tehty eurooppalaiseen alustaan jne. ties missä. On "tuning-jenkkejä" ja euro-rodeja tai customeita jne, japsi-street machineita ym.

Se valmiit/projektit-jako on minun mielestäni erittäin huono idea, ihan perustuen siihen, miten ärsyttävä ja huono se on AF:lläkin. Juuri siksi kun se jakaa saman mallin kahteen eri topicciin eri alueilla. Sekavaa ja turhaa mun mielestä.

Olen itse tasapainoillut ihan tarpeeksi tuolla 1:1-puolella noiden jenkki, euro, kaukoitä, uusi, vanha, vakio, rakenneltu, urheiluauto ym. sotkujen ja käsitteiden kanssa ihan tarpeeksi (Holden-Opel-Vauxhall-Chevrolet-Pontiac-sekasikiö-GM:n kootut teokset kolmelta mantereelta samassa autossa). Ei mun 1:1-autostakaan ota erkkikään selvää onko se jenkki, euro, kaukoidän auto, tuning vai käyttis ja samaa sotkua ei viitsisi tännekään toivoa.

Jos vaikka joku tankkimallari tekee itse vain saksalaisia 2. maailmansodan tankkeja, niin eikö sitä kiinnosta ollenkaan miten vaikka brittitankkimallia on rakennettu?

Seuraavaksi se menisi siihen, että vaadittaisiin euroalueelle eri alueet tuning-malleille ja stock-malleille ja erikseen "museoikäisiä" esittäville ja uudemmille malleille ja sitten vastaavat jaot japseissa ja siellä jenkeissä...

Ehkä ainoa järkevä jako olisi sama jako kuin luokkajako näyttelyissä, mutta kun nekään eivät ole aina samoja. Ja sitten niistäkin pitäisi olla eri ikäisille ja eri maalaisille autoille eri alueet lopulta...

Summa summarum: Parempi ilman jakoa.
ata
malliprojektit: Caterham Super Seven 1:12
1:1: Pontiac GTO 2004, Pontiac Tempest 1970, Opel Calibra Turbo 1992

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 03.12.2009 01.34

Arilta tuli ihan asiaa ja äänestystä seuraten voi huomata että pääosa on tuota lajittelua vastaan, Hyvä :worshippy

Jones
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jones » 03.12.2009 03.37

Kun nyt rupesin vastarannan turkulaiseksi niin jatketaan jankkaamista.
Ari Tamminen kirjoitti:Järkevä jaottelu on ihan mahdotonta, jonkun mielestä jaottelussa tärkeintä on esikuva-auton ikä, jonkun mielestä valmistusmaanosa, jonkun mielestä rakentelutyyli, jonkun mielestä taas ehkä se mihin luokkaan se menisi kilpailussa jne.

Ja sitten on paljon malleja jotka eivät sovi mihinkään luokkaan. Autoja jotka ovat merkiltään ja tekniikaltaan jenkkejä, mutta tehty eurooppalaiseen alustaan jne. ties missä.

Olen itse tasapainoillut ihan tarpeeksi tuolla 1:1-puolella noiden jenkki, euro, kaukoitä, uusi, vanha, vakio, rakenneltu, urheiluauto ym. sotkujen ja käsitteiden kanssa ihan tarpeeksi (Holden-Opel-Vauxhall-Chevrolet-Pontiac-sekasikiö-GM:n kootut teokset kolmelta mantereelta samassa autossa). Ei mun 1:1-autostakaan ota erkkikään selvää onko se jenkki, euro, kaukoidän auto, tuning vai käyttis ja samaa sotkua ei viitsisi tännekään toivoa.
Edelleen, ei tehdä tästä liian monimutkaista.
Kuva
Tuo on ooppeli eli euro vaikka sisällä on jotain ihan muuta. Eikö? Jaetaan sen mukaan mitä logossa lukee ja miltä kori näyttää.
Ari Tamminen kirjoitti:Se valmiit/projektit-jako on minun mielestäni erittäin huono idea, ihan perustuen siihen, miten ärsyttävä ja huono se on AF:lläkin. Juuri siksi kun se jakaa saman mallin kahteen eri topicciin eri alueilla. Sekavaa ja turhaa mun mielestä.
Se voi olla, mutta onko se Bikes / Motorsport / Muscle Car / Hot Rod / Street -jako huono idea? Mielestäni ei. Jos mannerjako on liian hankala ja vastenmielinen niin entä tuollainen?
Ari Tamminen kirjoitti:Jos vaikka joku tankkimallari tekee itse vain saksalaisia 2. maailmansodan tankkeja, niin eikö sitä kiinnosta ollenkaan miten vaikka brittitankkimallia on rakennettu?
Ei välttämättä, esikuvatkin oli monesti rakennettu eri tekniikoilla. (niittaus vs. hitsaus jne.)

