Nykyinen viestien kiertyminen forumille.

Ilmoitukset forumista, kuin myös ehdotukset & palaute forumin toiminnasta tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Kivinen
AMT
Viesti:

Nykyinen viestien kiertyminen forumille.

Viesti Kirjoittaja Kivinen » 04.01.2009 21.26

Vaikka onkin hienoa, että saadaan lisää nuoria mallareita autoja tänne rakentamaan, mutta tässä viime aikana on kyllä alkanut noi viestit forumilla menemään aika mahdottomiksi.

Erityisesti pistänyt silmään nämä 10-14v tienoolla olevat tenavat.
Pitäisiköhän tässä kerhon sponsoroida maskit jotka suodattaa liima&maalihöyryt hengitysilmasta?

En tiedä itkeäkkö vaiko nauraa osalle noista viesteistä mitä alkanut tulemaan.
Innokkuus on hyvä asia, mutta pitäisiköhän sitä miettiä pari kertaa ennen lähettämistä.

Juu.. tästäkään viestistä tuskin kovin moni tykkää.. mutta pitäähän sitä jonkun ääneen puhua.
Jukka mijäs - Kennedy @ IRC
Anonyymit Automallarit #15.5 |=| A.e's # 2 - http://www.z31turbo.com

Manu Nurminen
AMT

Re: Nykyinen viestien kiertyminen forumille.

Viesti Kirjoittaja Manu Nurminen » 04.01.2009 21.29

Kivinen kirjoitti: 10-14v .
Oonko mä yks noista? :lol:

Jones
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jones » 04.01.2009 21.30

Niinpä. Osa ketjuista alkaa muistuttaa ircciä ja monissa kommentoidaan mitä sattuu kun ei jakseta lukea ketjua alusta asti.
Team Lentäjät

SABLE - Stash Acquired Beyond Life Expectation

Tommy Turunen
AirFix

Viesti Kirjoittaja Tommy Turunen » 04.01.2009 21.31

Juu varmaan.Ja mä myöskin :)...

-Tomppa

Manu Nurminen
AMT

Viesti Kirjoittaja Manu Nurminen » 04.01.2009 21.32

Sen verran vielä että oon samaa mieltä koska täällä on muutama juuri sellaisia jotka vaan painaa ¨Lähetä¨ ja vasta sen jälkeen miettii.
Okei mäkään en tajuu pilkuista sun muista mutta mun mielestä tärkeintä on se että viestissä ei ole mitään tyhmää mutta kuitenkin luettavaa tekstiä.

Vepi Aalto
Ylläpitäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vepi Aalto » 04.01.2009 23.42

Manu Nurminen kirjoitti: Okei mäkään en tajuu pilkuista sun muista
Mutta kuitenkin koulussa äidinkielen tunneilla tulee käytyä? Luulisi tajuavan.. :roll:

Kyllä oikeinkirjoitus on erittäin, erittäin tärkeää. Ilman sitä saattaa sisällöstäkin tulla silkkaa potaskaa.
Team Lentäjät

Manu Nurminen
AMT

Viesti Kirjoittaja Manu Nurminen » 04.01.2009 23.51

Kyllä minä yritän tunneilla kuunnella.
Mutta kun yleensä kaikki juttelee opettajan puheen päälle.

Juha Pirilä
AMT

Viesti Kirjoittaja Juha Pirilä » 05.01.2009 00.40

Mulla on sellanen äikän opettaja, jos sitä ei kuuntele niin se näkyy todistukses. Ja muutenki yritä kirjottaa ainaki tänne niin hyvin ku osaan, meses hieman eri lailla :twisted: . Ja kyllä joillakin on parantamisen varaa(ei pahalla), kyllä te tiedättä....
TheJuippi in da haus

http://s374.photobucket.com/albums/oo187/juhis--/

--> Facebook: JP-Custom's

Jarkko Ruotsalainen
AirFix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko Ruotsalainen » 05.01.2009 00.40

Itsekin seurannut viime aikojen meininkiä ja tullut samaan tulokseen ketjun aloittajan kanssa, samalla foorumin kiinnostavuus on vähentynyt.

