Ikä esiin..?

Ilmoitukset forumista, kuin myös ehdotukset & palaute forumin toiminnasta tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

base78
AirFix

Ikä esiin..?

Viesti Kirjoittaja base78 » 06.11.2009 22.26

Niin tässä Foorumin melko tuoreena käyttäjänä tuli vaan mieleen eräs asia, kun olen koittanut lueskella koko foorumia läpi..

Ilmeisesti on kova tarve on saada noi nimimerkit muutettua oikeiksi nimiksi, tai ainakin olisi kovin suositeltavaa .
Itse "piiloudun" nimimerkin taakse ainakin toistaiseksi.

Miksei tohon viestin viereen vois laittaa saman tien kunkin ikää? Näkyyhän se ikä jollain tuolla profiilissa mutta aika monella ei, itse olen sen laittanut koska en katso tarvetta sitä piilotella.
Oikean nimen julkaisemisella voi olla jotain haittojakin kun kaikenlaista "yrittäjää" täällä netissä pyörii.

Ikä on vain numero sanoo joku, mutta nimi on vain pötkö kirjaimia ja loppujen lopuksi jonkun muistaa paremmin hauskan nimimerkin perusteella kuin ristimänimen, onhan ihmisillä lempinimiä "oikeassakin" elämässä. :lol:
Minua esimerkiksi kutsuu ristimänimellä lähinnä vain omat perheenjäsenet, kaverit käyttäneet lempinimeä jo vuosikausia..

Täälläkin porukkaa vauvasta vaariin, mutta vaikka kaikilla olisi omat nimensä ei se silti kerro vielä mitään. Tarkoitan/haen tällä sitä että kun ikä näkyisi suoraan niin tietäisi vähän että minkä ikäsen ihmisen kanssa sitä vaihtaa näkemyksiä/mallailuajatuksia.
Varsinkin kun tulee tähän porukkaan tuoreeltaan niin ei osaa yhtään sanoa onko joku 10v vai 60v

Ilman nyt mitään ikärasismia niin kyllä mun mielestä 10 vuotiaalla voi olla jotain annettavaakin, mutta nuoremmalla porukalla ei ole ehkä sitä vuosien tuomaa elämänkokemusta tietyistä asioista joka kyllä heijastuu sitten pikkuhiljaa noissa teksteissä täälläkin.
Itse muistan kun juniorina rakensin malleja lähinnä V8 lehden sivuilta opituilla jutuilla niin myöhemmällä iällä kun on hivenen tullut kokemusta autoista/autoilusta ymmärtää noita tekniikkaan ja yleensä realistisen mallin tekoon liittyviä asioita paremmin. En väitä että osaisin mallia rakentaa sen paremmin mutta ymmärrän nyt miksi kaikki tietyt asiat pitää olla niinkuin ne on..

Niin ja kun täällä on annettu mahdollisuus keskustella muustakin kuin vain malleista niin varsinkin niissä keskusteluissa ikä olisi kiva tietää.

Ja olisihan se ylipäänsä hauskempaa seuratakkin että minkä ikästä porukkaa täällä on, kun ei vielä ole kaikkia oppinut rivien välistä lukemalla tuntemaan.

Tämä kaikki pulina ja tekstin vuodatus ihan vaan siksi kun en itse oikein näe tärkeäksi millä nimellä/nimimerkillä joku täällä kirjoittaa, lähinnä toi ikä kertois ainakin mulle jotain..

Kunhan nyt heitin omia ajatuksia ilmoille jos se vaan on sallittua täällä.
Mitäs muut mieltä, syntyykö tästä keskustelua/ lynkataanko mut saman tien..?
Base78 = Tuomas Paasivirta

Tommy Turunen
AirFix

Re: Ikä esiin..?

Viesti Kirjoittaja Tommy Turunen » 06.11.2009 22.39

Kannatetaan :thumbup:

Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 07.11.2009 01.22

No, vaikka täällä on foorumin yleisenä periaatteena aina ollut tuo omalla nimellä esiintyminen, niin iän erikseen esille tuominen ei liene mikään vallan huono ajatus.
Minä olen 39v.