Miten kilpailuissa saadaan luokkajako aikaan jos ei täällä?

Vaikka näillä viestimäärillä jaottelua ei vielä tarvittaisi niin viestimäärien kasvaessa joku jako on selkeyden vuoksi pakko tehdä. Nyt sen vielä pystyy tekemään, myöhemmin välttämättä ei enää.
Muillakin foorumeilla jaotellaan. Esim. valokuvausfoorumeilla filmi/digi, Nikon/Canon/Leica/Olympus/etc., pokkari/DSLR, jne.
Team Lentäjät

Janne Herajärvi
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Janne Herajärvi » 03.12.2009 04.01

Jos joku jaottelu pitäs välttämättä saada aikaan niin mielestäni MCM:n foorumi on jaoitelluista foorumeista selkein, siis sellaisista joilla vierailen FCMA:n lisäksi.

Tuollaisella jaoittelulla foorumi pysyy vielä viihtyisänä: http://www.modelcarsmag.com/forums/index.php? Huomatkaa siellä on kilpureille omat osiot ja valmiille malleille omat ja projekteille omat jne jne.

AF foorumilla vierailen hyvin harvoin koska siellä se jaoittelu rakentelutopiccien kesken on mielestäni ihan P.stä: http://www.automotiveforums.com/vbullet ... .php?f=927 Ei mitään tolkkua jos meinaa jotain löytää.

RA foorumin kaltaista viidakkoa en taas jaksa minuuttia pitempään: http://www.randyayersmodeling.com/modelingforum/ Tämä se vasta hauska on, kommentitkin siellä on suurin osa yhtä fiksua kuin foorumin ulkonäkö.

Tässä on nyt 4 esimerkkiä erilaisista foorumiratkaisuista kun lasketaan FCMA:n foorumi nykymuodossaan mukaan. Suosikkini ovat kiistatta FCMA ykkösenä ja MCM hyvänä kakkosena, mutta tuon AF:n ja RA:n vois vetassa vessanpöntöstä alas jaoittelujensa takia. Sisällöltään olisivat kyllä mielenkiintoisia upeine malleineen ja taitavine mallareineen. Eli jos jonkulainen uudistus pitäisi tehdä jaottelussa niin se kannattaisi tällä kävijämäärällä miettiä tarkoin ettei ne vähäisetkin katoa muualle. Ja ensisijaisesti tulisi kuunnella sellaisia käyttäjiä jotka tuottavat foorumille sitä asiaan kuuluvaa sisältöä. Täällä on monia sellaisia käyttäjiä jotka vierailevat pääasiassa niitä näitä alueella tai myyntipalstoilla. Ihan käyttäjä mukavuutta minäkin kuitenkin ajattelen ja mulle kelpaa hyvin tämä nykyinen systeemikin 8)

Ari Tamminen
FCMA member 2018
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari Tamminen » 03.12.2009 05.19

Jones kirjoitti: Tuo on ooppeli eli euro vaikka sisällä on jotain ihan muuta. Eikö? Jaetaan sen mukaan mitä logossa lukee ja miltä kori näyttää.