Itse en koe oikeinkirjoitusta niinkään ongelmaksi vaan monien kannattaisi ennen sen "Lähetä" napin painamista miettiä myös viestin hyötyarvoa keskustelulle, antaako se vastauksen johonkin edellä esitettyyn kysymykseen tai tuoko se jotain uutta näkökulmaa ketjun aiheeseen liittyen. Miten tässäkin päädyttiin keskustelemaan äidinkielen tunneilla käyttäytymisestä? Tuntuu että joillekin on tärkeintä vain tuo nimimerkin alla olevan maagisen luvun kasvattaminen.

Lisäksi näkyy paljon muutaman henkilön välistä viestin vaihtoa joka ei varmaankaan kiinnosta muita foorumilla. Tähän on paljon parempiakin välineitä, esimerkiksi IRC tai vaikkapa Live Messenger.
Team Lentäjät | Jarkon@IRCnet #fcma | jargon.kuvat.fi | Facebook | Twitter
- Ensin katseltiin Youtubesta rallia, joissa on hyvät äänet ja otettiin samalla kuppia. Sitten röhkittiin.

wart
Heller

Re: Nykyinen viestien kiertyminen forumille.

Viesti Kirjoittaja wart » 05.01.2009 05.59

Kivinen kirjoitti: on kyllä alkanut noi viestit forumilla menemään aika mahdottomiksi.
Asiaa puhut!
Viime aikoina on myös yleistynyt tapa kopioida samat kuvat viestistä toiseen.Eli kun joku esittelee esim,viime malli hankintansa kuvan kanssa,
tämä sama kuva kopioidaan jopa 5-6:seuraavaan viestiin!
Täysin turhaa.

En sitten ala muista epäkohdista piipertään. :x

Manu Nurminen
AMT

Viesti Kirjoittaja Manu Nurminen » 05.01.2009 12.07

Jarkko Ruotsalainen kirjoitti:Tuntuu että joillekin on tärkeintä vain tuo nimimerkin alla olevan maagisen luvun kasvattaminen.

Oon mäkin kattonu että parilla on noi viesti määrät vähän noussut turhista viesteistä.
Varmaan ootte kattonnu että munki viestit on vähän noussut mutta melkein pelkkää asiallista tekstiä.
Huom! Tämä on vain oma mielipide.

Kim Elovainio
Fujimi

Viesti Kirjoittaja Kim Elovainio » 05.01.2009 12.13

Manu Nurminen kirjoitti:[Varmaan ootte kattonnu että munki viestit on vähän noussut mutta melkein pelkkää asiallista tekstiä.
Ei millään pahalla, mutta kyllä niitä olisi varmaan ainakin parikymmentä vähemmän jos ei olisi niin paljon tuplapostauksia tyyliin edellinen viesti esim. 22:30 lähetetty ja seuraava 22:31...

Juho Jaakkonen
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Juho Jaakkonen » 05.01.2009 16.44

Ja vaikka onkin kiva saada palautetta mallista, niin sellaiset viestit, joissa lukee vaan jotain tyyliin "hieno on!" eivät ole kovin tarpeellisia.
Scale Model Custom's Alavieska
"Automotive bonsai"
Model is authentically detailed inside and out - bumper to bumper, top to bottom.

mikkod
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkod » 05.01.2009 16.56

Juho Jaakkonen kirjoitti:Ja vaikka onkin kiva saada palautetta mallista, niin sellaiset viestit, joissa lukee vaan jotain tyyliin "hieno on!" eivät ole kovin tarpeellisia.
Joo.
En pidä mitään minään.
BANDITS SIX O`CLOCK LOW!!!