Juho Jaakkonen
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Juho Jaakkonen » 07.11.2009 01.52

Onhan tuolla olemassa ketju aiheesta, mutta sekään ei anna kattavaa kuvaa. Jonkun verran oppii ajan kanssa, tai sitten ei. Minusta ikä olisi ihan hyvä olla näkyvillä. Se selventäisi paljon asioita. Itse olen 20v.
Scale Model Custom's Alavieska
"Automotive bonsai"
Model is authentically detailed inside and out - bumper to bumper, top to bottom.

Osku Herttua
AMT

Viesti Kirjoittaja Osku Herttua » 07.11.2009 02.19

base78 kirjoitti: Kunhan nyt heitin omia ajatuksia ilmoille jos se vaan on sallittua täällä.
Mitäs muut mieltä, syntyykö tästä keskustelua/ lynkataanko mut saman tien..?
Mä voin lainata köyden :mrgreen:

Eiku oikeasti, ajatuksia saa aina heittää ilmoille.
Henk.koht mulle on ihan sama näkyykö jonkun ikä vai ei. En ole puolesta enkä vastaan.
Lähinnä sen takia että mulle ei tuo fyysinen ikä ole niin kauhean tärkeä, joidenkin kanssa tulee juttuun tolkuttoman hyvin ja samoja intressejä löytyy vaikka ikäero saattaa olla 15-20 vuotta. Joidenkin samanikäisten kanssa asia voi olla toisin, toimeen tullaan kyllä mutta kiinnostuksen kohteet ei ole ollenkaan samoja.
Eli Vateva.

Jaa mun ikä... 21v, tosin jo toista kertaa 8)

-Osku
If a man does not keep pace with his companions, perhaps it is because he hears a different drummer.
Let him step to the music which he hears, however measured or far away.

- Henry David Thoreau

base78
AirFix

Viesti Kirjoittaja base78 » 07.11.2009 02.22

Juho Jaakkonen kirjoitti:Onhan tuolla olemassa ketju aiheesta, mutta sekään ei anna kattavaa kuvaa. Jonkun verran oppii ajan kanssa, tai sitten ei. Minusta ikä olisi ihan hyvä olla näkyvillä. Se selventäisi paljon asioita. Itse olen 20v.
Jos meinaat tota itsensä esittely ketjua, niin siinä kun noi iät ei vanhene reaaliajassa.
Saahan sen iän niistä tietysti laskettua kun katsoo koska viesti laitettu, ellei sitten ole välillä muokattu..
Kuka niitä käy sieltä ketjusta opettelemassa tai tarkistamassa, ja kun ei siellä kaikkia kuitenkaan ole.

Siihen johonkin omiin tietoihin joka postiin ikä niin näkis heti.

Esimerkiksi jos on ihan juniori rakentaja, iän näyttö vois ainakin tuoda ymmärrystä jos mallit ei mitään kauhean kummallisia vielä ole.
Josko madaltuis kynnys laittaa kuvia kun porukka näkee heti että nuorempi aloitteleva mallari kyseessä?
Helpompi heittää jotain vinkkiäkin, kun ei tarvi pelätä että koittaa opettaa jotain vanhaa gurua.
Voihan sen mallailun alottaa 50 vuotiaanakin tietysti.

Itse ainakin jotain kuvia katsonut vähän että :shock: , mutta sitten jostain selvinnyt että kaveri vielä nuori juniori jonka jälkeen ymmärtää ehkä vähän paremmin ja suhtautuu erillailla.

Tosin mistä tämmönen vanhempi mallari saa ymmärrystä jos ei vieläkään mallit ole huipputasoa? :lol:

Ei tämä mulle nyt mikään älyttömän tärkeä juttu ole mutta tuli vaan mieleen kun jossain puhuttiin kun ollaan huolissaan foorumin laadusta kun junioreita paljon yms..
Sittenpähän sen näkis ainakin että minkä ikästä väkeä täällä pyörii, ja onko meitä vähän vanhempia vain pieni osa, vai mikä on totuus?
Itse olen 30v, eli jotain siltä väliltä, vai joko mä olen vanha..?

mikkod
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkod » 07.11.2009 16.48

mä oon 18v x2
En pidä mitään minään.
BANDITS SIX O`CLOCK LOW!!!