Se voi olla, mutta onko se Bikes / Motorsport / Muscle Car / Hot Rod / Street -jako huono idea? Mielestäni ei. Jos mannerjako on liian hankala ja vastenmielinen niin entä tuollainen?
No mille alueelle sitten esimerkiksi tämä jenkki Pontiac drift-kilpuri menisi?
http://www.drifting.com/D1_PREVIEW_P2_16.jpg

Tai tämä katu-Pontiac-jenkki:
http://image.motortrend.com/f/features/ ... uarter.jpg

Tai nämä australialaiset Holdenit:
http://www.nextcar.com.au/h.i.holden.mo ... 01.CV8.jpg

Entäsä tämä eurooppalaismerkkinen Vauxhall:
http://www.carpages.co.uk/vauxhall/vaux ... _02_05.jpg

Tai peräti tällainen Chevrolet:
http://memimage.cardomain.com/ride_imag ... medium.jpg

(joo, mulla on noista kaikista mallit vielä rakentamatta ja sarjat on kyllä jo hommattuna)
Eli sama auto, logossa voi lukea Pontiac tai Chevrolet (jenkkejä?), Holden (aussi) tai Vauxhall... (euro?)... ja siinä on Opelin pohjalevy ja korikin näyttää muotoilultaan lähinnä Opelilta (vaikka Opel ei tuota mallia myynytkään, rinnakkaismerkit Vauxhall ja Holden kyllä).
Ja sitten se on katuauto, osa kilpureita ja sitten kun se on vielä muskeliautokin... eli ainoa luokka johon tuosta samasta rakennussarjasta tehtyä mallia ei noista voisi laittaa olisi tuo Hot Rod-luokka? (ja Bike)

Tuo kyseinen esimerkki nyt tuli vain mieleen kun noita rakennussarjoja sattuu tuossa hyllyissä olemaan ainakin 6 tai 7 vielä rakentamatta enkä ajatellut niistä kaikista ihan samanlaisia tehdä...

Se ei ole niin yksiselitteistä tuollaisten mannerrajat rikkovien GM-autojen kanssa ainakaan.

No ehkä mä vain olen outo kun tuollaisista autoista olen innostunut... se ei ole aina selkeää senkään mukaan tai etenkään sen mukaan mitä korissa lukee ja miltä se näyttäää... jos vaikka korissa on Pontiacin merkit ja rekisteriotteessakin lukee Pontiac, mutta auto näyttääkin koriltaan Holdenilta joka taas perustuu Opeliin ja jota on myyty myös Vauxhallina ja Chevroletinä. Ja moottori on Chevroletin... Ja näitä siis tulee vielä multa malleina lisää... ja kaikista niistä ei varmaankaan tule Pontiaceja, vaikka ensimmäinen jo rakennettu Pontiaciksi tehtiinkin ja ehkä seuraavakin. Ehkä erikoistapaus, mutta kuitenkin. Se on samaan aikaan jenkkiauto ja ei ole. :)
(mutta ehkä tuossa nyt tuli jo tuo oma pointtini esille, sama homma kun muutenkaan en tee jakoja jenkkiautojen ja euroautojen välillä muutenkaan jos ne ovat kiinnostavia tai suosi mitenkään erityisesti vanhoja autoja)
Viimeksi muokannut Ari Tamminen, 03.12.2009 18.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ata
malliprojektit: Caterham Super Seven 1:12
1:1: Pontiac GTO 2004, Pontiac Tempest 1970, Opel Calibra Turbo 1992

Osku Herttua
AMT

Viesti Kirjoittaja Osku Herttua » 03.12.2009 09.56

Jones kirjoitti: Edelleen, ei tehdä tästä liian monimutkaista.
Komppaan, eli pidetään entisellään. Ei mene liian monimutkaiseksi.
Tästäkin keskustelusta näkee jo ettei tuota jakoa saa tehtyä niin etteikö aina joku olisi kuitenkin naama väärällään.
Ehdotuksia on melkein yhtä paljon kuin keskustelijoita.
Mun mielestä toimivaa konetta ei kannata korjata.

-Osku

- Henry David Thoreau

Vastaa Viestiin