Everything I like is either illegal, immoral, fattening, addictive, expensive or impossible
I like the TUNA here.
-Paul Walker 1973 - 2013

Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 05.01.2009 17.12

Tässä on nyt tuotu esille aihe, joka varmasti on harmittanut monia viime aikoina. Ketjussa on jo nyt tuotu esille paljon sellaisia oikeinkirjoitukseen, viestien tarpeellisuuteen ym. liittyviä näkökohtia joissa olen tasan samaa mieltä.
Ennen lähetä- napin painamista on tosiaan syytä miettiä mitä tekstiä on lähettämässä, ja oikolukea teksti vielä moneen kertaan, niin minäkin teen.

Yksi asia vielä muiden lisäksi.
Jos viestiketjuun vastataan tyylillä:
Sori OT, mutta blaablaablaablaablaahöpönpöpön, ei se viestin alussa sori OT:tä pyytäminen mitenkään muuta sitä tosiseikkaa että viestin sisältö on offtopiccia, ja näinollen viesti ei kuuluisi lainkaan ko. ketjuun tai mihinkään muuallekaan.

Sama homma voimasanojen käytön suhteen, jos viestissä lukee vaikkapa kirosana jonka kirjaimet on osittain sensuroitu, ei se muuta sitä tosiseikkaa että kirjoittaja rikkoo foorumin sääntöjä käyttämällä kirosanoja.

Foorumin säännöt kun on tarkoitettu kirjaimellisesti tulkittaviksi ja ymmärrettäviksi.

Juha Ristiluoma
AirFix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha Ristiluoma » 05.01.2009 17.12

Tästä asiasta on keskusteltu jo aikaisemmin, yleisellä tasolla: http://forum.fcma.fi/viewtopic.php?t=51 ... sc&start=0

Mielestäni meidän jokaisen foorumilaisen "pitää ryhdistäytyä" ja miettiä mitä kommentoidaan ja ennenkaikkea miten.

Jarkko Antikainen
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko Antikainen » 05.01.2009 17.32

Juha Ristiluoma kirjoitti:Tästä asiasta on keskusteltu jo aikaisemmin, yleisellä tasolla: http://forum.fcma.fi/viewtopic.php?t=51 ... sc&start=0

Mielestäni meidän jokaisen foorumilaisen "pitää ryhdistäytyä" ja miettiä mitä kommentoidaan ja ennenkaikkea miten.
On keskusteltu juu, mutta ilmeisesti uusi keskustelu on paikallaan, tilanne kun on nyt mikä on... kannatan kaikkia fooruminkäyttäjiä tasapuolisesti koskevaa yleistä ryhtiliikettä, mielestäni tämä foorumi on suomen parhaita, paikka jossa itse eniten viihdyn, pysyköön se sellaisena.

Bowtie
Tamiya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bowtie » 05.01.2009 23.43

Jep, asiasta keskustellaan, jälleen... Ties kuinka mones kerta? Mutta on se myönnettävä, foorumin taso on taas laskenut kun lehmän häntä "sen" jälkeen... Kuten ennenkin, mä en halua osottaa sormella ketään tai tappaa nuorempien mallailuintoa ja fooruminkäyttöä, mutta vähän malttia ja ajatusta mukaan, jooko?
"´63 Chevrolet - Clean Cut As A Jewel, Smooth-Riding As A Jet"

Eero Vainikka

Osku Hirvonen
AirFix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Osku Hirvonen » 12.01.2009 16.47

Samaa mieltä keskustelujen tasosta ja etenkin turhien viestien määristä. Lisätäänpä pari ehdokasta turhien viestien listalle
yv lähetetty
sait yv:tä
yv
jne, jne.... :evil:

Minä ainakin yv:n saajana luen yv:t ennen mitään muuta, joten niihin kys. yksityisviesteihin olen yleensä jo vastannutkin ennenkuin edes näen näitä "ilmoituksia". KAIKKI yv:t luen ja vastaan asap jos vastausta odotetaan. Jos en heti vastaa, niin siihen on aina hyvä syy (ei aikaa, ei tietoa, tms).