Everything I like is either illegal, immoral, fattening, addictive, expensive or impossible
I like the TUNA here.
-Paul Walker 1973 - 2013

Juha Pirilä
AMT

Viesti Kirjoittaja Juha Pirilä » 07.11.2009 19.01

Tietääkseni oon 15v.
TheJuippi in da haus

http://s374.photobucket.com/albums/oo187/juhis--/

--> Facebook: JP-Custom's

base78
AirFix

Viesti Kirjoittaja base78 » 07.11.2009 19.04

mikkod kirjoitti:mä oon 18v x2
Mikäs tää juttu sitten on jos olet 18v :?: :
http://forum.fcma.fi/viewtopic.php?f=14&t=189

Kaveri nuortuu vuosi vuodelta..?
Viimeksi muokannut base78, 07.11.2009 19.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Manu Nurminen
AMT

Viesti Kirjoittaja Manu Nurminen » 07.11.2009 19.06

base78 kirjoitti:
mikkod kirjoitti:mä oon 18v x2
Mikäs tää juttu sitten on jos olet 18v :?: :
http://forum.fcma.fi/viewtopic.php?f=14&t=189
No siinähän o 18 vieressä pieneelä x2 eli 36v

Ja ite siis oon 12v ja ihan kohta 13v.

base78
AirFix

Viesti Kirjoittaja base78 » 07.11.2009 19.11

En mä nyt aatellut että tähän pitää kaikkien ruveta ikävuosiaan kirjoittamaan.
Koitin keskustelua herättää..

mikkod
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkod » 08.11.2009 11.49

base78 kirjoitti:En mä nyt aatellut että tähän pitää kaikkien ruveta ikävuosiaan kirjoittamaan.
Koitin keskustelua herättää..

Juu näin juuri, elikkäs on hyvä idea. Kannatetaan.
En pidä mitään minään.

Everything I like is either illegal, immoral, fattening, addictive, expensive or impossible
I like the TUNA here.
-Paul Walker 1973 - 2013

Mikko Valkeapää
FCMA member 2018
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko Valkeapää » 08.11.2009 15.17

Ikä voisi löytyä vaikka tuolta kun katsoo tarkemmin käyttäjä tietoja. En tiedä olisiko siitä hyötyä mutta ei siitä varmaan haittaakaan olisi. Kyllä minä ainakin voisin ikäni näkyviin laittaa.
Mikko's Rod&Custom Shop
East Side Model Car Builders
AA#9
Rodeja mä metsästän, tahdon ostaa kaikki...

base78
AirFix

Viesti Kirjoittaja base78 » 08.11.2009 15.37

Mikko Valkeapää kirjoitti:Ikä voisi löytyä vaikka tuolta kun katsoo tarkemmin käyttäjä tietoja. En tiedä olisiko siitä hyötyä mutta ei siitä varmaan haittaakaan olisi. Kyllä minä ainakin voisin ikäni näkyviin laittaa.
Profiilissa kun näkyis niin passais myös kun helppo tosta klikata, mutta harva on laittanut..
Ei sinne tarvitse laittaa koko syntymäaikaa jos ei halua syntymäpäiväänsä mainostettavan tossa etusivun alalaidassa.
Laittaa vain syntymävuoden vaikka niin on suurinpiirtein kohdillaan..

Itse kävin laittamassa iän profiiliini ennenkuin aloin tästä avautua.. :lol:

base78
AirFix

Viesti Kirjoittaja base78 » 08.11.2009 15.42

Niin ja kun jossain perusteltiin tota oikean nimen käyttöä sillä, että jossain mallitapahtumassa helpompi hakea jotain oikealla nimellä kuin nimimerkillä.

Mun mielestä se foorumilta tutun mallarin löytyminen livenä helpottuisi kun tietäis hakeeko 10 vai 50 vuotiasta.. :mrgreen:

mikkod
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkod » 08.11.2009 15.52

Jos näkyy harmaahiuksisia ukkoja ne on suunnilleen nämä:
Osku
Osku
...ja joo Osku.
En pidä mitään minään.