Erityisesti nämä harmittaa tuolla myyntipalstalla kun uutta yv-ilmoitusta pukkaa ketjuun vaikka asiasta olen maininnut jo aloitusviestissä (lihavoidulla) itse kun haluaisi oman myyntiketjun pysyvän yksisivuisena ja muutenkin mahdollisimman lyhyenä (eli käytännössä myyntiviesti + yksi uppausviesti). Viimeisimmän viestinhän saa kirjoittaja poistettua, muttei aiempia...

Kysymys moderaattoreille. Olisiko (teknisestikään) mahdollista saada myyntipalstalle mode-oikeutta "omaan" topicciinsa? Ja koko palstalle mahdollisuus poistaa oma viestinsä vaikka sen perään olisi jo postattu muuta?

-Osku

Petri Piira
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Petri Piira » 12.01.2009 16.50

Ei oikein tässä systeemissä tiettyjen ketjujen moderointioikeudet onnistu. Nuo "yv" viestit on kyl niin turhia toisaalta, niitä sais modet mun puolesta vapaasti poistaa ainakin kun ehtivät ja niitä näkevät.
You have to remember, Paul, that making coffee is very much like making love to a beautiful woman. It has to be hot, it has to be strong, you've got to grind your beans slowly... and at the last moment, add the milk.

Osku Hirvonen
AirFix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Osku Hirvonen » 12.01.2009 16.56

Petri Piira kirjoitti:Ei oikein tässä systeemissä tiettyjen ketjujen moderointioikeudet onnistu. Nuo "yv" viestit on kyl niin turhia toisaalta, niitä sais modet mun puolesta vapaasti poistaa ainakin kun ehtivät ja niitä näkevät.
Tulipas vastaus nopeasti. :shock: Thänk juu. ;9

http://forum.fcma.fi/viewtopic.php?t=5600
Tuosta ketjusta ainakin saa poistaa jokaisen. Oikeastaan kaikki muukin paitti aloitusviesti ja mun viimeisin. :wink: :mrgreen:

Petri Piira
Hasegawa

Viesti Kirjoittaja Petri Piira » 12.01.2009 16.58

Osku Hirvonen kirjoitti:http://forum.fcma.fi/viewtopic.php?t=5600
Tuosta ketjusta ainakin saa poistaa jokaisen. Oikeastaan kaikki muukin paitti aloitusviesti ja mun viimeisin. :wink: :mrgreen:
Tossa ehkä vois tehdä niinkin että perustaisit uuden ketjun ja vanhan otsikoon "POISTAKAA" tms, kun tosiaan avausviestin sisällön vois uuteen kopioda suoraan.
You have to remember, Paul, that making coffee is very much like making love to a beautiful woman. It has to be hot, it has to be strong, you've got to grind your beans slowly... and at the last moment, add the milk.

Ville Jurvanen
Tamiya

Viesti Kirjoittaja Ville Jurvanen » 12.01.2009 17.24

Jahka tulevaisuudessa moderaattorit rupeavat poistelemaan turhia viestejä, ei kenenkään kannata ottaa hernettä nenään. Ehkä se tarkoittaa sitä, että viestisi oli aivan turha, sääntöjen vastainen tai jotain muuta. Sinänsä siis mitään henkilökohtaista.
Koitetaan vähentää turhaa chattailua ja irckailua. Niille on oma paikkansa ja ohjelmansa, kuten sanottiinkin.
Projektipöydällä:
Vaikka mitä?

Osku Hirvonen
AirFix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Osku Hirvonen » 12.01.2009 22.44

Petri Piira kirjoitti: Tossa ehkä vois tehdä niinkin että perustaisit uuden ketjun ja vanhan otsikoon "POISTAKAA" tms, kun tosiaan avausviestin sisällön vois uuteen kopioda suoraan.
Tämä käy hyvin ja näin olin ajatellut toimivanikin kun ketju repeää toiselle sivulle. 8) Paras tietty olisi jos porukka lukisi ja sisäistäisi sen aloitusviestin kokonaan sekä toimisi sen mukaan. :wink:

Moderaattorit
Heller

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit » 13.01.2009 13.50

Tässä ketjussa nyt asioita joita kannattaa muistaa.
Palaute yksityisviesteillä.

Vastaa Viestiin