I like the TUNA here.
-Paul Walker 1973 - 2013

Mikko Valkeapää
FCMA member 2018
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko Valkeapää » 08.11.2009 15.55

mikkod kirjoitti:Jos näkyy harmaahiuksisia ukkoja ne on suunnilleen nämä:
Osku
Osku
...ja joo Osku.
Et sieki kyl muuten oisit mut tukka on jo kokonaan lähteny? :mrgreen:

Edit: Juuri tuota ikä juttua tarkotin mikä tuolla jo valmiina onkin. Tulipa laitettua omakin ikä näkyviin. Eikö tuo ole riittävä? Ei sitä miusta tos nimen alla tarvi näkyä.
Mikko's Rod&Custom Shop
East Side Model Car Builders
AA#9
Rodeja mä metsästän, tahdon ostaa kaikki...

base78
AirFix

Viesti Kirjoittaja base78 » 08.11.2009 15.59

Mikko Valkeapää kirjoitti:
Osku
Osku
...ja joo Osku.
Et sieki kyl muuten oisit mut tukka on jo kokonaan lähteny? :mrgreen:

Edit: Juuri tuota ikä juttua tarkotin mikä tuolla jo valmiina onkin. Tulipa laitettua omakin ikä näkyviin. Eikö tuo ole riittävä? Ei sitä miusta tos nimen alla tarvi näkyä.
Mulle ainakin riittää jos vaan porukka laittais sen tonne..

Osku Herttua
AMT

Viesti Kirjoittaja Osku Herttua » 09.11.2009 13.01

Osku
Osku
...ja joo Osku.
Kylläpäs tuoreen läpän keksit :mrgreen:

-Osku
If a man does not keep pace with his companions, perhaps it is because he hears a different drummer.
Let him step to the music which he hears, however measured or far away.

- Henry David Thoreau

mikkod
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkod » 09.11.2009 14.57

Osku Herttua kirjoitti:
Osku
Osku
...ja joo Osku.
Kylläpäs tuoreen läpän keksit :mrgreen:

-Osku
Pitäähän teitä (sinä ja hyttinen) vanhuksia aina välillä piristää :P :worshippy
En pidä mitään minään.

I like the TUNA here.
-Paul Walker 1973 - 2013

Ari Tamminen
FCMA member 2018
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari Tamminen » 13.11.2009 00.01

base78 kirjoitti: Tosin mistä tämmönen vanhempi mallari saa ymmärrystä jos ei vieläkään mallit ole huipputasoa? :lol:

Ei tämä mulle nyt mikään älyttömän tärkeä juttu ole mutta tuli vaan mieleen kun jossain puhuttiin kun ollaan huolissaan foorumin laadusta kun junioreita paljon yms..
Sittenpähän sen näkis ainakin että minkä ikästä väkeä täällä pyörii, ja onko meitä vähän vanhempia vain pieni osa, vai mikä on totuus?
Itse olen 30v, eli jotain siltä väliltä, vai joko mä olen vanha..?
Ethän sä nyt tuolla iällä vielä vanhempien mallareiden kategoriaan pääse... odottele nyt ensin ainakin 10 vuotta että ikä alkaa nelosella niin sitten alkaa olla jo melkein vanhempi kaveri, vaikkei ihan vielä silloinkaan...

Ittelläni tulee tuossa kohtapuoliin 42 vuotta täyteen ja en ole vielä sellainen vanhempi mallari... :) Enkä vieläkään osaa rakentaa hyviä malleja, vaikka aloitettu on jo junnuikäisenä joskus 1970-luvulla... :D

Mutta pistin tuon iän näkymään tuonne profiiliin kuitenkin.
ata
malliprojektit: Caterham Super Seven 1:12
1:1: Pontiac GTO 2004, Pontiac Tempest 1970, Opel Calibra Turbo 1992

Petri Huhtala
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Petri Huhtala » 13.11.2009 00.14

Sitten voi sanoa että nuoruuden terävin kärki on hieman kulunut, kun polvet alkaa huutamaan laskettelurinteen hyppyreissä hoosiannaa. Tai sitten pitää vähentää painoa ja lisätä kuntoilua. Itsellä alkoi joskus 35 vanhana tulla näitä oireita (tarttis varmaan tehdä jotain (muuta kuin koottavia)), täytyy varmaan jättää pipe tänä talvena väliin. Profiilista voi kurkata tämän (hillo)munkin iän. :screwy:

Ismo Penttinen
FCMA member 2018

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 13.11.2009 11.58

Joopa joo tän postauksen ei tarvi tässä enää olla.

Vastaa Viestiin